PROFIL MOTORKY

F.B Mondial Sport Classic 300i (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mercurio
Vloženo 18.11.2020
Aktualizováno 18.11.2020
Zobrazeno 1 869x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Půvabná hračka pro výlety nejen okolokomínózní.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:RV moto (Klabava) - Co slíbili,to jsem dostal.

Výška jezdce: 188 cm

První dojmy - První dojmy? Hezká,ale žádná sláva. Další a další dojmy už jsou jen lepší!

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny.

Recenze

Můj milý deníčku ,jak se mi to jenom mohlo stát…
Nevěděl jsem roupama coby a zachtělo se mi nějakou pěknou hračku,jako doplněk ke své KTM 390 Duke. Ta mě loni velice chytila za srdce a protože je to také jednobuch,budu porovnávat s ní.
Vybíral jsem z těchto kousků -
Benelli TNT 125 – krásná a obratná hračka do města,ale tam nejezdím. Na mě by mohla být trochu delší.
Yuki Manxcafé 250 – Za ty peníze to vypadá na dobrý kup. Stačí trochu vizuálně doladit a je z toho pěkná stylovka za pár kaček. Motůrek se snaží tahat odspoda. Je mi ale trochu malá a pár koníků navíc by se taky hodilo.
Jawa 350 OHC – Na fotkách vypadá líp,než naživo. Seděl jsem na ní,ale nejel. Velká a prostorná. Dílenské zpracování nic moc. Zvlášť verze Sport. A žárovka v reflektoru ,jak z fichtla mě taky nenadchla.
Romet Classic 400 – Znám pouze z fotek. Když opláčete logo „Džáwa“,ušetříte cca 20t na servis.

Když se na konci léta 2019 objevila „Paganka“,hned se mi líbila. A hodně! Ať už jako celek,tak i provedením jednotlivých částí. Je tu dost hezkých dílů,na které je radost koukat! Navíc jsem nikdy neměl motku s řídítky „nízko“ a chtěl jsem to vyzkoušet.
V RV moto právě jednu vyndali z krabice a nechali mne svézt.
Nějak to jelo ( na tachu bylo prvních 10km) ,ale ergonomicky špatné pro nohy. To je sice popsáno v testech už u HPS 300,ale naživo fakt hrůza. A já mám 188cm! Takže nic. Stupačky šlo sice snadno snížit,ale ten výfuk je fakt blbě. ..
Jarní srovnávací test Paganky s Jawou 350 OHC Speciál , zde na Motorkářích ,mne postrčil zpět do hry. https://www.motorka...42449.html?kid=48835
Poté přišli pánové z RV moto s jarní slevou a navíc byli ochotni sundat překážející výfuk a nahradit jej nerez kolenem,co kdysi bývalo svodem jakéhosi jiného stroje,podle mého vkusu. Po mém dlouhém přemítání ,opakovaným návštěvám a další zkušební jízdě jsme si plácli.
Stupačky jsem si doma snížil o 5cm dolů pomocí destiček ze 4mm plechu a je to paráda! Stupačky spolujezdce jsem zahodil rovnou. Hyzdí a stejně si nikdo další nemá kam sednout. Další věcí byly zcela nepoužitelná zrcátka. Náprava přišla z Aliexpessu za 500,- Kč. Sice ty dlouhý tyčky vypadají blbě ,ale zas perfektně vidím,kdo se mne chystá zažehlit do asfaltu. Poslední úpravou byla instalace rolen pro stojan. Je nutno vrtat do kyvky a řezat závity,ale kyvka je ocelová a síla stěny cca 8mm,takže je vše OK.

Jak to tedy jezdí- Díl první -do garančky
Jezdí to hezky. Teda pokud jedu sám po silnicích s malým,nebo ještě lépe žádným provozem. To se pak cítím,jak Pagani sám! Běda ale,když chcete předjet něco svižnějšího. Pak nastane hodina pravdy a najednou zjistíte,že sedíte na něčem s dynamikou dobře namotorovaného auta.
Zkrátka potřebujete čas a prostor! Těch Dukových 22 koní navíc tu prostě chybí! Nicméně,motůrek jde hezky do otáček a snaží se,byť moc síly na rozdávání nemá . Jen 22 kobylek…
Na přidání reaguje rychle ,ale při zaklapnutí si dá ještě 2 vteřiny načas,než spadne úplně na volnoběh.
Při řazení je to pomoc,ale při popojíždění trochu opruz. Dá se na to zvyknout.
Jezdím při 6-7000ot. Menší otáčky motoru moc nechutnají. Řadím max v 8000 ot. Jsme v záběhu! Motor dobře funguje i při jízdě konstantní rychlostí po městě. To jde Dukovi hůř.
S přibývajícími kilometry si motůrek sedá a stává se snaživějším. Vibrace jsou sice takové měkké,ale nejvíce mezi 6-7tisíci a tam se taky nejčastěji jezdí. Dá se to vydržet. Jinak moc nevibruje . U původního HPS 300 ,kde není taková váha na ruce , budou vibrace jistě pocitově menší.
Převodovka jde krásně lehounce,ale zařadit neutrál z jedničky na místě je často opruz. Četl jsem o těchto problémech u jiných italských značek,ale že to budu mít sám doma,to by mne ani ve snu… Uvidíme,zda se to časem zlepší. Jednotlivé kvalty jsou pěkně odstupňované. Na šestku při stovce točí motor kolem 6800ot.
Brzdy jsou po 1000 km už lepší a brzdí pěkně,ale proti Dukovi jsou slabší . Byť vypadají jakoby stejně.
Radiálně montovaný brzdič a a pancéřová hadička.
Jistě v tom hraje roli i menší průměr kotouče a díky pořádnému vykousání jeho materiálu i menší plocha styku s destičkou,která je tu navíc taky menší.
Brzdný učinek mi připomíná ženinu Kawu Z 300 s dvoupístkem a gumovou hadičkou. Taky se za to musí brát více než u Duka. Na druhou stranu motor sám ubrzdí dost a když člověk nezávodí,tak to jde.
Podvozek je celkem příjemně tuhý a na pěkným asfaltu funguje dobře. Na hrbatým už to taková paráda není. Zázrak za pár kaček se,kupodivu, nekoná... Dodané pneu na suchu a nad 20°C fungují velmi dobře. Na mokru jsem jel jednou a měl jsem z toho zvláštní pocit . Roli možná hraje i pro mne nezvyklá ergonomie. Nicméně 60km jsem dal ve zdraví a bez krizovek. Doma jsem pak ještě zkoušel prudká brždění na mokru,ale kola se neutrhla ,tak uvidíme.
Budík ukazuje co má,ale asi by chtěl více naklonit k jezdci a možná doplnit nějakým kšiltem,kvůli občasnému horšímu čtení na slunci . Po 60 km v drobném dešti se zevnitř poněkud opotil.
Dvakrát jsem jel za tmy a přes to,že potkávací světlo je jen 35W (HS1) bludička, viděl jsem obstojně na cestu.
Dálkové světlo svítí bůhvíkam,tedy nepoužitelné,ale to je problém i u jiných strojů.
Po snížení stupaček je ergonomie výborná. Váha na ruce je pro mne ještě v pohodě. Sedačka sice vypadá jako šlupka na parádu,ale sedí se na ní velice pohodlně a zadek nebolí.
Duke je horší a přesto jsem s ním do Dolomit už 2x dojel za den.
Cestování tedy kupodivu možné je a to mnohem lépe,než bych čekal.
160km dlouhý výlet po silnicích 1. a 2. třídy za kamarádem jsem ujel v kuse za 2,5 hodiny .
Po dvou hodinách kecání jsem stejným tempem mazal domů.
Po sesednutí jsem mohl vždy okamžitě normálně chodit! To je u bývalého FZS 600 i u Duka mnohem obtížnější disciplína! Je to kupodivu velmi pohodlné moto.
Potěšily mne dlouhé ocelové boky nádrže. Mohl jsem tak využít magnetický tangbágl,co mi zbyl po Fazerovi.

Jak to tedy jezdí- Díl druhý-po garančce
Po garančce se už může vytáčet motor do„bezvědomí“,takže….
Takže jsem ještě teď v listopadu podnikl krátkou zkušební jízdu s překvapením dvojího druhu.
To příjemné byl motor. Nad 8000 ot. má schovanou příjemnou výkonovou špičku.
Předjíždění je náhle mnohem radostnější záležitost!
Zkusil jsem také dálnici a tacho ukázalo i 140km/h. Sice to bylo z kopce ,ale Paganka byla hezky stabilní.
Nepříjemné překvápko mi pak připravila zadní guma. Při najíždění na hlavní mi při rozjezdu lehce podjela do strany. Rychlost skoro nula,otáčky nijaký… Evidentně jí teplota pod 20°C ,či vlhko moc nesvědčí. Kupodivu předek se chová způsobně.
Asi napíšu Ježíškovi o nový „Mišelíny“.

Nedostatky-
Nepřesně nalepené „zlaté“ linky. To je zdaleka největší estetický nedostatek-škoda.
Když chcete zkontrolovat hladinu chladící kapaliny,musíte rozebrat „půl motorky“.
Koncovka výfuku-zajímavá na koukání,ale překáží noze. Nově instalované koleno dává plnější zvuk,ale výfuk není zbytečně hlučný.
Stupačky-vepředu vysoko,vzadu k ničemu.
Zrcátka- tvarově zajímavá,máme je na Z300,ale jinak k ničemu. Kombinézu si můžu prohlížet doma. Nová zrcátka s delšíma tyčkama problém řeší perfektně!
Mezera mezi držákem RZ a prdelkou je dobrá leda na umytí zad a helmy za jízdy v dešti. Bude třeba modelařit a spáchat něco funkčního a hezčího.
Přístup k nářadí. Když chcete vytáhnout nářadí,musíte sundat sedlo. To je na zámek. Ale aby to šlo,je třeba ještě sundat krovku. Ta je na 4 šroubky M5. A na ně potřebujete nářadí. Zkrátka bez nářadí se k nářadí nedostanete! Hlava 22 v praxi…
Žádný z nedostatků není fatálním problémem,ale je vidět,že forma měla při návrhu občas náskok před funkcí... škoda…

Klady-
Vypadá nádherně!
Jezdí líp,než by jeden čekal. Podvozek pevný,ale žádné zlaté „Élinsy“ to nejsou…
Převodovka jde lehounce,až na to řazení neutrálu z jedničky. Je pěkně poskládaná .
Lehoučká při manipulaci i jízdě.
Vynikající cena a laciný provoz.
Vyhřívaná sedačka ve standartu! Ale v hicu je to poněkud protivný…
Pohodlí pro mých 188cm a 82kg.
Ocelová „nádrž“. Lze použít magnetický tankbag.

Úpravy-
Odstranění koncovky výfuku a zadních stupaček.
Snížení předních stupaček.
Výměna zrcátek za jiná s delší nožkou.
Doplněny rolny pro stojan.
Odstraněn plastový kryt pod chladičem –pokus o lepší chlazení útrob strojku. Dost totiž topí. Pokus se zdá úspěšný. Navíc se i líp chladí regulátor dobíjení.
Trocha červené barvy.
Proužky na ráfky
Plánované úpravy-
Předělat trn pro vyklápění stojánku.
Kšilt budíku.
Zadní blatník s držákem RZ –bláto na zádech fakt nee! ?

Omlouvám se za případné chyby v textu. Občas něco uteče...
Fotky dodám na jaře lepší. Teď mne tlačil čas a světlo mi moc nepřálo. Motorka je krásně červená a ne růžovofialová,jak mi vyšlo.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
juriis
juriis napsal 20.11.20 v 14:44 10b.

Pěkný, stylovka

Franky
Franky napsal 19.11.20 v 11:37 10b.

Jsi čínského-Taliána v recenzi trochu šetřil !"
Strojek se Ti za to jistě odvděčí dalším bezproblémovým fungováním, kdy...
….už budeš točit "desítky" zatímco já na Janečkově pomstě "pětky" (otáček)
Za mne strojek v detailech moc pěkný …. a z Rakovníku v dešti dojel.
Dovolil bych si vypůjčit hlášku našcih mlaďasů:
TAK ASI JÓÓÓ!
Také s vidinou dalšího pěkného svezení s Tebou dávám 10.

Milan1963
Milan1963 napsal 19.11.20 v 02:38 10b.

wild38
wild38 napsal 18.11.20 v 17:54 10b.

hezké ohodnocení z uživatelského hlediska a dodo vysvětlení, 10b at to jezdí

Více komentářů



TOPlist