Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Keano: co to tu podsouvas? Prioritne pisu o tom, ze je lepe motivovat. Ne narizovat.
... Pro mene chapave, pojistovny uvadim jako priklad motivace. Zpusob muze byt jiny . Nekterym se zda dela dobre zit v ohradce kde mas jasne vymezeno kdy co muzes a co je pro tebe nejlepsi. Svoboda cloveka je o zodpovednosti za sve konani. Tak pokud budeme dostatecne zodpovedni za sve ciny, neni nutne nam neco narizovat.
je to pouze výplod chorého ůřednického mozku který se snaží o udržení na daném místě,volba zda pojedu v rukavicích nebo v tričku musí zůstat na volbě každého svobodného člověka.
Keano: Dekuju za opravu pravopisu. Nezda se mi, ze by tech hloupych lidi bylo zas tak moc, kdyz tu skoro kazdej ten paterak a rukavice pouziva i bez nejakyho zbytecnyho narizeni. A kdyz ten paterak nekdo pouzivat nechce, tak at si tu pater klidne zlame, to je jeho vec. Paterak neni casticovej urychlovac a kazdej si snad dokaze domyslet nasledky. Na vydaje statu za lecbu ja kaslu, svoboda neni zadarmo.
Nejde o příkazy a zákazy... většině z vás vadí jen ten pocit, že musíte :D
Povinnost mít zapnutý bezpečnostní pás?! Každý "rozumný" člověk si ho zapne. Ty méně "rozumné" stát nutí k rozumu. Nejde říct, toto je příkaz, to je omezování mých práv, to je blbost.
Proc na vsechno hned narizeni . Degradace cloveka. Clovek je dement a tak mu naridime. Urcite vse pro bezpecnost a pokud tedy lidi smerovat a ukazat, ze nektere bezpecnostni prvky pomahaji, nebylo by lepe navest spise formou napr. Pri nehode lepsi pojistne plneni, levnejsi pojisteni vozidla, zdravotni pojistovny prispeji na chranice. Motivovat, ne narizovat.
Výpočet jednotkových nákladů byl proveden na základě výše uvedené metodiky. Jednotkové náklady dle závažnosti dopravních nehod za rok 2013 byly následující:
• 1 usmrcená osoba 19 440 000 Kč,
• 1 těžce zraněná osoba 4 867 700 Kč,
• 1 lehce zraněná osoba 433 000 Kč.
Info pro rok 2013.
Představ si, že ve Fr vyděláváš 1M Euro ročně, pak nastupuje 70% zdanění a ty kvůli chybějícímu páteřáků ochrneš. Přestaneš vydělávat a naopak aby jsi státu přispíval, tak ho ještě stojíš náklady. Navíc nemůžeš mít už např ani děti a to je taky společenská škoda.
Ten příklad je jen ilustrační, ale v principu to tak je.
A ještě na závěr:
Za rok 2013 měly ztráty z dopravní nehodovosti na pozemních komunikacích dopad na státní rozpočet ve výši 21,2 mld. Kč (což je cca 40% celkových ztrát). Tato částka činí přes 26 % schodku státního rozpočtu.
No mě zajímá, kdy na něco podobného přijdou u nás ... Neštve mě to vozit, protože bez těch věcí nejezdím ani já ani přítelkyně... ale dovedu si představit jak bude vypadat dopravní kontrola při které tě budou prohmatávat jestli máš páteřák...To někdo vymyslel hlavou. Stejně jako někdo řeší jestli děti budou mít přílby na lyžích atd. Je to věc rodičů a kdo namítne, že to pak musí platit chudák pojišťovna tak mě rozesměje. Je pravda, že se všechno zrychluje, ale život by zatím měl zůstat v rukou lidí, kteří ho žijí.
Keano: jak pro stát ztráty,myslím,že my státu platíme až až...jinak doufám,že u nás se ještě dlouho nic takového nestane...už jen to omezení výkonu co mají frantíci...ale přiznám se,že nevím,zda to tam obchází,nebo mají přísné kontroly?
Moc mě to nedrásá, anóbrž stejně jezdim s páteřákem a bez rukavic nejezdim, páč my mě byla zima ;)
Štvát mě to začně až začnou vymejšlet chujoviny co půjdou na ruku jenom několika firmám a zbytek odstaví na likvidaci. ale to u oblečení jde dost těžko. Vemte si co všechno se prodává jako helmy schválené na motorku. Bezpečnost to jakž takž plní, ale o nějaké přísnosti nemůže být řeč.
Zatím.
Tohle je normalni evropskej trend, kdy politici a ruzny experti preci nejlip vedi, co je pro lidi dobry a co spatny. Lidi jsou hloupy a musi se jim pro jejich dobro naridit, v sem maj chodit obleceny, co maj jist, jak maj zit...
Ať si nosí každej co uzná za vhodný. Bejt pojišťovnou, tak bych hradil plně náklady na léčbu a následky jen pokud měl to, co je podle vyhlášky v té zemi třeba. Kdo nechce, nemusí, ale pak taky bude cálovat ze svýho.
Prilba ano, zbytek je na motorkáři...A kdo je hloupej, tak při nehode prohloupí . Každého volba jest. Za chvilku budou kázat i barvu. Je mne mndlo z tech EU nařízení.
Já s tímto taky žádný problém nemám, od začátku co jezdím, rukavice i páteřák používám. Myslím si, je v tomto dobré si uvědomit, že motorka se dá po pádu koupit další a další, ale tělo a zdraví máme na celý život jen jedno!
to Blesk90: Jasně že jde o Tvé zdraví. Nicméně v okamžiku tvého zranění, či nedej Bože smrti, to jsou finanční ztráty pro stát A apelovat na zdravý rozum lidí bohužel nejde, ale kdyby šlo, nemusíme mít zákony. Můj názor je ten, že si rukavice na delší jízdu každý rozumný člověk vezme. Takže já s tímto nařízením souhlasím, je to ještě chce přesněji definovat pojem rukavice na motorku ...
Italofil: v tom neni problem samozrejme (pokud nejde zrovna o lidi se skutrama asi casto). Problem je v tom, ze politici jen tak nereknou rukavice, to bude koncit konkretnim typem, druhem, poctem skluznych ploch a podobnyma blbinama a pak starsi rukavice doma najednou muzou byt dobre leda na kolo.
puffybodie : nevím v čem je problém mít rukavice i pro spolujezdce? Za ty roky co jezdím na motorkách mám doma čtvero starších rukavic tak jedny v dobrém stavu pro spolujezdce klidně vyčlením.
ve Francii se toho víc namele než udělá. Jako ten jejich návrh na zákaz veškerých neoriginálních příslušenství (blinkry, výfukové koncovky, zrcátka apod.) A kde je mu konec?
Je to jen byznys a politika, nikoliv nějaký zájem o veřejné zdraví
Doporucuji tady neco k tomu //news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/france-now-they-want-to-make-mandatory-dorsal-armor-and-gloves.htm
Je to nad 125ccm, chteji to i pro spolujezdce (na skutrech nad 125ccm bude urcite tolik stastnych lidi najednou :D)
no a tohle...
So after Paris decided to ban motorcycles made before the year 2000 from entering the city (and in 2020 only bikes made after 2014 can enter the city
To vypada, ze brzo bude fakt jedine pouzitelna motorka veteran, protoze na ty je spousta vyjimek Nastesti i pres vsechny ty problemy neni CR zatim tak posahana jako zbytek zapadu a snad to tak i nejakou dobu vydrzi.
To jsou ty zapadni vymozenosti Zajimava bude vysledna definice a implementace. Protoze co to jsou rukavice na motorku? Co ti co jezdi enduro a maji enduro rukavice a po silnici jedou treba jen kousek? Co takovi co maji treba kozene rukavice a uvnitr kevlar, ale nejsou tam zadne plastove chranice na dlane nebo klouby. Paterak...pocita se ten co je v bunde nebo to musi byt zvlast? Jak je znamo co politik to debil bez rozdilu strany a hranic, takze jejich zamer je urcite zvlast. Ted to dat pekne do kupy a co ti co jezdi veterany jak bezne, tak i na srazy a maji k tomu i dobovou vybavu? To si vlezou do jednodilne PSI, pod ni paterak, rukavice barevne jak ruze na pouti s hromadou chranicu a vyrazi?
Napred takove blbiny, postupne (to uz zacalo pred nejakou dobou) cim dal vice elektroniky, kterou opravi (spise teda vymeni) uz jedine vyrobce nebo autorizovany a patricne drahy servis, cim dal vice eko sracek v benzinu, nasledne emise na moto, pak hlukove testy pres STK aby nemohl projit i homologovany vyfuk to vse a mnohe dalsi vedouci k totalne nesmyslnym cenam za nove motocykly a bezbrehe buzeraci, protoze korporace se potrebuji napakovavat a k tomu je treba vymyslet "nove trhy" a nutit k nepotrebne spotrebe, protoze vec co vydrzi 20,30 let je v dnesni dobe vlastne vlastizrada. A nejlepsi nastroj k protlaceni jsou politici o kterych si stale vetsina lidi mysli, ze neco pro ne delaji, protoze jim dali hlas
Pár pádů jsem už zažil a rukama se člověk přirozeně snaží svůj pád stabilizovat a zároveň i brzdit, tudíž mít povinně rukavice zcela schvaluji. Nemít při svých pádech kvalitní rukavice, tak mám několikrát zlámané zápěstí a dlaně zhoblované na kost. Co se týče páteřáku, jelikož mám Bechtěreva, tak jezdím jak s klasickým chráničem v bundě, tak i s páteřákem s ochranou ledvin proti prochladnutí. Bez těhle dvou věcí si jízdu na motocyklu ani nedokážu představit.
Za mě jo, proč ne... na druhou stranu jde ale o moje zdraví o který se připravím, když s sebou plácnu v teplákách a mikině... a nikdo by mi neměl říkat, jak tomu mám předcházet, motorka není (alespoň pro většinu) rutinní dopravní prostredek, ale zdroj zábavy, odreagování, adrenalinu...
Tohle je celkem fajn, ale bojim se dne, kdy nám nařídí Ty stupidní reflexní proužky, vesty a mundůry, to už pak buidu pokutu riskovat, protože to na sebe nevezmu abych vypadal jak dopravák...
Keano: co to tu podsouvas? Prioritne pisu o tom, ze je lepe motivovat. Ne narizovat.
... Pro mene chapave, pojistovny uvadim jako priklad motivace. Zpusob muze byt jiny . Nekterym se zda dela dobre zit v ohradce kde mas jasne vymezeno kdy co muzes a co je pro tebe nejlepsi. Svoboda cloveka je o zodpovednosti za sve konani. Tak pokud budeme dostatecne zodpovedni za sve ciny, neni nutne nam neco narizovat.
je to pouze výplod chorého ůřednického mozku který se snaží o udržení na daném místě,volba zda pojedu v rukavicích nebo v tričku musí zůstat na volbě každého svobodného člověka.
Keano: Dekuju za opravu pravopisu. Nezda se mi, ze by tech hloupych lidi bylo zas tak moc, kdyz tu skoro kazdej ten paterak a rukavice pouziva i bez nejakyho zbytecnyho narizeni. A kdyz ten paterak nekdo pouzivat nechce, tak at si tu pater klidne zlame, to je jeho vec. Paterak neni casticovej urychlovac a kazdej si snad dokaze domyslet nasledky. Na vydaje statu za lecbu ja kaslu, svoboda neni zadarmo.
to dorso: Pojišťovna je soukromá firma a ty ji chceš něco nařizovat? Není to proti Tvému přesvědčení?
Nejde o příkazy a zákazy... většině z vás vadí jen ten pocit, že musíte :D
Povinnost mít zapnutý bezpečnostní pás?! Každý "rozumný" člověk si ho zapne. Ty méně "rozumné" stát nutí k rozumu. Nejde říct, toto je příkaz, to je omezování mých práv, to je blbost.
Proc na vsechno hned narizeni . Degradace cloveka. Clovek je dement a tak mu naridime. Urcite vse pro bezpecnost a pokud tedy lidi smerovat a ukazat, ze nektere bezpecnostni prvky pomahaji, nebylo by lepe navest spise formou napr. Pri nehode lepsi pojistne plneni, levnejsi pojisteni vozidla, zdravotni pojistovny prispeji na chranice. Motivovat, ne narizovat.
to p.a.t.r.i.k.7:
Výpočet jednotkových nákladů byl proveden na základě výše uvedené metodiky. Jednotkové náklady dle závažnosti dopravních nehod za rok 2013 byly následující:
• 1 usmrcená osoba 19 440 000 Kč,
• 1 těžce zraněná osoba 4 867 700 Kč,
• 1 lehce zraněná osoba 433 000 Kč.
Info pro rok 2013.
Představ si, že ve Fr vyděláváš 1M Euro ročně, pak nastupuje 70% zdanění a ty kvůli chybějícímu páteřáků ochrneš. Přestaneš vydělávat a naopak aby jsi státu přispíval, tak ho ještě stojíš náklady. Navíc nemůžeš mít už např ani děti a to je taky společenská škoda.
Ten příklad je jen ilustrační, ale v principu to tak je.
A ještě na závěr:
Za rok 2013 měly ztráty z dopravní nehodovosti na pozemních komunikacích dopad na státní rozpočet ve výši 21,2 mld. Kč (což je cca 40% celkových ztrát). Tato částka činí přes 26 % schodku státního rozpočtu.
Jezdím sice v rukavicích i s pateřákem,ale jsem proti takovému striktnímu přikazování a zakazování
Za chvíli bude demokracie jenom v tom domácím mr...ní a to ještě jak kde
No mě zajímá, kdy na něco podobného přijdou u nás ... Neštve mě to vozit, protože bez těch věcí nejezdím ani já ani přítelkyně... ale dovedu si představit jak bude vypadat dopravní kontrola při které tě budou prohmatávat jestli máš páteřák...To někdo vymyslel hlavou. Stejně jako někdo řeší jestli děti budou mít přílby na lyžích atd. Je to věc rodičů a kdo namítne, že to pak musí platit chudák pojišťovna tak mě rozesměje. Je pravda, že se všechno zrychluje, ale život by zatím měl zůstat v rukou lidí, kteří ho žijí.
Keano: jak pro stát ztráty,myslím,že my státu platíme až až...jinak doufám,že u nás se ještě dlouho nic takového nestane...už jen to omezení výkonu co mají frantíci...ale přiznám se,že nevím,zda to tam obchází,nebo mají přísné kontroly?
jsem zvedavej na "čopraky" jak budou jezdit v (silnicnich) rukavicich a s paterakem
Moc mě to nedrásá, anóbrž stejně jezdim s páteřákem a bez rukavic nejezdim, páč my mě byla zima ;)
Štvát mě to začně až začnou vymejšlet chujoviny co půjdou na ruku jenom několika firmám a zbytek odstaví na likvidaci. ale to u oblečení jde dost těžko. Vemte si co všechno se prodává jako helmy schválené na motorku. Bezpečnost to jakž takž plní, ale o nějaké přísnosti nemůže být řeč.
Zatím.
ullw
to Strasak: Ano, to je smutná realita ... lidi jsou hloupÍ
Tohle je normalni evropskej trend, kdy politici a ruzny experti preci nejlip vedi, co je pro lidi dobry a co spatny. Lidi jsou hloupy a musi se jim pro jejich dobro naridit, v sem maj chodit obleceny, co maj jist, jak maj zit...
Ať si nosí každej co uzná za vhodný. Bejt pojišťovnou, tak bych hradil plně náklady na léčbu a následky jen pokud měl to, co je podle vyhlášky v té zemi třeba. Kdo nechce, nemusí, ale pak taky bude cálovat ze svýho.
Prilba ano, zbytek je na motorkáři...A kdo je hloupej, tak při nehode prohloupí . Každého volba jest. Za chvilku budou kázat i barvu. Je mne mndlo z tech EU nařízení.
Já s tímto taky žádný problém nemám, od začátku co jezdím, rukavice i páteřák používám. Myslím si, je v tomto dobré si uvědomit, že motorka se dá po pádu koupit další a další, ale tělo a zdraví máme na celý život jen jedno!
Je už v povinný výbavě ten pytel na mrtvoly, nebo eště ne ?
politika
to Blesk90: Jasně že jde o Tvé zdraví. Nicméně v okamžiku tvého zranění, či nedej Bože smrti, to jsou finanční ztráty pro stát A apelovat na zdravý rozum lidí bohužel nejde, ale kdyby šlo, nemusíme mít zákony. Můj názor je ten, že si rukavice na delší jízdu každý rozumný člověk vezme. Takže já s tímto nařízením souhlasím, je to ještě chce přesněji definovat pojem rukavice na motorku ...
Italofil: v tom neni problem samozrejme (pokud nejde zrovna o lidi se skutrama asi casto). Problem je v tom, ze politici jen tak nereknou rukavice, to bude koncit konkretnim typem, druhem, poctem skluznych ploch a podobnyma blbinama a pak starsi rukavice doma najednou muzou byt dobre leda na kolo.
puffybodie : nevím v čem je problém mít rukavice i pro spolujezdce? Za ty roky co jezdím na motorkách mám doma čtvero starších rukavic tak jedny v dobrém stavu pro spolujezdce klidně vyčlením.
ve Francii se toho víc namele než udělá. Jako ten jejich návrh na zákaz veškerých neoriginálních příslušenství (blinkry, výfukové koncovky, zrcátka apod.) A kde je mu konec?
Je to jen byznys a politika, nikoliv nějaký zájem o veřejné zdraví
Oni chcou ochranu... a prezident jim tam šusti kde koho
Doporucuji tady neco k tomu //news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/france-now-they-want-to-make-mandatory-dorsal-armor-and-gloves.htm
Je to nad 125ccm, chteji to i pro spolujezdce (na skutrech nad 125ccm bude urcite tolik stastnych lidi najednou :D)
no a tohle...
So after Paris decided to ban motorcycles made before the year 2000 from entering the city (and in 2020 only bikes made after 2014 can enter the city
To vypada, ze brzo bude fakt jedine pouzitelna motorka veteran, protoze na ty je spousta vyjimek Nastesti i pres vsechny ty problemy neni CR zatim tak posahana jako zbytek zapadu a snad to tak i nejakou dobu vydrzi.
To jsou ty zapadni vymozenosti Zajimava bude vysledna definice a implementace. Protoze co to jsou rukavice na motorku? Co ti co jezdi enduro a maji enduro rukavice a po silnici jedou treba jen kousek? Co takovi co maji treba kozene rukavice a uvnitr kevlar, ale nejsou tam zadne plastove chranice na dlane nebo klouby. Paterak...pocita se ten co je v bunde nebo to musi byt zvlast? Jak je znamo co politik to debil bez rozdilu strany a hranic, takze jejich zamer je urcite zvlast. Ted to dat pekne do kupy a co ti co jezdi veterany jak bezne, tak i na srazy a maji k tomu i dobovou vybavu? To si vlezou do jednodilne PSI, pod ni paterak, rukavice barevne jak ruze na pouti s hromadou chranicu a vyrazi?
Napred takove blbiny, postupne (to uz zacalo pred nejakou dobou) cim dal vice elektroniky, kterou opravi (spise teda vymeni) uz jedine vyrobce nebo autorizovany a patricne drahy servis, cim dal vice eko sracek v benzinu, nasledne emise na moto, pak hlukove testy pres STK aby nemohl projit i homologovany vyfuk to vse a mnohe dalsi vedouci k totalne nesmyslnym cenam za nove motocykly a bezbrehe buzeraci, protoze korporace se potrebuji napakovavat a k tomu je treba vymyslet "nove trhy" a nutit k nepotrebne spotrebe, protoze vec co vydrzi 20,30 let je v dnesni dobe vlastne vlastizrada. A nejlepsi nastroj k protlaceni jsou politici o kterych si stale vetsina lidi mysli, ze neco pro ne delaji, protoze jim dali hlas
Pár pádů jsem už zažil a rukama se člověk přirozeně snaží svůj pád stabilizovat a zároveň i brzdit, tudíž mít povinně rukavice zcela schvaluji. Nemít při svých pádech kvalitní rukavice, tak mám několikrát zlámané zápěstí a dlaně zhoblované na kost. Co se týče páteřáku, jelikož mám Bechtěreva, tak jezdím jak s klasickým chráničem v bundě, tak i s páteřákem s ochranou ledvin proti prochladnutí. Bez těhle dvou věcí si jízdu na motocyklu ani nedokážu představit.
Za mě jo, proč ne... na druhou stranu jde ale o moje zdraví o který se připravím, když s sebou plácnu v teplákách a mikině... a nikdo by mi neměl říkat, jak tomu mám předcházet, motorka není (alespoň pro většinu) rutinní dopravní prostredek, ale zdroj zábavy, odreagování, adrenalinu...
Tohle je celkem fajn, ale bojim se dne, kdy nám nařídí Ty stupidní reflexní proužky, vesty a mundůry, to už pak buidu pokutu riskovat, protože to na sebe nevezmu abych vypadal jak dopravák...