Motohouse 7-8/2009
Text: Motohouse | Zveřejněno: 3.7.2009 | Zobrazeno: 10 105x
Všimli jste si? Prázdninové číslo Motohouse je větší – a větší už zůstane! Další novinkou je oboustranný plakát formátu A2... Po něm se v následujících měsících projedou nejen nejzajímavější motorky současnosti, ale těšit se můžete i na závodnické tváře a třeba i na špetičku té historie. Snažili jsme se všechno vymyslet tak, aby vás časák bavil, abyste se k němu rádi vraceli a abyste měli co číst při dlooouhých prázdninových podvečerech. A zbývá už jen dodat – vše samozřejmě při nezměněné ceně.
Best Trip – Yamaha VMax

A tady by mohlo celé moje rozjímání o novém VMaxu úplně klidně skončit, protože nic víc už o něm není potřeba říct.
Srovnávací test

V žádném případě se nechcete připravit o silné zážitky za řidítky a úmyslně zapomenout svůj trochu chuligánskej způsob jízdy. Na to jste přece pořád sakra mladý (a vždycky budete ;-)) Chcete ale už trochu klidu, protože manželka vás často posílá ke všem čertům za vaši vymytou palici po dnech broušení sliderů a vás nebaví jí stále dokola vysvětlovat, že je to ten samej odvaz, jako když ona každý týden bere útokem krámy s kabelkama, šminkama a dalším zaručeně potřebným harampádím. Jak to celý zaonačit, aby se manželka nažrala a motorka zůstala celá? Mám pro vás řešení. Chce to bejt chytrej a všechno navlíknout tak, jako byste najednou absolvovali hlubokou duševní proměnu v zodpovědného a umírněného otce famílie, ale v hloubi duše neztratili nic ze svého macho stylu.
Velký test ANGLIE – bláto, prach a mraky kilometrů
MG Stelvio, BMW R 1200 GS, KTM 990 Adventure, MM GranpassoOhromné cesťáky, uprchlíci z Dakaru, světoběžníci nebo pořádní pořezové, kteří s chutí skočí do každé louže, která jim přijde po ránu do cesty… Říkejte jim, jak chcete, ale tahle třída, která ještě před deseti lety sotva existovala, se tady pořádně rozrůstá a stále víc pilotů se častěji poohlíží po praktičnosti vysoko položeného sedadla. Z předních evropských továren jsme vedle sebe postavili Rakušanku, Němku a dvě Italky – to proto, abychom zjistili, která z nich si nejlépe poradí se všemi druhy britských cest. A pozor, na některých ještě není ve dvacátém prvním století ani asfalt. Ó, bože… hrozné zjištění, že ještě ani u nás neskončila „doba kamenná“!
Veterán
VINCENT – projížďka po šedesáti letechTahle motorka byla a je stále neuvěřitelná. Asi budete zírat, co všechno bylo vymyšleno přibližně ve stejné době, kdy vaše babička prvně odhadovala, jaké to bude, až jí pod sukýnku sáhne úplně cizí pán…
Abych pořádně oslavil vznik téhle ikonické motorky, beru ji na 600 kilometrů projížďky – z Londýna až někam nahoru do hor k Edinburghu. Mám před sebou několik rychlostních silnic, ale logicky se víc těším na zatáčky s dobrým asfaltem na okreskách. Motorka, kterou řídím, je z roku 1938, Rapide ze seriesA, a je to jedna ze čtyřiceti, která přežila až do současnosti – celkově jich bylo vyrobeno pouze 80.
Test Kawasaki VN1700 Classic

Poslední dobou mám takovej blbej zvyk. Pokaždý, když se poprvé setkám s novým cruiserem nebo čoprem, obcházím ho a ťukám prstem na všechny části kapotáže, jestli je to poctivej kov, nebo plastovej vikslajvant. Ani vlastně nevím, proč je to pro mě tak důležitý, asi jenom pro ten pocit. Na druhou stranu, ať se jdou výrobci bodnout s tvrzením, že je to kvůli úspoře hmotnosti, na to se u těchhle motorek stejně nehraje. Jestli to bude vážit 350 kg nebo 320, je úplně putna. Tady si u mě Kawa získává první plus, z obou blatníků i nádrže se nese kovový zvuk.
Porovnání...
Suzuki GSX-R100 K9 vs. K6
Jenda je holt rutinér a dobře si pamatuju na naše první společný dovádění před třemi roky právě s předchůdkyní týhle motorky. Stará GSX-R1000 K6 tehdy stála před redakcí a my na ní postupně vylétávali od baráku jak čmeláčci z úlu – a bylo to radostné, doopravdické, přičemž jsme se tehdy oba shodli, že jsme nikdy neseděli za řidítky lepší motorky.
Kawasaki Ninja 250R

SPORT – MOTO2
Shrňme si to. Před čtyřmi měsíci byla vypsána nová třída Moto2, která bude v nadcházející sezoně zvolna přebírat místo 250GP. Technická specifikace byla vypsána následovně – jednotné motory (šestistovky), žádná elektronická podpora trakce, identické zapalování bez možnosti úprav, zákaz používání proměnlivé délky sání. Prakticky tedy sériové motory, které by samotné týmy měly sázet do individuálních rámů...Dny ale běží a kolem celého projektu je stále velké množství nejasností, polopravd a problémů.
MOTOGP

Proč asi bude Valentino Rossi mistrem světa? Dostali jsme se pod pokličku jednoho z fíglů, kterými nás zásobuje tohle geniální dítě už od začátku své kariéry. Řeč bude o pneumatikách a o závodě v Barceloně, který hodně napověděl o tom, jak se to celé bude letos asi vyvíjet!
WSBK

Proč asi nebude Noriyuki Haga mistrem světa? Bohužel, těšili jsme se na to jako malí kluci. Brno měla být obrovská příležitost pro neskutečný závody – leč, bohužel... Japonský lídr průběžné superbikové tabulky se na Doningtonu docela dost rozbil, a umožnil tak uspět Benu Spiesovi. My se můžeme těšit na to, že na domácí trati uvidíme Jakuba Smrže, kterému se letos neskutečně daří...
Sport – rozhovor Ota Knebl

Pár hodin před startem ostrého evropského závodu jsme si s Oťasem Kneblem střihli následující rozhovor. Sedíme uvnitř malého stanu na židličkách u maličkého stolu. Máme oba trochu naspěch, ale zatím to neřešíme, protože se hodlám ptát na velikánskou motorku, která stojí impozantně vytrčená ze vchodu. Oťas, několikanásobný český šampion v dragsterovém sportu, sedí vedle mě a hnedle pěkně zakoulí očima, když slyší moji první, trochu trapnou otázku...
REAL WORLD – Co máme v tlapách
Někomu stačí talent od boha – druhý se musí na to samé sakra namakat.REAL WORLD – rozhovor

I přes tenhle velký skok zůstal Martin Solar pořád úplně obyčejným klukem, zarytým motorkářem a pro mě osobně určitě velkou osobností. A vyprávění s ním rozhodně nuda nebude, už jen proto, že se v jeho průběhu dozvíte – že solidní byznys se dá dělat i bez nažehlených límečků a kravaty!
Touratech Travel Event

ADVENTURA
Tuareg Rallye 2009Celé to začalo v prosinci loňského roku, kdy jsem podlehl ego-masáži svého kamaráda Jarka z Polska. Tak dlouho mě přesvědčoval, že když pojedu, tak dojedu, a až dojedu, tak budu hodně spokojený s tím, že jsem dojel a že jsem vrátil poušti ty zlámaný ruce, a skrze písek mezi zuby budu cedit jen slova chvály – to poslední nebyla až taková pravda, ale celé to vypadalo asi takto...
Speciál – výfuky, tuning, náhradní díly

OJETINY
Koupě Triumphu Speed TripleModel s objemem 1050 cm³ se na trhu objevil v roce 2005. Skromné úpravy přišly v roce 2008, kdy Triple dostal delší podsedlovku a sedlo, radiální brzdy a jiné ráfky. S dřívějším Speed Triplem už sdílí pouze jméno a pověst výtržníka...
Koupě KTM Superduke
První Superduke spatřil světlo světa v roce 2005 a byl k dostání v tradiční KTM – oranžové a černé variantě. V roce 2006 dostal Superduke přepracované odpružení, došlo k přesunutí palivového senzoru, a navíc jste si ho mohli koupit v antracitové barevné kombinaci...
Přestavba – Race Bandit Evo II

– plus všechny další klasické rubriky, tj: Aktuality, Listárna, Čtenářské buchtičky, Skútriáda, Dlouhodobý test, Fotoseriál, Girlhouse
Motohouse 7–8/2009 v prodeji od pátku 3. 7. 2009
* cena 99 Kč* roční předplatné 750 Kč
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz