yamaha_demo_tour




CFMoto přichází s elektrickými dětskými kroskami CX-2E a CX-5E

Známým faktem je, že jednou z oblastí, kde dává elektrika v motorkách ohromný smysl, jsou terénní motorky. Absence výfuku znamená absenci naštvaných sousedů kolem trati, nemluvě o tom, že na rané motocyklové začátky v útlém dětství může být spalovací kroska mnohdy až příliš intenzivní. Na trh elektrických malých krosek tak přibývá nový hráč – CFMoto.

Kapitoly článku

Jak už názvy CX-2E a CX-5E napovídají, jde o dva modely, zaměřené na dvě věkové kategorie. Designově téměř stejné motorky se liší jednak celkovou velikostí, jednak i dosahovaným výkonem. Paradoxně však mají obě motorky shodnou baterii. Li-ion akumulátor o napětí 48 V s kapacitou 24 Ah (1 152 Wh) je v motorce uložen pomocí rychloupínáků, aby se dal vyměnit vybitý za nabitý. Samotné nabíjení zabere z klasické zásuvky nějakých 6 hodin.

Menší CX-2E je zaměřena na nejmladší jezdce od 4 do 7 let věku, s maximální hmotností 30 kilogramů. Samotná motorka má rozvor 944 milimetrů, sedlo ve výšce 550 milimetrů a stojí na desetipalcových kolech. Tlumiče mají zdvihy 72 milimetrů vpředu a 87 milimetrů vzadu.

Motor umístěný před osou kyvné vidlice má maximální výkon 1,2 kW a točivý moment 6,4 Nm. To znamená zrychlení z nuly na dvacet kilometrů v hodině za 2,6 sekundy, maximálku 24 km/h a dojezd až 78 kilometrů na jedno nabití. Výkon lze ale samozřejmě omezit ve třech stupních pomocí ovládacího panelu na „nádrži“.

CX-5E věkem i maximální hmotností malého jezdce navazuje na menší model – je pro děti od 8 do 12 let, s hmotností do 50 kilogramů. Větší malá kroska má rozvor 1 066 milimetrů, kola už jsou kombinace 14 palců vpředu a 12 vzadu a sedlo je ve výšce 678 milimetrů. Také zdvihy tlumičů jsou dospělejší – 104 vpředu a 115 vzadu.

Motor je sice koncepčně zcela stejný, ovšem zde je maximální výkon 1,5 kW, kombinovaný se 7 Nm točivého momentu. CFMoto uvádí dojezd na nabití 60 kilometrů, zrychlení z nuly na dvacet za 2,1 sekundy a maximálku v nejvýkonnějším režimu 44 km/h.

Malé stroje, které tvoří vstupní bránu do světa motokrosu i motorek obecně, už mají svoje ceny stanovené v sousedním Německu. Menší CX-2E tady vyjde v přepočtu na 42 tisíc korun, větší CX-5E na 56 tisíc korun. Česká cena zatím stanovena nebyla, stejně jako u nás zatím není dán ani začátek prodeje – letošní sezónu už to nebude, ale malé krosky by se mohly v českém prodeji objevit na přelomu roku, případně příští rok.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist