Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Jo, s motorkama s jejich výrobou a konstruováním je to stejně, jako se zbraněmi. A proto většina moto-výrobců je nějakým způsobem ve vztahu k výrobě převážně zbraní a to pěchotních, ať je to FN, Royal Enfield, BSA, Jawa, ČZ, IŽ, Kawasiki, atd.
Tyhle hračičky nemůžou dělat pajtáši kdesi v Urundi-Burundi, ale obdaření technickým myšlením zdatní řemeslníci a to se získává po staletí, ale lehce se ztrácí a to zvlášť, když to do nenasytných pazourů vezmou tací týpci, jdoucí jen jako investoři po zisku, jako byl ten prasečkář De Tomaso z kolonie zvané Argentína...
Benelli to stálo napřed její tradičně vyspělou technickou úroveň a téměř i existenci, kdyby ji nekoupili Číňani. Takže Benelli je dnes ani ne tak odstrkovaná a mnohdy neprávem opomíjený "japonec", nýbrž doslova "čínská motorka"! Guzzi tomu unikla jen o vlásek a to osobním nasazením italských patriotů, milovníků "svého orla" z Mandella, kteří kupovali motocykly Guzzi i přes zjevné vyloženě vady a přemrštěné ceny...
A něco podobného se stalo i u nás s tím, že tady slavná Jawa naučila indiány vyrábět staré kejvačky, aby je pak dovážela ze zemí, kde donedávna vyráběli rámy na kola z bambusu. To dokazuje jaké degenerace jsme se pod vedením takových českých prasečkářů, jako ne ten De Tomaso/Castiglioni/Babiš a jim podobný už před ními, dostali...a to nejen v těch motocyklech a to i ve zbraních a to hlavně těch většího kalibru a váhy. Tam jsme ve stejné Bruseli, jako s těmi motorkami a musíme je dovážet z celého světa a předražené...
Tož asi tak v krátkosti pohledem z jiného úhlu...a bylo by toho na článek delší, než je ten o technice těchto vskutku bizarních 6-válc. hybridů, s vnitřnostmi z Hondy CB...
Aj ja dám niečo, trochu od veci, ale predsa.
Prvá fotka je z parkoviska VC Brna, cca 1978, vidieť tam Guzzi 750 S3, Guzzi 850 T3, prvý typ Gold Winga a (žiaľ zakryté) Benelli 750 Sei. Tam som ho videl prvýkrát, 6 výfuckov, mal som samozrejme erekciu...
(Dvaja chuji, tak to je vľavo spolužiak z gympla Šaňo (Jawa 350) a ja)
Druhá fotka je prefotená reklama z dobového časopisu Das Motorrad, tiež sa zamerali na výfuky, ostatné sa už predsa domyslí...
Tretiu fotku - keď sa už spomenul De Tomaso - som spáchal na Guzzi-zraze v Hungárii, je to "Guzzi" 350 GTS z De Tomasovej éry (niečo, ako dnes napr. RVM by JAWA, kerá s Jawou nemá nič...).
...před chvílí jsem se vrátil z Budapešti, z akce týkající se 120. výročí založení H-D, která se podle mě velmi povedla ... byl jsem na 110., 111,, 15. Open Fest na Balatonu, 115. v Praze, a tak je co srovnávat, ... až na to úmorný vedro to byla MEGA akce se vším všudy... než usnu, tak jsem přidal jedno video z ´H-D Parade´ a přidám ještě pár info. k Benelli 750, z dobovýho buržoazního plátku, kde se o ní psalo dříve než o CBX
Zajímavé je také srovnání , jak se na benelku dnes dívá trh. A ten je má hodně vysoko ,cca kolem 17000 € za motorku.
https://www.dasparking-motorrad.de/gebrauchtmotorrader/benelli-sei-750.html
Což vede k názoru, že Benelli 750 se prostě povedla!
Kdesi v ČSSR v osmdesátých letech:
Tyvole, dívej, tahle motorka má dva výfuky!
Táta má v garáži plakát, kde má motorka čtyři!
Strejda má časopis a tam je obrázek s motorkou, která má 6 výfuků!
Kecáš!!!
Nekecám, tři na každý straně.
Diskuse níže opět potvrzuje, že jsme pořád jako malí kluci. A to je dobře.
Dobrý článek a na doplnění jen chci připomenout, že všichni, kdož byli někdy vlezlí v půllitrové Hondě CB a v Benelli Quatro, jen musí potvrdit, že je to kopie Hondy a to se vším všudy důležitým, jen s technologickými odchylkami a vzhledovými detaily, odlišujícími kulturu orientálních pagod od výtvorů pravnuků Laonarda da Vinciho.
To strašné "pojízdné železářství", jak se tenkrát SEIce říkávalo vůbec neprospělo, když ten pološílený argentinský prasečkář De Tomaso přikoupil k Benelli i Guzzi, protože je začal bez ladu a skladu mezi sebou pářit, což bylo proti přírodě a to měl jako původně chovatel hovězího dobytka znát a což se hned negativně projevilo.
U SEIky vyměnil původní "tlustou" vidlici Ceriani za origo Guzzi vidlici s průměrem nosných trubek pouhých 34,75 mm, což z ní s kotouči o průměru 300mm a třmeny Brembo udělalo "užovku", která i přes tento hendikep měla před 6-válc. Hondou pořád v jízdních vlastnostech navrch, ale chyběly jí koně.
Pro srovnání: ta Honda měla o hodně větší váhu a disponovala př.vidlici o pr. 36mm a kotouče "přibržďovacího zařízení" (jinak se brzdy na té Hondě nedají nazvat) tuším jen 270mm a navíc jen plovoucí jednopístkové třmeny ...
Na druhé straně na Benelli se 4-válc. motory lepil značku Guzzi, což u guzistů vyvolalo značnou averzi a to nejen mezi zaměstnanci v Mandellu..
Labutí písní zn. Benelli byl pak poněkud vylepšený model 900 SEI, který měl už alternátor klasicky na klice, nikoli za válci, bezkontakt Bosch a suchou spojku, ale když jste ji krapet pohonil, tak z ní chcalo stejně, jako z té sedmpade...
Doteď nechápu, že takovou technickou nádheru, jako je motocyklovej řadovej šestiválec a možnost použití dechberoucích šesti laufů, dokáže BMW schovat pod kapotáž a do společnejch tlumičů. To je hřích, jedenáctej hřích!! Je mi smutno po době, kdy ústředním bodem motorek byl hlavně ze všech stran obdivovatelnej motor, a ne hromada plastů jako dnes...
Měl ji u nás pumpař, ještě hluboko za komoušů. Parkoval ji vedle pumpy. Po pár nehodách projíždějících aut ji musel začít schovávat za pumpu...
S úžasem, ale poněkud pozdě jsem nedávno zjistil, že ta Benellka byla před pár roky na prodej. Tak to už nestihnu
Alejandro de Tomaso byl vůbec zajímavý týpek. Motorky mu byly málo, takže to zkoušel i s auty - sporťáky a dokonce i ve Formuli jedna.
Prý dokonce jel i dva závody osobně.
Asi těch akcií nebylo zas tak málo...
Pamatuji si kresby jeho formulí v ročence GP. Na časák s celostránkovými obrázky motocyklů jsem tehdy jaksi nenarazil...
Jo, s motorkama s jejich výrobou a konstruováním je to stejně, jako se zbraněmi. A proto většina moto-výrobců je nějakým způsobem ve vztahu k výrobě převážně zbraní a to pěchotních, ať je to FN, Royal Enfield, BSA, Jawa, ČZ, IŽ, Kawasiki, atd.
Tyhle hračičky nemůžou dělat pajtáši kdesi v Urundi-Burundi, ale obdaření technickým myšlením zdatní řemeslníci a to se získává po staletí, ale lehce se ztrácí a to zvlášť, když to do nenasytných pazourů vezmou tací týpci, jdoucí jen jako investoři po zisku, jako byl ten prasečkář De Tomaso z kolonie zvané Argentína...
