gbox_leden



Napříč ostrovem Fuerteventura

Ostrov, který skrývá motorkářské potěšení ve vnitrozemí.

Kapitoly článku

Odpočítávání dnů do začátku sezóny v našich končinách se mi zdálo příliš dlouhé. Pečlivé pročítání zdejších cestopisů tak jen umocnilo plán, jak letošní sezónu zahájit nápaditě, příjemně a rovnou v lednu. 

 

Původně surfová dovolená totiž mířila na Fuerteventuru. Nic jsem neponechal náhodě a jal se číst zážitky zdejších kolegů z tohoto pískem zavátého a vlnami omývaného ostrova. Překvapilo mě, že jsem žádný článek neobjevil. V ten moment bylo rozhodnuto, že vlny nebudou jediné obloučky, které tu ode mě dostanou za uši.

 

Prvním krokem v destinaci, kam letíte, je samozřejmě sehnat motorku, oblečení a helmu. S telefonem v ruce sice najdete nejednu nízkonákladovou aerolinku, ovšem často pouze s kabinovým zavazadlem (RyanAir - 4290 Kč zpáteční letenka). Nevadí, přichází na řadu Google Maps a první motorental ve vaší lokalitě. 

 

První zádrhel se ale dostavil hned krátce po příletu. Co online nezjistíte - v jediné motopůjčovně v Corraleju (Moto@sk) mi při sebevědomém entré a požadavku na zapůjčení motorky suše sdělí, že minimální věk pro obdržení vysněných klíčků k mašině je 35 let. Co na tom, že mám oprávnění “A”. Možnost nabízeného skůtru s díky zavrhuji ještě před dokončením věty místním motorkářem. Googlím dál. Půjčovna East Coast Rides v Caletě je sice hodinu jízdy odsud, ale po telefonickém ověření, že stačí vlastnit příslušné oprávnění na tuto vzdálenost rychle zapomínám a spolu s potěšenou přítelkyní z nutnosti dalšího přesunu, se ve Fiatu 500 pohupujeme do cíle po místní dvouproudovce s limitem 100 km/h.

 

East Coast Rides (https://www.eastcoastrides.eu/) jsou vcelku drahá půjčovna (Brixton 500 - 90e/den). Každopádně stroje jsou ve velmi dobrém stavu, s kvalitními pneumatikami a férovým jednáním majitele. 2x bunda, 2x helma a 2x rukavice jsou v ceně. Rodilý Kanaďan má ke španělskému “maňana” přístupu opravdu daleko. Příjemné. 

 

A jak vypadaly podmínky zápůjčky? Půjčovna si bere zálohu 500e a má poměrně striktní pravidla - zákaz cestování mimo zpevněné cesty, jakékoliv poškození jde za vámi a vaší zálohou, včetně odpovědnosti za defekt! Na první dobrou docela brutální, ale při pohledu na klikaté silnice ve vnitrozemí jde pro jednou rozum stranou. Navíc opatrnosti není nikdy nazbyt a riskovat se nechystám. Pro úplnost ještě dodávám, že motorku si můžete vyzvednout v 10:30 a vracíte následující den do 10:00 na stejném místě.

 

Ačkoliv doma jezdím na FZ6N, záměrně jsem tady zvolil scrambler. Místní asfalt je někdy poměrně drsný, odpočívadla jsou kamenitá a na fotkách to bude Brixtonu slušet více než CBF600 nebo jinému nabízenému naháči. Lehčí motorka a snadnější ovládání pak pro neznámé prostředí znamenají velké plus.

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):


TOPlist