Napřed dojmy od Vládi:Už od rán

a se na nás smálo sluníčko od ucha k uchu, a tak bylo jasný, že budeme oranžády prohánět za ideálních silničních podmínek na rozžhaveným asfaltu. Jen co jsem dorazil do centra dění, mohl jsem obdivovat celou
řádku naleštěných kátéemek, které právě vyskladnili z továrního kamiónu. Vzhledem k asfaltovému okruhu, který rozhodně nepatří mezi ty nejširší, jsem začal spekulovat, jaké kačeny pro dnešek proženu. Popravdě, do velkých objemů se mi zrovna třikrát nechtělo, ale znáte to, kdo se bojí nesmí do lesa. První jsem zakroužkoval
Enduro 690, abych si mohl pěkně v klídku vejletnickym tempem prozkoumat trať. Pak jsem ovšem přiostřil, protože došlo na mega „křižník“
Adventure R. Z jeho vysokánskýho sedla jsem se bezprostředně stěhoval za hefty malého Duka, na kterém jsem završil kátéemácký on-roadové řádění.
KTM 690 Enduro
Ještě ho mám v živé paměti z
předloňského testování, kdy mě v těžším terénu až tolik neuchvátilo

. Daleko líp se tenkrát předvedlo v
lehčím terénu a zrovna tak na silnici. Není na co čekat a okamžitě vyrážím na okruh, kde to už pořádně vře. Obavy z enduráckých bačkor jsou za chvilku pryč, protože na asfaltu
drží až nečekaně dobře. Jen když větším náklonu beru divoce za plyn, je cítit ujíždějící zadek. Fakt legrace, které se nedá v utažených vracečkách odolat. Pochvala musí přijít na adresu
antihoppingové spojky, která nechává při drsnějším podřazování kolo pěkně odvalovat. Opravdu bych na začátku jízdy vůbec nevěřil, že se šestsetdevadesátkou zažiju na okruhu tolik asfaltový zábavy. Jejímu motoru svědčí spíš vyšší otáčky a nějakých šedesát koníků je pro tenhle okruh až kam. Poměrně lehký Enduro 690 je parádně ovladatelný a bez problémů jde ze zatáčky do zatáčky. Díky tomu není problém v jeho sedle na trati jako je tahle pořádně prohnat daleko výkonnější velké Duky a Adventury.
KTM 990 Adventure R
Po Enduru 690 se sápu na
litrového Adventura R. Je to fakt pořádnej kus mašiny! Nutno podotknout, že sed

lo
915 mm nad zemí rozhodně nemá velké pochopení pro ty menší z nás. Mimochodem mých 174 cm je už jen tak tak. Při manipulaci na místě o sobě dá znát nějaké to kilíčko váhy, protože suché váží zhruba
207 kilo. Na trati však zjišťuju, že za jízdy se hmotnost tváří pocitově daleko nižší. S velkým respektem lechtám plynovou rukojeť a škádlím stádo 114-ti koníků, které má na triku litrový dvouválcový véčko. Na každý povel mojí pravačky Adventu

e okamžitě reaguje mohutným zátahem a za mírného propérování letí vpřed. V utažených vinglíkách pociťuji, jak zadek pomaličku ujíždí. Děje se tak dokonce při poměrně nízkých otáčkách - holt krouťák
100Nm při 6750 ot./min. má své kouzlo. Na erku se mi líbí podvozek, který působí sice

měkčeji, ale parádně funguje jak při průjezdu
pomalých utažených vinglů, tak při svižnějším průletu táhlých klikatic. A Brembáče? Na ty je víc než slušný spoleh. Bez sebemenších problémů si s tímhle křižníkem silnic výborně poradí i při okruhovém veselí. Popravdě musím přiznat, že mě erkový Adventure mile překvapil svou ovladatelností a chutí popasovat se s úzkým okruhem, kde se lítá
brzda plyn a jenom na několik prvních rychlostních stupňů.
KTM 690 Duke
Do třetice sedám za otěže malého vévody. Kontrast z přesednutí z Adventura je obrovský. Jednak daleko líp došlápnu na zem a taky jeho
váha je někde úplně jinde. Trať už trošíčku znám, tak můžu Duka pořádně poškádlit hned od samýho začátku. Když se dostávám na plochu, při nízkých rychlostech mě překvapuje mírná tendence řídítek se zamykat. Ve vyšších rychlostech už je to naštěstí fajn a v zatáčkách není potřeba se s Dukem prát. Silniční pryže disponují potřebným gripem, takže dovolí upalovat svižnějším tempem a posílat šestsetdevadesátku do slušnejch náklonů. Během okruhovýho lítání si čtyřtaktní jednoválec s výkonem kolem
šedesáti kobylek brumnlá tu svou a cirka od čtyř tisíc otáček s malým Dukem dokáže pěkně cvičit. Příjemný je jeho plynulý projev bez cukání i výraznějších vibrací. Tenhle okruh malému vévodovi fakt sedí a v klidu strčí do kapsy větší a objemnější kátéemky, které by si asi zasloužily o něco větší rozlet.
A jak to videl Matěj?KTM 990 SMR
Rkové SM už m

i prošlo rukama při redakčním testu, přesto, nebo spíš právě proto k němu směřovaly mé kroky hned při první novinářské rundě na motárdovém okruhu v Bělé. Silný dvouválec táhne při každém přidání plynu a na nejdelší rovince se mi nepodařilo dohnat jedničku až k omezovači. Na špinavých místech znamenalo Smko
perfektní kontrolu nad případným podklouznutím zadního kola. Těžkou hlavu jsem měl tedy jen z opravdu pomalých zatáček, kde se dvouválec i na jedničku dost cukal a ke slovu musela přijít hydraulicky ovládaná spojka.
Enduro
V rá

mci KTM Festivalu, byla v okolí „stanového městečka“ namotána naprosto úžasná enduro trať, kterou jsem prostě nemohl nechat ladem. Nejdříve jsem jí vyrazil prozkoumat na
EXC 450 a pak to zkusil na flashtýmácké
EXC 530 se spojkou Rekluse. O té vám ale povíme víc později v samostatném testíku. Kaž

dopádně trať byla naprosto úžasná. Nechyběly pořádně příkré výjezdy a sjezdy, uzoučké lesní stezky nebo písčité pasáže s vyjetými kolejemi, které mě párkrát dokázaly pěkně poškolit. Co bylo ale super spestřeníčkem, byl
průjezd polozřícenou budovou. Člověk by si chvilkou klidně myslel, že se právě ocitl v Rumunsku na pekelný enduro soutěži Romaniacs. Během víkendového KTM Festivalu došlo i na motokrosovou trať. Opět byla naprosto
skvěle připravená. Je fakt, že skoky byly ze začátku pěkně nabroušený, ale aspoň byla trošku legrace. Za mě dávám offroadovým tratím a jejich autorům z Flash-Teamu jedničku podtrženou!
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Matěj Oliva - (Odebírat články autora)
Jan Altner - (Odebírat články autora)
POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE