reline_unor



Batohy a brašny Kriega: Kvalitní výbava, za kterou si ale připlatíte

Kapitoly článku

Produkty společnosti Kriega mohu obléct nejen na sebe, ale rovněž upevnit na motocykl. V nabídce je několik voděodolných vaků, které se připevní na sedadlo spolujezdce, případně díky speciální sadě i jako tankvak. Pro test jsem si vybral dvojici Kriega KUSB10 Kriega KUSB30 líšící se především objemem.

Voděodolná vložka a rolovací zavírání

Konstrukce brašen se nese v podobném duchu jako batohy, výrobce znovu díky voděodolné vložce zaručuje, že s brašnou můžete jezdit i v dešti. Vodě odolá i přední kapsa, není to však výrobcem zaručeno, a proto by se zde neměla uchovávat elektronika. Ta patří do hlavní kapsy a do vložky. Na spodní části je síťová kapsa, která může posloužit například pro oblečení, v dešti ji ale opět nedoporučujeme používat.

Do hlavního prostoru brašen Kriega se dostanu rolovacím uzávěrem, který zaručí neprostupnost vody, a zajištěn je dvěma přezkami. Popruhy se k brašnám připínají na čtveřici dalších přezek. V tomto případě je důležité správné utažení, aby Drypack neměl tendenci na motocyklu cestovat. Řemínky je možné zajistit plastovými háčky, což jsem s radostí využíval.

Jednoduché upevnění a instalace

Možností, jak upevnit Kriega Drypack k sedačce motocyklu, je několik a vždy bude záležet na konkrétní "mašině". Nejčastější a zřejmě i nejlepší volbou je využít úchytů pod sedlem, které posloužily i v mém případě u obstarožního SVčka. Bez větších problémů se mi ale povedlo popruhy zajistit i za konstrukci pro nosič, jsou totiž dostatečně dlouhé.

Popruhy se skládají ze dvou částí – jedna se připevní ke konstrukci motocyklu a obsahuje na konci háčky, druhá pak obsahuje přezky, které se přicvaknou na brašnu. První část lze pod sedlo schovat tak, že jen vykukují zmíněné háčky. Díky tomu může teoreticky tato část zůstat dočasně na motocyklu, i když brašnu na sedlo nepřipneme. Její demontování nebo schování pod sedlo ale samozřejmě také není složité. 

Samotnou brašnu jen položím na sedlo, na železnou sponu připevním háčky z pod sedla a zacvaknu přezky na Drypacku. Pro stabilitu a pevnost je nutné samozřejmě popruhy pořádně utáhnout. Mám radost, že díky plastovým háčkům na popruzích lze zajistit i přebývající konce, aby nikde nelétaly. Hlavně u menšího Drypacku mi zbývaly poměrně dlouhé konce, a tak je bylo nutné obmotat několikrát. Ale to ničemu ve skutečnosti ani nevadilo. 

Oba Drypacky mají systém uchycení totožný, a tak jsem jen střídal brašny a měnil délku popruhů podle potřeby. Díky kompatibilitě s batohy je mohu použít i jako rozšíření objemu, poslouží stejné popruhy a oka na batozích. Drypacky US-30 a US-10 na sebe mohu dokonce vrstvit, tzn. připevnit menší na větší. A to jak na batoh, tak i na motocykl. Větší z Drypacků má v balení také popruh na ramena, aby jej šlo použít i jako batoh.

Na sedadlo, ale i jako tankvak

K testu jsem si vyžádal i sadu, která umožní připevnit brašnu na nádrž, což je časté místo pro úložný prostor motorkářů. Trochu jsem čekal, že by se mohlo jednat o magnetický adaptér bez nutnosti složitější instalace na motocykl. Ve skutečnosti je ale povrch adaptéru "jen" protiskluzový a samotný adaptér se připevní popruhy za přední část a následně nalepovacím suchým zipem pod přední sedadlo.

Instalace sice není složitá, část se suchým zipem ale připevním jen v případě odejmutí předního sedla. A to většinou není hned. Samotné zajištění a utažení adaptéru je opět snadné a po pořádném dotažení sedí velmi dobře na svém místě. Úplně dobrý pocit jsem jen neměl z přilepených suchých zipů, které se po stranách mírně odlepovaly. Mohlo to být ale způsobeno nedostatečným odmaštěním povrchu.

Pozitivní zkušenosti z jízdy

Před jízdou jsem obě brašny (Kriega KUSB10 na nádrži a Kriega KUSB30 na sedadle) vždy pořádně utáhl a zajistil. Proběhla také zběžná kontrola řemínků, zda někde nepřečnívají, aby neplápolaly ve větru při vyšší rychlosti. Při splnění těchto podmínek jsem neměl asi nic, co bych zmíněné dvojici mohl vytknout. Náklad ani při svižnějším tempu necestoval po nádrži nebo sedadle a prakticky jsem se o něj nemusel starat.

Pokud potřebuji zaparkovat, mohu velice jednoduše vycvaknout přezky z Drypacků a vyháknout kovové háky, které sbalím s sebou. Tím na zadním sedadle zbude jen čtveřice nenápadných oček, na nádrži pak zmiňovaná část se suchým zipem.

Závěr – za kvalitu nějakou stovku navíc

Instalaci brašen Kriega na zadní sedadlo nemám takřka co vytknout – na testovaném SVčku šlo velice snadno využít úchytů přímo pod zadním sedlem. Výsledkem je snadná instalace a deinstalace i pevné uchycení. Samotné brašny nejsou zase samy o sobě přímo voděodolné, ale pyšní se voděodolnou vložkou. Oceňuji kvalitní provedení, možnost dostatečného utažení popruhy i plastové háčky pro zajištění zbytků řemínků.

V případě adaptéru na nádrž jsem rovněž nenalezl žádné problémy s používáním po jeho instalaci, je ale pravdou, že dávám přednost spíše magnetickým tankvakům, kde je instalace jednodušší (u některých modelů nemusím demontovat přední sedlo pro upevnění). Hlavní nevýhodou zde tedy opět bude vyšší cena, která se u menšího modelu vyšplhala na částku 1790 Kč a u 30litrového modelu na 3200 Kč. Potěší ale i zde 10letá záruka.

Informace o redaktorovi

Honza Dolejš (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 178 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 1 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zkrat11 přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):


TOPlist