globalmoto_duben_nolan




KTM 950 Adventure: Důkaz rakouské geniality

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
qwert (21) napsal 08.08.2023 v 09:58

No mám už třetí lc8 a zůstanu u ni..

Sefi21 (7) napsal 01.03.2022 v 21:56

Do nedávna jsem byl hrdý majitel KTM 990 Adventure, v zásadě totožného stroje jakým je 950 a musím říci, že i po téměř devíti letech vlastnictví mi pořád dokázala vykouzlit rohlík v helmě. To že při svém příchodu na trh působila jako zjevení je zcela bez diskuze a kdo se na ní měl možnost svézt a měl trochu toho offroadového ducha musel přiznat, že nic lepšího v téhle kategorii donedávna rozhodně nebylo. Od mládí mám k offroadu blízko a tak první svezení na 950 ve mě zanechalo obrovský dojem. Takový sice přerostlý, ale pořád motokrosový nářadí. Naposledy jsem něco podobného zažil, když jsem přesedlal z Husqvarny TE 610 na Yamahu YZ 400F. Prostě ten pocit hravosti, lehkosti a ovladatelnosti z vás dělá o třídu lepšího jezdce, než ve skutečnosti jste. I když už 990 Advíka nevlastním, u KTM jsem zůstal a myslím, že jen těžko by mi takovou porci zábavy mohla nabídnout i jiná značka. I když bych si moc rád zase z nějaké mašiny kecnul na zadek, tak jako to bylo v případě zmiňované Yamahy YZ 400F, nebo KTM 950 Advíka. Za mě je KTM 950 Adventure opravdu legendou

matuS (26) napsal 01.02.2022 v 09:58+1

O tom, akým výberom som k tejto motorke dospel sa dá dočítať v tunajšom fóre. Bol to dlhý proces, ale taký ja som
V zime 2007 som ju doniesol domov. Odvtedy zažila nie len asfaltové a šotolinové cestovanie vo dvoch, ale viaceré motoráje, motoride rally, Rumunská, Qwertlandy, Omán, Tunis, KGZ a Tadž... 70tis km. Jediná závada klasika magura. Inak totálne bezproblémový stroj.

Je celkom možné, že si ju nechám navždy. Možno to hovorím z nostalgie, ale taká motorka už asi nebude.

Siki (28) napsal 31.01.2022 v 20:44

jako nostalgie zelezo dobre, clanek od RK opet vynikajici, diky za nej

Klouda (52) napsal 31.01.2022 v 14:47+3

https://www.youtube.com/watch?v=UbK8e0hg-hM

V rukou tohohle polskýho pacienta vyjede tenhle bajk hrozný nesmysly

BroncekŠvoncek (41) napsal 31.01.2022 v 12:12+1

K motorce nemám co, jelikož nejsem její majitel, bohužel. Ale líbi se mi, že autor v článku vzpomněl borce jakým byl Fabrizio Meoni...

mimouch (12) napsal 31.01.2022 v 12:07+2

Pro mně nejlepší cestovní enduro, jaký kdy kdo vyrobil. Dnes jezdím na 1290 Super Adventure R, je to skvělá motorka, ale 950 byla ve své době zjevení. V tehdejší době obrovský výkon (přímí konkurenti měli o 30-40% slabší motory), nekompromisní zaměření na off-road a k tomu byla krásná...

Tady je dobové video, jak jsem na ní zkoušel jezdit v terénu https://www.youtube.com/watch?v=NkWExBMv0cg

Slaboch (4) napsal 31.01.2022 v 10:18

Brách ji měl...na ježdění fakt super motorka...ale v 60k zadřený zadní válec. A přitom celou dobu poctivě servisovaná v autorizovaném servisu...a jezdila jen po silnici a lehký off. Žádné výpravy kolem světa, ani rally Paříž - Dakar.
Kamarádovi od souseda zase začala hořet...to není jedna paní povídala, viděl jsem fotky...prostě Kokot Tlačí Motorku pro 950 platilo...netuším jak dnes, třeba je to lepší.

Mann (1514) napsal 31.01.2022 v 10:10+1

Pěkné počtení Letos načnu s KTM 950 ADV šestou sezónu a za tu dobu jsem, kromě standartního servisu, řešil jen těsnění na zadní brzdové pumpě a teď nově náhon tachometru. Jak si tak pročítám některé komentáře říkám si "asi jsem měl šťastnou ruku při výběru." Takže to vezmu přes garáž a uznale se KTM ukloním Přestože mi občas lepne za ušiska užívám si na ní každý výlet. Jen se obávám ,že při současném trendu "myšlení" a následných restrikcích přestane mít v Evropě tento typ motorek za chvíli smysl

Piki (61) napsal 31.01.2022 v 10:05

robajzl (0) napsal 31.01.2022 v 04:26

ano taky mi KtM zlikvidovala dovolenou,a musel jsem ji tahat z lesů desítky mil...

jets (522) napsal 30.01.2022 v 22:19

kamarád na ní jel se mnou Pamír, za tu cestu jsem se ji s ním naučil dokonale rozebírat a skládat dohromady, nevím jestli to bylo o tom kusu, ale spolehlivost byla opravdu tristní

hd1727 (94) napsal 30.01.2022 v 21:25

Na podzim jsem koupil 990 adv. a už se těším na jaro!! :)

karf (54) napsal 30.01.2022 v 19:52

Měl jsem Cagivu Raptor, pak vstrom/KLV1000. Teď mám lc8 990. Asi by to chtělo ještě vtr sp a duc 999

Sir_Jim (6) napsal 30.01.2022 v 18:06



nejlepsi co jsem kdy mel, na silnici i v terenu.. koncetrat na radost ?

abbany (137) napsal 30.01.2022 v 17:58

a tak ho zdokonalovali až som mu podľahol. kto neskúsil nepochopí. Ak pojdete na skušobnú jazdu, tak si moto zoberte aspon na víkend. Zmastite aspon 1000 km a potom si možete urobiť názor. Mám 25000km, a stále ju milujem viac a viac.

ruinin (26) napsal 30.01.2022 v 17:39

a já myslel, že to je novinka a obdivoval jsem ten retro design, minimalismus a funkčnost toho designu... no tak snad příště to vyjde...

Taz-007 (6) napsal 30.01.2022 v 17:18+1

Dobře napsaný článek. Motorka mě baví už několik let a stále me překvapuje svými schopnostmi, ke kterým se postupně propracovávám.

Newton (16) napsal 30.01.2022 v 16:58-1+1

No nevim. Jel jsem na tom pár kilometrů, výkon super, ovládání super (na to co to je a kolik to váží), podvozek dost pobere.
Ale..
1) když člověk chce jet jen tak na pohodu a spotřebu, tak se to tomu motoru moc nelíbí a dává to trošku znát, být to jednoválec tak to střílí do řetězu jako blázen.
2) Ta váha tam pořád je, takže prostě přijde chvíle kdy vadí
3) furt se kolem toho musí běhat a něco hlídat
Prostě je to opravdu motorka která potřebuje pravidelný poctivý a nejlépe profesinonální servis, nemá moc ráda pohodové tempo a na cestu kolem světa bych si jí fakt nevybral (pokud bych za zády neměl servisní kamion KTM). A i tak... cesta kolem světa pro mě není pořád plnej kulík a oči jen na silnici.
Na silnici a na nějaké rovné šotolině s rozhledem to může být fakt zábava a zážitek dát jí napít

RychlejSolista (5) napsal 30.01.2022 v 14:53+1

Parádně sepsáno

K167 (1472) napsal 30.01.2022 v 13:52

Chtěl bych se zeptat majitelů KTM 950 Adventure (S), kteří najeli pár (desítek) tisíc km, na porovnání s KTM 890 (790) Adventure (R). Pokud mají zkušenost.

jirik83 (3) napsal 30.01.2022 v 11:45

Super motorka i dnes ????

PETARDAK (169) napsal 30.01.2022 v 11:27-2+1

Ta motorka, je úžasná i dnes, pravda poněkud těžší a s vyšším těžištěm, ale při premiéře, někdy na přelomu 2002/3 to bylo jako UFO a hlavně v off provozu, se nic z tehdejší produkce nemohlo rovnat ... jen aby to porovnávání, tehdejších agregátů, bylo fér, je potřeba k rozměrům a váze LC8, přidat olejovou nádrž a vedení... což konkurenti mají "zahrnuto" ve vaně...

Honza-K (830) napsal 30.01.2022 v 11:21+2

Jinak moc pekny článek...
Jsem fanousek KTM, uz mam osmou a ted mam i srovnani BMW GS s KTM Adv. Zcela objektivne, kazda ma neco do sebe, KTM je vzdycky sportak, stroj na emoce, ale to jak funguje GS ma taky svoje kouzlo.

qwert (21) napsal 30.01.2022 v 11:10

Tak mám už třetí no..

JuraGS (3) napsal 30.01.2022 v 11:07

Super čtení,chci si ji pořídit, mám gs a celkem dost odjeto,ale chci změnu a váha, to je to oč tu běží

masserati (0) napsal 30.01.2022 v 10:54-1

Nevím proč tam porovnávají velikosti motorů když Honda VTR 1000F Firestorm má objem 996 a je vyráběná od roku 1997 tak asi reálně musí být o něco větší.... :D Nehledě na to že v techničáku měla zapsáno 72kW(kvůli maximálnímu výkonu motorek pro Německý trh) přitom měla reálný výkon na brzdě kolem 110 koní tedy 82 kW, porovnámeli tedy LC8 s VTR SC36 vychází výkonnostně na svůj věk velmi dobře.

Komik64 (3040) napsal 30.01.2022 v 10:41

Jedna z motorek, co psaly historii - cestovních endur určitě.

To bylo testů, jestli je lepší Advík vod BMW, která se na co víc hodí (KTM v opravdovým terénu vedla...), jestli je furt pravda to s tím Kokotem, co Tlačí Motorku (to už tady rozhodně ne !!!) apod. Rád jsem to četl a docela jsem zvažoval jednu z tohohle soupeření si pořídit, ale nakonec jsem uznal, že bych je asi pořádně nevyužil (že je jich pro mne škoda... ) a za ty prachy jsem si koupil "obyčejnou" Tenerku, k ní na pojížďky zábavnýho Runnera 200 a hezkou, ale po mnoha stránkách dost blbou čtyřkolku.
Dodnes trochu lituju...

restore (3) napsal 30.01.2022 v 10:25

Během pár let jsem s ní najezdil několik desítek tisíc kilometrů.Cestou i necestou,občas příšernýma sračkama a ta motorka byla k neutahání.Naprosto spolehlivá za podmínky,že člověk dodržoval servisní intervaly a postupy.Mám na ni ty nejlepší vzpomínky.

PolarBearOne (18) napsal 30.01.2022 v 10:17

Troufám si říct, že to mohlo být ještě dál, kdyby pan McGregor a Boorman absolvovali cestu kolem světa na KTM. Jinak to je fakt parádní stroj.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist