husqvarna_svartpilen_801_2




Osmiválec Drysdale 1000 V8

Osmiválec namontovaný do motorky vždycky vzbudí lehké pozdvižení a zájem médií, přece jen nejde o běžnou záležitost. Ian Drysdale se dá považovat za opravdového guru v oblasti V8 a právě tento pán z Austrálie nedávno postavil tuto žlutou střelu.

Ian má za sebou již několik vlastních staveb s motorem V8 a podílel se na několika dalších zajímavých projektech motocyklových motorů. Z jeho vlastní dílny se nám se zalíbil model Drysdale 1000 V8, který Ian vyvinul ze svého dřívějšího modelu - asi 20 let staré mašiny 750-V8 Superbike. U předešlé „sedm-pade“ čerpal inspiraci z konstrukce půllitrového motoru Moto Guzzi V8 GP.
Ian tehdy použil dvě sady 16-ventilových válců z Yamahy FZR600 a spojil je dohromady pod úhlem 90 stupňů. Výsledný 32-ventilový motor používal písty Yamaha a ojnice pocházejí z Ianova návrhu.

Výfukový svod byl dalším oříškem. Nakonec se ale podařilo tento „hudební nástroj“ namotat pod sedlo do dvou koncovek. Šestistupňová převodovka kazetového typu je složena z dílů od různých výrobců, síla motoru je pak přenášena pomocí spojky z Yamahy FZR1000.
Mohlo by se zdát, že litrová „novinka“ se od předcházejícího modelu moc neliší, ale jak sám stavitel říká: „Nejnovější 1000-V8 je výsledkem probíhajícího vývoje modelu 750-V8 z roku 1996 a ačkoliv vypadají velice podobně, najdeme zde mnoho vylepšení, které nejsou na první pohled zřejmé.“

Jednou z těch zřejmějších úprav je o 60 cm delší výfukový svod nebo nové zadní odpružení. Zde najdeme zajímavé přepákování a postranně namontovaný tlumič Öhlins. Další novinkou pak je použití elektronického vstřikování z Hondy CBR600 namísto původních vstřikovačů z BMW K 100. Na motorce najdeme kola z Yamahy R1 nebo kyvku z Kawasaki ZZR1100. Motor ze sebe dokáže dostat 150 koní a točí se až do 15 000 otáček!
Motocykl vypadá vcelku kompaktně, když vezeme v úvahu velikost motoru, ale dvacet let starý design by potřeboval trochu modernější kabátek. Sice tohle není o líbivosti na první pohled, jde spíše o zručnost jednoho člověka a jeho znalosti z oblasti konstrukce motorů, ale pokud Ian plánuje vyrobit celkem 5 těchto superbiků, budou chtít zákazníci možná něco lepšího, než motocykl, který vypadá jako mašina z minulého století. Vždyť cena jednoho pro zákazníka by se měla pohybovat okolo 100 000 dolarů (cca 2 mil korun)!

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):
Motokatalog.cz



TOPlist