motopoint_unor_shad




Bohemian Custom Motorcycles a další přestavby na Motocyklu 2025

Nedílnou součástí pražské motocyklové výstavy je i výstava a soutěž staveb a přestaveb Bohemian Custom Motorcycles. V hale číslo 5 tedy najdete velkou spoustu motocyklů, rozdělenou do deseti tematických kategorií. A rozhodně to není jen přehlídka „chromáků“, tak jak má akce podobného typu zažité spousta lidí. Motorky a nápady na nich aplikované přímo září rozmanitostí a svůj styl si tu vybere každý.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Svoje motorky na výstaviště přivezli stavitelé z celé Evropy a opět musíme ocenit, na jak velké ploše jsou stroje vystaveny. Bohemian Custom se rozkládá na 5 000 čtverečních metrech, takže se každé stavbě dostává tolik místa, kolik si zaslouží. Mezi motocykly se objevuje i spousta exponátů a „reálií“ souvisejících s custom kulturou, kolem dokola pak mají své stánky mimo jiné samotné dílny stavitelů.

Na každém Bohemian Custom jsou motocykly, které vyráží dech a přepisují vše, co o motorkách víte. Letos tomu není jinak. Svůj prostor tady mají stavby Pavla Malaníka, včetně starších strojů s agregáty JAP, a taky umělecká díla Tomáše Pitlíka. Úplnou novinkou je nicméně unikátní stavba z Polska, v jejímž 34palcovém předním kole s pevným středem se nachází agregát, který dané kolo taky pohání. Agregát je vlastně celkem obyčejná Suzuki GS500, ale motocykl jako takový je něco vskutku nevídaného.

Jen o kousek dál stojí sice konvenčně poháněný, ale pohledem zpracování zcela fenomenální stroj od Petra Zaplatílka ze Záplata Garage. Motocykl s dragsterovou stavbou je z pohledu techniky téměř standardní rám i motor z Harleye-Davidsonu Fat Bob, ovšem doplněný ohromnou spoustou ručně dělaných karosářských i dalších dílů. Famózní je už jen fakt, že žádný z dílů není pokovený. Jen leštěný hliník a žíhaná ocel. Do toho veškeré lankové ovládání bez bowdenů, řešené jen pomocí průchodek a kladek.

Zaujala nás taky stavba stojící mezi scramblery a flat trackery. Jakkoliv se zde najde spousta zajímavých motocyklů, tím nejzajímavějším je dle našeho ta od Otty Knebla, ve které je použitý unikátní a málo vídaný motor Aermacchi Harley 350, doplněný malým kompresorem. Zbytek stavby se potom nese ve stylu klasické americké ploché dráhy.

Kdo by to radši „hezky Česky“, může se zastavit u přestavby klasického Péráku ve stylu závodních strojů z doby jeho vzniku, a když už jsme u závodění, nelze opomenout fenomén King of the Baggers, který hýbe světem a vidět je i tady. Stojí tu hned dvojice strojů, inspirovaná americkým závoděním.

Jestli ale uznáváte klasičtější podobu baggerů – tu na klidné ježdění, můžete se zastavit u těch s obřím předním kolem a nekonečnou zádí, které staví Zbyšek Hazmuka.

Hned naproti zase najdete samostatný „ostrov“ motorek Indian, kterému vévodí pět strojů z nedávno proběhlé soutěže First Six. Jedná se o soutěž evropských dealerů, kteří přestavovali nedávnou novinku Sport Chief RT ve stále populárnějším kalifornském „club bike“ stylu. Jeden z motocyklů vznikal i v ČR v pražském dealerství.

Mimo dění Bohemian Custom pak najdete třeba závodní stroje, které postavila redakce Motocyklu ve spolupráci s dílnou Pepoš Moto. Je tu původní Tuono, které bylo koupené coby ojetina a připravené na vytrvalostní závody, a pak i novější RSV4, přestavené do stylu Tuona, odlehčené v maximální možné míře a posílené na 241 koní. To je slušná porce v kombinaci se suchou hmotností 166 kilogramů a mokrou 188 kilogramů. Hned vedle je taky krásná Yamaha XSR900 GP, zachovávající sériový vzhled, ale opět odlehčená a upravená závodními komponenty nebo kratší kyvkou z MT-09.

Zajímavou přestavbu najdete i na stánku BMW, kde je R 12 postavená českou dílnou FSB do stylu club bike, který je zpravidla spojován s Harleyem a Indianem. Motorka je osekaná od přebytečných drobností, zvýšená a doplněná kufry a malou přední kapotáží.

Shrnuto podtrženo – na poli přestaveb je na Motocyklu rozhodně spousta věcí k vidění. Bohemian Custom je bohatá na nápadité a rozmanité stavby nejrůznějších stylů, ale oči na stopkách se vyplatí mít i v dalších částech výstavy. Nebo alespoň v naší rozsáhlé galerii.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist