Redakční podcast: Jaké motorky nám na trhu chybí
Text: Dominik Valášek | Foto: Jarda Ducháček | Hlas: Dominik Valášek , Honza Zajíček | Zveřejněno: 30.7.2024 | Zobrazeno: 5 700x
Text: Dominik Valášek | Foto: Jarda Ducháček | Hlas: Dominik Valášek , Honza Zajíček | Zveřejněno: 30.7.2024 | Zobrazeno: 5 700x
Mě chybí vzduchem nebo vzduchem a olejem chlazené motorky klasické konstrukce. Díky ekoteroristům a fanatické zelené politice plus boj proti CO2 který je přírodní a jeho nedostatek, tak motorky stojí za velké h***o.
Stýská se mi po cestovatelských polonaháčích, jako byl třeba Fazer 600/1000. A chybí mi i cesťáky jako FJR1300. BMW K1600 už je prostě moc autobus. Jasně, Tracer 9 jezdí skvěle, ale trochu mi připomíná SUV a ty já rád nemám. Nechci 300kg autobus s kapotáží, že se za to schová kingkong, se kterým se nedá projet Praha ve špičce. Chci relativně lehkou a obyčejnou motorku, na který se dá ale jet 300 km v kuse v dešti, můžu se schovat za rozumně funkční štítek a zároveň na ní nebudu zlomenej jak na silnici. Tohle bylo prostě skvělý na Fazerech a spol. Současně tohle všechno řeší asi jen ten Tracer, ale je moc komplikovanej. Miliarda jízdních režimů a nastavení všeho je zbytečnost.
1 reakce
FJR 1300
Ahoj chlapci !
Pekná diskusia, zaujímavá, ale úplne ste zabudli na triedu chopper. Skúste k tomu niečo doplniť.
Pekný deň !
2 reakce
Přiznám se, že mě chybí silniční cestovní motorky střední, třídy. Něco jako Honda NT1100 s motorem z Horneta 750. Pohodlný posez, kapoty se slušnou ,skutečnou nikoliv deklarativní,ochranou proti dešti větru, tempomat, kufry, horký hefty, něco jako navigace a motory 800-1000, aby to v pohodě a bez excesivní námahy stíhalo dálniční rychlosti . Gt čko Suzuki je moc sport . R1250RT zas nóbl a drahý a 285kg taky není málo. Jasně, cestovní verze endur . Ale ty mají zas "málo kapot" . Nízký plexi s turbulencemi není na dálnici nic moc, když člověk jede přes půl Evropy. Takže vážení výrobci motorek, více "lehkých až středních" silničních cesťáků. Nebál bych se Vám za to zacálovat okolo tří kil.
2 reakce
Líbilo by se mi něco podobného vzhledu Kawasaki 500-650 tengai v moderním hávu, to by mohlo být zábavné, nebo i Honda VFT500. Fantic caballero 500, v UK dělají herald 500, lehká střela se stejným motorem na silnici...
Lec co se dnes nazývá scrambler a pak je to pozlátko
Paradni rozhovor
…. K těm větším cestovním naháčům mě napadá BMW R1250 R… sice to není 4 válec ale myslím že poslouží podobně a za mě tam je i to charisma
. Mě trochu chybí něco jako Dorso 1200
Panove mluvite mi z duse, co se tyce scrambleru. Nasteroidovana opice by byla super
.
.
Za me jedinej pouzitelnej zastupce scrambleru je Caballero 500 Rally, ktery bych si i koupil, ale jedine kdyby mel motor z Triumpha 400X
Proste krasna motorka, dobrej podvozek, peknej zvuk, ale cinskej motor - sorry jako.
Cekam s cim vyjede Enfield, 650 je motor kterej me dostal do kolen, a jestli planovanej scrambler nebude podvozkove uplna tragedie, tak pro nej jdu.
Ducati Desert Sled je taky krasna a pouzitelna motorka, ale servisni naklady na desmo - to proste nechci akceptovat.
Mel bych namet na nejaky dalsi podcast - legislativa ohledne stavby/prestavby motorky, je mozna cesta vzit nejakou motorku jako zaklad, upravit si ji k obrazu svemu (podvozek, kola - rozmery) a pote to legalizovat? Nebo se proste musime smirit s tim co nam vyrobci naserviruji
Podtuneny litrovy nahac ktory ma celkom krutak, ale nema 200 koni je napriklad gsxs950 a myslim ze kupci sa nejak netrhaju.... pravda svoj podiel na tom bude mat kozmicky design, ktory rozhodne nemusi sadnut kazdemu.
Dr-z 450 e a tak ?
Mě prostě chybí silnější motorky-kapoty typu GSXS1000GT, na kterých by se daly jezdit i větší dálky, krom Kawy SX už nic jiného v není. A i tak mám problém - tihle dva výrobci inklinují k tomu SPORT a to TOURING mají dost v pozadí. Stačilo by ještě malinko narovnat nohy, malinko přiblížit řídítka, nebo dát možnost nějakého nastavení posezu jezdce. No a pak hlavně Suza i Kawa úplně serou na tři kufry. Ne každý chce sedět na žebřináku kterej je na pohled od terénu, ale vlastně nikdy ze silnice nesjede (Multistrada, Tracer, Versys...) Vzpomínám se slzou v oku na Ducati ST2, ST4, Hondu VFR 1300, Kawasaki GTR...
2 reakce
Mi chybí Yamaha MultiTracer s 19" a 17" (nebo 17" a 17") a trochu větší zdvihy cca 150-160 mm pro české okresky
1 reakce
Toto je pouze můj názor(!) , bajkera-kamenožrouta(Ivana 2T
) ,
) už jen pohled



pro kterého byl v 60.letech(min.století
na jakýkoliv italský motocykl výrobcem (či úpravou)
vybavený clip-ons řidítky, třeba jen zobrazený v časopise
zahraničním, doslova darem z nebe
Dojmy a zkušenosti *uživatele* - nick Mercurio :
Půvabná hračka pro výlety nejen okolokomínózní.
Motorka koupena od FIRMA:RV moto (Klabava).
Co slíbili, to jsem dostal.
Výška jezdce: 188 cm
První dojmy: První dojmy? Hezká, ale žádná sláva.
Další a další dojmy už jsou jen lepší!
Motorku bych doporučil pro - Pro všechny.
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=127706
A už jen můj doslov :
Jak mohli právě *talijáni* zohyzdit tak pěknej *sporťáček*
tím obludným držákem SPZ/RZ ...
6 reakcí