Ducati Diavel Turbo: Rudý ďábel na steroidech
Text: Honza Dolejš | Zdroj: Motorcycle.com | Zveřejněno: 21.7.2017 | Zobrazeno: 16 508x
Ďábelsky laděný cruiser od Ducati s trefným označením Diavel zaujme na první pohled. Ať už jste příznivci italské stáje či raději sedláte japonskou klasiku, Diavel má něco do sebe. Není divu, že se tento stroj stává terčem mnoha customérů a vznikají mnohdy ještě zajímavější kousky (jako třeba XDiavel). A co když i tak silný vidlicový dvouválec popoženete masivním turbem?
Když ani 162 koňských sil nestačí
Ducati Diavel v sériové podobě není žádné ořezávátko a vidlicový dvouválec s objemem 1 198 ccm zajistí 162 koní s točivým momentem 130,5 Nm. Pokud však přesedláte z hbité “erjedničky” od Yamahy, oceníte sice pohodlnější svezení a nezapomenutelný design, výkon však stačit nemusí. Přesně to potkalo Blaka Savilla, který se rozhodl vydat netradiční cestou – zachovat proporce motocyklu Ducati Diavel 2015, ale zapracovat na vyšším výkonu.
Výsledkem je upravený motocykl, který dostal trefné označení Ducati Diavel Turbo. Tipnout, jakých hlavních změn se motocykl dočkal, není těžký oříšek. Za přestavbou stojí Jamie Bezzina, který již v minulosti Diavela turbem osadil. “Byl to pořádný kus práce. Oříškem je elektronika, která je složitá a komplexní, proto jsme museli vytvořit vlastní systém, “ dodává autor přestavby.
225 koní, 280 Nm a agresivní zvuk
Výsledkem je brutální výkon 225 koní a kroutící moment 280 Nm. Za tyto údaje by se nemusel stydět ani kdejaký závodní speciál. Autoři přitom nechtěli razantněji zasahovat do samotného motoru, Ducati Diavel Turbo si ponechal sériové písty, hřídele, ventily i hlavu. Zachován zůstal rovněž kompresní poměr 12.5:1, převodová skříň a překvapivě i spojka. Tím však sériový základ končí.
Turbo vlastní výroby s označením GT3582r doplňuje již zmíněná vlastní elektronika, která zahrnuje přepracované vstřikování. Jinak musel být vyřešen také olejový systém či chlazení. K mohutnému výkonu se přidává díky laděnému výfuku i brutální zvuk. Tento speciál uslyšíte dlouho před tím, než se k vám přiblíží. “Výsledek nebyl o přímém výkonu, ale o dobré spolehlivosti a točivém momentu, čehož jsme dosáhli. Motor má 225 koní a 280 Nm, “ hodnotí konečné dílo majitel motocyklu.
Stavba za milion korun
Parametry i samotné provedení Diavela s turbem vypadají úchvatně a logicky člověka napadá jednoduchá otázka – na kolik taková “sranda” přijde? O tuto informaci se majitel podělil – částka včetně nákupu sériového motocyklu a úprav činí 45 000 amerických dolarů (tedy v přepočtu něco málo přes 1 000 000 Kč). Práce si pak vyžádala okolo 200 hodin. Na otázku, zda to za to stojí, přišla rychlá odpověď: “Udělal bych to znovu a neměnil bych jedinou věc. Miluji to. Největší úsměv mi vykouzlí, když motorku řídím a otáčí se za mnou tolik hlav. ”
Informace o redaktorovi
Honza Dolejš - (Odebírat články autora)
Hlasování
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.