KTM Freeride E - elektrická budoucnost
Text: Vláďa Novotný | Foto: KTM, Marco Campelli, Sebas Romero | Zveřejněno: 26.9.2014 | Zobrazeno: 70 671x
Text: Vláďa Novotný | Foto: KTM, Marco Campelli, Sebas Romero | Zveřejněno: 26.9.2014 | Zobrazeno: 70 671x
Super vec a myslim cesta kudy se mel offroad pro masy ubirat. To proste nejde dneska v huste osidlene Evrope jinak. Jednu hlasitou motorku za hodinu lidi co jdou do lesa relax snesou - ale to je to - ten offroad neni jeden. Offroada nemam prave proto, ze ty hlucny do lesa a prirody nepatri. Jezdim na Harley kdyz si chci provetrat mozek, na RSV4 na okruhu - a obe maji patricne vyfuky - ale to je vsechno na silnici a okruhu kde ten hluk proste nejak patri. A kdyz jsem byl svedkem E-bike zavodu v ramci MotoGP tak jsem chtel elektrikare vrazdit - naprosto zadny emoce! Ale do lesa proste ten kraval nepatri. Takze palce nahoru pro mne a hlavne poresit baterky a dobijeni!
Treba to brat ako alternativu k spal.motoru. Vyhoda je, ze s tym relativne mozes jazdit blizko zastavanych oblasti, co pri dnesnych moc nejde. Kazdy kto riesil trat, jazdenie niekde na luke, v lese, vie kolko je s tym vybavovaciek..S tymto si vies zablbnut doslova za barakom.
Na cenu ma velky vplyv aj vyvoj, neda sa len nieco obkuknut z vonku, ked skoro niekto podobne nic nerobi. Inak prevadzka je ovela lacnejsia ako pri spalovacom motore, takze aj tak sa na to treba pozriet.
Jednoducho elektrika ma svoje vyhody a co ukaze buducnost, tak sa uvidi.
Aj mobili boli v prvej polovici 90tych rokoch za desattisice korun, velke krabice a dnes su kde.
Přes 300 talířů za malé hobby endurko, co nevydrží jet ani hodinu?? Co budu dělat, až mi v lese dojde baterka? Náhradní za 90 litrů v baťohu? Jinak se už 20 let mele o zvyšování kapacity a moc se teda nehnuli, stále bída.. Benzín je benzín, seš fajn elektriko, ale fakt ne
Divný.Jinak mašina hezká,ale to je vše,zítra radostně skočím na WR a jedu prohrábnout bláto...
Ačkoliv značka KTM mě nikdy moc neučarovala, tak tahle motorka je fakt krásná. Ale té elektřiny tady v poslední době už mám dost Začíná mi vadit ebonitová tyč a liščí ohon
Baterka za 90 tisíc na půl hodiny jízdy? A nabíječka za 22? No ale všechna čest tomu technickému provedení - žádný bastl. Docela překvapila ta častá výměna oleje v převodovce, když se tam nic nepálí. Úspěch to mít ale rozhodně bude.
paráda. Do lesa by to bylo super, ale půl hodiny je strašně málo...
No nevím když jedu na motorce, tak ji chci taky slyšet a nejenom já ale i ta lesní zvěř srnky, zajíci, divočáci ti by taky měli vědět že se na ně něco řítí než jim to přejede přes hřbet. toť můj názor.
Kam se asi poděl vynález američanky rychlonabíječka?
Nebo se čeká až se vyčerpají zásoby ropy a na ekologii američani kašlou?
//tn.nova.cz/clanek/zpravy/zajimavosti/neuveritelne-skolacka-vynalezla-nabijecku-ktera-telefon-nabije-za-20-sekund.html
iVlada díky slyšel jsem že někde v Alpách lze snad jezdit na endurech ( spíš teda cestovních )že tam má KTM nějaký povolený okruhy po kopcích, nebo spíš cestách tak to by mě dost zajímalo
SirIndy, to ja predsa viem. Ale v Rakúsku sa dá priplatiť za 100% zelenú. Len by som chcel vedieť, jak rozdeľujú tie uhoľné elektrony od vodných
já vím, já vím, už jsem to našel
Otázky: co to bude stát? kdy to bude k mání? a proč není nějaké video, jak na tom někdo rajtuje? To je to tak neschopné, že se nechtěj shodit?
Mně se líbí ta myšlenka, jezdit po lese a neplašit zvěř, na tohle nemůže říct hajnej ani popel
Až bude levnější, tak si to koupím...to budu v důchodu nebo mrtvej... Taky myslím, že zadní brzdu mohli nechat na pravou nohu, i proto, aby byl jen jeden ovládací prvek na jednu končetinu. Mě zadní brzda napravo na bicyklu nevadí, resp. přední vlevo mi vyhovuje (jsem levák) a ani se mi to neplete po přesednutí na motorku, takže bych se tomuto řešení nedivil a uvítal bych ho, když už obě brzdy na ruce. Toto řešení KTM by pro mě bylo nejvíce nezvyklé, páč ho neznám z motorky ani z bicyklu. Jak to vlastně měla babeta? Jinak dobrý, budoucnost bude spíše elekrická...
tichá elektrika by se mi do lesa líbila
btw - redakce zodpovídala mojí otázku na možnost přídavnejch baterek. prý KTM o tom nepřemýšlí.
ale tady je vidět, že to není nemožné: //3.bp.blogspot.com/-ZBUutyoqxWo/ULT1-VNrNNI/AAAAAAAAERI/pA_DuJ0EfXs/s1600/tacita-t-race-the-electric-cross-country-motorcycle-52216-7.jpg
Brrr... Zlatý starý spalovací motory
A ten zvuk byl strašnej, znělo to jako když se starej astmatik snaží nadechnout.
Pěkně to ty sedláci z Rajchu vymysleli, od A do Z, design, komponenty...ostatně jako skoro vždy. A výkon s krouťákem je taky libovej, na e-bike víc než dostačující si myslím, pojezd na tom v lese by mohl bejt určitě záživnej - sice kdybych potkal bandu Enduráků v lese, jak na tom jedou a nevěděl bych že to sou e-biky, tak bych si myslel že sem zrovna oněmněl .. Palec hore
jean192: Oni hlavne nejsou nulove, kdyz se vetsina elektriny vyrabi v tepelnych elektrarnach
Motorka parádna, ale je nutné na serveri pre motorkárov dávať boldom zrovna nulové emisie? To zaujíma na inom fóre Bursíka
až to bude mít jadernej pohon bude to jezdit celé generace
Myslím, že se jim to dost povedlo.
..zajímavé,bohužel spíše hračka,než plnohodnotá motorka a ta cena je zřejmě úměrná,ale na hračku je to dost...
to ticho,musí být parádní,jízda lesem bude luxusní
Boris.Big > Covece, je tam potreba povoleni, ktere si KTM na tuto akci vybehala. Trat byla na soukomem pozemku chlapika, jehoz syn tam trenuje na trialove motorce. Jistejsi asi budou e-bikes parky. Tam pry ma sanci vyzkouset Freeride E siroka verejnost.
Snad první použitelná emoto
Parádní test, Vláďo.
Paráda to mi ti kluci oranžoví udělali radost, že ten koncept dotáhli až do takového stádia sériovky
Do toho enduro parku v Saalbachu je volnej přístup nebo jak je to tam, bylo by nějaký info ??
Mě se to líbí moooc, ale přece jen počkám ještě několik let, jaké to bude až bude tato technologie dál a levnější...
Zkusil jsem Quantyu a je to takové hodně svižné a silné kolo, ovšem e-motky mají fakt něco do sebe...