Benelli Imperiale 400 vs. Jawa 350 OHC vs. Royal Enfield Classic 500: Železo, kulatá světla a spousta chladicích žeber
Text: Martin Hakl , Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 7.7.2020 | Zobrazeno: 44 318x
Text: Martin Hakl , Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 7.7.2020 | Zobrazeno: 44 318x
Tak dlouho jsme v min. století čekali, až se otevře zahr. trh s motorkama a pronikne sem něco jiného, než Jawa, nebo MZ... A teďko očekává rigidní fabrika v Týnci abychom se vraceli k něčemu, čeho se nám dostalo mírou vrchovatou? (nesnáze a stereotyp)
Snad důkazem, že to jde ještě hůř než kdysi jsou ty kolena s katal. Uf to už stačí.
Royal je opravdu královský a klobouk dolů před nápaditostí Benelli.
Děkuji za reportáž, bavila mne moc.
Hlavně zdraví všem.! I lidem v Týnci..
Jsem ve věku i zkušenostech, že u všech třech testovaných motorek si dokážu představit, že bych je měl doma a na občasné svezení by mi to úplně stačilo. Zda koupit či nekoupit Bulleta jsem se rozhodoval před dvěma lety. Protože už ale nejsem takový tvrďák (dobře si pamatuju doby, kdy jsem každou sezónu na několik měsíců přišel o jakýkoliv cit v prstech), nakonec jsem vzal Himalayana. Kdyby byla tenkrát Benellka, bral bych ji, kvůli modernějšímu nadčtvercovému motoru (i když je na ní řada designových hovadin a typických asijských cinkrlátek které bijí do očí). Proti ní je Bullet vizuelně nádherná motorka na které bych už ale denně jezdit z A do B rozhodně nechtěl.
Já jsem na tom enfieldu loni jel, měl jsem ho na den půjčený. Nemám zkušenost s tímhle typem motorek, ale byl jsem strašně zklamanej. Nejede to, nebrzdí..to jsem očekával. Ale čekal jsem taky hravost a takovou tu ochotu jít do zatáček. Ani jedno se nedostavilo. Jen mi přišlo že to má prostě nic moc jízdní vlastnosti.
Těch 170 tis mi za to přijde jako totalní úlet. Naopak Benelli mi přijde za velmi slušnou cenu. Když porovnám detaily mezi Benelli a Jawou, tak bych cenu Jawy viděl tak na 75tis kč. Ale nejsem cílovka těhle motorek, tak si tu můžu kecat co chci.
7 reakcí
tváří se to jako maximálně jednoduchá retro klasika, což by tudíž měl být etalon spolehlivosti a dlouhověkosti. Ve skutečnosti jsou to ale čínský a indický keply... Ale i tak díky za video, rád kouknu na každou moto a Honzis ty testy prostě umí. Když na to koukám, jako bych tam seděl místo něj Jinak nic proti číně, taky jednu mam ve svý flotile
1 reakce
Fajn reportáž klucí, díky. Mě teda zaujal Royal. Viděl jsem ho na živo zaparkovaný ve Svitavách a donutil mě zastavit a zírat. Vypadá, jak stará mašina v naleštěném provedení Uměl bych si ho představit v garáži
Ten flekatej motor u Jawy je nějaká zvláštní výbava?
Za mě z těchto tří, jasně RE s jasným rodokmenem, který si jede svoje a nenechá si do toho kecat žádnou globalizací . Benelli - číííína s italským názvem a Jawa - to je jebat úplně jak nejvííc
Super clanek. 100% souhlasim se zaverem videa - kazdy se rozhodne podle sebe, co mu prinese rohlik na Xicht.
Ja mel chvili (ojetou) RE Elektru se skoro stejnym motorem. Na okreskach na vysocine orgasmus, na jednicce utrpeni. Pro 99% lidi to bude fungovat jen jako druha masina do garaze.
Taky je fakt, ze ten RE v porovnani s Benelkou a Jawkou - to je proste jina kategorie cenova. To by se nemelo srovnavat. Za cenu 2 RE koupis 3 jawy a este ti zbyde na benal do kazde z nich na 2 sezony ;)
Krásně ctivy a uvěřitelny test
Až by jeden běžel a začal vybírat
1 reakce
Ahoj Josko, děkujeme. Kluci odvedli opravdu dobrou práci a já jsem rad, ze všechny motorky do testu klaply. Tyden po testovani jsem ještě jezdil na Yamaze SR400 rv. 2018 a to je také pekne retro, co retro prostě stara motorka a z těchto asi nejhezčí. Škoda, že jsme ji tam neměli, ale prostě nemůže vyjít všechno, navíc se uz nova diky EU normám neprodává.
Mám RE v černým matu. Po sezoně dám sem nějakou zprávu. Startuješ to bez té páčky co máš vlevo na řídítkách (sytič). Jinak než nohou nestartuju a jde to na žduch. K vibracím jen tolik, jezdím na tom kolem 90 až 110 km /h, kde je to v pohodě. Jel jsem na tom cca 320 km na zátah absolutně v pohodě. Dokonce jsem to dal i po tankodromu D1. Rozdíl mezi Jawou 250 perák ze 47 co mám a RE je v tom, že na RE nic nemusím dotahovat ) Jízda identická a neopakovatelný zážitek, který na žádným jiným stroji v dnešní době nenajdeš. Benelka se snaží pouze něco kopírovat a Jawa z Číny vůbec. Kdyby někdo kdo má RE chtěl vyrazit na nějaký ten trip , dejte vědět )
8 reakcí
Royál určitě ,pak Benelli .A ta Jawa,no radši nic
1 reakce
Před měsícem jsem se rozhodoval mezi Enfieldem a Jawou a okrajově jsem uvažoval o Benelli.Tu jsem vyřadil jako první bo se mi zdá moc čínoiodní.Pak jsem se rozhodl pro Jawu skoro na 100%).Už jsem obvolával obchody ale nakonec jsem koupil Enfield Classic Chrome protože i v anketě kterou jsem měl ve vláknu jasně vyhrál.Mám to tři týdny najeto 2000km a jsem nadšený.Ostatní motorky stojí doma a asi to tak delší dobu zůstane.Mávají na mne motorkáři,autaři,dědci,babky,chlapi,baby,mladí i staří i policajti...Omládl jsem cca. o 45 let kdy jsem proháněl Jawy 350 a záviděl šťastlivcům co jezdili ES dvojky,G osmdesátky Bésy apod.Jenže teď jsem na místě těch kterým jsem záviděl.Takže za mne jedině Bullet to ostatní jsou jen komerční pokusy...
7 reakcí
Tvl.ta Jawa to je síla to přece nemůže nikdo myslet vážně.
pěkný test. Jsem zvědav čím enfield tento model v eu "nahradí" (asi menším ohcčkem s vyvažovákem). Benelli udává u všech modelů zdvihy přímo tlumících jednotek, takže takto hodně skloněné udělají na zadní ose kola trochu víc. S euro5 je plánován větší objem motoru. Jawa bude taky e5? Překvapivé.
Tak a teď si napišme kolik by byly "spravedlivé" ceny v čr s ohledem i na zpracování, spolehlivost a servisní zázemí. Já to vidim na maxima:
jawa - 80tkč
benelli - 100tkč
enfield - 120tkč
3 reakce
V tomto případě jasnej Royal
Mluvíte mi z duše, chlapi! Klasiku ničím nenahradíš....
Tyhle motorky budou pořád fajn.
V Jawě jsou jen prasata nebo takhle dochcanej motor po 12 tis km je standard?
2 reakce