yamaha_zari




Motohouse 12/2009

Motocyklový svět má novou hvězdu, přišla z Ameriky, jmenuje se Ben Spies a v tomto čísle Motohouse se s ním setkáme hned několikrát. Dál je tu samozřejmě řádná nálož testů motorek, rozhovory, rozbory a cestopisy. Prosincové číslo jsme se snažili napěchovat z toho prostinkého důvodu, protože právě teď je to nejlepší období v roce, kdy je místo ježdění čas si opravdu „počíst“. Doufáme, že budete spokojeni.

Eicmu ´09 v Miláně vyhrála Evropa
Honda a Yamaha chyběly, Buell ani po smrti ne. 67. ročník největší světové motorkářské výstavy musel čelit absenci dvou největších světových výrobců. Přesto bylo na co koukat.



Silnice, Superbiky
Otázka: smázne nejlepší japonský dvouválec všech dob alespoň jeden ze současných superbiků?
2000 HONDA SP-1, 127 bhp – Colin Edwards s ní vyhrál WSBK. Co to bude znamenat o devět let později na silnici? 2008 APRILIA RSV1000R, 122 bhp – je na špici. A teď se dá sehnat za úplně neuvěřitelný peníze. Bude to stačit? 2009 DUCATI 1198S, 154 bhp – Öhlins, kontrola trakce a vítězství ve WSBK v rodokmenu. Osvědčí se i jako silniční mašina? 2009 SUZUKI GSX-R750, 133 bhp – má jen tolik síly, kolik měla první R1, ale má úžasné tlumení a správnou pozici pro pilota.

Srovnávací test Buell 1125 R vs. KTM 990 SuperDuke R

Žijeme v době kompromisů. Toužíme po extrémních zážitcích, a přitom chceme komfort. Skuhráme na ztvrdlý předloktí a naklepanej zadek, ale nechceme se vzdát sportovních vlastností. Chceme všechno a nakonec někdy nedostaneme nic. Z těchto a mnoha dalších důvodů vznikla za poslední roky spousta kočkopsů, kteří jako by nepatřili nikam, což se ale o těchto dvou motorkách rozhodně říci nedá.

Nekrolog Buell
Motocyklová historie zná stovky značek, které nepřežily. Poslední dobou to ale tak obvyklé není. Kromě toho Buella jsme všichni považovali za silnou značku, a tak nás zpráva o ukončení výroby těchto jedinečných motocyklů srazila do kolen. Minutou ticha a touto dvoustranou o historii firmy uctíme její památku.


Představení Honda CBF1000, r. 2010
Nezdá se vám, že by právě tahle usedlá motorka měla být jednou z nejtajemnějších novinek příštího roku? No, taky jsem to nečekal. Myslím ale, že bude stačit, když si s námi projdete následující porovnání, a třeba uznáte sami, že se v Japonsku tentokráte přiklonili k opravdu hodně nevšednímu řešení.


TEST Yamaha XJ6 Diversion vs. Kawasaki ER-6f
Na téma malých šestkových kapotovaných cesťáčků se už popsalo papíru, jééje. Ani my jsme se tomuto tématu v MH nijak nevyhýbali, takže obě dnes testované motorky už asi budete dopodrobna znát. A to je fajn, protože díky tomu také nemusíme v dnešním vzájemným porovnávání hledat nic extra „objevného“, ale můžeme si o tom všem jen tak požbleptat.


Srovnávák 125cm³
„Hayabusy“ pro mládež školou povinnou
Je vám šestnáct, sníte o pořádný motorce, ale zákony vám to nedovolí? Co naděláte, holt se do toho měl taťka pustit dřív... O. K. – ale co teď? Vítejte ve světě stopětadvacítek nového tisíciletí. Vítejte ve světě nelegálního odškrcování motorů, brutálního domácího tuningu a bezostyšně přehnaných rychlostí, kterých jsou tyhle malorážky schopný dosáhnout.

Honda Varadero vs. Moto Guzzi Stelvio
Na začátku si je potřeba uvědomit, že ani jedna z nich nepatří do terénu. Na zdolávání rozbitých cest, luk a polí jsou obě moc těžký a neohrabaný. Označení cestovní enduro je tak docela zavádějící. Tohle jsou čistě cestovní motorky. Kdybych je chtěl hodnotit z hlediska jejich off-roadových schopností, dopadlo by to zle. Proto se na ně koukneme z pohledu cestování.


TEST KAWASAKI VN900 Custom
Jo, přesně tohle je VN900 Custom v novém vydání „2009“ – tak trochu holka z pekla, čertovský úmysl a s rudou barvou laku hlav válců podtržený hřích. Už ta loňská variace v modrém lakování byla fajn, ale tahle černá lesklá násilnice s jemnými linkami na nádrži, to je ještě o level dál. Jen co jsme ji se Somikem poprvé zahlédli na dvoře , řekli jsme si „a sakra“... a líbila se i Carlosovi, Víťovi, našim grafikům, asistentkám, přítelkyním a taky lidem tady vedle z kolbenky, a třeba i rozčepýřeným letňanským vosičkám, které tak rády v těch letních dnech sedaly na její rozpálená řidítka...

FIRST RIDE – 2010 Husaberg FS 570
To, že je značka Husaberg vlastněna rakouskou KTM, je veřejně známej fakt. Tady je dobrý si přiznat, že bez velkých peněz od Rakušáků by tahle motorka asi vzniknout nemohla. A i kdyby se to přece jenom povedlo, určitě by nebyla tak dobrá. KTM tyhle pekelnický kousky umí, co si budeme nalhávat.
Jsou ale motorky, o kterých se hodně mluví, a přesto nestojí za nic. A jsou i takový, který sice zajímavý jsou, ale zas kolem nich není žádný humbuk. A to je asi správně, protože kdyby se každá nová mašina oslavovala jako příchod spasitele, tak by se potom vytratila individualita. O téhle Huse jsem slyšel prvně až tady na prezentaci – a podle obrázku mě ani nepadlo, jaká to bude bomba. Až když jsem ji spatřil poprvé „naostro“, podlomila se mi kolena.

Sport MotoGP konec sezony 2010
Nějakých minus sedm měsíců zpátky se zdálo vše absolutně jasné. Nejlepší a nejdokonalejší motorku v sezoně 2009 měli připravenou u Ducati a Casey Stoner měl být bez jakékoli diskuze mistrem. „Máme k dispozici zcela nový rám, který dává nepřeberné množství variant v nastavení. A tak můžeme mít na každý závod motorku v té nejlepší kondici, což nám pomůže vyhrávat,“ hlásal tehdy červený tým a Casey se skutečně vítězně přenášel přes předsezonní testy i přes první závod, který se jel za umělého osvětlení v katarském Doha.

Spojí se MotoGP a WSBK?
Jako vždy je nejlépe začít od začátku, protože i když je to k nevíře, historie se neustále opakuje. Nyní se pořád skloňuje slovo krize, ale věřte, nebo ne – MS silničních motocyklů jich už má za sebou celou řadu! Jednoduše řečeno – všechno už tady bylo, a tak si můžeme vzít poučení, čeho bychom se měli napříště vyvarovat!!!

MH Exclusive – Yamaha R1 WSBK
Yamahu R1 znám jako málokterou motorku. Letos jsem s ní dal víc kilometrů než za dva roky autem. Tentokrát je to ale jiný. Modrá závodní erjednička s číslem 19 už nedočkavě odfukuje na ohřívákách a jako by mi říkala, že za chvíli se stane něco, z čeho bych měl mít vlastně strach.
Ben Spies je zjevením letošní superbikové sezony. Kam přišel, tam vyhrál. Z pohledu běžnýho televizního diváka možná působí trochu chladně, jako by měl vypočítanej každej svůj pohyb – ale vyhrává, a není to takovej ten typickej šašek s pejskem a kytičkama à la VR 46, takže je vlastně sympatický!

SPORT Superbike2009
Mistrem světa v Superbicích je Ben Spies. Noriyuki Haga mu tuto čest přenechal až v posledním dějství šampionátu. Hráli jste někdy poker? Asi ano... A víte, co je na téhle hře nejkouzelnější? Že vyhrát se dá i s nižší sestavou karet. A samozřejmě taky naopak – prohrát se dá, i když máte v ruce sem tam nějakého žolíka. Ano, letošní sezona WSBK byla jednou velikou pokerovou partií a skončila vítězstvím slabšího. Což bude možná pro mnohého čtenáře trochu ostré tvrzení, ale když se nad tím zamyslíte...

