Redakční podcast: O bezpečnosti a riziku ježdění na motorce
Text: Dominik Valášek | Foto: Honza Zajíček | Hlas: Filip Tichý , Dominik Valášek | Zveřejněno: 13.9.2023 | Zobrazeno: 5 558x
Text: Dominik Valášek | Foto: Honza Zajíček | Hlas: Filip Tichý , Dominik Valášek | Zveřejněno: 13.9.2023 | Zobrazeno: 5 558x
Nezlobte se na mě, ale byla to slabota. Z délky 45 minut jste k tématu mluvili kolik, 15 minut?
Děkuji za téma a Podcast. Jediné, co bych tomu vytkl, je trošku odsyp. Někdy je to pro mne příliš uspávací...
K tématu - Autoškoly jsou alfa&omega bezpečnosti. A přístup v Čechách je tristní a pozůstatek z doby socialismu.
1) Motorky - proč musí někdo schvalovat motorku pro autoškolu? Výsledek je takový, že autoškoly mají starý vrány, protože homologovat motorku pro použití v autoškole je drahé. Proč se nemohou dělat papíry na stroji, který si tam přiveze žadatel? Vždyť to na ní umí, vybral si jí a pak na ní bude jezdit.
Další blbost je omezení na 35kW. V reálu to znamená, že nezkušení jezdci lítají na papírově seškrcených mašinách, které mají stejně plný výkon. Jen se tím vytváří prostor pro podvody a zranění.
2) Přístup - drtivá většina autoškol se orientuje na to získat oprávnění, nikoli naučit jezdit. To je velký rozdíl. Implementovat prvky z komerčních motoškol do autoškol by jedině pomohlo. Všichni vědí, že lidi se po autoškole neumí dívat, neumí se vyhnout, úcinně brzdit ani se pořádně uvolnit. Ale málo který instruktor klasické autoškoly tohle vysvětlí nebo procvičí.
1 reakce
Škoda, že do toho Dominik Filipovi kecá.
diky za tema.
mel bych malou vytku ke kvalite zvuku v podcastu. zejmena u hosta dynamika zvlastnim protivnym zpusobem jakoby pulzuje. jako kdyby nastavil compresor/limiter do podivnych hodnot
1 reakce
Kouknu na to. Všechno bylo stejně jak doteď, tak to bude trochu oříšek :)
???
Design z roku 2045? ...to je teda retro hodně nadčasové!!! Cca druhá minuta rozhovoru.
1 reakce