ktm_unor




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
DeaDDream (13) napsal 05.01.2024 v 06:12

Ked uz clovek nie je obmedzeny vodicakom tak aspon 100hp
Inak je to trapenie,aspon podla.mna

dajos (123) napsal 04.01.2024 v 21:15-1+1

Doplnil bych Tifoneho, vykon je v podstate prace vykonaná za čas. Kroutíci moment je veličina popisující sílu působící na páce nebo-li rameni (M=F krát r). Z toho vyplyvá, ze pri stejnem zdvihovem objemu motoru bude mit motor vetsi kroutící moment s rostoucím ramenem klikové hřídele (2x rameno kliky = zdvih pístu z HÚ do DÚ). Ovšem bude růst střední pístová rychlost limitující maximální otáčky motoru (vetsi zdvih = delsi urazena draha pri danych otackach. Delsi draha za cas = vyssi rychlost pístu). Takže motor bude dosahovat nižšího maximálního výkonu, protože výkon je násobkem otáček motoru a kroutícího momentu (s příslišnou konstantou podle toho zda je v ps nebo kW). Z toho je jasne pravidlo pomeru vrtaní a zdvihu. Vetší zdvih oproti vrtaní zvysuje krouticí moment a zmenšuje výkon (nadčtvercový motor). A vetsi vrtani a menší zdvih zvyšuje výkon, ale snižuje kroutící moment. (podctvercovy motor). Výkon sám o sobě je nic neříkající hodnota, pokud neni udana i s otackami. Kroutici moment uz udava silu na pace i bez udani otacek. Pokud má motor např. 2000 Nm, je jasne, ze uz ma radnou silu a utahne pri danem zprevodovani naklad klidne pres 100 tun a nebude se plazit rychlosti 1km/h. Ale pokud uvedu jen 200 koní bez prislusnych otacek, nevim co motor umí. Cim je vetsi otackova vzdalenost mezi maximem krouticiho momentu a maximem vykonu, tim je motor pružnější a nebude tak narocný na razeni se zvyšující se zátěží a klesajícími otackami. Koukam, ze jsem mohl rovnou napsat clanek a doplnit to i grafy a obrazky ? Jeste bych doplnil, ze to jake bude mit vozidlo zrychleni ovlivnuje nejen vykon motoru a kroutici moment spolu se zrychlenim klikove hridele, ale taky celkovy prevodovy pomer. Takze neni to jen o motoru...

Tifone (147) napsal 04.01.2024 v 17:19-1+1

Než se chlapci rozpovídali o výkon,u a krouťáku měli si o tom něco přečíst.
Výkon je hodnota, která se neměří ,ta se počítá z kroutícího momentu a otáček.

IchBinMartin (26) napsal 04.01.2024 v 14:51

Myslim ze vzdy som mal auta aj motorku, ktore mali o nieco vacsi krutiak ako vykon. Aj mi to tak vyhovuje. Na rozdiel od inych sutazi, v tomto pripade je hlavne velkym pozitivom, ked su krivky ploche a ich vrcholy blizko seba.

PETARDAK (169) napsal 04.01.2024 v 11:06+2

Tohle, je nekonečné téma a vůbec bych s tím závěrem, nebyl tak jednoznačný ... tady 100% platí, slova p. Wericha: "lidé jsou různá" ...
Já jako věčný puberťák, jezdím na moto, (od prvního usednutí na zmenšeného pionýra) víc než 50 let, měl jsem přes 70 moto a na prahu šedesátky, po téměř dvacetiletém, období lehkého uklidnění na naháčích, jsem se vrátil k SuperSportům. Mám jich víc, jezdím na R3, R4/170PS i V2/175PS a pořád mě láká, "tahat, toho tygra za ocas"
A v hlavě vrtá červík, jestli bych ještě v životě, neměl stihnout, pořídit tu V4 nebo Báwo RR1000, prostě něco 200PS+...

Duranga (133) napsal 04.01.2024 v 09:55

Když Zajoch vyrostl na koních (čas 7:30), říkáte mu v redakci kovboj?

3 reakce

z.a.j.o.c.h
z.a.j.o.c.h 04.01.2024 v 10:17

:D Kovboj naštěstí ne :))))

Mno, kdybychom testovali tury domácí, byla by z nás už jenom parta volů :D


aaamoto (3) napsal 03.01.2024 v 21:40+1

Celkem souhlas. Mám 130koní a 96Nm a stačí už asi 7let. Jenom někde na Furka Pass sem měl nedostatek výkonu a všude musel jezdit o kvalt níž.

MartinXL650V (174) napsal 03.01.2024 v 21:19

pěkný

manass (17) napsal 03.01.2024 v 19:04

moc pěknej rozhovor a pravdivej

Pedl (185) napsal 03.01.2024 v 17:56+1

Pro mě něco jako 100Nm od volnoběhu, 100 koní asi do poloviny otáček. A pak extra dalších 100 koní v druhé polovině otáček

Lucasbiker (175) napsal 03.01.2024 v 16:50

Kluci super Jakoby jste mi mluvili z duše
Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu
Ten "Zajochův" tahák už používám nějaký čas taky a opravdu to funguje. A sám jsem skončil na motorce o 120 koních, jel jsem 150 koňové Gsx-s 1000 GT a tam jsem si přesně řekl DOST, STAČÍ, NECHCI A NEPOTŘEBUJU tak silnou motorku, protože nutí jet rychle. Teď už jsem asi na horizontu, nebo spíš lehce za ním a dovedu si docela dobře představit 8stovkového V-Stroma
BTW: Dominik se moc dobře poslouchá, umí věci dobře popsat a podat ostatním správným způsobem a navíc má fakt dobrej hlas (To nic proti Zajdovi, jen každý má jinou náturu a mě je prostě bližší klidnej hlubokej hlas Dominika)

gresini (4540) napsal 03.01.2024 v 13:07+2

Pro někoho stačí 3 koně,jinému nestačí ani 250 HP - tak asi tak!!

JA-NE (783) napsal 03.01.2024 v 13:04+1

s vela vecamii ktore ste spomenuli mozem suhlasit.




TOPlist