Honda den 2005
Text: Jarda Ducháček , Petr Szabó | Zveřejněno: 23.5.2005 | Zobrazeno: 9 941x
Tradiční a oblíbená akce, kterou pro vás každoročně chystá společnost Honda Česká republika, se i letos konala na Automodromu v Brně. Otevřené jízdy na okruhu a spousta akcí kolem v režii Hondy, na to jsme se mohli těšit 19. května.
Celá akce začala novinářskými jízdami krátce po deváté hodině ranní. Za redakci Motorkáři.cz jsem měl možnost okusit tři modely:
První jízda na okruhu patřila
Nepřekvapil mě a ani nezklamal. To, že Hornet umí i na okruhu má na svědomí motor z CBR600F z roku 1998, výrobce udává výkon 97 k/12 000 1/min a točivý moment 63 Nm při 9500 otáčkách. Na cílové rovince se číslice digitálního rychloměru zastavila na hodnotě 200 Km/hod, ale umí i více! Hlavní předností je ale jeho lehkost a ovladatelnost, průjezdy a výjezdy ze začátek musí být potěšením pro každého. Hornet je hravá motorka, na okruhu se sice necítí nejlépe, ale nenechá se zahanbit.
Po dojetí do Paddocku sedám na
Nakonec se mi dostává do rukou
Ihned po novinářských jízdách, se před vjezdem na trať začali sjíždět další motorkáři. Bylo kolem půl jedenácté ráno a ten kdo byl zaregistrovaný, měl sepsaný příslušný reverz o odpovědnosti způsobené škody a případných zdravotních následků, mohl vyrazit na trať.
Volné jízdy byly zdarma, stejně jako škola bezpečné jízdy, jen půjčení nových motocyklů Honda bylo oproti vratné kauci.
Kromě již výše zmíněných motocyklů ze stáje Hondy, byly připraveny ještě
I přes ranní chladné počasí, pár pádů na trati se Honda den v Brně opět povedl.
Hondu CB600F Hornet, VFR800
a nakonec novouCBR 600RR
.První jízda na okruhu patřila
Hornetu
, na kterém jsem již jezdil při našem redakčním testu, takže jsem věděl, co od Sršně můžu očekávat.Nepřekvapil mě a ani nezklamal. To, že Hornet umí i na okruhu má na svědomí motor z CBR600F z roku 1998, výrobce udává výkon 97 k/12 000 1/min a točivý moment 63 Nm při 9500 otáčkách. Na cílové rovince se číslice digitálního rychloměru zastavila na hodnotě 200 Km/hod, ale umí i více! Hlavní předností je ale jeho lehkost a ovladatelnost, průjezdy a výjezdy ze začátek musí být potěšením pro každého. Hornet je hravá motorka, na okruhu se sice necítí nejlépe, ale nenechá se zahanbit.
Po dojetí do Paddocku sedám na
VFR800
. První otočení klíčkem v zapalování, start, jednička a jedem. Hned po prvním kole jsem dospěl k názoru, že VFRo mi prostě nesedí. Nevím, jestli to bylo dáno přímo vybraným motocyklem pro tuto akci, ale spíš se na okruh vůbec nehodí. Pokud mi Hornet dával hodně zábavy, VFRo pro mne bylo zklamáním. Žádné emoce ze zrychlení, ve vyšších otáčkách šel spíše výkon dolů, než aby rostl. VFRo na okruh nepatří. Jako pohodový cestovní motocykl si jej ale umím představit.
CBR600RR
. Šestka je na jízdu na okruhu stvořená. Velké spektrum otáček (13 000 1/min), lehká ovladatelnost (163 kg), vysoký výkon (117 k), skvělé brzdy (Tokico). Tohle se mi libí! Díky systému vstřikování paliva PGM-DSFI vás CBR s excelentní reakcí katapultuje směrem vpřed. I ježděná černá barva se stříbrným křídlem na kapotáži mi byla nejbližší, takže jsem byl po 20 min. spokojen. Podrobnějšítest
vám na stránkách Motorkáři.cz přineseme začátkem června.Ihned po novinářských jízdách, se před vjezdem na trať začali sjíždět další motorkáři. Bylo kolem půl jedenácté ráno a ten kdo byl zaregistrovaný, měl sepsaný příslušný reverz o odpovědnosti způsobené škody a případných zdravotních následků, mohl vyrazit na trať.

Kromě již výše zmíněných motocyklů ze stáje Hondy, byly připraveny ještě
CBR1000RR, CBF600S a CB1300S
. Připraveny byly také na půjčení motocykly a skútry o objemu do 125 ccm. A koho jízda na motorkách již omrzela, mohl sledovat doprovodné kaskadérské a trialové vystoupení, případně mohl okusit jízdu na motokárách.I přes ranní chladné počasí, pár pádů na trati se Honda den v Brně opět povedl.
Informace o redaktorovi
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Petr Szabó - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?