Cesta okolo Ruska za 80 dní

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

dzonnek (3) napsal 27.03.2024 v 21:37

No paradni cestopis ale hlavne cesta. Jako mozna trosku tusim jak to tam vypada ale mozna jen stromy a spol pac jsem zrovna pracovne asi 100Km pod polarnim kruhem ve svedsku a jaro tu rozhodne jeste neni. Ale ty vzdalenosti a roviny uz naznacuji co muze byt tam. Mym snem uz od detstvi je videt bajkal. to ze jsem se dostal k motorkam znamena ze tam chci na motorce. Tak uvidim jak to bude dale. Dekuji za parani popis cesty i kdyz jsem to cetl na etapy asi 6 dni ale stalo to za to. Hodne stastnych a bezproblemovych km na cestach do budoucna preji vsem at jedou kamkoliv.

Jirka4137 (114) napsal 11.03.2024 v 20:19

Když jsem cestopis začínal číst vůbec jsem netušil kolik je v tom práce a že při mém vytížení budu tento pěkný cestopis číst takto dlouho
.( Od mala pendluju po zemích království českého i jinde prakticky nonstop ale tedˇ si připadám že jsem vlastně ještě nikam nevyjel.)
Toto je opravdu jiný level cestování než má většina lidí s kterýma se občas flákám po světě. .
Dík za pěkné počtení, hodně štěstí a dobrých lidí na cestách.

Jirka4137 (114) napsal 21.02.2024 v 10:20+5

Taky mám teprve v plánu přečíst to celé. Dát autorovi čočku co si to dovolil, podívat se tam kam se já asi nikdy nedostanu. Politicky mu vyčinit a následně jít hrdinně nakupovat na čínsky e- shop. Tím samo podpořit pro západní ekonomiku a politický směr.
Cestopisu .

Tono013 (11) napsal 16.02.2024 v 15:00+1

Noro, ďakujem za (opäť) skvelé čítanie o tvojej "túlačke"

Offlud (3) napsal 15.02.2024 v 18:09

Naprostá bomba díky moc.

strive (2) napsal 11.02.2024 v 17:31

Ako vždy perfektný cestopis

pps2 (38) napsal 08.02.2024 v 00:24-1+1

Mr.Fog za 80 dní to zvládnul kolem celého Světa už před 140 lety.
Musíš se autore příště víc snažit!

majky72 (131) napsal 07.02.2024 v 23:35+4

Ahoj
Čo dodať a čo povedať. Tvoj cestopis ma dostal a úplne rozložil. Hlavné dátum absolvovania cesty. V dobe keď Rusko je "náš úhlavný nepriateľ" ty si ideš naprieč a ešte si to užívaš. A nik, ako sa to tu tvrdí ťa nemučí a nevypočuva ako špioná. A ešte na dôvažok si dáš cestu Besarabiou až do Kyjeva medzí tankami a západnými novinármi v prilbach a nepriestrelných vestách. Klobúk dole ale je mi jasné že mediálne masáže musia byť a preto Bohu ďakujem za ľudí ako ty a že ten šialený človiečik čo si dovolí ísť proti prúdu je ešte môj najbližší sused tak to ma teší dvojnásobne.
A z tou prehliadkou mesta Kazaň ak by si sa rozhodol a nevadil ti spoločník rád sa pridam nakoľko odtiaľ pochádza teraz už časť mojej rodiny a nedá mi nespoznáť to mesto osobne.

No a k Rusku úplne chápem tvoje cesty tam pretože v roku 2019 som absolvoval zatiaľ neúspešnú cestu do Murmanska. Dostal som sa len do lesov niekde v okoli Ladožskeho jazera na zraz motorkárov z Leningradu ale aj to bol silný zážitok.
A tvoj cestopis mi dal nádej na dokončenie tej cesty a užitie si pohostinnosti ľudí na východ od hraníc unie.

