yamaha_demo_tour




Do ČR přijel Triumph Street Triple Moto2 Edition

Občas přijmeme pozvání na setkání s nějakou motorkou i přesto, že z toho nekouká žádné ježdění. Vzorovým příkladem budiž naše krátké dostavení u pražského dealera Triumphu DK auto-moto, kde na svého zákazníka čeká ojedinělý Street Triple Moto2 Edition.

Kapitoly článku

Když váš tříválec o objemu 765 cm3 pohání všechny stoje startovního pole Moto2, tak samozřejmě chcete, aby se o tom vědělo. Pro britský Triumph bylo tedy víc než logickou volbou představit lehkonohý Street Triple 765 právě i v Moto2 edici. Ta sice nepřináší vyšší výkon, má ale přepracovaný předek, několik karbonových dílů, a hlavně přidanou exkluzivitu. Od každé ze dvou barev se vyrobí jen 765 kusů.

Do Prahy teď pro jednoho ze šťastlivců dorazila Moto2 edice vůbec poprvé, a i když jsme nedostali příležitost se na motorce svézt, mohli jsme se s ní alespoň potkat naživo a udělat pár fotek. Protože na fotkách od našeho dvorního fotografa Jirky přece jenom poznáte víc, než z vyumělkovaných snímků, doprovázejících tiskovou zprávu.

Připomeňme si, že do letošního ročníku jdou silniční motory 765 se stejnými změnami, které vidíme na závodních motorkách v Moto2. Tříválec má přepracované spalovací komory, nové písty, ojnice, čepy, ventily a vačky. Kompresní poměr se zvýšil z 12,65:1 na 13,25:1 a tím pádem stouply i hraniční tlaky, dosahované ve válcích. K tomu Triumph ještě poladil zpřevodování, aby motorka svižněji akcelerovala. Výkon dosahuje u silniční verze až 130 koní v 12 000 otáčkách a točivý moment 80 Nm v 9 500 otáčkách. Těmito parametry se pochlubí Speed Triple 765 RS a právě i Moto 2 Edition. Jen tak pro zajímavost – v závodním Moto2 naladění má motor 140 koní, což není zase takový rozdíl.
Už standardní Street Triple 765 je zejména ve verzi RS hodně svižná a obratná strojovna, ale Moto2 edice vedle svého méně exkluzivního sourozence září ještě víc. A to doslova – září totiž jeho jedovatě žluto-zelená barva. Jedná se o odvážnější zbarvení ze dvou, které jsou k mání, ale jeho volbě se vůbec nedivím – koneckonců když už, tak už. Svítivou Racing Yellow tady doplňuje stříbrný podsedlový rám. V nabídce v rámci edice je pak k mání ještě bílá, která má podsedlák naopak jedovatě žlutý.

A co je tady jinak? Půjdeme-li odzadu, tak až do poloviny motorky se nic moc nemění. Krovku místo sedla spolujezdce můžete pořídit i na neediční modely, stejné zůstaly pneumatiky nebo třeba zadní nastavitelný centrální tlumič Öhlins STX40. Dál dopředu už je to ale jiná písnička. Je tu decentní originální laďák, pod motorem se zabydlel karbonový klín a z karbonu jsou i krycí plasty kolem nádrže, aerodynamické lízátko nad předním světlem nebo blatník nad předním kolem.

Samotný předek motorky je pak kompletně přepracovaný. Z pozice jezdce totiž koukáte na luxusní frézované vrchní brýle, doplněné o číslo v rámci edice, a dále i na trubky plně nastavitelných USD vidlic Öhlins NIX30. Nový předek má oproti RS taky ostřejší geometrii – konkrétně o 2 desetiny stupně strmější úhel řízení, rovných 23 stupňů, a s tím související kratší stopu 95,3 milimetrů. O 2 milimetry se tedy zkrátil i rozvor.

Ve jménu ovladatelnosti vzala za své klasická řídítka, která nahradily nízké clip-ony přímo na brýlích. Spolu s o kousínek vyšším sedlem se tedy na Moto2 edici ve výsledku sedí jako na supersportu, a s hmotností na rukou to rozhodně nebude motorka na denní popojíždění ve městě.
Na druhou stranu, pokud si kupujete sportovního naháče ve speciální a nejostřejší edici, každodenní ježdění asi není příliš vysoko mezi vašimi prioritami. I Triumph mluví o Street Triple Moto2 Edition jako o ultimativním Street Triplu, jehož potenciál vyleze naplno na povrch až na okruhu, kde se neztratí ani mezi kapotovanými supersporty. Co naplat, trochu tohohle žlutého mazla jeho novopečenému majiteli závidíme.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist