globalmoto_duben_nolan




Australský osmiválec PGM V8

Osmiválec na dvou kolech je v každém ohledu tak trochu šílenost. Nejen, že PGM V8 vypadá celkem k světu, ale hlavně má brutální výkon! Nad čísly 334 koní a 214 Nm se pozastaví snad každý motorkář.

Dalo by se usuzovat, že u protinožců je šílenců dost, protože tohle není první článek, který spojuje Austrálii a motorku s osmiválcem. Mrkněte na Drysdale 1000 V8.

Při stavbě motocyklu PGM V8 se samozřejmě všechno podřizovalo potřebám masivního motoru s objemem 1 996 ccm. V každém válci najdeme 5 ventilů. Dále je tu speciálně upravená kliková hřídel, která splňuje závodní parametry, 45mm škrtící klapky Mikuni a spousta dalších dílů zhotovených pro splnění extrémních nároků výkonného motoru.

Osmiválcový dvoulitr při 12 800 otáčkách vyprodukuje neskutečných 334 koní a maximální točivý moment 214 Nm se dostaví při 9 500 ot./min. Výkon 334 koní dokáže slušně zamávat s leckterým autem, natožpak s motorkou o hmotnosti 242 kilogramů v pohotovostním stavu! Motor má na povel řídící jednotka od Motec a řazení zajišťuje šestistupňová převodovka v kombinaci se spojkou v olejové lázni.

Nízké hmotnosti bylo dosaženo použitím karbonu a lehkých slitin. Z podvozku a dalších doplňků jmenujme například kvalitní hliníková kola Marchesini, tlumiče Öhlins nejvyšší řady, brzdy Brembo nebo zakázkový výfukový systém Akrapovič, který splňuje limity pro použití v běžném provozu.

Základem je ocelový rám, ve kterém je motor usazen co nejníž pro snížení těžiště a zlepšení ovladatelnosti motocyklu. Už je vám asi jasné, že tohle nebude žádná levná legrace. Oficiální cenovku zatím neznáme, ale odhaduje se okolo 160 000 eur, což je asi 4 400 000 korun. Za to se dá postavit domek s garáží a mašinou uvnitř, ale ve světě fandů V8 z řad milionářů určitě PGM V8 vzbudí zájem.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (22x):
Motokatalog.cz



TOPlist