ktm_duke_890gp




Ivo Kaštan na tandemu s Vláďou: Zažil jsem Dakar zlaté doby

Dakar jede na plné obrátky, a to je důvod, proč na červenou sedačku usedl Ivo Kaštan. Devítinásobný účastník zažil Dakar v původní Africe a vyprávěl, jaké byly začátky, na jakých motorkách závodil a s kým se při nejtěžší dálkové rally potkal a skamarádil.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

O čem se mluvilo:

  • Jak se rozhodl vyzkoušet dálkovou rally
  • O Master rallye Paris – Peking
  • Jaký byl první Dakar a setkání s pouští a pískem
  • O motorkách, na kterých závodil
  • Jaké lidi během závodění potkal a co s nimi zažil
  • O závodění v továrním týmu na KTM a získání místa
    Náš tip

    Nezkrácená verze ke stažení a k poslechu zde: kastan.mp3

Ivo Kaštan se postavil na start Dakaru dokonce devětkrát a v rozhovoru vzpomíná, co tomu předcházelo nebo jaké byly začátky za řídítky třistapadesátkové Suzuki. Ještě, než vyrazil závodit do Afriky, vyzkoušel si v roce 1995 Master rally Paris – Peking a dá se říct, že ta se stala odrazovým můstkem pro další závodění v dálkových soutěžích. Poslechněte si rozhovor s jezdcem, který odjel sedm ročníků Dakaru v kategorii bez asistence a dvakrát si těžkou dálkovou soutěž vyzkoušel s asistencí mechanika. Ivo vypráví, jak se mu podařilo se mu získat místo v továrním týmu, kde sedlal čtyřistapadesátkovou KTM a má ji dodnes doma.

V rozhovoru přiblíží, jak se závodilo v africkém písku, jaká byla navigace a jaké měl soupeře a kolegy. Shrne také své působení na Dakaru a připomene, že se soutěže nezúčastnil pouze jako divák, ale také se svou ženou jako posádka novinářského auta. Kdo Iva zná, asi dobře ví, že má slabost pro Hondu Monkey a ví o ní první poslední. Dokonce se stal světovým rekordmanem, protože na upravené „opici“ stanovil rychlostní rekord na bonnevillském solném jezeře.

Přečtěte si také:

 

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist