Originál, nebo kopii? Honda CB500X proti RVM by Jawa 500 a Voge 500DS
Text: Jan Rameš , Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 22.6.2021 | Zobrazeno: 39 107x
Text: Jan Rameš , Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 22.6.2021 | Zobrazeno: 39 107x
Zatím Číňanům moc nedůvěřuju, uvidíme za 10 let A jsem zvědav jestli za 20 let si majitelé Číňanů budou taky povídat mezi sebou kolik set km už mají na svých strojích.
CB500X (model 2019) som mal asi rok a pol (najazd 40tis km) Co sa tyka motora, po nejakych 25tis. motor zacal mierne vibrovat. Hlavne to bolo citit na riadidlach. Boli to vibracie ktore,ked niekto nesedel na novej Honde a potom na mojej by vobec nic nepoznal. Po dalsom servisnom intervale, nastaveni ventilov a vymene oleja no problem, proste to zmizlo. Najzabavnejsie na tom je ze v autorizovanom servise nevedia absolutne nic o tom ake mohli byt dovody vibracii ale zjavne bud olej alebo ventily mimo tolerancie, lebo nic ine sa tam nerobilo. Povodna retaz co tam bola sa natiahla nerovnomerne asi po 15tis. ako absolutny najlacnejsi megashit. Teda nejake retaze som uz vyjazdil a popretrhoval ale aby sa jedna strana natiahla o 5cm a druha nie som este nezazil. Po vymene za DID vx ziadne dalsie problemy. Tiez vam v motoshope nepovedia ze tie pneu co na to obuvaju (uz si nespomeniem oznacenie) nie su vlastne plnohodnotne pneu ale nejaka specialna rozpoctova edicia zo znizenym km najazdom (nedoziju sa ani 10tis. a u nas je problem ich kupit ,ak by ste sa rozhodli ze tam chcete mat to co tam bolo z fabriky) a ten odpadovy podvozok co Honda ma, je potom dost citlivy hlavne na vyjazdene pneu. Po vymene za Scorpion Trail 2 som myslel ze sedim na uplne inej motorke. Este som zvazoval ci ma zmysel reklamacia, kedze mi po prvom dazdi skorodovala objimka na spinacej skrinke, ako je kluc zapalovania, ale nakoniec som na to hodil bobek. To je asi tak vsetko co som zistil o tom kde sa "setrilo". Urcite toho bude viac co sa tam prejavi po viac km ale co sa tyka spolahlivosti,ND a dostupnosti servisu nad nicim inym ako nad Hondou by som ani neuvazoval....
1 reakce
Honda je Honda tečka.
máme v rodině CBF 500 2004, na které jsem začínal, motorka má za sebou 120K km. Jediné, co se krom běžného servisu dělalo, tak servis předních tlumičů a zadní tlumič ve 108K nový (resp z motorky s 24 tisícema).
Až budou mít číny takovouto historii za sebou, tak se můžeme bavit.
Peníze navíc se mladým vrátí při prodeji motorky.
Ani jednu, ale kdybych musel, tak je to Honda.
Cenový rozdíl není takový, aby stálo za to šetřit.
Od počítače bych taky volil Hondu. Ale možná by bylo zajímavé uvést i skutečné velikosti prodejů jednotlivých typů.
Ja som trpezlivý chlapetz.
Počkám teda, kým RVM alebo VOGE vyhrá pár MS v motokrose alebo na okruhoch a potom si možno niečo od nich kúpim...
Kvalita sa nedokazuje blábolmi, ale skutkami.
Radeji oželím výbavu,
ale volim desitkami let proverenou kvalitu
Na cebečkách sem najezdil opravdu hodne
Na jedné přes 100 000 bez jediného problému
kdybych neměl dnes zdrav problémy s koleny - šel bych asi určitě opět do tyhle DOKONALY motorky!
Kdo mi řekne jak budou vypadat RVM či Voge po 100 000 ?
Zatim asi nikdo
(PS A ta moje bejvalka má dnes už natočíno skoro 140 000 )
Test super!! Hodně jsem se na něj těšil. A i přesto, ze chápu, ze kluci na první místo umístili RWM, tak bych koupil Hondu. Mám obrovskou důvěru v tuto značku a především v tento model a motor, který je naprostý držák a nezmar. A ta výbava navíc v podobě RWM, případně Voge, pro mě nemá význam. Na Hondu se dá vše postupně dokoupit a můžu si SÁM vybrat přesně to, co se mi líbí a co považuji osobně za kvalitní. A člověk ma i radost, když si nějaké takové kvalitní příslušenství koupi a sám si ho za dlouhé zimy namontuje. Dle mého Honda k obsahu motoru a jeho výkonu přesně napasovala i rozměry samotné motorky. Střední obsah, střední výkon, střední motorka. A CB500X 2022 uz přidává dopředu druhý kotouč a zřejmě i lepší podvozek. Tož u pak není vůbec co řešit.
Rad bych znal testy s odstupem času. sehnat tyhlle motorky od majitlů a udělat test znovu třeba po pěti letech. tipuju že minimálně jedna motorka by byla nejetá, páč se furt kazí a druhá by byla nedohledatelná, protože po mírném lehnutí byla na odpis Takové Jukki, byly vychvalovány do nebes, ale naprodané množství jich je jako šafránu po letech.CF Moto, taky jsou vidět jen nové stroje, ale pět let starou motorku jsem snad nevidět.
1 reakce
Je neskutečný, že značka jako Honda dokáže cenově konkurovat Číně, přičemž je kvalitativně vysoce převyšuje. V kombinaci s modelovým rokem 2022 není co řešit.
2 reakce
Upgradovaný Model Hondy má upside down stejnou jako CB650 a již dva kotouče, a cena zůstala stejná. Tady není o čem špekulovat........
Ať přemýšlím jak přemýšlím, tak pro mě je vítěz Honda. Vzhledem je nejelegantejší (navíc ta bílá v kontrastu s červenou podsedlovkou to je prostě paráda). Zobáky fakt nemusím, jsou všude hlavně, aby to vypadalo, že ta motka je super adventůra, přitom to jen většinou kopíruje bawora! Nějak jsem se nedočetl celkem důležité informace o servisních plánech těchto konkurentů. Takže vstupní finance jsou sice na straně "kopií", ale při započítání případné ceny při prodeji se to maže! Nicméně je fakt, že "prémový číňan" začíná citelně stahovat náskok zavedených výrobců a do budoucna bude rozhodování o koupi stále těžší. Navíc, když originální příslušenství těch zavedených výrobců (a Honda je v tom přeborník) stojí nesmysl a kvalita nic extra!
Děkuji redakci za moc pěkné srovnání a hodně doufám, že dojde k důkladnému srovnání aktuální generace CéBéčkaX s generací 2022, protože na to jsem opravdu zvědavý
Řekl bych, že je to přesně podle toho přísloví nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci. Netvrdím, že to tak musí být pokaždé, ale v dnešním vysoce konkurenčním prostředí si každá etablovaná značka setsakra pohlídá aby neprodávala předraženej střep zaostávající za konkurencí a vědí moc dobře, proč si za to tu částku říkají. Ta nižší cena není jen proto, že nás mají v Číně tak rádi. Prostě když dva dělají totéž, není to totéž.
Tyhle stroje určitě nejsou moje krevní skupina. RVM a Voge je čína a tomu by měla odpovídat cena,čoz dle mého vesnického názoru neodpovídá. Za ty rejže bych to viděl max kolem 110-120. Cena výkon je jasný vítěz Honda,až na ty kola ty by prostě měly být pletené.
test super, není nad přímý srovnání
Vůbec bych o čínských motorkách nepřemýšlel při koupi, z principu, nemám rád kopie a přesun všeho do Číny. Vidíme už teď, jak to dopadá, vzdali jsme se při honbě za úsporami know-how a výroby a momentálně nejsme schopni vyrobit ani mobil ani auto atd.
Také s ohledem na servisní síť, dostatek příslušenství, zůstatkovou cenu, kvalitu zpracování bych se prostě čínské motorce vyhnul. Jawa, MASH, RVM, Benelli, Yuki, Voge, CF-Moto... prostě za mne nikoli.
5 reakcí
Pěkný test.Honda je Honda,ale za mě by byl vítěz asi také Ta (Byjawa),hlavně vzhledem a výbavou,prostě asi.Co se týče kvality a spolehlivosti v tom je Honda jasná.Čas ukáže.
Mně ti oba číňani přijdou, že to je hra na "jako". Jako obrovské padáky, které bych chtěl vidět, co ochrání při prvním položení. Jako plechový kryt motoru, ale uložený na titěrných příchytkách. Kapotáž jako GS a CrossTourer, ale ještě víc přeplácaná. K dokonalosti iluze drsňáckých "edvenčr" motorek mi už chybí jen to logo beduína na plexi.
Díky za dlouho napjatě očekávaný test, je vidět, že každá motorka funguje v praxi trochu jinak. Honda je sice drahá, ale majiteli se prachy při prodeji vrátí. Čínské motorky už fungují obstojně, ale samotné přesné okopírování nezajistí taky přesnou funkci originálu, i když vibrace můžou být způsobeny rámem, uchycením motoru do rámu atd. Jenže pořád bude v hlavě hlodat, že to může být i kvůli jiným materiálům a vůlím. Navíc Japonci své produkty stále dobrušují, u Číňanů si tím nejsem úplně jist. A to nemluvím o náhradních dílech a servisu vůbec.