husqvarna_svartpilen_801_2




Free Spirits Bonneville T12.2 Evo

Italští ladiči se výjimečně pustili do úpravy jiného stroje, než je Harley-Davidson, a vzniklo opravdu výjimečné dílo. Výsledek ocení především milovníci závodních motocyklů z 60. let.

Italská společnost Free Spirits je známá svým zaměřením na motocykly Harley-Davidson. Za zmínku stojí zejména její nabídka speciálního příslušenství nebo úprava modelu XR1200. Společnost je také italským distributorem nizozemské značky Motorcycle Storehouse a sama vyrábí různé speciální díly. Na nedávné výstavě Motor Bike Expo 2013 ve Veroně úpravce předvedl obvyklou dávku kreací založených na H-D, kterou však překvapivě doplnil o několik modelů odvozených od Triumphu. Jeden z nich vám představujeme právě teď.
Stroj je závodní interpretací obvykle tichého Bonnevillu, jak ji vidí ladiči z Free Spirits. Motocykl nese název T12.2 Evo a můžeme na něm spatřit několik kousků příslušenství pro Triumph z katalogu úpravce. Pravděpodobně nejpozoruhodnějším z nich je kit převodového ústrojí, který si vyžádal výměnu původní kyvné vidlice za novou, jež je spojena se dvěma nastavitelnými tlumiči Bitubo.

Ze všech radikálních změn, které jsou mimochodem všechny vratné, je na první pohled z estetického hlediska nejviditelnější laminátová kapotáž motocyklu na obou jeho koncích. Při její tvorbě se chlapíci z Free Spirits nechali inspirovat závodními motocykly z 60. let. Tato úprava drasticky změnila podobu stroje. Britský původ motocyklu je zdůrazněn lakem v podobě Union-Jacku, kde modrou barvu vystřídala černá. Lev na bocích nádrže odkazuje na náměstí Piazza San Marco ve Venice jako pocta domovskému městu úpravce.
Očividné jsou i změny šasi. Kromě výše uvedeného zadního odpružení dostal motocykl vidlice z modelu Speed Triple z roku 2007, 17-ti palcová kola obutá do pneumatik Sporttec Metzeler M3 o rozměrech 120/70 a 160/60 (místo původních 110/70 a 130/80) a brzdy Newfren využívající dva kotouče o průměru 320 mm uchycené pomocí třmenů od Bremba. Stupačky, řídítka a kryty motoru z ergalu jsou dílem úpravce.

V neposlední řadě doznal úpravy i motor, který nyní produkuje výkon 68 k při 7 700 otáčkách a točivý moment 68 Nm při 5 800 otáčkách. Tohoto zlepšení bylo dosaženo pomocí přemapování řídicí jednotky a nového systému sání s kuželovým vzduchovým filtrem K&N. Ručně vyráběný výfukový systém je zakončen dvěma vysoko posazenými koncovkami, které perfektně ladí s linií zadní části motocyklu. Pokud by zákazníkovi stroj připadal až moc extravagantní, může si koupit jednotlivé speciální prvky samostatně.

Ke shlédnutí bude T12.2 Evo v létě na festivalu Tridays v rakouském Neukirchenu, kde Free Spirits představili minulý rok model T12.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):
Motokatalog.cz



TOPlist