Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Uz je to tu, dalsi asistent: new radar-assisted Advanced Rider Assistance System (ARAS)
https://www.carandbike.com/news/2021-ducati-multistrada-v4-spotted-on-test-in-italy-2195725/amp
Jsem analogový hráč v dnešním digitálním světě a přesto, že se ještě nepovažuju za starého člověka, co do motorek jsem velice konzervativní. Začínal jsem na fichtlu hned jak jsem zjistil k čemu ten stroj slouží (tj. asi v 10 letech). S tím nutně přišly první opravy a základy toho jak motor vůbec funguje. Od těch časů vím co je to šroubovák a nebojím se umazat si u motorky ruce. V osmnácti přišla eMZeta a tu už jsem si uměl zgenerálkovat sám. Asistenty jsme v té době nepotřebovali. Japonce tehda nikdo z kamarádů neměl, protože jsme na ně prostě neměli. Časem japonci slevnili a my začali vydělávat, tak jsme na ně stejně přešli - ale to už jsme měli základy zmáknuté. Dneska vím, že svou motorku si umím sám celou rozebrat, zase složit a bude dokonce fungovat. Na cestě nás nebylo tolik a Ti co jezdili, tak byli opravdoví motorkáři, kteří žili pro to, aby jezdili. Tehdy ještě mělo smysl se zdravit, pokecat na pumpě s borcem, kterého jsem do té doby v životě neviděl a tak. Když jsem zůstal stát na krajnici, první motorkář zastavil, jestli jsem v pohodě - ne jak dneska kdy na Tebe všichni serou. To byl ten rozdíl. Ti z Vás, kteří to zažili ''tenkrát'' ví o čem mluví. Takoví nepotřebují tempomat a jde jim o radost z jízdy a tu esenci motorkářství a toho všeho kolem toho. Ti druzí pro mě nejsou motorkáři, ale jezdci na motocyklech. Často takoví, kteří si motorku koupili prostě proto, že ji ještě do té doby neměli a zrovna na ni mají peníze. Nežijou tím, jen se jedou občas projet. Už dávno nejsme jedna velká rodina. Bohužel - pro ně se dnes vyrábí většina motorek. Asi to je vývoj a má to tak být. Pokud jsou tak spokojení, je to tak správně.
PS: Každý si kupte co chcete a na co máte a co Vašemu srdci lahodí. Pokud jsem se někoho dotknul, tak se omlouvám, nemyslím to zle.
Ked som si v 2012 kupil Tuono s APRC balikom asistentov, velmi som sa nastval na Srsna, ktory vsetky asistenty poslal do prdele. A minule si to preasistentovane Tuono kupil ako naj pecku, "Svet se v prdel neobratil!"
Ked prisla Honda s DCT, nevedel som, ci to chcem alebo ma Aprilia vyrobit asistenta radenia aj smerom dolu.
Ked som jazdil na Guzzine, zavidel som GSakom ten adaptivny podvozok, quickshift a aj tempomat.
Ked prisla KTM s naklonovym ABS (neviem ci bola prva ale prisla s masivnou reklamou), vsetci relevantni vyrobcovia hned zazmluvnili inercialnu 6osovu jednotku BOSH.
Teraz pri dialnicnych presunoch a aj v obciach rozmyslam preco este neexistuje adaptivny tempomat ako mam v aute. A voila, uz mam po com zase tuzit. Ale pokial to neda Ducati do Multistrady aj s tym uzasnym stvorvalcovym desmo Vckom, tak budem jazdit na Triumphe.
Holt nie vsetci co jazdia na motorkach su pravoverni bajkeri slintajuci nad rozobratym karburatorom svojho dvojtaktu (tu zrucnosta vam zavidim). Treba ale asi akceptovat fakt, ze je stale viac ludi na motorkach, ktori nie su technicky zrucny, nemaju vela skusenosti, ale sa chcu hlavne vozit a kochat sa. A o tych asi tym vyrobcom asistentov asi ide stale viac a viac. A ja som im za to vdacny
Dobrej sluha, špatnej pán.. Až si to přečte z kamionu v pravym 80tku na nárazníku (jako nový AMGčka) a začne to v levym brzdit jako kráva, budeš hledat, kde to má pojistku
Tady je hejterů jak někde na facebooku. Nikdo se na tom ještě ani nesvezl a už všichni ví, že to bude na hov... Taky jsem si říkal k čemu tempomat na moto, ale navyknul jsem si, vjedu do obce, občas se člověk dálnici nevyhne, cvaknu a jedu konstantní rychlostí (samozřejmě dle daného provozu) a pak mě rozčilují ty co nedokážou udržet jet konstatní rychlostí( nejdříve vás předjede a za chvíli ikdyž jedete stále stejnou rychlostí ho přejdete vy, protože podvědomě ubere. A za chvíli zase to samé. Vy obhájci starých věcí dříve se také jezdilo jen na koni
Já nevím proč se nad tím čertíte. Dyk motorku, co umí jezdit sama už předvedli dávno. Takže zatímco sedíme u pííva na zahradě, mašina s touhle fíčurou se vrátí po vyjížďce do garáže zase s o kousek větší bezpečností a jistotou než dřív. Za mě bomba. Motorkářova nirvána....
Můj kamarád kdysi v podobné situaci použil památnou větu."Věřím že kdysi žily opice kterým přišlo slézt ze stromu jako špatný nápad"
No, jsou tam do dnes
Ked uz tam ten tempomat je , tak bude lepsie , ze bude adaptivny.
V dnesnej premavke obycajny tampomat za vela nestoji.
Ale úradnici okolo motoriek ma serú.
Kamaráde, jedna věc je něco, co si chci koupit, druhá věc je, když si něco koupit musím, protože vstoupilo v platnost nějaké naprosto skvělé nařízení EU, kteréžto vydává komise 28 dvounožců, kteří nerozumějí naprosto ničemu, kromě toho, jak buzerovat zbytek ostatních.
Takže tady máme totální likvidaci diselových motorů, o kterých se tvrdilo, že vraždí planetu, a během koroňáku se zjistilo, že byla cinknuta měření, resp. že po vytlačení těchto aut z center měst se ohledně emisí nezměnilo vůbec nic.
Máme tady extrémní buzeraci s emisemi, přičemž se mlčí, že emise ze silniční dopravy, o kterou nám jde, se podílejí na celkovém znečištění pouhými 12 %. Nějaké emise z lodí a železnic se prostě neřeší vůbec protože proto.
Máme tady bonzovací auta, která bonzují nejen tvou polohu, ale i tvou spotřebu a v EU už je plán DODATEČNÉHO ZDANĚNÍ !!!!! řidičů, kteří budou vykazovat nadspotřebu. Už se těším, jak mi dom přijde pokutička nikoli z radaru, nýbrž ze zácpy v Praze.
A máme tady auta, v jejichž softu se na dálku hrabou soudruzi opraváři. Pochopitelně zatím jen ze speciálně vybraných firemních poboček blablabla...
Soudruzi v Boeingu nám názorně předvedli, jak to dopadne, až se do toho pustí soudruzi vývojáři. Jejich 737 MAX nelítá už dva roky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jak dlouho bude trvat, než se do softu dokáže nabourat kdejaký moula z obýváku?
Jak dlouho bude trvat, než nějakého kreténa napadne znepojízdnit vypnutím části aut třeba takovou D1?
Ale neuvažujme jako katastrofici. Zamysleme se jen nad možností, že přeelektrizovaný samohyb jednoduše zaviní dopravní nehodu a jeho řidič půjde za to do basy, protože ho neuhlídal. Pořád jsi v klidu?
Já teda vůbec ne...
Moc nechápu proč někteří diskutující spojují adaptivní tempomat od BMW s nadáváním na EU. Že by se ruští troli snažili i mezi motorkáři?. Jak psal kolega níže, firmy něco vymyslí (ABS, ESP..) a protože se to zdá jako dobrá myšlenka eurourednik to chce povinně všude. Myslím si, že zbytečně, zákazník by stejně uprednostnil auto s ABS. S adaptivnim tempomatem je to stejné, nechal bych na zákazníkovi, zda to bude chtít. Jsem přesvědčen , že kunšafti BMW to na GS budou chtít určitě.
Na motorce nemám ani obyčejný tempomat, kvůli mikrospánku mi to přijde nebezpečné. Ale názory o tom, že z toho časem bude povinnost a že to dělají hlavně aby víc vydělali... Ani obyčejný tempomat není na motorce povinně, musíš si ho zaplatit a že je to už nějaký pátek, co se vyrábí... Takže jsem ho při objednávání motorky prostě nevzal a je to. Porazil jsem systém
Zajímavé, jak na to zde dost lidí nadává (dokonce za to snad může i Brusel )
Ale proč se to tolik prodává? To je jako aktivní podvozek, mapy, a další. Honda prodává skoro polovinu automatů. Já bych si DCT nekoupil, ale mám jim tvrdit, že jsou blbci, když se to tak dobře prodává?
PS: ukažte mě motorku vyrobenou v posledních 10 letech, co je jen holé železo a pro sichr s karbecem, aby to byla echt klasika
Nemám nic proti systémům, které aktivně pomáhají jezdcům u dnešních přemotorovanych bestii, aby se při první vyjizdce nezabili. Antihop, kontrola trakce, naklonove ABS... Myslím, ze zrovna tyhle vymoženosti uz zachránili nejeden zivot, aniž by o tom sám užívatel věděl. Ale adaptivní tempomat????? Na motorku????? Na stroji, kde by měl každý řidič být v neustále ve střehu! Kdo tohle nechápe, at sedí v plechovce. Adaptivní tempomat bude jen uspavat a tlumit pozornost uživatele. Hodně nebezpečná věc.
Připojuji se k negativním neandrtálcům.
Ano, chápu, že vývoj musí jít dopředu. Spousta lidí to jistě přivítá. Ale lety jsem došel jsem k poznání, že jízda na motocyklu mě fascinuje právě tím, že všechno musím udělat sám. Jinak se zabiju.
Motocykl pro mě není dopravní prostředek z místa A do místa B.
To je jako s ABS a trakcí. Na motorce to mám a vím, že to k bezpečnosti přispívá.
Ale čestnější mi připadalo, když jsem se musel naučit používat zadní brzdu a plyn tak, abych si tu hubu nerozbil
No to je krása ..
Adaptivní tempomat na motorku ,, ještě přidat víc asistentů , hlídání čehokoliv .. co takhle umělou inteligenci na řízení Že bych se jel projet na motorce a schrupnul si u toho ..
Milé BWM ,to co jste nám představili není motocykl ,, je to KASTRÁT na dvou kolech ..
Lidi vždycky brblají k novým věcem ,, ale jsou vychytávky co podporují jízdu na motorce jako na prostředku určenému především k zábavě a relaxu .. ale tohle už je přes čáru.
Už jen myšlenka autora, kde porovnává vybavení motocyklu s autem ... chce se mi zvracet ..
Problém těchto zbytečných kktin je ten, že technologičtí lídři si postupem času vylobují povinnost téhle výbavy na všech moto v EU prostoru, aby nutily levné, začínající firmy to nakupovat a ztrácet přitom výhodu levného motocyklu. Takhle se odrovnává konkurence.
To, že se to časem doku*ví a je to celé k ho*nu je bez debat. Komu to chybí, ať si koupí lístek na vlak...
Jednou věcí jsem si jistý, motorku s podobnými vynálezy nechci.
Mohl bych napsat X důvodu proč ne, ale vypíchnu jeden. "Díky" takovým iniciativním výrobcům jako je BMW, tohle EU brzy zavede jako normu.
Děkuji, nechci.
Tak jo, jsem dalsi egomaniak, ktery jsem musi postnout svuj negativni nadhled hele urcite vse co se tyce udelatek, ktery se tykaji bezpecnosti, bude jich do budoucna pribyvat, coz jedine dobre, kdyz by to melo uchranit na zdravi a zivote nejen ridice, ale i okolni, v tu chvili "sdilejici" uzivatele silnice..
Nicmene to proc to pisu, je, ze musim vyslovit jiste prani.. doufam, ze nikdy neprijde doba, kdy na ukor vsech tech udelatek mi zakazou vyjet na vejlet s mym (pucim si slova nize) karburatorovym neandrtalcem, ktery ma s elektronickou casti spolecny tak akorat starter, svetla, blinkry, nejaky zapalovani a to je asi tak vse
To je zase negativních komentářů. Jistě to bude jako doplňková výbava tak proč se hned každej čertí když to na motorce nemusí mít? Jinak souhlas s tím, že všechny tyhle automatická udělátka, aplikace a senzory na všechno a různé elektronické kktiny vytváří z lidí tupce a dementy.
Vezmu to obecně jen s mírným přesahem do článku..
K čemu vlastně tyhle bazmeky jsou? Až budu chtít aby za mně někdo řídil (nebo něco řídilo), tak pojedu sockou...
A pokud se mi nechce držet plyn, tak na to stačí obyčejný šroubek na aretaci, nebo ten bazmek co se přidává na heft pod dlaň..
Osobně se opravdu hodně bráním tomu aby za mně nějaká elektronika přidávala a ubírala jak se jí chce.
Nerad bych skončil napíchnutý na stěžni přepravované plachetnice jen proto, že daný objekt s přesahy nějaký IT expert zapomněl definovat pro radarové rozpoznání, případně definoval pouze větší objekty než je průměr konce stěžně na kterém visím díky tomu, že se motocykl sám rozhodl že zmenší rozestup od auta přede mnou, které "vidí" (jen nevidí ty přesahy). A jako na potvoru zrovna přestala reagovat na moje příkazy brzda, protože už je taky elektronická...
Anebo aby přede mnou náhodou proletěl pták a radar mi to ve spolupráci s ABS zahamstnul....
Ne, děkuji, nechci.
A jak to třeba reaguje na propadlé kanály? Zrychloval by při předjíždění i v případě že by tam najednou byl propad vozovky o 10 čísel, protože cestáři stáhli svrchní vrstvu asfaltu na tu krásně podélně frézovanou?
Asi už jsme vážně starý, ale co mají lidi z jízdy na motocyklu když za ně všechno dělá elektronika?
Všechny tyhle udělátka budou mít za následek jen zvýšení počtu idiotů na cestách co "neumí jezdit, ale mají na ten krám prachy".
Ne, nechci to. Ani v autě ani na motocyklu. Protože co se může pokazit, to se taky pokazí... Tak ať se mi toho může pokazit co nejméně.
Těším se až bude i na mé mašině, na dlouhé přejezdy po dálnici nebo na průjezdy městem jediný způsob, jak nepřijít o řidíčák
Uz je to tu, dalsi asistent: new radar-assisted Advanced Rider Assistance System (ARAS)
https://www.carandbike.com/news/2021-ducati-multistrada-v4-spotted-on-test-in-italy-2195725/amp
Jsem analogový hráč v dnešním digitálním světě a přesto, že se ještě nepovažuju za starého člověka, co do motorek jsem velice konzervativní. Začínal jsem na fichtlu hned jak jsem zjistil k čemu ten stroj slouží (tj. asi v 10 letech). S tím nutně přišly první opravy a základy toho jak motor vůbec funguje. Od těch časů vím co je to šroubovák a nebojím se umazat si u motorky ruce. V osmnácti přišla eMZeta a tu už jsem si uměl zgenerálkovat sám. Asistenty jsme v té době nepotřebovali. Japonce tehda nikdo z kamarádů neměl, protože jsme na ně prostě neměli. Časem japonci slevnili a my začali vydělávat, tak jsme na ně stejně přešli - ale to už jsme měli základy zmáknuté. Dneska vím, že svou motorku si umím sám celou rozebrat, zase složit a bude dokonce fungovat. Na cestě nás nebylo tolik a Ti co jezdili, tak byli opravdoví motorkáři, kteří žili pro to, aby jezdili. Tehdy ještě mělo smysl se zdravit, pokecat na pumpě s borcem, kterého jsem do té doby v životě neviděl a tak. Když jsem zůstal stát na krajnici, první motorkář zastavil, jestli jsem v pohodě - ne jak dneska kdy na Tebe všichni serou. To byl ten rozdíl. Ti z Vás, kteří to zažili ''tenkrát'' ví o čem mluví. Takoví nepotřebují tempomat a jde jim o radost z jízdy a tu esenci motorkářství a toho všeho kolem toho. Ti druzí pro mě nejsou motorkáři, ale jezdci na motocyklech. Často takoví, kteří si motorku koupili prostě proto, že ji ještě do té doby neměli a zrovna na ni mají peníze. Nežijou tím, jen se jedou občas projet. Už dávno nejsme jedna velká rodina. Bohužel - pro ně se dnes vyrábí většina motorek. Asi to je vývoj a má to tak být. Pokud jsou tak spokojení, je to tak správně.
PS: Každý si kupte co chcete a na co máte a co Vašemu srdci lahodí. Pokud jsem se někoho dotknul, tak se omlouvám, nemyslím to zle.
1 reakce
Ked som si v 2012 kupil Tuono s APRC balikom asistentov, velmi som sa nastval na Srsna, ktory vsetky asistenty poslal do prdele. A minule si to preasistentovane Tuono kupil ako naj pecku, "Svet se v prdel neobratil!"
Ked prisla Honda s DCT, nevedel som, ci to chcem alebo ma Aprilia vyrobit asistenta radenia aj smerom dolu.
Ked som jazdil na Guzzine, zavidel som GSakom ten adaptivny podvozok, quickshift a aj tempomat.
Ked prisla KTM s naklonovym ABS (neviem ci bola prva ale prisla s masivnou reklamou), vsetci relevantni vyrobcovia hned zazmluvnili inercialnu 6osovu jednotku BOSH.
Teraz pri dialnicnych presunoch a aj v obciach rozmyslam preco este neexistuje adaptivny tempomat ako mam v aute. A voila, uz mam po com zase tuzit. Ale pokial to neda Ducati do Multistrady aj s tym uzasnym stvorvalcovym desmo Vckom, tak budem jazdit na Triumphe.
Holt nie vsetci co jazdia na motorkach su pravoverni bajkeri slintajuci nad rozobratym karburatorom svojho dvojtaktu (tu zrucnosta vam zavidim). Treba ale asi akceptovat fakt, ze je stale viac ludi na motorkach, ktori nie su technicky zrucny, nemaju vela skusenosti, ale sa chcu hlavne vozit a kochat sa. A o tych asi tym vyrobcom asistentov asi ide stale viac a viac. A ja som im za to vdacny
Dobrej sluha, špatnej pán.. Až si to přečte z kamionu v pravym 80tku na nárazníku (jako nový AMGčka) a začne to v levym brzdit jako kráva, budeš hledat, kde to má pojistku
Tady je hejterů jak někde na facebooku. Nikdo se na tom ještě ani nesvezl a už všichni ví, že to bude na hov... Taky jsem si říkal k čemu tempomat na moto, ale navyknul jsem si, vjedu do obce, občas se člověk dálnici nevyhne, cvaknu a jedu konstantní rychlostí (samozřejmě dle daného provozu) a pak mě rozčilují ty co nedokážou udržet jet konstatní rychlostí( nejdříve vás předjede a za chvíli ikdyž jedete stále stejnou rychlostí ho přejdete vy, protože podvědomě ubere. A za chvíli zase to samé. Vy obhájci starých věcí dříve se také jezdilo jen na koni
2 reakce
Mě teda tempomat nepřirostl k srdci ani v autě. A na motorku bych to nechtěl ani zadarmo.
Nejsložitější elektronika, kterou já osobně potřebuju v motorce mít, je indukční cívka.
Já nevím proč se nad tím čertíte. Dyk motorku, co umí jezdit sama už předvedli dávno. Takže zatímco sedíme u pííva na zahradě, mašina s touhle fíčurou se vrátí po vyjížďce do garáže zase s o kousek větší bezpečností a jistotou než dřív. Za mě bomba. Motorkářova nirvána....
1 reakce
Můj kamarád kdysi v podobné situaci použil památnou větu."Věřím že kdysi žily opice kterým přišlo slézt ze stromu jako špatný nápad"
No, jsou tam do dnes
lidstvo si pod sebou řeže větev
Ked uz tam ten tempomat je , tak bude lepsie , ze bude adaptivny.
V dnesnej premavke obycajny tampomat za vela nestoji.
Ale úradnici okolo motoriek ma serú.
KaMo_cz
Kamaráde, jedna věc je něco, co si chci koupit, druhá věc je, když si něco koupit musím, protože vstoupilo v platnost nějaké naprosto skvělé nařízení EU, kteréžto vydává komise 28 dvounožců, kteří nerozumějí naprosto ničemu, kromě toho, jak buzerovat zbytek ostatních.
Takže tady máme totální likvidaci diselových motorů, o kterých se tvrdilo, že vraždí planetu, a během koroňáku se zjistilo, že byla cinknuta měření, resp. že po vytlačení těchto aut z center měst se ohledně emisí nezměnilo vůbec nic.
Máme tady extrémní buzeraci s emisemi, přičemž se mlčí, že emise ze silniční dopravy, o kterou nám jde, se podílejí na celkovém znečištění pouhými 12 %. Nějaké emise z lodí a železnic se prostě neřeší vůbec protože proto.
Máme tady bonzovací auta, která bonzují nejen tvou polohu, ale i tvou spotřebu a v EU už je plán DODATEČNÉHO ZDANĚNÍ !!!!! řidičů, kteří budou vykazovat nadspotřebu. Už se těším, jak mi dom přijde pokutička nikoli z radaru, nýbrž ze zácpy v Praze.
A máme tady auta, v jejichž softu se na dálku hrabou soudruzi opraváři. Pochopitelně zatím jen ze speciálně vybraných firemních poboček blablabla...
Soudruzi v Boeingu nám názorně předvedli, jak to dopadne, až se do toho pustí soudruzi vývojáři. Jejich 737 MAX nelítá už dva roky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jak dlouho bude trvat, než se do softu dokáže nabourat kdejaký moula z obýváku?
Jak dlouho bude trvat, než nějakého kreténa napadne znepojízdnit vypnutím části aut třeba takovou D1?
Ale neuvažujme jako katastrofici. Zamysleme se jen nad možností, že přeelektrizovaný samohyb jednoduše zaviní dopravní nehodu a jeho řidič půjde za to do basy, protože ho neuhlídal. Pořád jsi v klidu?
Já teda vůbec ne...
1 reakce
Moc nechápu proč někteří diskutující spojují adaptivní tempomat od BMW s nadáváním na EU. Že by se ruští troli snažili i mezi motorkáři?. Jak psal kolega níže, firmy něco vymyslí (ABS, ESP..) a protože se to zdá jako dobrá myšlenka eurourednik to chce povinně všude. Myslím si, že zbytečně, zákazník by stejně uprednostnil auto s ABS. S adaptivnim tempomatem je to stejné, nechal bych na zákazníkovi, zda to bude chtít. Jsem přesvědčen , že kunšafti BMW to na GS budou chtít určitě.
2 reakce
Na motorce nemám ani obyčejný tempomat, kvůli mikrospánku mi to přijde nebezpečné. Ale názory o tom, že z toho časem bude povinnost a že to dělají hlavně aby víc vydělali... Ani obyčejný tempomat není na motorce povinně, musíš si ho zaplatit a že je to už nějaký pátek, co se vyrábí... Takže jsem ho při objednávání motorky prostě nevzal a je to. Porazil jsem systém
3 reakce
Zajímavé, jak na to zde dost lidí nadává (dokonce za to snad může i Brusel )
Ale proč se to tolik prodává? To je jako aktivní podvozek, mapy, a další. Honda prodává skoro polovinu automatů. Já bych si DCT nekoupil, ale mám jim tvrdit, že jsou blbci, když se to tak dobře prodává?
PS: ukažte mě motorku vyrobenou v posledních 10 letech, co je jen holé železo a pro sichr s karbecem, aby to byla echt klasika
2 reakce
Jj, ještě plně autonomní řízení motocyklů a bude konečně EU ráj na zemi ...
Jsem docela rád, že se toho už nedožiju ..
1 reakce
No , a už připravujou motorku kde nebudou řidítka, protože nebudou potřeba.
Tak šup,pěkně to zkřížit s Riding Assist-e od Hondy a voala,můžeme si cestou na Grossglockner schrupnout
Nemám nic proti systémům, které aktivně pomáhají jezdcům u dnešních přemotorovanych bestii, aby se při první vyjizdce nezabili. Antihop, kontrola trakce, naklonove ABS... Myslím, ze zrovna tyhle vymoženosti uz zachránili nejeden zivot, aniž by o tom sám užívatel věděl. Ale adaptivní tempomat????? Na motorku????? Na stroji, kde by měl každý řidič být v neustále ve střehu! Kdo tohle nechápe, at sedí v plechovce. Adaptivní tempomat bude jen uspavat a tlumit pozornost uživatele. Hodně nebezpečná věc.
1 reakce
Připojuji se k negativním neandrtálcům.
Ano, chápu, že vývoj musí jít dopředu. Spousta lidí to jistě přivítá. Ale lety jsem došel jsem k poznání, že jízda na motocyklu mě fascinuje právě tím, že všechno musím udělat sám. Jinak se zabiju.
Motocykl pro mě není dopravní prostředek z místa A do místa B.
To je jako s ABS a trakcí. Na motorce to mám a vím, že to k bezpečnosti přispívá.
Ale čestnější mi připadalo, když jsem se musel naučit používat zadní brzdu a plyn tak, abych si tu hubu nerozbil
No to je krása ..
Adaptivní tempomat na motorku ,, ještě přidat víc asistentů , hlídání čehokoliv .. co takhle umělou inteligenci na řízení Že bych se jel projet na motorce a schrupnul si u toho ..
Milé BWM ,to co jste nám představili není motocykl ,, je to KASTRÁT na dvou kolech ..
Lidi vždycky brblají k novým věcem ,, ale jsou vychytávky co podporují jízdu na motorce jako na prostředku určenému především k zábavě a relaxu .. ale tohle už je přes čáru.
Už jen myšlenka autora, kde porovnává vybavení motocyklu s autem ... chce se mi zvracet ..
Problém těchto zbytečných kktin je ten, že technologičtí lídři si postupem času vylobují povinnost téhle výbavy na všech moto v EU prostoru, aby nutily levné, začínající firmy to nakupovat a ztrácet přitom výhodu levného motocyklu. Takhle se odrovnává konkurence.
To, že se to časem doku*ví a je to celé k ho*nu je bez debat. Komu to chybí, ať si koupí lístek na vlak...
1 reakce
Jednou věcí jsem si jistý, motorku s podobnými vynálezy nechci.
Mohl bych napsat X důvodu proč ne, ale vypíchnu jeden. "Díky" takovým iniciativním výrobcům jako je BMW, tohle EU brzy zavede jako normu.
Děkuji, nechci.
Tak jo, jsem dalsi egomaniak, ktery jsem musi postnout svuj negativni nadhled hele urcite vse co se tyce udelatek, ktery se tykaji bezpecnosti, bude jich do budoucna pribyvat, coz jedine dobre, kdyz by to melo uchranit na zdravi a zivote nejen ridice, ale i okolni, v tu chvili "sdilejici" uzivatele silnice..
Nicmene to proc to pisu, je, ze musim vyslovit jiste prani.. doufam, ze nikdy neprijde doba, kdy na ukor vsech tech udelatek mi zakazou vyjet na vejlet s mym (pucim si slova nize) karburatorovym neandrtalcem, ktery ma s elektronickou casti spolecny tak akorat starter, svetla, blinkry, nejaky zapalovani a to je asi tak vse
1 reakce
To je zase negativních komentářů. Jistě to bude jako doplňková výbava tak proč se hned každej čertí když to na motorce nemusí mít? Jinak souhlas s tím, že všechny tyhle automatická udělátka, aplikace a senzory na všechno a různé elektronické kktiny vytváří z lidí tupce a dementy.
2 reakce
Za chvili bude jizda na motorce jako letet na kouzelnym koberci.
I kdyby to nabízeli zdarma tak bych to nechtěl.. Jen aby to nebylo v budoucnu povinné. resp tak 30 tis.navíc
Zlatej Bandit 1200 s karbcema a bez elektroniky Vážím si ho....
2 reakce
Naprostý souhlas s b0b4n
Tak to je naprosto skvělá věc, to nutně potřebuji
Vezmu to obecně jen s mírným přesahem do článku..
K čemu vlastně tyhle bazmeky jsou? Až budu chtít aby za mně někdo řídil (nebo něco řídilo), tak pojedu sockou...
A pokud se mi nechce držet plyn, tak na to stačí obyčejný šroubek na aretaci, nebo ten bazmek co se přidává na heft pod dlaň..
Osobně se opravdu hodně bráním tomu aby za mně nějaká elektronika přidávala a ubírala jak se jí chce.
Nerad bych skončil napíchnutý na stěžni přepravované plachetnice jen proto, že daný objekt s přesahy nějaký IT expert zapomněl definovat pro radarové rozpoznání, případně definoval pouze větší objekty než je průměr konce stěžně na kterém visím díky tomu, že se motocykl sám rozhodl že zmenší rozestup od auta přede mnou, které "vidí" (jen nevidí ty přesahy). A jako na potvoru zrovna přestala reagovat na moje příkazy brzda, protože už je taky elektronická...
Anebo aby přede mnou náhodou proletěl pták a radar mi to ve spolupráci s ABS zahamstnul....
Ne, děkuji, nechci.
A jak to třeba reaguje na propadlé kanály? Zrychloval by při předjíždění i v případě že by tam najednou byl propad vozovky o 10 čísel, protože cestáři stáhli svrchní vrstvu asfaltu na tu krásně podélně frézovanou?
Asi už jsme vážně starý, ale co mají lidi z jízdy na motocyklu když za ně všechno dělá elektronika?
Všechny tyhle udělátka budou mít za následek jen zvýšení počtu idiotů na cestách co "neumí jezdit, ale mají na ten krám prachy".
Ne, nechci to. Ani v autě ani na motocyklu. Protože co se může pokazit, to se taky pokazí... Tak ať se mi toho může pokazit co nejméně.
3 reakce