yamaha_demo_tour




Motohouse 7-8/2009

Všimli jste si? Prázdninové číslo Motohouse je větší – a větší už zůstane! Další novinkou je oboustranný plakát formátu A2... Po něm se v následujících měsících projedou nejen nejzajímavější motorky současnosti, ale těšit se můžete i na závodnické tváře a třeba i na špetičku té historie. Snažili jsme se všechno vymyslet tak, aby vás časák bavil, abyste se k němu rádi vraceli a abyste měli co číst při dlooouhých prázdninových podvečerech. A zbývá už jen dodat – vše samozřejmě při nezměněné ceně.

Best Trip – Yamaha VMax

Mozek vysílá pokyn do pravého zápěstí, ale poté, co otáčím plynovou rukojetí, jako by přestal fungovat. Chvilku nevnímám nic, je tu jen hluk a zrychlení. Prostor a čas dostávají najednou úplně nový rozměr. Nic (ne, opravdu nic!) nejede takhle moc, ta akcelerace je k neuvěření. Můj pohled na svět se touhle chvilkou navždy změnil. Už nikdy nebudu tím hodným chlapcem, kterým jsem býval dřív. Ach... grrrr... Husí kůže mi naskočí po celým těle... Zmáčnu ji... ... anebo ona mne? A ještě jednou a ještě víc...
A tady by mohlo celé moje rozjímání o novém VMaxu úplně klidně skončit, protože nic víc už o něm není potřeba říct.

Srovnávací test

Ducati Monster 1100 versus Honda CB1000R
V žádném případě se nechcete připravit o silné zážitky za řidítky a úmyslně zapomenout svůj trochu chuligánskej způsob jízdy. Na to jste přece pořád sakra mladý (a vždycky budete ;-)) Chcete ale už trochu klidu, protože manželka vás často posílá ke všem čertům za vaši vymytou palici po dnech broušení sliderů a vás nebaví jí stále dokola vysvětlovat, že je to ten samej odvaz, jako když ona každý týden bere útokem krámy s kabelkama, šminkama a dalším zaručeně potřebným harampádím. Jak to celý zaonačit, aby se manželka nažrala a motorka zůstala celá? Mám pro vás řešení. Chce to bejt chytrej a všechno navlíknout tak, jako byste najednou absolvovali hlubokou duševní proměnu v zodpovědného a umírněného otce famílie, ale v hloubi duše neztratili nic ze svého macho stylu.

Velký test ANGLIE – bláto, prach a mraky kilometrů

MG Stelvio, BMW R 1200 GS, KTM 990 Adventure, MM Granpasso
Ohromné cesťáky, uprchlíci z Dakaru, světoběžníci nebo pořádní pořezové, kteří s chutí skočí do každé louže, která jim přijde po ránu do cesty… Říkejte jim, jak chcete, ale tahle třída, která ještě před deseti lety sotva existovala, se tady pořádně rozrůstá a stále víc pilotů se častěji poohlíží po praktičnosti vysoko položeného sedadla. Z předních evropských továren jsme vedle sebe postavili Rakušanku, Němku a dvě Italky – to proto, abychom zjistili, která z nich si nejlépe poradí se všemi druhy britských cest. A pozor, na některých ještě není ve dvacátém prvním století ani asfalt. Ó, bože… hrozné zjištění, že ještě ani u nás neskončila „doba kamenná“!

Veterán

VINCENT – projížďka po šedesáti letech
Tahle motorka byla a je stále neuvěřitelná. Asi budete zírat, co všechno bylo vymyšleno přibližně ve stejné době, kdy vaše babička prvně odhadovala, jaké to bude, až jí pod sukýnku sáhne úplně cizí pán…
Abych pořádně oslavil vznik téhle ikonické motorky, beru ji na 600 kilometrů projížďky – z Londýna až někam nahoru do hor k Edinburghu. Mám před sebou několik rychlostních silnic, ale logicky se víc těším na zatáčky s dobrým asfaltem na okreskách. Motorka, kterou řídím, je z roku 1938, Rapide ze seriesA, a je to jedna ze čtyřiceti, která přežila až do současnosti – celkově jich bylo vyrobeno pouze 80.

Test Kawasaki VN1700 Classic

VN1700 je na rozvoru kratší než dvoulitr, a dokonce co víc, je i kratší než její předchůdkyně VN s číslovkou šestnáct set. Na pohled je to ale prase obrovský – a to já se se svejma dvěma metrama hned tak nějaký motorky neleknu :-)
Poslední dobou mám takovej blbej zvyk. Pokaždý, když se poprvé setkám s novým cruiserem nebo čoprem, obcházím ho a ťukám prstem na všechny části kapotáže, jestli je to poctivej kov, nebo plastovej vikslajvant. Ani vlastně nevím, proč je to pro mě tak důležitý, asi jenom pro ten pocit. Na druhou stranu, ať se jdou výrobci bodnout s tvrzením, že je to kvůli úspoře hmotnosti, na to se u těchhle motorek stejně nehraje. Jestli to bude vážit 350 kg nebo 320, je úplně putna. Tady si u mě Kawa získává první plus, z obou blatníků i nádrže se nese kovový zvuk.

Porovnání...

Suzuki GSX-R100 K9 vs. K6
Jo, už je to tak. Před měsícem Angláni vynesli novou GSX-R1000 do nebe a já nemám důvod jim nevěřit. Proto jsem si dovolil ten luxus a první dva dny našeho redakčního testování přenechal Kardovi, protože ten kluk (ač nejede zrovna jak Neukirchner) má občas „recht“ a dokáže přesně popsat, co je na nový motorce fajn, anebo naopak, co se jim povedlo odrbat.
Jenda je holt rutinér a dobře si pamatuju na naše první společný dovádění před třemi roky právě s předchůdkyní týhle motorky. Stará GSX-R1000 K6 tehdy stála před redakcí a my na ní postupně vylétávali od baráku jak čmeláčci z úlu – a bylo to radostné, doopravdické, přičemž jsme se tehdy oba shodli, že jsme nikdy neseděli za řidítky lepší motorky.

Kawasaki Ninja 250R

Loni nám proklouzla mezi prsty. V našem testovacím kalendáři sice měla svoje pevný místo, dokonce už nějak ke konci května, jenže v den, kdy jsme ji měli vyzvednout, přišel telefon od pana Halbicha: „Kluci, nejezděte, malou Ninju včera někdo rozstřelil. Je K. O., oprava bude na dlouho – nedá se nic dělat, máte smolíka!“. V normálním případě bych byl smutnej, ale tenkrát zvítězily moje kacířské myšlenky. No co, stejně to bude vydechlina – znáte to – dneska, dneska tyhle motorky už nemají tu šťávu, chybí jim dvoutaktní živelnost, je to jen pozlátko, akorát to pěkně vypadá a nejede….

SPORT – MOTO2

Shrňme si to. Před čtyřmi měsíci byla vypsána nová třída Moto2, která bude v nadcházející sezoně zvolna přebírat místo 250GP. Technická specifikace byla vypsána následovně – jednotné motory (šestistovky), žádná elektronická podpora trakce, identické zapalování bez možnosti úprav, zákaz používání proměnlivé délky sání. Prakticky tedy sériové motory, které by samotné týmy měly sázet do individuálních rámů...
Dny ale běží a kolem celého projektu je stále velké množství nejasností, polopravd a problémů.

MOTOGP

O Valentinovi Rossim
Proč asi bude Valentino Rossi mistrem světa? Dostali jsme se pod pokličku jednoho z fíglů, kterými nás zásobuje tohle geniální dítě už od začátku své kariéry. Řeč bude o pneumatikách a o závodě v Barceloně, který hodně napověděl o tom, jak se to celé bude letos asi vyvíjet!


WSBK

O Noriyuki Hagovi a Jakubu Smržovi
Proč asi nebude Noriyuki Haga mistrem světa? Bohužel, těšili jsme se na to jako malí kluci. Brno měla být obrovská příležitost pro neskutečný závody – leč, bohužel... Japonský lídr průběžné superbikové tabulky se na Doningtonu docela dost rozbil, a umožnil tak uspět Benu Spiesovi. My se můžeme těšit na to, že na domácí trati uvidíme Jakuba Smrže, kterému se letos neskutečně daří...

Sport – rozhovor Ota Knebl

Z nuly na sto za 1,2 vteřiny!
Pár hodin před startem ostrého evropského závodu jsme si s Oťasem Kneblem střihli následující rozhovor. Sedíme uvnitř malého stanu na židličkách u maličkého stolu. Máme oba trochu naspěch, ale zatím to neřešíme, protože se hodlám ptát na velikánskou motorku, která stojí impozantně vytrčená ze vchodu. Oťas, několikanásobný český šampion v dragsterovém sportu, sedí vedle mě a hnedle pěkně zakoulí očima, když slyší moji první, trochu trapnou otázku...

REAL WORLD – Co máme v tlapách

Někomu stačí talent od boha – druhý se musí na to samé sakra namakat.

REAL WORLD – rozhovor

Před devíti lety začínal s partou přátel prodávat věci na motorky v malém krámku v Chlumci nad Cidlinou. Dnes je většinovým vlastníkem a nejdůležitější hybnou silou společnosti s největší sítí obchodů motopříslušenství u nás.
I přes tenhle velký skok zůstal Martin Solar pořád úplně obyčejným klukem, zarytým motorkářem a pro mě osobně určitě velkou osobností. A vyprávění s ním rozhodně nuda nebude, už jen proto, že se v jeho průběhu dozvíte – že solidní byznys se dá dělat i bez nažehlených límečků a kravaty!

Touratech Travel Event

Když se řekne sraz, představí si většina z nás typickou víkendovou akci, na níž se sjíždějí především majitelé čoprů a silničních motorek. Pro mě se však od čtvrtého květnového víkendu tenhle pojem navždy změnil. Měl jsem totiž příležitost dostat se na akci pro milovníky velkých endur a cestovních motorek, kterou pořádal český Touratech, prodejce všeho možného právě pro tyhle stroje. A na rovinu říkám, tyhle kluci (a pár holek) jsou fakt „betelní borci“, bavil jsem se s nimi královsky. Slyšel jsem spoustu neuvěřitelných historek při debatách o KTM vs. BMW, ale vždycky jsem si myslel, že jsou přehnané. Teď už věřím. Tříhodinový rozhovor u ohně plápolajícího sobotní nocí byl jeden z nejzábavnějších fightů, jaký jsem v životě slyšel. A Jenda Wolkerů u toho byl taky...

ADVENTURA

Tuareg Rallye 2009
Celé to začalo v prosinci loňského roku, kdy jsem podlehl ego-masáži svého kamaráda Jarka z Polska. Tak dlouho mě přesvědčoval, že když pojedu, tak dojedu, a až dojedu, tak budu hodně spokojený s tím, že jsem dojel a že jsem vrátil poušti ty zlámaný ruce, a skrze písek mezi zuby budu cedit jen slova chvály – to poslední nebyla až taková pravda, ale celé to vypadalo asi takto...

Speciál – výfuky, tuning, náhradní díly

Asi každý z nás má občas „roupy“ a kacířsky přemýšlí, co by na svý starý pošteloval, popřípadě co by na ni (do ní) šoupnul novýho – přičemž samozřejmě nejde o nic jinýho, než aby to mělo zase nějakou štávu, aby na to bylo lepší podívání a abychom si užili větší zábavu... A to ať se jedná o výkonové vylepšení v podobě laděný koncovky, či nepřeberné množství vzhledových úprav a vymazlení. Pokud máte sporťačku a jezdíte s ní častěji po okruhu (jako my), pak bývá nejčastější úpravou montáž závodních kapot a ochranných prvků. Je totiž daleko levnější rozštípat lamináty než origo fasádu.

OJETINY

Koupě Triumphu Speed Triple
Model s objemem 1050 cm³ se na trhu objevil v roce 2005. Skromné úpravy přišly v roce 2008, kdy Triple dostal delší podsedlovku a sedlo, radiální brzdy a jiné ráfky. S dřívějším Speed Triplem už sdílí pouze jméno a pověst výtržníka...
Koupě KTM Superduke
První Superduke spatřil světlo světa v roce 2005 a byl k dostání v tradiční KTM – oranžové a černé variantě. V roce 2006 dostal Superduke přepracované odpružení, došlo k přesunutí palivového senzoru, a navíc jste si ho mohli koupit v antracitové barevné kombinaci...

Přestavba – Race Bandit Evo II

Loni jsme se rozhodli, že by bylo vhodný doplnit už jezdící Monstery, Fazery a Morinky tím jediným a správným okruhovým nářadím, jakým Bandit bezesporu je :-) Vzniklo tedy Evo I, což byla mimo pár drobností odstrojená sériová dvanáctka, tak jak ji pan Suzuki, při svých saké o páté, stvořil. Po odježděný sezoně se střídavejma úspěchama mi bylo jasný, že je potřeba na letošek postoupit o level vejš a na příští rok z ratbiku, kterej už i stačil ochutnat měkkost mosteckého kačeru, udělat krásnou roštěnku. Jak by to mělo vypadat, jsem měl srovnaný už dřív. Žádnou showpřestavbu stláskanou z pěti různejch motorek a plnou přebytečnejch cinkrlátek, ale čistou okruhovku s vizáží poplatnou době vypuštění Bandita do týhle temný doby.

– plus všechny další klasické rubriky, tj: Aktuality, Listárna, Čtenářské buchtičky, Skútriáda, Dlouhodobý test, Fotoseriál, Girlhouse

Motohouse 7–8/2009 v prodeji od pátku 3. 7. 2009

* cena 99 Kč
* roční předplatné 750 Kč
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (20x):



TOPlist