Benelli to stálo napřed její tradičně vyspělou technickou úroveň a téměř i existenci, kdyby ji nekoupili Číňani. Takže Benelli je dnes ani ne tak odstrkovaná a mnohdy neprávem opomíjený "japonec", nýbrž doslova "čínská motorka"! Guzzi tomu unikla jen o vlásek a to osobním nasazením italských patriotů, milovníků "svého orla" z Mandella, kteří kupovali motocykly Guzzi i přes zjevné vyloženě vady a přemrštěné ceny...
A něco podobného se stalo i u nás s tím, že tady slavná Jawa naučila indiány vyrábět staré kejvačky, aby je pak dovážela ze zemí, kde donedávna vyráběli rámy na kola z bambusu. To dokazuje jaké degenerace jsme se pod vedením takových českých prasečkářů, jako ne ten De Tomaso/Castiglioni/Babiš a jim podobný už před ními, dostali...a to nejen v těch motocyklech a to i ve zbraních a to hlavně těch většího kalibru a váhy. Tam jsme ve stejné Bruseli, jako s těmi motorkami a musíme je dovážet z celého světa a předražené...
Tož asi tak v krátkosti pohledem z jiného úhlu...a bylo by toho na článek delší, než je ten o technice těchto vskutku bizarních 6-válc. hybridů, s vnitřnostmi z Hondy CB...
Aj ja dám niečo, trochu od veci, ale predsa.
Prvá fotka je z parkoviska VC Brna, cca 1978, vidieť tam Guzzi 750 S3, Guzzi 850 T3, prvý typ Gold Winga a (žiaľ zakryté) Benelli 750 Sei. Tam som ho videl prvýkrát, 6 výfuckov, mal som samozrejme erekciu...
(Dvaja chuji, tak to je vľavo spolužiak z gympla Šaňo (Jawa 350) a ja)
Druhá fotka je prefotená reklama z dobového časopisu Das Motorrad, tiež sa zamerali na výfuky, ostatné sa už predsa domyslí...
Tretiu fotku - keď sa už spomenul De Tomaso - som spáchal na Guzzi-zraze v Hungárii, je to "Guzzi" 350 GTS z De Tomasovej éry (niečo, ako dnes napr. RVM by JAWA, kerá s Jawou nemá nič...).
2 reakce
4 reakce
Na muj vkus je tam tak 4 az 5 valcu navic ;) ale motor je to opravdu krasny. Nejak se nam ze zasedacek vytraci vasen ...
...ještě ten buržoazní plátek, moc se omlouvám
5 reakcí
...před chvílí jsem se vrátil z Budapešti, z akce týkající se 120. výročí založení H-D, která se podle mě velmi povedla ... byl jsem na 110., 111,, 15. Open Fest na Balatonu, 115. v Praze, a tak je co srovnávat, ... až na to úmorný vedro to byla MEGA akce se vším všudy... než usnu, tak jsem přidal jedno video z ´H-D Parade´ a přidám ještě pár info. k Benelli 750, z dobovýho buržoazního plátku, kde se o ní psalo dříve než o CBX
Wanislavovi - moje chyba, už to máš správně pod tvým příspěvkem
Má ji pán v Sezemicích v muzeu, má tam i CBX, SEI 750/900 i Kawu. Zajeďte tam musíte to vidět... 180 motorek pán srdcař!!
5 reakcí
Nedávno jsem potkal na nějakého pitomce, který se na tom plácal v Krkonoších nad Poniklou....
Nádhera na nedělní počtení i nádhera na nedělní vyjížďku!
Na nedělní čtení se vždycky moc těším dnes opět super článek o super krásné motorce děkuji
Zajímavé je také srovnání , jak se na benelku dnes dívá trh. A ten je má hodně vysoko ,cca kolem 17000 € za motorku.
https://www.dasparking-motorrad.de/gebrauchtmotorrader/benelli-sei-750.html
Což vede k názoru, že Benelli 750 se prostě povedla!
1 reakce
No leštit bych to nechtěl,ale jak to nemá 6 laufů tak to není žádný porno.
2 reakce
Kdesi v ČSSR v osmdesátých letech:
Tyvole, dívej, tahle motorka má dva výfuky!
Táta má v garáži plakát, kde má motorka čtyři!
Strejda má časopis a tam je obrázek s motorkou, která má 6 výfuků!
Kecáš!!!
Nekecám, tři na každý straně.
Diskuse níže opět potvrzuje, že jsme pořád jako malí kluci. A to je dobře.
3 reakce
Miluji Tě.
Dobrý článek a na doplnění jen chci připomenout, že všichni, kdož byli někdy vlezlí v půllitrové Hondě CB a v Benelli Quatro, jen musí potvrdit, že je to kopie Hondy a to se vším všudy důležitým, jen s technologickými odchylkami a vzhledovými detaily, odlišujícími kulturu orientálních pagod od výtvorů pravnuků Laonarda da Vinciho.
To strašné "pojízdné železářství", jak se tenkrát SEIce říkávalo vůbec neprospělo, když ten pološílený argentinský prasečkář De Tomaso přikoupil k Benelli i Guzzi, protože je začal bez ladu a skladu mezi sebou pářit, což bylo proti přírodě a to měl jako původně chovatel hovězího dobytka znát a což se hned negativně projevilo.
U SEIky vyměnil původní "tlustou" vidlici Ceriani za origo Guzzi vidlici s průměrem nosných trubek pouhých 34,75 mm, což z ní s kotouči o průměru 300mm a třmeny Brembo udělalo "užovku", která i přes tento hendikep měla před 6-válc. Hondou pořád v jízdních vlastnostech navrch, ale chyběly jí koně.
Pro srovnání: ta Honda měla o hodně větší váhu a disponovala př.vidlici o pr. 36mm a kotouče "přibržďovacího zařízení" (jinak se brzdy na té Hondě nedají nazvat) tuším jen 270mm a navíc jen plovoucí jednopístkové třmeny ...
Na druhé straně na Benelli se 4-válc. motory lepil značku Guzzi, což u guzistů vyvolalo značnou averzi a to nejen mezi zaměstnanci v Mandellu..
Labutí písní zn. Benelli byl pak poněkud vylepšený model 900 SEI, který měl už alternátor klasicky na klice, nikoli za válci, bezkontakt Bosch a suchou spojku, ale když jste ji krapet pohonil, tak z ní chcalo stejně, jako z té sedmpade...
2 reakce
Doteď nechápu, že takovou technickou nádheru, jako je motocyklovej řadovej šestiválec a možnost použití dechberoucích šesti laufů, dokáže BMW schovat pod kapotáž a do společnejch tlumičů. To je hřích, jedenáctej hřích!! Je mi smutno po době, kdy ústředním bodem motorek byl hlavně ze všech stran obdivovatelnej motor, a ne hromada plastů jako dnes...
6 reakcí
Měl ji u nás pumpař, ještě hluboko za komoušů. Parkoval ji vedle pumpy. Po pár nehodách projíždějících aut ji musel začít schovávat za pumpu...
S úžasem, ale poněkud pozdě jsem nedávno zjistil, že ta Benellka byla před pár roky na prodej. Tak to už nestihnu
gresini
Naprostý souhlas. Tak jak to napsal Ivan D. - chromované varhany...
V tomhle si rozumíme...
1 reakce
Pohledy na motocyklový šestiválec a šest laufů jsou vždycky nádherné
Alejandro de Tomaso byl vůbec zajímavý týpek. Motorky mu byly málo, takže to zkoušel i s auty - sporťáky a dokonce i ve Formuli jedna.
Prý dokonce jel i dva závody osobně.
Asi těch akcií nebylo zas tak málo...
Pamatuji si kresby jeho formulí v ročence GP. Na časák s celostránkovými obrázky motocyklů jsem tehdy jaksi nenarazil...
Přiznám se, že už jsem zapoměl, který ty nádherný výfukový *varhany*
jsem poznali dříve, jestli Benellku SEI , nebo Hondu CBX ...
2 reakce