globalmoto_duben_nolan




Orange Day s Racetoolem

Kapitoly článku

KTM EXC 250

Jako první mašinu na začátek jsem po loňských zkušenostech osedlal KTM EXC 250 a znovu jsem se přesvědčil, že tohle je to pravé hobby ježdění. Dvěstěpadesátka má sametový spodek a střed otáčkového pásma a nechá se bez protestů podtáčet, aby se vzápětí probudila a vytočila do výkonově zajímavých hodnot. U motorky s tak měkkým průběhem nečekáte žádné výkonové peklo, nicméně pokud dvěpade podržíte trochu u krku, dokáže výrazně zatahat za ruce a vytáhnout vás i do těch nejkrkolomnějších výjezdů. S pefektním motorem samozřejmě koresponduje i podvozek nastavený pro enduro. Na velké skoky je dost měkký, ale na průjezdy trialovými pasážemi a rychlé zatáčky je to ideální volba.

KTM EXC 125

Přímým konkurentem  výše popsané dvěstěpadesátky je dvoutkatní 125. Z nabídky japonské konkurence už 2T motory takřka vymizely. O to víc se do tohoto segmentu oranžoví opírají. Vývoj je zde znát každým rokem a dvoutakt několik let zpět se s tím dnešním nedá srovnávat. I malá 125 má celkem příjemný střed otáček a není třeba ji neustále držet u krku, aby trochu jela. Pro endurové ježdění je motor naladěn naprosto ideálně. Ve prospěch menší kubatury hovoří samozřejmě také hmotnost, která dává pocit spíš z řízení horského kola. Potřeba častějšího řazení je ale u dvoutaktu stále markantní. Tam, kde kolegové na čtyřtaktech jen uberou a zase přidají plyn, musíte vy o nějaký ten kvalt podřadit. Na druhou stranu tohle je ta pravá zábava.

KTM EXC 400

V loňském roce se v modelové řadě KTM objevil další netradiční objem - 400 ccm. Při prvním seznámení s parametry jsem v tom neviděl žádný logický důvod, vždyť oproti 450 chybí zanedbatelných 50 ccm. Po svezení už ale mluvím jinak. Tohle je to enduro, které bych chtěl mít doma. Motor má hodně odlišný průběh od 450 a podstatně větší točivý moment než 250. V podstatě celou trať v Milovicích jsem obkroužil na dvojku, která mě dokázala vytáhnout z každé zatáčky a na rovinkách se motor rozmotal a předvedl, co v něm je.

KTM 690 Enduro R

Rková šestsetdevadesátka byla z mé strany hodně očekávaná motorka. Po loňském představení civilní verze se spíše cestovním podvozkem měla přijít motorka, která je primárně určená do terénu. Jak se záměr podařil? Dle mého názoru perfektně. Motor je v podstatě stejný, tedy jednoválec s velkým objemem, točivým momentem a nenáročný na údržbu, dalo by se říci sen všech hobby jezdců.
Velké změny se ale děly všude okolo. Motorka hodně narostla do výšky a podvozek získal několik desítek milimetrů zdvihu navíc. A že mu to prospělo. Motorka je i přes vyšší hmotnost perfektně ovladatelná a na krosových gumách si nechá líbit hodně. Velký motor vás navíc z každé krizovky vytáhne na jakoukoli rychlost.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Matěj Oliva - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist