Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Beztak kdyby se tyhle elektro povozy třeba někdy za 10 let trochu masově rozjely, tak ČEZ tu elektřinu tak vopálí, že to vyjde stejně draho jako na benzín, takže tak jako tak to všechno spěje do (*) Vozte se dokud to jde, to myslim smrtelně vážně...
Už delší čas se vedou debaty, že baterky by se nabíjely v době nečinnosti nějakým mini-motůrkem-generátorem, kterej by byl naladěnej na malou spotřebu.
Takhle objel ten švýcar celej svět s tím solárním autem.
Nemoh jet furt, ale dělal postupné skoky, jak mu slunce dovolilo,
někdy vybil víc, někdy míň.
mmmike:
ohledně toho propojení ABS s motorem:
senzory otáček rotačních věcí jsou dost dobře zmáknutá věc. Doporučuju na Jou tube zadat heslo " propeller clock "
umí to promítat jednoduché obrázky na točící věci.Dost fascinující
:hrabosh:
sice si už delší čas snažím marně udělat fortelnou představu o magnetických obvodech, ale řek bych, že elektromotor když zatížíš, tak začne žrát víc, jelikož regulátor musí přeprat v cívkách větší indukci, a obráceně, takže
nemyslim že je k tomu nutné přidávat nějaké řídící komponenty.
Ovšem jak říkám- tyhle děje nemam ještě fortelné, jelikož já to potřebuju vždycky až k atomům, jinak se mi to blbě představuje. A to nejde, jelikož to nikdo neví, hledají se teprve částice, řeší se teorie atd.
Eletrikáři jsou naučený a do hloubky to neřeší.
Teď jsem viděl zajímavou teorii co nabourává klasickej model atomu, moc se mi to líbí přestal jsem věřit že
elektron je elementární částice. Myslím že to je mechanismus menších částic.
Při ceně elektřiny v USA se může jednat o životaschopnou věc. V Libyi kde je /nebo byla za plukovníka Kaddáfího / elektřina zadarmo, by motorkář měl věru lehký život .
Tady ovšem člověk musí přemýšlet jináč ,
a já osobně bych si dnešní lithiovou baterku
nekoupil, jelikož už minimálně existuje laboratorní
verze s draslíkovými kapilárami, která snižuje odporové cesty náboje. Ty právě mohou později postupně šlusnout, a baterka tak přestane jet .
Budoucnost vidím v membránových baterkách s "tankovacím" elektrolytem.
To Hrabosh a regulace. Jo, tohle by mohlo fungovat, ale mě šlo spíš o situaci, kdy na tvrdo brzdíš, tedy pustíš heft a zmáčkneš brzdu. Tehdy by se zadní kolo mohlo bloknout a v této souvislosti jsem zmiňoval ABS, z jehož čidel by snad šlo brát vstup pro regulaci odběru z motoru. Ale, sakra, co já se tady snažím vyřešit fungování elektrobajku, když je nesnáším .
2mmlmike: ABS? ... co se týče pohonu, mezi baterkou a motorem bude IMHO dvoukvadrantovej měnič, schopnej tedy dodávat energii motoru (kladný proud, kladné napětí - otáčení jednim směrem) anebo energii z motoru odebírat (kladné napětí, záporný proud - brzdění jedním směrem) a ládovat do baterie. Obě veličiny bude schopen měnič zřejmě PWMkem reulovat. Představil bych si to třeba tak, že otáčením rukojeti budeš nastavovat žádanou hodnotu otáček a regulátor bude potom řídit měnič tak, aby když motorka jede pomaleji - přidal, nebo pokud jede rychleji, než nakolik máš natočeno rukojetí - ubral motoru a dobíjel baterku. Ale třeba to maji udělaný uplne jinak ...
Jako, dokážu si představit motorku, která bude mít vedle běžného motoru baterii nebo ještě lépe kondenzátor, který bude přes malý přídavný elektromotor fungovat jen při rozjezd na křižovatce.
A nebo řešení jako vymyslel Williams - malý setrvačník. Aktuálně ho připravuje do výroby Volvo - do auta. Setrvačník o hmotnosti 3 kila, průměru 14cm a délce 26cm dokáže dát až 80 koní po dobu 10 vteřin
To:Hrabosh- nedokážu spočítat, jaký ten brzdný účinek v reále bude (určitě ne z info, které je k těmhle motorkám k dispozici). Regulace odběru je pěkná věc, ale jak ji uděláš? Přes ABS? Nebo bude na řidítkách ještě jedna páčka? Jinak, argument o blokování kola při rekuperaci jsem četl v nějakém rozhovoru s lidma od KTM, že kvůli tomu FreerideE nerekuperuje. Ale teď si nevybavím, kde to bylo, páč jsem to četl jedním okem tam...
A napadlo vás že třeba v budoucnu si na (benzíně) vymněníte akumulátor?Chlazení baterky je další věc která se časem vyřeší.A zvuk vysavače je OK!A co třeba dobijení vyřešit tak že odpojíš el.motor a zároven spustíš dinamo a dalším ovladačem brzdíš.
Zablokovat zadní kolo? No nevím ... účinnost rekuperačního brždění, resp. brzdý účinek s rychlostí klesá. A dávkovat se to dá celkem dobře ... tím, kolik energie z motoru odebíráš.
Mít na elektrobike peníze hned do něj jdu. Dnes se dá se slušnym dojezdem sehnat za cca 750 000kč a to je fakt úlet.. Tenhle opravdu moc krásy nepobral ale cením snahu prorážet tvrdé ledy zavedených dogmat.
Venedo (94.230.152.xxx) napsal 10.02.12 v 11:57:
sem vůl - oprava:
degradce klasiky, nemá to zvuk, tvar, duši ani srdce,ba - nemá to ani motor
...prcat...
...asi jako šukat nafukovací pannu.
Hele. Diskuzi jsem nečetl,ale podle obrázu doufám, že vidle jsou zavařený, jinak to na prvním hrbu odnese jezdec strašnou peckou na rám, nebo "motor".
myslim ze za par let...ale raci nic;))
Příště zkuste do motorky parní stroj.
Beztak kdyby se tyhle elektro povozy třeba někdy za 10 let trochu masově rozjely, tak ČEZ tu elektřinu tak vopálí, že to vyjde stejně draho jako na benzín, takže tak jako tak to všechno spěje do (*) Vozte se dokud to jde, to myslim smrtelně vážně...
žel moc ekologie na tom není
To je hnusna motorka al jinak elektrine fandim ae neni vni budoucnost dle me...
A u motoru ještě bude reprák a tam si zvolíš, jestli chceš zvuk Haryka nebo japonskýho čtyřválu. Jo a pro mástry tam bude tůrování na křižovatce.
Spíš to vypadá jak když to jezdí na páru nebo dřevoplyn.
Chápu, el. auta mají smysl, ale tahle hrůza má bejt jako co?
Tak a na další motosraz si krom jiného vemu i rozdvojku s prodlužovačkou... Co kdyby...
Už delší čas se vedou debaty, že baterky by se nabíjely v době nečinnosti nějakým mini-motůrkem-generátorem, kterej by byl naladěnej na malou spotřebu.
Takhle objel ten švýcar celej svět s tím solárním autem.
Nemoh jet furt, ale dělal postupné skoky, jak mu slunce dovolilo,
někdy vybil víc, někdy míň.
mmmike:
ohledně toho propojení ABS s motorem:
senzory otáček rotačních věcí jsou dost dobře zmáknutá věc. Doporučuju na Jou tube zadat heslo " propeller clock "
umí to promítat jednoduché obrázky na točící věci.Dost fascinující
Já říkám ne tomuto pohonu nefandím zvlášť u motorek
:hrabosh:
sice si už delší čas snažím marně udělat fortelnou představu o magnetických obvodech, ale řek bych, že elektromotor když zatížíš, tak začne žrát víc, jelikož regulátor musí přeprat v cívkách větší indukci, a obráceně, takže
nemyslim že je k tomu nutné přidávat nějaké řídící komponenty.
Ovšem jak říkám- tyhle děje nemam ještě fortelné, jelikož já to potřebuju vždycky až k atomům, jinak se mi to blbě představuje. A to nejde, jelikož to nikdo neví, hledají se teprve částice, řeší se teorie atd.
Eletrikáři jsou naučený a do hloubky to neřeší.
Teď jsem viděl zajímavou teorii co nabourává klasickej model atomu, moc se mi to líbí přestal jsem věřit že
elektron je elementární částice. Myslím že to je mechanismus menších částic.
Při ceně elektřiny v USA se může jednat o životaschopnou věc. V Libyi kde je /nebo byla za plukovníka Kaddáfího / elektřina zadarmo, by motorkář měl věru lehký život .
Tady ovšem člověk musí přemýšlet jináč ,
a já osobně bych si dnešní lithiovou baterku
nekoupil, jelikož už minimálně existuje laboratorní
verze s draslíkovými kapilárami, která snižuje odporové cesty náboje. Ty právě mohou později postupně šlusnout, a baterka tak přestane jet .
Budoucnost vidím v membránových baterkách s "tankovacím" elektrolytem.
To Hrabosh a regulace. Jo, tohle by mohlo fungovat, ale mě šlo spíš o situaci, kdy na tvrdo brzdíš, tedy pustíš heft a zmáčkneš brzdu. Tehdy by se zadní kolo mohlo bloknout a v této souvislosti jsem zmiňoval ABS, z jehož čidel by snad šlo brát vstup pro regulaci odběru z motoru. Ale, sakra, co já se tady snažím vyřešit fungování elektrobajku, když je nesnáším .
Vím že mě tu všichni umlátíte, ale já jsem pro! Mě se to líbí a podporoval bych to
2mmlmike: ABS? ... co se týče pohonu, mezi baterkou a motorem bude IMHO dvoukvadrantovej měnič, schopnej tedy dodávat energii motoru (kladný proud, kladné napětí - otáčení jednim směrem) anebo energii z motoru odebírat (kladné napětí, záporný proud - brzdění jedním směrem) a ládovat do baterie. Obě veličiny bude schopen měnič zřejmě PWMkem reulovat. Představil bych si to třeba tak, že otáčením rukojeti budeš nastavovat žádanou hodnotu otáček a regulátor bude potom řídit měnič tak, aby když motorka jede pomaleji - přidal, nebo pokud jede rychleji, než nakolik máš natočeno rukojetí - ubral motoru a dobíjel baterku. Ale třeba to maji udělaný uplne jinak ...
Než cpát ranec do takovýho homo eko bastarda, tak koupim kupu lepších motorek.
Jako, dokážu si představit motorku, která bude mít vedle běžného motoru baterii nebo ještě lépe kondenzátor, který bude přes malý přídavný elektromotor fungovat jen při rozjezd na křižovatce.
A nebo řešení jako vymyslel Williams - malý setrvačník. Aktuálně ho připravuje do výroby Volvo - do auta. Setrvačník o hmotnosti 3 kila, průměru 14cm a délce 26cm dokáže dát až 80 koní po dobu 10 vteřin
Vypadá to hnusně a k tomu ještě hrozně.
Na druhý pohled to vypadá příšerně.
A to jsem se ještě nevyjádřil k pohonu
To:Hrabosh- nedokážu spočítat, jaký ten brzdný účinek v reále bude (určitě ne z info, které je k těmhle motorkám k dispozici). Regulace odběru je pěkná věc, ale jak ji uděláš? Přes ABS? Nebo bude na řidítkách ještě jedna páčka? Jinak, argument o blokování kola při rekuperaci jsem četl v nějakém rozhovoru s lidma od KTM, že kvůli tomu FreerideE nerekuperuje. Ale teď si nevybavím, kde to bylo, páč jsem to četl jedním okem tam...
A naopak
A napadlo vás že třeba v budoucnu si na (benzíně) vymněníte akumulátor?Chlazení baterky je další věc která se časem vyřeší.A zvuk vysavače je OK!A co třeba dobijení vyřešit tak že odpojíš el.motor a zároven spustíš dinamo a dalším ovladačem brzdíš.
Zablokovat zadní kolo? No nevím ... účinnost rekuperačního brždění, resp. brzdý účinek s rychlostí klesá. A dávkovat se to dá celkem dobře ... tím, kolik energie z motoru odebíráš.
Elektrika patří do zásuvky a ne do motorky
Mít na elektrobike peníze hned do něj jdu. Dnes se dá se slušnym dojezdem sehnat za cca 750 000kč a to je fakt úlet.. Tenhle opravdu moc krásy nepobral ale cením snahu prorážet tvrdé ledy zavedených dogmat.