globalmoto_duben_nolan




Dobře promyšlený návrat. Jak vznikala nová BSA Gold Star?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
crb (0) napsal 09.02.2022 v 09:24

Škoda těch čirejch světel a blinkru dal bych na to něco víc klasickýho ale jinak super stroj.Jestly se to tady bude prodávat tak určitě pojedu omrknout.

Petak76 (4) napsal 25.01.2022 v 14:23

no a je to tady....že bych se znovu zamiloval?:))))..vedle TT1600 doma zaparkuju BSA jednovál:).... líbí se mi hodně....počkam si až ho redakce otestuje:)

31081 (674) napsal 24.01.2022 v 10:20+1

Velmi mě těší,že se v této odporné zelené a debilní kovidové době děje ještě něco hezkého,moc tomu fandím a líbí se mi Ale aby nebylo za chvíli přeretrováno

SLAY (810) napsal 23.01.2022 v 22:34+1

tak nevypadá to až tak zle a ani úplně hitparáda .Asi nejlepší co Mahindra nabízí ,rozhodně lepší než ty kopie RE pod názvem Yezdi.Ale v tomhle obsahu a stylu retro bych si určitě vybral Kawasaki W 650 mnohem hezčí,stylovější a zřejmě i spolehlivější.Nápis na bandě BSA krásnej ale ----

ferrac (23) napsal 23.01.2022 v 21:08

pote co jsem si prohledl poradne fotky jsem precetl clanek jen do pulky a radsi toho nechal... vsechno je to jen takovy pozlatko, vsechno jen jako. Jako oddelena prevodovka, jako kryt primaru (nehlede na to ze podle pozice valce by bylo primarni kolecko asi tak nekde mezi osou kliky a prevodovky...), vodnik co vypada jako vzduchac, naco co vypada jako kryt tycek rozvodu... no nic pro me. Neco jinyho je dobrej design a neco jinyho takovahle slupka kterou sou schopny oblepit cokoliv...
ale jen muj nazor, urcite si to najde lidi kterejm se to bude libit a koupej si to. tak snad to aspon bude vsechno dobre makat.

Zedsdead (293) napsal 23.01.2022 v 19:52-1

Já nevím, ale obšlehnout originál do posledního šroubku mně nepřipadá jako něco extra.
Chybí mi tomu nápad.

Frames (25) napsal 22.01.2022 v 22:43

Přesně pro mě...ale
Myslím, že přední blatník je naprosto v pořádku, daleko horší - a promarněná šance - je umístění zadní lampy.... Na výfukovém kolenu je nějaký zbytečný stínící plech proto vypadá jak noha od mamuta a chladič je holt nutné zlo... Zadní kolo je zbytečně mrňavé co do průměru a pak ta strašná hmotnost!
Postrádá to tu hubenost a lehkonost originálu.
Ale jinak... Dobrý!

bledemon (126) napsal 22.01.2022 v 21:56-1

no v motoprůmyslu je mahindra stále trpaslík. Nějakých 30-40tks jaw ročně je stále 15x méně než enfield (elektroskútry pro peugeot a pár ks mojo nepočítam).
Na indických webech se píše, že motor bsa je licencovaný rotax (předělaný). Kéž by ho po přesunu výroby do uk zase dělali tam. Protože ultra moderní továrnu si představuju jinak, než ty pozůstatky po Kinetic, kde bouchají jawky:
https://in.worldorgs.com/catalog/pithampur/employment-agency/mahindra-two-wheelers

plejtvak (79) napsal 22.01.2022 v 19:35+2

Ku*va drát, to by mi mohlo říkat pane. Pěkný

Capan (190) napsal 22.01.2022 v 18:44

Pekný,veľký jednovalec s takýmto výkonom by som bral,ale ten radiátor....a to kurvítko pod motorom...

Sir_CHerokee (117) napsal 22.01.2022 v 17:31

Myslím, že je to promyšlený tah a vypadá to velmi hezky. Mám rád retro stroje. Bylo by skvělé, kdyby se brzy dostaly i k nám prostřednictvím vztahů s indickou Jawou.

Je zajímavé, jak původní kolonie oživí značku a pak výrobu nebo vývoj zadá právě v Evropě - Anglii (RE, BSA) nebo Jawa (Itálie). Je třeba si uvědomit, že tam je to jiný...a skutečně motorkářský svět, obrovský trh. A jak vidno...ctí do velké míry tradice.

martin88 (31) napsal 22.01.2022 v 17:23

A- ne
B- ne
Kdyz se objevil RE s 650, tak jsem o porizeni uvazoval /vlastne jeste porad/, tohle mi koule netrha

callowsick (463) napsal 22.01.2022 v 17:19

Je to krásný Nějak se mi Indové poslední dobou trefují do vkusu

No a nezapomínal bych na to, že vedle jejich ohromnýho domácího trhu je trh v EU spíš nevýznamná destinace...

DoctorDevotee (26) napsal 22.01.2022 v 16:59

Odpovede na otazky, ano chybala mi a velmi. A motorka tejto kategorie na trhu nebola, lebo moj RE je jednobuch ,ale maly a iny charakter a 650 su dvojvalce.

V tom, ze je kriza si uplne mimo, lebo presne taketo kroky si vyzaduju prezitie v krize. V principe s Tebou suhlasim vo vsetkom, len problem je, ze nechapes suvislosti. Toto je trendseter. Bike, co razi cestu a vytvara imidz znacky. Tie dalsie modely budu mozno menej neprakticke a menej nemoderne, ale prvy nastrel musel jasne odkazat na historiu znacky.

A jednovalec takejto skromnej koncepcie moze prerazit na akomkolvek trhu v akejkolvek dobe. Ked spravi HD zmensenie motora na 1400 cc tak im to neotvori nove trhy. Ked niekto zmrtvychvstane znacku, ako je BSA, Vincent, alebo Matcheless, je to zaruceny uspech v porovnani s miliardou roznych Mahindier, bezohladu na to, ake su dobre. Ved, ak tam capnes logo BSA, nic Ta to nestoji,ze?

Více na: https://www.motorka...46883.html?diskuze=1
Copyright © Motorkari.cz

Codo (354) napsal 22.01.2022 v 13:13-1+2

Další "návrat" kdysi legendární značky.
Kolikpak takových ještě Číňani a Indové vyhrabou?
Těším mě to asi tolik, jako kdyby nigerijský fotbalový klub založil v Africe českou fotbalovou reprezentaci. Už běžím fandit

BSA (338) napsal 22.01.2022 v 12:46+2

A) ano
B) ano

opic26 (457) napsal 22.01.2022 v 11:34-3

Zeptám se vás tady v diskuzi:
A)chyběla vám někomu značka BSA?
B)postrádáte takovýto motocykl v nabídce trhu?
Máme už nějaký pátek ekonomickou krizi, svět sužuje "smrtelná" pandemie, lidi nemají na důchody a co žrát ...a indové si myslí, že ještě nebylo dost retra a kopií starých motocyklů. Jako houby po dešti vznikají nové firmy starých zvučných jmen na pozadí gigantických výrobců srač.k, které bychom si tady nikdy nekoupili. V oprášení BSA nevidím ani důvod chtěného zisku, ale když čtu o univerzitě v Grazu, kde se maká na největším jednokýblu pro KTM aby přežil a prodával, tam mám jasno. PIERER Mobility AG jako evropský lídr výroby a prodeje jednostopých vozidel skupuje značky a tady se přeze přehršel nabídky vytváří druhá fronta pro konkurenci. Proč japonci neřeší retra? Protože je jich jako sladkých jablek a byl by z toho prd. Potřebuje Mahindra tohle? Co nabídnou dál? Superbiky které rozhodně netáhnou prodeje výrobců určitě ne.
Malý a středně velký výrobce motocyklů v Evropě to dnes opravdu nemá jednoduché, protože tohle nebude znamenat nic jiného, než další byť bídnou konkurenci.

BSA Gold Star je se svými technickými řešeními a obut do typově více než 20 let starých pneumatik motocyklem pro Asii. Toť můj názor.

Hooorus (124) napsal 22.01.2022 v 10:26+1

Ten chladic bych jim nevycital, do norem se musi vejit. Ale proste proc je na takovto motorce antihop spojka, to mi hlava nebere. Byl sem se projet v Brne na RE 650. Meli tam rocnik z predesleho roku, ktery mel klasicke svetlo a pak nove, ktere meli zcela cirou optiku. To bylo jak pest na oko. Ja se tomu divil ale chlapik z RE mi vysvetloval, ze to jsou proste indove, ze maji radi moderni veci i na klasickych masinach.

bazin. (-3) napsal 22.01.2022 v 10:06-2+4

ŠÉF Classic Legends v národním motocyklovém muzeu nasával zřejmě něco tekutého než zmiňovanou atmosféru expozice BSA.
Ten radiátor co je vepředu není vůbec dobře zakomponován ani když si motorku prohlížíte na fotografii, natož pak detailně naživo.
Přední blatník připlácnutý na pneu a vzpěry přichycené dovnitř. Jednak je to husné pro oko, ale hlavně je to nefunkční. S tím nemůžete sjet z asfaltu ani na šotolinku, natož dojet někam k chatě nebo na ryby.
Zadní světlo není na blatníku za sedadlem jako to mají všechny "clasic" i ostatní normální motorky, ale kdesi dole za blatníkem a bude uraženo při první manipulaci v showroomu, natož pak v normálním provozu.
Kola 17" a 18" je taky pěkně nesmyslná kombinace. Buďto 17" 19" nebo 18" 21". A nakonec roura se světlostí minimálně 2" co vede od hlavy ke tlumiči jen umocňuje tenhle Indiánský pokus o "retro" parazitující na slavném Anglickém jménu.

K167 (1471) napsal 22.01.2022 v 08:34+5

Další pěkný stroj. Myslím, že vyznavači retro motocyklů s klasickým vzhledem mají i v současné době z čeho vybírat:
BSA Gold Star, Jawa 300 CL, Pérák
Royal Enfield Classic 350, Continental GT 650, Interceptor 650
Triumph řada Bonneville, Speed Twin, Thruxton RD ...
Moto Guzzi V7 850 Special, V9 Roamer, V9 Bobber
Kawasaki W800, Z900RS/SE, Z650RS
Benelli Imperiale 400
Harley Davidson Heritage, Softail Slim, Road King ...
Indian Chief, Superchief, Springfield ...
BMW R18 Classic

Tak teď už jen nenadávat na diskusích, jak je to v současné době špatné, že se dělají už jen "transformers" a "hmyzí ksichty" ... a taky něco koupit

Rick_James (8) napsal 22.01.2022 v 08:21+4

Pekné...je super,že sa takto oživujú staré legendy,lebo sa na to dá na rozdiel od tých nových moto aj pozerať...
Akurát ten chladič...




TOPlist