globalmoto_duben_nolan




Fred Krugger NURBS K 1600

K 1600, cestovní koráb napěchovaný všemi možnými elektronickými systémy a asistenty, není zrovna typický základ pro radikální přestavbu. Pro Belgičana Freda „Kruggera“ Betranda to byla ale jen trochu větší výzva. Pustil se do toho jako správný řezník a výsledek je něco, co se snad ani nedá pojmenovat.

Seznamte se tedy s vítězem světové soutěže customizérů AMD World Championship ve třídě Freestyle – motocyklem NURBS, který byl i na výstavě Intermot. Matematik nebo počítačový grafik si asi vybaví matematický model „Non-uniform rational basis spline“, který se používá například při modelování v CADu. Motorkářům by se zase mohl vybavit Nürburgring. Necháme na vás, čemu dáte přednost. Ještě doplňme, že NURBS vznikl díky zakázce od francouzského zastoupení BMW, které dalo volný průchod Fredově fantazii.
V každém případě zde máme něco, co se BMW K 1600 nepodobá ani vzdáleně. Z původní cestovní lodě vlastně zůstal jen motor a zadní tlumič. Zbytek je výsledkem obrovské kreativity mistra Kruggera. A co víc, Fredovi se podařilo zachovat veškeré původní elektronické systémy BMW! Raději ani nechceme vědět, kolik drátků musel pospojovat.
Nový rám je nízký a dlouhý a dodává nové motorce zcela jinou ergonomii. Zcela nová je také kyvka a přední duolever zavěšení kola. Šestiválcový motor sám o sobě zůstává beze změny, jen chladiče uhnuly na stranu, aby vynikly výfukové svody, které ústí do jedné velké koncovky. Zajímavě je řešena nádrž, která má dvě části, přičemž každá má svůj otvor pro tankování a také palivový filtr. Jednu najdeme pod sedlem a další menší je vzadu s víkem ukrytým v bobku za sedlem.
Přední 21“ a zadní 20“ šestipaprskovitá kola jsou osazena radiálními brzdami Beringer, konkrétně šestipístek na předku a čtyřpístek vzadu. Kruggerovi se podařilo přimět spolupracovat nový brzdný systém s původním ABS od BMW.

Co se designu týče, nejsme si tak úplně jistí, kam máme NURBS zařadit. Možná do někam do světa Tronu. Spodní část kapotáže nám vzdáleně připomíná boky lodě a zbytek je jakási variace na retro sportovní motocykly.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (40x):
Motokatalog.cz



TOPlist