Redakční podcast: Co bude další investiční veterán?
Text: Dominik Valášek | Foto: Jarda Ducháček | Hlas: Jan Rameš , Dominik Valášek | Zveřejněno: 2.7.2024 | Zobrazeno: 5 263x
Text: Dominik Valášek | Foto: Jarda Ducháček | Hlas: Jan Rameš , Dominik Valášek | Zveřejněno: 2.7.2024 | Zobrazeno: 5 263x
Pekna debata, zaujimave uvahay aj postrehy.
Za mna moto co by mohlo mat potencial BMW R 1100 S BoxerCup Replica, MZ Skorpion Replica, Aprilia Moto 6.5. Dalej take jednosedadlove suersporty typu RVF 750 RC 45, ktora uz je draha teraz tak konkurenti ako YZF 750 SP, ZXR 750 RR, alebo aj ZX 7 RR by ju mohli nasledovat. Potom asi malorazky Suzuki RGV 250, Aprilia RS 250.
Ja to mam tak, ze pro mne ta motorka ma vyznam, kdyz se na ni mohu projet. S benzinem je to cim dal horsi a ty karbce to odrovnava. Jaw mam nekolil a na vsech nejezdim. Ty na kterych jezdim, tak cas od casu do nich musi clovek sahnou. Tak ty na kterych nejezdim, ztraci pro mne vlastne vyznam. A u dvou co jezdim, si rikam. Jestli neni je lepsi prodat. A za tu cenu koupit treba Fantica 500 Really, kterej jede milionkrat lip a uzivat si radeji tu jizdu. Veterana na kteryho se budu jen koukat, to pro me neni. A ten na kterym najedu treba jen 2000km za rok(tim myslim spis italsky stroj, ktere mam rad. Treba Ducati 1098S nebo vasi zminenou 999), tak ten potrebuje servis a udrzbu a tim padem, se z toho nestava zas tak investicni stroj. Ale mate doma to, cim si plnite ty sny. Ta 999 v tom s vama kluci souhlasim, ale jak pisou ostatni. Najit puvodni a hezkou, to uz bude ranec i dnes. Me se treba libi CBR900 RR, ta tak draha neni a najede to mraky. Ale nova generace to chtit jako veterana chtit nebude, myslim. Neni to ten jejich sen.
Diky za dalsi super zamysleni,
Za mňa určite XJR1300.
BMW 80 G/S nebo 100 G/S Paris Dakar - to jsou mašiny, kterým roste cena už pár let, bohužel jsou často terčem úpravců, takže opět bude hlavní původní stav
Dobrý den, zajímavé úvahy které se ale většině současných českých obchodníků nebudou moc líbit...Cena modelu Jawa 500 OHC se uměle navyšuje cestou dražeb, ale nikdo se už potom nedozví, zda ji výherce skutečně zaplatí... V inzerátech se Jawy 500 OHC nabízí za polovinu... Budoucím investičním motocyklem určitě nebude stroj vyráběný ve velkých sériích a nebude to ani stroj vybavený složitou elektronikou , která jej v budoucnu svým výpadkem vyřadí z provozu. Jedná se tedy o většinu motorek vyráběných po roce 2000. Bude se tedy jednat o motorky, které přinesly něco nového do vývoje, například u předválečných o Indian 4, Ariel 4F, Harley Knucklehead, Brough - Superior ,u poválečných pak NSU Max (rozvod Ultramax), Honda CB 750. Zvláštní a žádanou kapitolou budou všechny závodní motocykly, Toto jsou ale jen třešničky na dortu, které jsou pro většinu zájemců již nyní nedostupné, záleží tedy na každém z nás , co se mu líbí a co si koupí (100 hlav, 100 názorů). Stále jde za velmi slušné peníze pořídit Hondu XBR 500, nebo Yamahu SR 500. Musíte si ale uvědomit, že nejde v pravém smyslu o investici, ala o hračku pro velké kluky...
Hezké povídání. Co ale znám z doslechu a vyprávění, tak určitě u nás v 60 až 80 letech nebyl sen Jawa 350
Ono občas i ve Světě Motorů nebo určitě na parkovišti na Velké ceně v Brně byly sny k vidění
Já bych si tipnul jednoválce. Když končil Royal Enfield 500cc, tak se pak ceny hned vyšvyhly nahoru. Určitě klasické nakopávačky zůstanou a jsou už v kurzu jako Yamaha SR400-500. Endura staré XT500.
S tou MZ třeba 660 sport se nedají sehnat už teď, a rámem jsou celkem rarita, a pitom díly na to budou. Yamaha SZR660? A BMW G650 moto a cross vyrostli na ceně celkem dost.
Možná první KTM Duke nebo ostřejší krosky a endura?
Když už tu byl článek o použité Moto2, co třeba vyběhané dakar a rally specialky? hmm...
Příjemný pokec... díky.
Super pokec
Takový veterán musí být hodně známý, v něčem výjimečný, silný, rychlý, spolehlivý, v dobrém stavu, vystihující jméno a na první pohled ho každý pozná.

Jedna taková motorka je.
Jako první na světě překonala v sériovém stavu hranici 300 Km/hod.
Za 30 let může mít stále hodnotu a ve výroční verzi 25th Anniversary je jich myslím jen 500 kusů.
Je možné teraz pri výmene generácií, že by do budúcna mala Husqvarna Svartpilen 701 investičný potenciál?
Je taky možné, že veteranismus, fenomén doby, zanikne.. za pár let bude myšlení jiné, nehromadit materiální věci, ale jen užívat potřebné.. a důvodů pro to může být nespočet.. a nebo to prostě nebude "in" a bude to zajímat jen pár nadšenců..
Nicméně aktuálně bych viděl, že předválečné motocykly si své zajemce, a tudíž i hodnotu min. udrží. Ale i tam už je při výběru namístě opatrnost. Pak ty poválečné, ale jen vybrané kusy.
Nás minuly v podstatě anglické motocykly 50-/60-let.. vzduchem chlazený jap. čtyřválce let 70-tych. I ty 80-leta nejsou tak v podvědomí.. tam teď dominují ty kejvacky a konopnice. Ale jak bylo zmíněno zajímavejsi teď právě budou 90-ty leta az do cca. r. 2008.. z těch normálních Monster, Bandit se vzduch. chlazeným motorem, Hornet.. na kterých všichni jezdili.. Triumph (Mission Impossible).. Ale i takový Benelli TnT 1130 Cafe, aj. fajnovosti budou možná vyhledávaný.. ale naproti je tu i problém, že výrobce nabízí retro design s novou technikou. Proč si pak nekoupit R Nine T nebo Speed Twin namísto udržování staré techniky. (Ale to neplatí pro ty předválečný motorky.)
Dobře o tom přemýšlíte. Jawy a čezety jsou/byli domácí, to jsou body navíc. Těch v původním stavu jen ubývá, proto zřejmě neztratí na ceně ani když to nynější padesátníky přestane bavit. Dále jsou tu partičky mladých na fichtlech, babetách atd. Opět patrioti a až vyrostou a trochu zbohatnou, proč by si nekoupili starou velkou Jawu nebo ČZ a nerozpoměli se, jak za mlada blbli? Btw, většina dospělých jawistů má v garáži i nějaký moderní bezproblémový stroj, takže řeči o tom, že se to furt sere a kdo by se s tím otravoval, neberu. Stejne tak je zajímavé, že ty české předválečné stroje by už neměli mít hodnotu, pže ti, kteří je zažili za mlada už nejsou většinou mezi námi. Opak je pravdou. Mé křišťálové koule říkají, že za 20 let budou origo staré Jawy stát nesmysl, ty renovované se budou dědit z otců na syny a ti se jimi budou hlavně bavit. Ať už na srazech, či závodech pořádaných speciálně pro ně. Z cizích značek tipuju že cenu neztratí Ducati a BMW, tedy značky s dlouhou nepřerušenou tradicí. Japonci jsou pro mě velká neznámá. Harley-Davidson bude vždy tahák a má tajná sázka je Buell. Cenu zřejmě nebude mít kdo ví jakou, ale raritka a tahák na srazech to bude určitě. Origo stav u čehokoli je podmínka.
Ahoj, nechci Dominika nijak opravovat, dělá svojí práci perfektně ?, jen upřesňuji že Vanilla ICE ve zmiňovaném Béčkovém filmu nejezdí na Suzuki GSX-R 750 w první vodník vyráběny od roku 92 , ale jezdí na Suzuki GSX-R 1100 poslední olej-vzduch ročník 91
1 reakce
Ajo! Máš pravdu... díky za opravu, já si nějak vsugeroval tu mladší 750. A to se považuju za milovníka tohohle strašlivého filmu
Perspektivní? když koukám jak se vyvíjí ekonomika a zelené šílenství tak něco na čem půjde jezdit za pár let, jediný co mě vychází je něco na dřevoplyn, nebo páru.
1 reakce
Co bude další investiční veterán?
Na to je jednoduchá odpověď:
https://www.motorkar...vku-geeny-50899.html
Ještě malý doplněk k Suzuki SV: u nás je to výběhový model, který nikdo nekupuje. Ale v loňském roce bylo v Německu 33. nejprodávanější motocykl celkově a bezpečně nejprodávanější Suzuki. Někde je asi chyba…
1 reakce
Předně dík redaktorům, za zajímavé povídání. Já jsem, celkem už pamětník
a pár neběžných motorek v garáži mám... pokud pokročíme od "prvních, velkých, Japonců, jako Foury, kawa Z, Suza GS1000/750 a jistě 6ti válce do devadesátek a přelomu milénia, tak zajímavé budou (spíš už jsou) hlavně, kapotované super sporty, hlavně Italské a ty vyrobené v malých počtech... ale tady bych tučně vypíchl závěr rozhovoru: "V PÚVODNÍM STAVU!!!" už dnes najít, třeba níže jmenovanou SC28 s origo obrovskými blinkry a původním výfukem je téměř nemožné... podsedlový plast s držákem RZ na VTR SP-1 (který každý minimálně zkrátil nebo nahradil ermaxem) je nekoupitelný
... atd...ono bohužel, většina, těch právě zajímavých SS, má za sebou, několikeré vyválení, popř. okruhový tuning... cenu a unikátnost veterána, dělá kompletní původnost, nízký nájezd a pak "příběh" = např. první majitel, původní příslušenství, dokumentace, manuály, servisky aj...
1 reakce
Komisař Moulin (Yves Rénier) ve filmu vystřídal motocykly Ducati 851 z Itálie, červený motocykl značky Honda NR 750, Yamaha YZF-R1 a Honda X11. Většina motocyklů byla herce samotného...Proto jsem se na to díval. U nás v tý době stála Suzuki GS500E 30 platů. A proto bych ji možná považoval za symbol svého mládí a nostalgie
1 reakce
Bude to Yamaha GTS. Dnes stojí pár korun, je velmi přehlížená, vyšla v knize nejhorší motocykly světa, má ojedinělou konstrukci zavěšení předního kola /podobná Bimota Tesi 1D / i ojedinělý rám. Nemá předchůdce a ani nástupce.
Já kdybych si mohl tipnout, tak Ducati Monster 900 ie a Suzuki TL 1000S .
Za pár roků ...
VTR 1000 SP2
Rozhodně ta, která definovala ve své době kategorii supersport, smetla veškerou tehdejší konkurenci a ukázala všem výrobcům nový směr vývoje. Honda CBR900RR SC28 s ceníkovou cenou 342.000,- Kč v dobách průměrných měsíčních mezd v ČR 6800 Kč.
2 reakce
Za mě Honda CB750 a Yamaha XJR1200/1300 z přelomu milénia.
Za mě Yamaha MT 01, BMW r1100 s, Yamaha XJR 1200 SP, Kawa zrx 1200 Eddie Lawson