globalmoto_kveten




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
_Kibo (40) napsal 30.01.2023 v 16:57

Suprové videjko chlapy . Díky moc.

valsidalxam (37) napsal 30.01.2023 v 16:49

ci pána , štyri druhy xichtov motoriek , každý úplne, ale že úplne iný, a mne sa všetky štyri páčia.
Neviem ich zoradiť ani subjektívne sám pre seba v svojej hlave.

Pedl (183) napsal 30.01.2023 v 15:58+1

Díky za test. Z těchto to asi vypadá na Tuareg pro mě

marna (10) napsal 30.01.2023 v 15:23+3

Test sa podaril, ale každý kto má ambície niečo skúšať na motorke teréne by mal zvážiť a najlepšie aj vyskúšať aj inú motorku - jednovalcovú ľahšiu a lacnejšiu, kde nehrozia také škody keď jazdec nejaký manéver nezvládne.

Tá sloboda mocť to položiť bez následkov je opojná a žiadna z testovaných moto ju neposkytne.

DesertX je sympaťáčka a na cestách by jej s tým naladením motora vlastne nič nechýbalo

Z hľadiska ceny je zaujímavé základné prevedenie Yamahy Ténéré.

SuperSic58 (1308) napsal 30.01.2023 v 15:11

Parádní test, super video Ten Norden je děsně hnusná motorka Naproti tomu Duc a Yamaha fešandy Ty dvě nádrže na WR to je prostě epic fail jak svině Jako vypadá to hezky, jako taková fičura pouštního speciálu, ale tankování musí bejt voser. Kdyby aspoň ty nádrže propojili nějak dukladnějc, aby se prostě dalo tankovat jen jedním hrdlem...

zmulin (371) napsal 30.01.2023 v 13:46

Kucí díky za test.Jen mi trochu přišlo,že ho malilinko ovlivnil strach z ceny Deserta,kdybyste s nim někde plácli

Alfonc (148) napsal 30.01.2023 v 13:34-1+1

Pánové, díky za tento PERFEKTNÍ testík! Dík a gratulace za čtvrtého testera. Míra je prostě profik a borec!

vaypor (8) napsal 30.01.2023 v 12:20

Hoďte na váhu ten spodní kryt a kufr a máte hned nejtěžší motorku. Váha nosičů kufrů a plotna pod horní kufr, by poté mohla odpovídat úspoře na výfuku. ... schválně to dopište kolik takovej hlinikovej plech a rámy váží.
Do terénu nechceš kola s výpletem co má Tuareg a Ducati.

widle (8) napsal 30.01.2023 v 11:33

Super test. Díky, Norden mám doma přesně týden a koukám, ze jsem vybral dobře. Jezdím 95% s batůžkem, nebojíme se lehčího terenu. Dostane rám, brašny, zadní kufr, celopolep a taky spz…

jindisek (2) napsal 30.01.2023 v 11:05+1

Na tohle srovnani jsem cekal uz par mesicu, moc jsem se tesil a krasne jste ho pojali i natocili. Diky za nej! Jen par tipu - vic bych se povenoval jizdni ergonomii pri srovnavani motorek. Co kde klepe, co kde huci, jak moc co vibruje, topi. Napr. na Nordenovi klepe retez o zadni vidlici nebo ventilatory z hladice jsou vyvedene primo na nohy. V zime super, v lete peklo. A druha vec - srovnali jste zdvihy, ale bylo by fajn porovnat i svetlou vysku. A nejen tu n a papire, ale hlavne kdyz na tom clovek sedi nebo stoji. Protoze jestli clovek vyjede na necem do lesa, tak je fajn vedet, co si muze dovolit prejet.

Jinak je super, jak ma kazdej uplne jiny dojmy. Ja jsem treba vysokej, ale nasoukat se na Nordena nemam problem. Jezdim se sedlem nizko a nic mi tam nevadi. Krome stitku, kterej je zalostnej na silnici. Mel jsem na 3 hodinky DesertX a ten motor ve vysokych otackach byl pro me uzasnej. Cervicek pak hlodal, jestli jsem se s Nordenem neukvapil. Navic mi Desert prisel prekvapive obratnej. Ale pak jsem si sednul zpatky na Nordena, trosku jsem ho potahal a byl jsem zase v klidu. Samozrejme kazdej by chtel mit doma motorku, ktera umi vsechno nejlip, ale zatim na ten poradnej offroad stejne nemam koule, takze jsem s vyberem spoko. Nizsi kubatury nechci, protoze ta legrace na silnici je pro me taky dulezita.

Nicmene jsem od rakouske motorky cekal vic - kdyz je chladno, tak to startuje treba napopate nebo na jeden valec. Falesnej neutral mezi 5 a 6 vetsinou, kdyz za to clovek taha a predjizdi. Obcas tam nejde najit neutral pri zastaveni. Nebo naopak v lese mi tam dvojka do neutralu vyskakovala, hlavne pri razeni s quickshifterem. Nahradni dily jsou pain. Cestovni plego mam objednany uz skoro rok, ale Huska ho pak stahla snad kvuli praskani z nabidky - ale nulova komunikace od vyrobce, dealer proste nevedel tim padem ja sam nevim, jestli nekdy bude. Na druhou stranu TFT displej mi prijde nejlepsi a nejprehlednejsi z toho, co jsem videl. Displej na vejsku sice pusobi "rallye stylem", ale navigace na displeji od vyrobce stejne vetsinou stoji za hovno a s displejem na vysku se k tomu ten Garmin dava uz blbe. Na Nordenovi je displej malej a suprove prehlednej. Ovladani v Explorer modu je pecka, moznost menit rezimy za jizdy tez. A odezva elektronickeho plynu je prikladna, ze tomu clovek odpusti i ty brzdy.

Za me super motorka a jen jsem zvedavej, jestli kvuli Xplor Pro odpruzeni nebudu menit za Expedition 2023 edici, az bude na stankach :)

_Sparrow_ (16) napsal 30.01.2023 v 10:59+2

Parádní test, jen za mě mi tady strašně moc chybí přímé srovnání s KTM 890 Adventure R Tu jedinou jsem měl zatím možnost mírně otestovat jak na silnici tak v lehčím terénu a dost mne oslovila. Chtěl bych vidět/slyšet přímé srovnání např s Yamahou, která mne stále více láká jejím poměrem cena/výkon(ne v kW ale v použitelnosti v terénu).
Pokud byste třeba někdo měli odkaz na nějaký porovnávací test těchto dvou (klidně i zahraniční) prosím pošlete.
Jinak moc díky, celých 45min jsem se bavil a hltal! Víc takových testů, kde si spolu povídáte o tom co komu sedí a nesedí!
Díky!

Mann (1525) napsal 30.01.2023 v 10:39+7

Zdarec pánové, nebudu hodnotit motorky a rozebírat jejich +/- ať si každý vybere favorita podle svých osobních kritérií. Všechny mají něco do sebe a špatná podle mého nebude ani jedna. Co mě ovšem nejvíce potěšilo, byl váš styl hodnocení a komunikace mezi sebou.Vlastně jsem se přistihl, že se po celou dobu 3/4 hodinového testu mé oblíbené kategorie motorek usmívám Takže za mě ...jen tak dál

Komik64 (3073) napsal 30.01.2023 v 10:28

Nemam teď vůbec čas (závěr pololetí...), ale už se těším, jak si v klidu počtu - tohle je přesně kategorie, která se mi vždycky moc líbila a furt mne baví (teda, když bych podstatně silnější příbuzný stroje kdysi úplně nevyužil a teď už jsem na ně prostě starej a různě vyřízenej...)...
Ale popravdě, pokud ještě přezbrojím, už to bude spíš něco jako Honda X-ADV nebo dkonce něco jako XQooder...

K167 (1481) napsal 30.01.2023 v 10:13+6

Při podobných srovnávacích testech, kdy se jede i mimo silnici, dochází často k rozpakům z toho, jaké jsou na jednotlivých strojích rozdílné pneumatiky, protože to ten test zásadně ovlivňuje.
Takže tahle poznámka "tučně ale v závorce" : (Pirelli Scorpion Rally STR), o tom, že mají všechny motocykly pneumatiky z výroby/v testu stejné, je za mě úplná herda prda šlupa bomba pecka rána ďaha!

hofi01 (13) napsal 30.01.2023 v 10:09+2

Obecně mě testy nechávají chladným a nijak zvlášť jim pozornost nevěnuju, tento výběr motorek je ale zásahem do mého srdce a tak jsem test shlédl celý a musím Vám říci, že se mi líbil. Vloni jsem měl možnost se svézt na Tuaregovi a vrátil se vytlemenej jak prase, ta lehkost a točivost, musel jsem jet pořád nad 5 tisíc otáček, protože ten zvuk chceš prostě poslouchat ! Hned jak jsem na něj nasedl, tak jsem měl pocit, že na něm jezdím už roky.. Tenere World Raid jsem zkusil jen tak 2-3 minuty, takový poprcání po areálu, ale okamžitě jsme si rozuměli, to je motorka, kterou bych si chtěl zkusit víc, i když už teď vím, že bych jí potom pravděpodobně nutně potřeboval, takže to není úplně rozumný nápad

P_B (32) napsal 30.01.2023 v 10:03

Super test moc díkes

rousini (156) napsal 30.01.2023 v 09:36+2

Podle mě v tomto mixu motorek je nutné se oprostit od emocí a držet si střízlivý odstup.
Je to kategorie, kde je funkčnost a praktičnost zásadní (škoda, že nemám na klávesnici alfu a omegu...).
Fungování motoru a podvozku v terénu + ergonomie. To musí mít naprostou prioritu.
Zohledňování dizajnu, ceny je individuální a má pro každého jinou hodnotu. Není-li motor vhodný na jemné dávkování je motorka automaticky diskvalifikovaná a můžu se přesunout do kategorie čistě silničních cendur na 17 kolech.
Díky za obsáhlé porovnání motorek.

Edit: za mě Tuareg s hnusným rypákem a trestnou lavicí (dalo by se pořešit). Fungující podvozek a na silnici se dovede rozmotat. Pak Tenerka a dál už jen červené karty...

air-cooled (9) napsal 30.01.2023 v 09:27+1

Díky za test! Překvapila mě jedna věc ... všichni jste se shodli, že Norden působí nejtěžším dojmem. To mě fakt překvapilo, protože ve srovnání se základní Tenerkou (s ostatními srovnávat nemůžu) mi připadá lehčí Norden už při zvedání ze stojanu. A nebo to dělají ty nové nádrže u Tenere? ... A souhlasím, že Norden má dost nízko řídítka. Což je super na silnici, ale ve stupačkách to moc nefunguje. Dají se nastavit ve třech polohách podélně a dobrým kompromisem pro občasnou jízdu ve stupačkách (pro mě osobně) bylo zvýšení o 25 mm. Mám 183 cm.

Biker98 (21) napsal 30.01.2023 v 08:48+1

Natocte prosim video o tom jak probiha tankovani Tenere to je totiz trochu ukol pro chobotnici..jednou rukou drzim pistoli...a klicek je ve vicku nadrze c.1 ale nejde vyndat dokud ho neuzavru ...druhou neodemknu bez klicku protoze je v c.1

Ray_Janus (133) napsal 30.01.2023 v 07:57

Tak schválně, dosáhne počet komentářů alespoň množství jako u porovnávacího testu Hondy CB500X a Voge 500DSX(78)? To že by tu bylo tolik reakcí jako u porovnávacího testu BMWF850GS a CF Moro 800MT(150) ani nedoufám. Článek je velmi dobře zpracován ač tenhle typ není moje krevní skupina.

K167 (1481) napsal 30.01.2023 v 07:35+6

"Kluci, to je paráda!"
Děkuji za výborný test.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist