husqvarna_svartpilen_801_2




Brutus 2.0 - elektrická extravagance

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Venedo (1) napsal 10.02.2012 v 11:59

Venedo (94.230.152.xxx) napsal 10.02.12 v 11:57:
sem vůl - oprava:

Venedo (1) napsal 10.02.2012 v 11:57

degradce klasiky, nemá to zvuk, tvar, duši ani srdce,ba - nemá to ani motor

Aqua (0) napsal 06.02.2012 v 17:39

...prcat...

Aqua (0) napsal 06.02.2012 v 17:37

...asi jako šukat nafukovací pannu.

Marex (2570) napsal 04.02.2012 v 18:06

Hele. Diskuzi jsem nečetl,ale podle obrázu doufám, že vidle jsou zavařený, jinak to na prvním hrbu odnese jezdec strašnou peckou na rám, nebo "motor".

p3p3k (0) napsal 02.02.2012 v 01:57

myslim ze za par let...ale raci nic;))

ub88 (9) napsal 01.02.2012 v 19:40

Příště zkuste do motorky parní stroj.

SuperSic58 (1308) napsal 01.02.2012 v 16:22

Beztak kdyby se tyhle elektro povozy třeba někdy za 10 let trochu masově rozjely, tak ČEZ tu elektřinu tak vopálí, že to vyjde stejně draho jako na benzín, takže tak jako tak to všechno spěje do (*) Vozte se dokud to jde, to myslim smrtelně vážně...

Jimmos (3) napsal 01.02.2012 v 14:15

žel moc ekologie na tom není

Pjercak (48) napsal 31.01.2012 v 23:54

To je hnusna motorka al jinak elektrine fandim ae neni vni budoucnost dle me...

Lemur.R1 (13) napsal 31.01.2012 v 22:21

A u motoru ještě bude reprák a tam si zvolíš, jestli chceš zvuk Haryka nebo japonskýho čtyřválu. Jo a pro mástry tam bude tůrování na křižovatce.

MessaBoogie (0) napsal 31.01.2012 v 21:24

Spíš to vypadá jak když to jezdí na páru nebo dřevoplyn.
Chápu, el. auta mají smysl, ale tahle hrůza má bejt jako co?

Longhorn (3) napsal 31.01.2012 v 21:09

Tak a na další motosraz si krom jiného vemu i rozdvojku s prodlužovačkou... Co kdyby...

nuclear (1) napsal 31.01.2012 v 20:49

Už delší čas se vedou debaty, že baterky by se nabíjely v době nečinnosti nějakým mini-motůrkem-generátorem, kterej by byl naladěnej na malou spotřebu.
Takhle objel ten švýcar celej svět s tím solárním autem.
Nemoh jet furt, ale dělal postupné skoky, jak mu slunce dovolilo,
někdy vybil víc, někdy míň.

nuclear (1) napsal 31.01.2012 v 20:39

mmmike:
ohledně toho propojení ABS s motorem:
senzory otáček rotačních věcí jsou dost dobře zmáknutá věc. Doporučuju na Jou tube zadat heslo " propeller clock "
umí to promítat jednoduché obrázky na točící věci.Dost fascinující

Milinex (12) napsal 31.01.2012 v 20:29

Já říkám ne tomuto pohonu nefandím zvlášť u motorek

nuclear (1) napsal 31.01.2012 v 20:24

:hrabosh:
sice si už delší čas snažím marně udělat fortelnou představu o magnetických obvodech, ale řek bych, že elektromotor když zatížíš, tak začne žrát víc, jelikož regulátor musí přeprat v cívkách větší indukci, a obráceně, takže
nemyslim že je k tomu nutné přidávat nějaké řídící komponenty.
Ovšem jak říkám- tyhle děje nemam ještě fortelné, jelikož já to potřebuju vždycky až k atomům, jinak se mi to blbě představuje. A to nejde, jelikož to nikdo neví, hledají se teprve částice, řeší se teorie atd.
Eletrikáři jsou naučený a do hloubky to neřeší.
Teď jsem viděl zajímavou teorii co nabourává klasickej model atomu, moc se mi to líbí přestal jsem věřit že
elektron je elementární částice. Myslím že to je mechanismus menších částic.

nuclear (1) napsal 31.01.2012 v 20:10

Při ceně elektřiny v USA se může jednat o životaschopnou věc. V Libyi kde je /nebo byla za plukovníka Kaddáfího / elektřina zadarmo, by motorkář měl věru lehký život .
Tady ovšem člověk musí přemýšlet jináč ,
a já osobně bych si dnešní lithiovou baterku
nekoupil, jelikož už minimálně existuje laboratorní
verze s draslíkovými kapilárami, která snižuje odporové cesty náboje. Ty právě mohou později postupně šlusnout, a baterka tak přestane jet .
Budoucnost vidím v membránových baterkách s "tankovacím" elektrolytem.

mmlmike (120) napsal 31.01.2012 v 20:01

To Hrabosh a regulace. Jo, tohle by mohlo fungovat, ale mě šlo spíš o situaci, kdy na tvrdo brzdíš, tedy pustíš heft a zmáčkneš brzdu. Tehdy by se zadní kolo mohlo bloknout a v této souvislosti jsem zmiňoval ABS, z jehož čidel by snad šlo brát vstup pro regulaci odběru z motoru. Ale, sakra, co já se tady snažím vyřešit fungování elektrobajku, když je nesnáším .

pistnicep (2) napsal 31.01.2012 v 19:33

Vím že mě tu všichni umlátíte, ale já jsem pro! Mě se to líbí a podporoval bych to

Hrabosh (0) napsal 31.01.2012 v 18:48

2mmlmike: ABS? ... co se týče pohonu, mezi baterkou a motorem bude IMHO dvoukvadrantovej měnič, schopnej tedy dodávat energii motoru (kladný proud, kladné napětí - otáčení jednim směrem) anebo energii z motoru odebírat (kladné napětí, záporný proud - brzdění jedním směrem) a ládovat do baterie. Obě veličiny bude schopen měnič zřejmě PWMkem reulovat. Představil bych si to třeba tak, že otáčením rukojeti budeš nastavovat žádanou hodnotu otáček a regulátor bude potom řídit měnič tak, aby když motorka jede pomaleji - přidal, nebo pokud jede rychleji, než nakolik máš natočeno rukojetí - ubral motoru a dobíjel baterku. Ale třeba to maji udělaný uplne jinak ...

SuperSic58 (1308) napsal 31.01.2012 v 18:23

Než cpát ranec do takovýho homo eko bastarda, tak koupim kupu lepších motorek.

seikos (975) napsal 31.01.2012 v 17:29

Jako, dokážu si představit motorku, která bude mít vedle běžného motoru baterii nebo ještě lépe kondenzátor, který bude přes malý přídavný elektromotor fungovat jen při rozjezd na křižovatce.
A nebo řešení jako vymyslel Williams - malý setrvačník. Aktuálně ho připravuje do výroby Volvo - do auta. Setrvačník o hmotnosti 3 kila, průměru 14cm a délce 26cm dokáže dát až 80 koní po dobu 10 vteřin

seikos (975) napsal 31.01.2012 v 17:25

Vypadá to hnusně a k tomu ještě hrozně.
Na druhý pohled to vypadá příšerně.
A to jsem se ještě nevyjádřil k pohonu

mmlmike (120) napsal 31.01.2012 v 16:51

To:Hrabosh- nedokážu spočítat, jaký ten brzdný účinek v reále bude (určitě ne z info, které je k těmhle motorkám k dispozici). Regulace odběru je pěkná věc, ale jak ji uděláš? Přes ABS? Nebo bude na řidítkách ještě jedna páčka? Jinak, argument o blokování kola při rekuperaci jsem četl v nějakém rozhovoru s lidma od KTM, že kvůli tomu FreerideE nerekuperuje. Ale teď si nevybavím, kde to bylo, páč jsem to četl jedním okem tam...

Jiri-Z (-1) napsal 31.01.2012 v 16:13

A naopak

Jiri-Z (-1) napsal 31.01.2012 v 16:09

A napadlo vás že třeba v budoucnu si na (benzíně) vymněníte akumulátor?Chlazení baterky je další věc která se časem vyřeší.A zvuk vysavače je OK!A co třeba dobijení vyřešit tak že odpojíš el.motor a zároven spustíš dinamo a dalším ovladačem brzdíš.

Hrabosh (0) napsal 31.01.2012 v 16:00

Zablokovat zadní kolo? No nevím ... účinnost rekuperačního brždění, resp. brzdý účinek s rychlostí klesá. A dávkovat se to dá celkem dobře ... tím, kolik energie z motoru odebíráš.

ub88 (9) napsal 31.01.2012 v 15:57

Elektrika patří do zásuvky a ne do motorky

Maho (33) napsal 31.01.2012 v 15:24

Mít na elektrobike peníze hned do něj jdu. Dnes se dá se slušnym dojezdem sehnat za cca 750 000kč a to je fakt úlet.. Tenhle opravdu moc krásy nepobral ale cením snahu prorážet tvrdé ledy zavedených dogmat.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist