Miroslav a Luboš Felgrovi na tandemu s Vláďou: Závodění u FGR rozhodně neskončilo

Seriál rozhovorů Na tandemu s Vláďou navštívil Miroslav Felgr se synem Lubošem a rozpovídali se nejen o závodním motocyklu FGR, který sami postavili a se kterým dokázali v Grand Prix posbírat nesmírně cenné body. A jak to v Grand Prix chodí? Je těžké získat kvalitního jezdce, který umí tahat, dokáže vyvíjet závodní speciál a zároveň sbírat světové body? O tom určitě něco napoví tradiční páteční rozhovor, který jsme pro vás připravili.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

O čem se mluvilo:

  • O začátcích se závody a první postavené motorce
  • Jak s kamarádem Pavlem Petráčkem vyvíjeli vlastní motorku Perti
  • O snu postavit motorku pro mistrovství světa
  • Jak postavil dvoutaktní a později čtyřtaktní závodní speciál
  • O závodění v Grand Prix, šampionátu a jezdcích
  • Jak vznikla myšlenka postavit šestiválcové Midalu
    Náš tip

    Stahujte celý rozhovor v nezkrácené verzi: felgrovi.mp3

Miroslav Felgr odjakživa miluje závodní silniční motorky, ke kterým ho to vždycky táhlo, i když se nejdříve věnoval terénu. Sám si vyzkoušel závody a historek ze závodních okruhů má víc než dost. Jak to tak bývá, více času strávil v garáži, kde vymýšlel a stavěl mašinu, na které sám závodil a kterou svěřil do rukou i dalším jezdcům. Prostě technika, vývoj a vymýšlení něčeho nového ho vždycky bralo, a když se dal dohromady s kamarádem Pavlem Petráčkem, dokázali společně postavit motorku, která dokázala dát za uši mašinám zvučných značek. Říká vám něco značka Perti? V rozhovoru se dozvíte víc.

Dost zásadním milníkem bylo setkání s vodňanským konstruktérem panem Kreuzem, kterého oslovil, aby mu pomohl postavit závodní mašinu, která se přes domácí a zahraniční šampionáty dostane do mistrovství světa a tam vyjede bod.

Je celkem úsměvné, že s podnikáním začal jen kvůli tomu, aby dokázal vydělat na vývoj závodní motorky, což se mu podařilo a v roce 2012 se s českým týmem FGR Racing stal stálým účastníkem Grand Prix kategorie Moto3. Ještě ten rok urvali neskutečné sedmé místo, což je nakoplo do další práce. Hodně o tom ví syn Luboš, který přibližuje složité jednání s promotérem Grand Prix, o předpisech, které museli splnit a také o jezdcích, kteří se na vývoji motorky podíleli. Od samého začátku jich bylo opravdu hodně a jmenujme třeba Michala Březinu, Karla Haniku, Kubu Kornfeila nebo Ladislava Chmelíka či Karla Májka. V mistrovství světa pak závodil Holanďan Jasper Iwema, kterého později nahradil španělský střelec Josep Rodrigues. Luboš Felgr vypráví o vyjednávání s jezdci a podmínkách, které po týmu požadovali a které naopak nárokoval samotný tým.

Kdo se zajímá o českou motocyklovou scénu, nejspíš dobře ví o projektu Midalu, který byl další velkým snem pana Felgra a také na toto téma došla řeč. Opět nezbývá, než všem doporučit stáhnout kompletní rozhovor ve formátu MP3, kde uslyšíte celý nesestříhaný rozhovor.

Přečtěte si také:

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
František Hadt - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



motoguzzi_kveten
Objednat reklamu
TOPlist