yamaha_demo_tour




Yamaha se chystá na seriál Sultans of Sprint s upraveným XSR 700

Stroje v rámci projektu Yamaha Yard Build jsou většinou hlavně designovými přestavbami, jejichž cílem je motivovat majitele motorek k vlastním úpravám. Jenže tentokrát šla veškerá filozofie stranou. Yamaha totiž v kooperaci s Workhorse Speed Shop postavila čistě závodní dragster.

Kapitoly článku

Už je tomu tak – japonská značka se chce se svým továrním týmem zúčastnit speciálního seriálu nadšeneckých závodů Sultans of Sprint. Zde bude stroj založený na sériové XSR 700 sice nejmenší co se objemu týče, ale šance na vítězství je i tak docela vysoká.


Jak je jasné na první pohled, chlapci z Workhorse Speed Shop nenechali u XSR 700 kámen na kameni. Motorka byla rozebrána na prvočástice, mohutně upravena a dána zpět dohromady coby nesmlouvavý závoďák, určený pro jízdu v přímce.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.


Rám motorky byl snížen o plných 150 mm a delší kyvná vidlice přidala přibližně 100 mm délky. Nízká a protažená silueta je potom doplněna o prvky kapotáže závodní Yamahy FZR 750 Bol d'Or Sonauto z roku 1985, ze které pochází i modro-žluté historické zbarvení. Zajímavým detailem je třeba chladič v první části kapotáže, nahrazující přední světlomet.


Dramatických proměn doznal i motor. Řadový dvouválec má jinak vyváženou kliku, upravený okruh mazání a odstraněné vyvažovací hřídele, které by vzhledem k zaměření jen zvyšovaly hmotnost. Standardní spojku nahradila závodní antihoppingová spojka Suter a ke klasickému vstřikování benzínu přibylo ještě vstřikování „rajského plynu“ s řídící jednotkou Max Extreme Nitrous Controller.
Ve své třídě továrních strojů, zúčastní se Yamaha postupně všech závodů dragsterového seriálu Sultans of Sprint. Ten zahrnuje celkem čtyři podniky od května do září, rozmístěné po celé Evropě. Za prostý přístrojový štít závodního speciálu se postupně posadí (nebo spíše zalehnou) smluvní závodní jezdci továrního týmu Yamaha.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 3 Kč
Petr7474 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist