KTM Club Ride aneb oranžový srazík

Oranžový motomejdan si nemohl vybrat lepší místo činu. Offroaďáci se mohli dosyta vyřádit na rozmanité enduro trati, stejně jako vybít motokrosové choutky na krásném písčitém MX okruhu. Pokud někdo z oranžových zatoužil prolétnout pár vinglů motardovým driftíkem, také v Bělé pod Bezdězem nepřišel zkrátka, protože ani asfaltový okruh nemohl chybět.

Kapitoly článku

Mladoboleslavský KTM Flash Team připravil pro fandy oranžového opojení pohodový víkend ve znamení strojů KTM a Husaberg. Předposlední zářiový víkend tak v areálu poblíž Bělé pod Bezdězem vypukl jediný KTM sraz v České Republice. Na své si přišli jak majitelé strojů KTM, tak i všichni ostatní příznivci rakouské značky, kteří ještě jejich mašinu doma nemají. V průběhu celého víkendu byla totiž možnost za poplatek ochutnat některý z předváděcích modelů všech možných typů a kubatur.
Předvést své kvality byly připraveny ostré endura 250 EXC-F, 400 EXC-R, motokrosové speciály 150 SX, 250 SX-F, dětské 65 SX, 50 Mini, velké enduro 950 Superduro, cestovní enduro 990 Adventure i silniční mašiny 690 SM, 690 Duke III a 990 SupeDuke. Nezapomnělo se ani na ty nejmenší a poblíž hlavního stanu byla postavena mini motokrosová trať. Zcela z jiného soudku byl rovněž zapůjčitelný elektrický skútr z českých luhů a hájů Akumoto. Podle informací si vystačí s 5-ti korunami na sto kilometrů.
Určité věci se dají ovlivnit, ale počasí mezi ně rozhodně nepatří. Kdyby se rtuť teploměru vyšplhala ještě o několik stupínků výš, asi by nikdo nebyl proti. Nicméně nepršelo, takže se na silničním okruhu ani na chvilku nezahálelo. A offroaďáci? Ty si poradí vždycky a s každou situací. Pro chvilky občerstvení, odpočinku a konzultaci bezprostředních dojmů z tratí byl postaven velký stan, který byl jakýmsi centrem dění. Večerní rejd s hudbou a konzumací všech možných pochutin našel své útočiště právě tam. V sobotu odpoledne mohli účastníci mrknout na kaskadérskou show a na neděli byly přichystány závody na každé z tratí.


KTM 250 SX-F

Ve stanu jsem hned po ránu podlehl kouzlu motokrosové oranžády KTM 250 SX-F, která šla během soboty z ruky do ruky. Psal jsem oranžádě? Ona vlastně až tak oranžová není, modelový rok 2009 se poněkud zahalil do černé. K MX okruhu se na dvěpade dostávám skrz enduro trať a užívám si nádherné výjezdy i úzké enduro stezky střídající rozvlněné lesní cesty. Pak už se přede mnou oblevuje rozlehlá písčitá trať, do této chvíle jen minimálně rozbrázděná.
Písčitý povrch je tak trošku specifikum a chce to pár koleček na osmělení. Pro hobbíka jako jsem já, není nic lepšího, než tomu učinit v sedle čtyřtaktní dvěstěpadesátky. Je lehoučká, obratná, motor bere pěkně od spodku a ani v nejvyšších otáčkách neztrácí dech. Důležité je včas řadit a do nahrnutých mantinelů najíždět ve vyšší rychlosti, protože pokud vás stáhnou, určitě ztratíte. Tvrději naladěný podvozek, tak jak to u MX mašin bývá, nezaslouží nic než pochvalu. Když se blíží konec první dvacetiminutovky, musím konstatovat, že se mi na 250 SX-F moc líbila její skvělá čitelnost, nezáludnost a právě díky těmto vlastnostem možnost hned od začátku jezdit svižnějším tempem.


KTM SX 150

Druhou vyvolenou je novinka pro rok 2009 KTM SX 150. Stala se nástupkyní loňské stočtyřiačtyřicítky a zajímá mě také proto, že jsem před chvilkou sedlal čtyřtaktní dvěpade. Tyto mašiny spadají do stejné kategorie, ale svou koncepcí a charakteristikou jsou naprosto jiné.
Obsah motoru SX 150 činí 143,6 ccm, takže stopadesátka v názvu může na první pohled klamat. Oproti čtyřtaktní dvěstěpadesátce je dvoutakt 150 zhruba o 7 kilogramů lehčí a nebýt tohoto přímého srovnání, nikdy bych si nemyslel, jak velký rozdíl to může být. SX 150 vás přímo vybízí k vytáčení, protože jak známo, nízko objemový dvoutakt zátah od spodku nenabízí. O to více je potřeba řadit a při výjezdech ze zatáček spojovat, zkrátka držet ji stále pod krkem. Prostě, horkokrevná stopadesátka potřebuje o něco déle osahávat a přicházet ji na chuť. Odmění se jedinečným dvoutaktním zážitkem a pořádnou porcí temperamentu. Je fajn, že se v KTM stále věnují vývoji dvoutaktních mašin. Dostupnost a především mnohem levnější provoz a nároky na údržbu, než tomu je u čtyřtaktů, jim stále hraje do karet.

KTM 250 EXC – F

Na rozehřátí mi přišlo do ruky ideální náčiní. Čtyřtaktní dvěstěpadesátka je nezáludná, táhne odspodu a přitom má i potřebnou špičku. Enduro pasáž se dala projet hladce, bez zbytečného zvedání předního kola do vzduchu nebo zběsilého hrabání. Na MX trati byl znát měkčí charakter podvozku a na velkých skocích došlo i na dorazy. Krosová trať ale není terén, do kterého je EXC postaveno.
V další jízdě se mi podařilo svézt se na krosce o stejném objemu a v přímém porovnání je rozdíl až překvapivě znatelný. Samozřejmě tvrdší podvozek a především motor s jinou charakteristikou, která je přeci jen spíše nakloněna výkonu ve čpičce.

KTM 950 Super Enduro R

Na závěr jsem zkusil opět porovnat své síly s překoňovaným dvouválcem. Před několika týdny v Sosnové zvítězil rakouský stroj nad řidičem, ale tady na rychlejší trati to bylo o poznání lepší. Co naplat, devětsetpadesátka váží dva metráky a to je znát.
Na nějaké lehké přehazování zapomeňte. Je to o práci s plynem a přesnosti. Na druhou stranu, skoky na takovém mastodontu opravdu stojí za to. Nakonec to dopadlo nerozhodně. Každopádně Super Enduro je motorka, která neomrzí a pořád nabízí další výzvy.

KTM 990 Adventure ABS

Protože jsme jeli na sraz KTM, cesta nepřipadala v úvahu jinak než na oranžové motorce. Jako nejlepší se jevil LC8 Adventure ABS vybavená třemi kufry na fotovýbavu a oblečení na ostrá endura. Za půjčení motocyklu vděčíme firmě Racetool, zastoupení KTM u nás na Vrbovce. Ale zpět k jízdě. Ráno jsme spolu vyrazily dvě Adventure. Cestou se k nám připojili další tři jezdci na stejném modelu, a tak jsme do areálu dorazili s patřičným doprovodem. Sedmdesátikilometrovou trasu jsme zvolili po těch nejzapadlejších silničkách a stálo to za to. I se spolujezdkyní a plnými kufry se nechala Adventure vodit rychle a přesně a podvozek dokonale filtroval všechny silniční nerovnosti.
Když pak došlo na brždění na štěrku, zafungovalo ABS. Jediné, co by mohlo cestovatelům vadit, je spotřeba litrového dvouválce, která se s naloženou motorkou pohybovala okolo sedmi litrů. Je to ale malicherné číslo ve srovnání s emocemi, které dostanete. V neděli jsme se vraceli v dešti a i tady adventure uspěla. Sériově obuté Pirelky seděly jak přibité a kapotáž odvrátila všechnu nepřízeň počasí. Jediné, co trochu kazilo pohodlí, je nenastavitelné nízké plexi. I to se dá ale nahradit vysokým štítem z katalogu příslušenství.

Rozhovor s Michalem Fleischhansem

Jak hodnotíš průběh KTM srazu a jaké jsou bezprostřední reakce účastníků?
Průběh hodnotím kladně. Od všech účastníků se nám dostalo zatím jen pochval, nicméně sami vnímáme kde se můžeme zlepšit a snad to bude znát i na dalším KTM srazu. Nejdůležitější pro mě je, že nedošlo k žádnému většímu zranění. Až na nešťastně zlomený malíček jednoho offroaďáka, pár naražených žeber a mé pohmožděné rameno, se nestalo nikomu nic a to bylo před akcí mým největším přáním, kterému se ani při bezpečnějšímu koncipování tratě nedá předejít, už vůbec ne, pokud se jedná o v přírodě zasazenou supermotovou trať.
O jakou mašinu byl největší zájem?

Největší zájem byl o 690 SM a 400 EXC. Pokud bych měl dále pokračovat v žebříčku, byl to mezi silničními modely malý a velký DUKE a v těsném závěsu Advennture. Mezi offroady to byla 530 EXC, 250 SX-F a 150 SX, která byla pro mnohé tím největším překvapením.
Technika vydržela celý víkend? Novinky pro rok 2009 se líbily?

Z offroadových modelů pro rok 2009 byli lidé nadšení. Pokud někdo vlastní
2008 asi příliš změn nezaznamenal, lidé co však vlastnili model starší nebo jinou značku, vznesl jen kladné hodnocení. Možná by mi opak někteří nepřiznali, ale o tom kde je pravda ať se každý přesvědčí sám - já mám ve věci jasno a jsem proto rád, že mohu tuto značku prodávat.

Jaké máš plány do budoucna? Stane se z KTM Club Ride tradice?
Připravit vše byla nejen letos pěkná zabíračka, ale když se vše nakonec podaří jako nyní, je to skvělý pocit a jsme rádi, když se lidé baví. Akci chceme každoročně opakovat, dokonce přemýšlíme i o dvou KTM srazech ročně.
Dále chystáme rozvíjet klubovou činnost v podobě společných vyjížděk, tréninků, offroadové školy apod.. Nějaké nápady jak pobavit majitele KTM máme, zda uvažujeme správně, poznáme na tom, kolik budeme mít členů.
Podmínky jak se stát členem a služby, které club svým členům nabídne budou brzy na našich stránkách
www.flash-team.cz, kde KTM club s názvem FLASH XTREME TEAM dostane svůj prostor.

Flash team děkuje všem sponzorům a partnerům, bez kterých by se akce nemohla vůbec uskutečnit.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Matěj Oliva - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):


TOPlist