Přestavba – JPS by Nejty
Motorku jsem koupil v roce 2003, vyrobena byla 1991. Dostala se ke mně už lehce přestavěná z naháče do čopr stylu – snížený podvozek, širší ráfky, zkrácená podsedlovka, širší řidítka a malý čoprácký světlomet. Tehdy byla nalakovaná žluto-černou šachovnicovou airbrushí, stroj však byl v dost bídném technickém stavu a všechny úpravy předchozího vlastníka byly pojaty spíše účelně než pečlivě. Majitel ale nijak nezastíral, že ji měl doma jen jako béčkový záložní stroj na akce hustšího charakteru, kde materiál dostával záhul... takže ji v tu dobu nabízel za dost rozumnou cenu.

Expedice Blue Land 2009
aneb Jak jsme vyjeli se sajdkárou na nejvyšší průsmyk světa
Toto je příběh vozíčkářky Jany, která byla až do svých 23 let profesionální házenkářkou. Pak přišel úraz při házené, beznaděj a nové nastavování životních priorit. Pro aktivního člověka, jako je ona, věc nadmíru obtížná. Zde je příběh Jany a Radka ze sdružení MC Outdoors Riders o úspěšném zdolání indických Himálají v sedle sajdkáry.

Rozhovor Pája Drapáková – tatérka
Tetování k motorkám patří. Neodmyslitelně. A Pája Drapáková, tatérka z Liberce, má k tomuhle tématu co povídat... Dnes jsem přestoupil svou další hranici a otevřel jsem dveře, za které jsem se ještě nikdy nepodíval. Věřte mi nebo ne, ale tetovací studio jsem si vždycky představoval jako temnou místnost plnou divnejch týpků, sluj plnou draků a divže ne jako součást jakéhosi pekla. Vážně, přesně takový to místo, kam bych se sám snad i bál.

ADVENTURA – Bali
V anglicky mluvících zemích se jmenuji Andy. Mám malý pokojíček, kde je neustále tma. I přes den, což mi vyhovuje. Pokojíček se nachází v domku ve čtvrti Nedlands v nejizolovanějším rádoby hlavním městě na světě, v Perthu. Perth jest hlavním a největším městem západní Austrálie. Připadám si jako Diogénes v sudu, kromě touhy projet země světa na motocyklu nepotřebuji ni


MV AGUSTA BRUTALE 1078RR
Už jsem to slyšel několikrát – Brutale je prej hotovej poklad. Jenomže takových keců se napovídá – znáte to. Teď tu ale ječí tahle červená věc těsně vedle mě a doslova mě dráždí, chce upoutat mou pozornost, provokuje. Mám se jí podvolit, nebo mám dělat borce, který už všude byl a jen tak něco ho nerozhodí? Její proporce a skoro 1100 cm3 objemu motoru mě přesvědčují, že bych měl volit spíš tu první variantu a tuhle bestii respektovat. Motor je totiž neskutečný peklo. Nemůžu o něm říct, že je nějak fajnově vyladěnej, ale tím víc ho miluju. Je drsnej a krouťáku má na rozdávání

Triton³
Toto je první britský café racer Simona Mortona. Je směsí legendárního podvozku Nortona Featherbed a masivního tříválce Triumphu Trident. K tomu spousta mosazi, leštěných dílů a odhodlání… Zkombinování dílů od různých značek a vytvoření Tritona vyžadovalo čas, zručnost, peníze, štěstí a hodně přemýšlení. „Při pohledu zpět je asi nejzajímavější, kolik času jsem strávil jen prostým díváním se a přemýšlením,“ říká Simon Morton, který tento motocykl postavil, „je to léčebné a čistí to mysl.“ Tento Triton je sice Simonův první projekt pravého café racera, ale již dříve postavil několik strojů od úplné nuly, včetně úžasné Laverdy SFC.


Motohouse (CZ i SK) 12/2009 v prodeji od pátku 27. listopadu 2009
* cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
* roční předplatné 750 Kč
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz


Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist