husqvarna_svartpilen_801_2




Honda, KTM, Piaggio a Yamaha spolu budou vyvíjet vyměnitelné baterie

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
L6L (50) napsal 15.03.2021 v 20:14-1+1

Elektromobilita, ať už v jakékoliv podobě, bude v blízké budoucnosti sloužit k vyrovnání nepříznivých denních průběhů odběrů el. energie. Akumulačních elektráren není mnoho, ale v osobní elektromobilitě je obrovský skladovací potenciál, za který uživatelé ještě zaplatí. Lokální zdroje + lokální odběry = menší devastace životního prostředí, tedy zájem všech myslících jedinců. Komu není rady, tomu není pomoci.

PS1: Ivane strč si svůj dvoutakt do garáže, nezapomeň za sebou zavřít a začít tůrovat na 70 kW a pokud možno bez respirátoru na malou chvíli, vyvoníš garáž
PS2: po malé přestávce demontuj výfuk a zopakuj tůrování, tím správně protřepeš bubínky
PS3: tuhle relaxační činnost prováděj čím dál častěji, celkově probystří mozek

Pokud radím hlouposti, tak je to tím, že dvoutaktům rozumím jako koza petrželi.

IvanDvoutakťák (5074) napsal 11.03.2021 v 16:53+1

Devět zemí chce od Evropské komise datum zákazu prodeje aut na fosilní paliva
********************************************************************************************
11.3.2021 ČTK
Devět členských zemí Evropské unie vyzvalo Evropskou komisi, aby stanovila datum, po němž nebude možné v unii prodávat nové vozy poháněné fosilními palivy. Skupina v čele s Dánskem a Nizozemskem si přeje, aby se automobilový průmysl sladil s ambiciózní unijní klimatickou politikou, napsala agentura Reuters.

https://www.novinky.cz/auto/clanek/devet-zemi-chce-od-evropske-komise-datum-zakazu-prodeje-aut-na-fosilni-paliva-40353677#seq_no=2&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart&dop_req_id=9NQiFlQ2Gs4-202103111548&source=article-detail

IvanDvoutakťák (5074) napsal 11.03.2021 v 15:54+1

TOTO ŘÍDÍ OBDOBNÉ světové MAFIE, JAKO JSOU TY FARMACEUTICKÉ ,
které nedovolují výrobu levných léků ... !!!

Zákaz spalovacích motorů oznámilo už 31 zemí světa. Které to jsou?
*******************************************************************************
https://auto-mania.cz/zakaz-spalovacich-motoru-oznamilo-uz-31-zemi-sveta-ktere-to-jsou/

L6L (50) napsal 09.03.2021 v 21:34+1

SuperSic58,
souhlasím, pokud se neudělá s trvale udržitelnými technologiemi něco dost rychle, chudáci mladí.

SuperSic58 (1308) napsal 07.03.2021 v 05:07+2

budoucnost je ponurá.. Nezávidím mladejm, chudáci

L6L (50) napsal 04.03.2021 v 19:27+1

IvaneDvoutaktní,
kejháš jak potrefená husa Moc tě nechápu, zrovna elektromobilita není tvou silnou stránkou, proč Ivane neodtáhneš do Sajůzu nebo se raději nevěnuješ hezkým komentářům u smradlavých strojů?!?
Víš, jak jsi přiléval cosi do ohořeleho muzea, to bylo zvláštní, u elektra plandáš rakety, to je zvláštní... Zvlaštní, že se neštítíš elektrického výdobytku WWW a PC jede na dřevoplyn či páru s připojením z kastlového okna do eurookna?

Připomenu komentář:
Ivane nějak jihneš, ale remoska byla odjakživa na elekriku. Tvůj soucit s remoskou mě dojímá.

Dnes ti věnuju dva rýmy, celá báseň zove se Ivanova mega poema:

Bez špetky humoru
lítost a vize hororu.

Tvůj obdivovatel Ladik

IvanDvoutakťák (5074) napsal 04.03.2021 v 10:21-1+1

"Ekologické" automobilyTesla zdrojem financí
pro ""ekologický"" raketový průmysl ...

https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/clanek/rakete-starship-se-podarilo-pristat-ale-zase-vybuchla-40352890#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=WqI99ASZImJ-202103040842&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

L6L (50) napsal 02.03.2021 v 20:20+1

Obávat se nákupu e-stroje bez aku, nebude potřeba, když bude zároveň možnost syslit svůj nejmilovanější akrapový aku pro domácí vymazlenou potřebu.
Zapojení standardizovaných aku bude na výrobci motorky: série, paralela, doble, quatro, jak bude libo... Možná ani neubyde možnost rychlonabíjení strojem.
Otřepaná fráze: kdo nejel na e-moto po městě, těžko pochopí, o čem se zde píše. Nad variantou kňučení nad braním rachotící hračky je zbytečné cokoliv. Všem Ivanům upřímnou soustrast.
Delší dojezd i vyšší rychlost = velká potřeba zásoby energie i vyšší cena stroje výtečných parametrů. Výměna aku stroj nezdraží, cenu zásoby bude možné promítnout do vstupního poplatku i podílově do ceny energie. Rozhodně se provoz zlevní všem. Abych zeleně příliš nedráždil, o nabíjení čistě zelenou šťávou neuvažuju, tuhle bolševickou propagandu, ať žerou v USA Teslisti (Ivanův axiom), benzin není u Burešovy pumpy cítit řepkou (Ivanovo moudro), Natural by měli odzelenit (Ivanův požadavek)... Kokotin lze vymyslet opravdu hodně (Ladikova kletba).
Wiki:
Bezpečnostní list bezolovnatého benzinu ukazuje několik nebezpečných chemikálií v různých množstvích – včetně benzenu (až 5 % objemově), toluenu (až 35 %), naftalenu (až 1 %), trimethylbenzenu (až 7 %), methylterciální butylether (až 18 %). Některé směsi mohou obsahovat významné množství ethanolu. Co ten dělá z lidí, fujky.

L6L (50) napsal 02.03.2021 v 20:08+1

Vyměnitelné baterie jsou velmi ošidné téma. U automobilů projekty ztroskotaly. U velkoměstských e-skútrů a slabších e-moto si technologii výměny dokážu představit - je to velmi moudrá myšlenka gogoro battery swap is like
Články akumulátorů dodávají dvě obří společnosti LG a Panasonic (mimo Tesla). Jejich nabíjení lze provádět zrychleně i pomalu (zde nesouhlasím s článkem). Vytvořit standard aku je dobré i pro řízení dobíjení mimo špičky a hlavně od půlnoci do rána. Nesouhlasím s honbou za obřím dojezdem, tohle je cesta špatná. Raději více aku do stroje vecpat (půjčit si je), než kupovat předražený vehikl.
Tesla v automobilech je na úplné špičce , šla svou průkopnickou cestou. Pro našince cena není příznivá, ale nový spalovací vůz v přibližné kvalitě Tesel nelze pořídit levněji. Nezbývá než trendům fandit a čekat na technologický pokrok u levnějších strojů. Vůz nemusí mít dojezd přes 300 km, kolikrát kdo tankuje u spalováku do plna, pokud nesleduje spotřebu? Honba za dojezdem je nesmysl. Důležitá je infrastruktura a rychlost nabíjení na veřejných stanicích. Doma rychlost nabíjení nemusím řešit jak u e-aut, tak e-motorek.

Obycejny_clovek (324) napsal 02.03.2021 v 09:12+2

Klíčové sdělení je spolupráce.
To, že se elektrické stroje rozšíří, je prostě fakt. Pokud si to někdo koupí, klidně.
Svezl jsem se jednou a nebylo to špatné. Někde to má využití, není to samozřejmě spása pro všechny a všechno.

Když už někdo bude ty baterie dělat, tak je výhoda, že bude větší standard. Aby to nedopadlo jako s konektory na elektroniku nebo bateriemi pro ruční nářadí.
Co by to výrobcům udělalo, kdyby existoval jeden standard? Kdybych mohl koupit jednu baterii a dát jí do Bosch, Makita nebo Ryobi? Kdybych mohl napájet jakýkoli mobil, tablet nebo notebook jednou nabíječkou?

Spolupráce a standard má velký a skutečný ekologický přínos.

RnDr.Johnny (2) napsal 02.03.2021 v 03:37+2

Samý hate. První Tesla byla taky k smíchu, ale teď dělají 4 modely, léta nestíhají vyrábět a dojezd to má větší než moje benzínové Subaru. Nejpomalejší Tesla odpovídá dynamikou šestiválcovému přeplňovanému dieselu od Audi/BMW/Mercedes. Nejrychlejší je nejrychlejší sériově vyráběné auto na světě. Jsou nejdál s autopilotem. Ten obrovský displej, který se teď snaží všichni napodobit tam byl už 2012. Mají více než 20 000 rychlonabíječek, díky kterým můžete úplně všude, i přes Himaláje. Jsou už větší než 100 let staré Mitsubishi. Všichni včetně samotných výrobců tvrdí, že jsou 2-7 let napřed. Jenže aby něco takového vzniklo, jsou potřeba prachy a trochu myšlenkový posun. My co obdivujeme Jawu z Indie nedáme něčemu takovému v motosvětě vzniknout.

e-Kája (20) napsal 01.03.2021 v 23:31+1

Nechápu proč chtějí vymýšlet úplně nový standard výměnných baterií, když už jeden zcela funkční a osvědčený standard existuje a je už několik let používaný v elektroskůtech firmy Gogoro na Taiwanu.

Zde praktická ukázka:
https://www.youtube.com/watch?v=W34k0nrrDQA

Takhle rychle a elegantně na benzínce nenatankuješ

prochyj (0) napsal 01.03.2021 v 20:19-2+2

Výměna baterie je nesmysl.Vždyť je to nejdražší věc na stroji.Když si koupím nový elektrocykl tak v něm nechci mít starý akumulátor.

afro-r1 (513) napsal 01.03.2021 v 20:04+1

Takovy vystrel do tmy. Mezi nevyhody zastavbove baterie patri mala hustota energie (velky objem), tezky kontainment (naraz vozidla) a maly dojezd. Aby tato alternativa nebyla uplne nepouzitelna, je potreba nevyhody co nejvice umensit. Tak mohu vzit treba kovovy kontejnment a udelat z nej ram vozidla. Neni to tlakova nadoba, tak mohu nabrat objem sisatym tvarem a setril misto, kde se mi vic hodi.
Takze vrazit do stredu motorky tezky "kanystr", ktery mi neusetri ani jednu funkci, vahu ani konstrukci je (i u aut) davno opustena cesta.

K167 (1471) napsal 01.03.2021 v 16:56+7

V článku se píše: "největším problémem, který zákazníky (u motocyklů zejména) odrazuje od elektrického pohonu, jsou baterky – moc daleko s nimi nedojedete a nabíjení trvá absurdně dlouho".
Pro mě osobně je tohle problém až podružný. Pro mě kromě toho, že "elektrocykl" není motocykl, je největším problémem "elektrocyklu" to, že to vypadá, že mě chce někdo na základě naivního odůvodnění připravit o možnost volby. Já chci mít proboha jenom nenucenou, daňově neznevýhodněnou možnost svobodné volby.

keto (99) napsal 01.03.2021 v 15:14

Pro městské skútry a mopedy to alternativa je, ale až se podaří srazit cenu nebo spalováky ve městě zakázat, takže nezbude jiná alternativa.
Jinak na mimoměstský provoz to ještě není, baterie by musela být velká a to je váha nebo by se muselo každou chvíli někde nabíjet. Rychlo nabíjení je sice jisté řešení, ale zase snižuje životnost baterie, která je pořád ještě docela drahá a vyžaduje hustou síť nabíjecích stanic a ani to není otázka roku nebo dvou, protože je potřeba na to dimenzovat jak zdroje, tak rozvodnou síť.
Takže jako alternativa pro větší kubatury to zatím není.

Codo (354) napsal 01.03.2021 v 14:32-2+6

"Ono když vám velké evropské země začnou jedna po druhé vyhlašovat, že na svých silnicích za pár let nechtějí vidět nic spalujícího ropné produkty… Můžete si o tom myslet, co chcete, ale jakožto výrobce motocyklů musíte být připraveni i na eventualitu, že by to nakonec skutečně nastalo."

Tuhle kokotinu si můžou green mozky představovat ve vlhkých snech o Grétičce. V reálu, pokud se nenajde jiný způsob pohonu než baterie a zakážou "za pár let" spalováky, zkolabuje energetika, doprava, všechno. A bude po New green dealu a taky po evropský ekonomice. Eko soudruzi historicky opět přivedou svojí vládou zemi ke krachu. To je v současnosti jediná jistota.

Houslista (7) napsal 01.03.2021 v 14:31+1

Jo,jo, už jsou dávno pryč doby, kdy jsem si v autě pro jistotu baterku poznačil, aby mě ji v servisu nevyměnili. A taky byly k dispozici jen značky Akuma z Mototechny. Ha Ha!




TOPlist