Takže ďakujem

Wenca24 (76) napsal 07.02.2024 v 21:19+3

Moc tu cestopisy nečtu...ty moc dlouhý vlastně vůbec...
Norovi texty mě ale vždycky vcucnou a nepustí...kór, z míst, o kterých uz dlouho sním...
Děkuji za několik krásných večeru pri tomhle čtení...

Kabánek (7) napsal 06.02.2024 v 21:00+1

Chlapi, super, bomba. Smekám sombrero a hluboce se klaním
Držte se, ať to jezdí vždycky kolama nahoru

Eso_Rimmer (384) napsal 06.02.2024 v 17:53+13

Opětovně zajímavé a inspirativní čtení. Díky za to. Politické komenty se nevyhnou ani tomuhle, jak koukám. Njn, hrdinové od klávesnice, kteří vědí vše nejlíp. Jsem rád za rozumný pohled např. Targuse, nebo Jetse. Klučina sem třeba rok nepřijde, nežije sociáníma sítěma a pod. a místo toho se raději věnuje životu. Tak prostě neodpovídá hned apod. Já čekal na jeho odpověď velmi dlouho, protože tu prostě rok nebyl. No a? On něco potřebuje? Ne, já... Tak by bylo fajn to respektovat. Nekomentuju to, že mnozí místní hrdinové se nezmůžou ani na cestopis z GG, možná tam ani nebyli (a kdo tam nebyl, nejni motorkář, ne asi...), ale mají dost síly na to, aby plevelili a kritizovali někoho, kdo to má prostě jinak. Respekt, pánové, to byste měli projevit primárně. Pevně doufám v ty dva mínusy, které se objevily prakticky u každého pozitivního komentáře a jejichž autoři mají mezi ušima evidentně průvan... Tolik práce a přitom taková blbost Chlape, díky za to, drž se a ať ti to jezdí. Na blbý komenty se vykašli.

Finč (89) napsal 06.02.2024 v 16:26+1

No tě péro! Výživný čtení K politice se nevyjadřuju... Můj poslední cestopis byl z UA, tak by se to ani nehodilo. Závidim takhle dalekou cestu, nic víc k tomu nemůžu napsat

eibenberger (29) napsal 05.02.2024 v 19:47-1+10

sorry, ale tyhle výčitky o cestování Ruskem jsou podle mě k smíchu, to jako by někdo vyčítal Brezovarovi nebo Slobodníkovi, že projel Afriku plnou nedemokratických uzurpátorských režimů. Díky za skvělé čtení, respekt a obdiv a závist..

Mercurio (87) napsal 05.02.2024 v 16:32+1

Rok jsem se těšil na další čtení a dočkal se. Díky. A dokonce o pár dní dřív ,než obvykle.
A pro ty co spadli z gurunu ... - potkáváme se s pánem skoro 90ti letým. Vzdělaný člověk ,co díky práci v Závodech V.I.Lenina viděl kus světa. Včetně Sojuzu a USA. Ten nám jednou řekl :" Nejlepší lidi jsem zažil v Sojuzu. Ty obyčejný. Hovno měli .ale rozdělili se ,jen aby tě mohli pohostit. Největší xindl jsem zažil taky v Sojuzu . Tu jejich vrchnost. Jak se vydrápou jen o schůdek výš,než ostatní,už musí prudit..." Tak si vyberte...

jets (522) napsal 05.02.2024 v 15:50+12

toš teda přisypu take neco doteho maglajzu tady
cestopis jsem ještě neměl čas přečíst, ale věřím, že bude skvělý, jako všechny ostatní

k ostatnímu
Na začátek napíšu, že autora znám 8 let (a přátelit se 8 let se slovákem to je fuška sama o sobě že? ) a v otázce konfliktu jsem naprosto jasně na straně Ukrajiny.
Kritizovat a psát hrdinské názory za rouškou anonymity je jednoduché jako facka šprtovi. Skoro nikdo z vás autora osobně nezná a přesto přesně identifikujete pohnutky proč jel zrovna tam kam jel.
BTW když USA vlétli do Iráku pod záminkou hledání atomovek, které se nikdy nenašly, nemám pocit, že by lidi přestali cestovat do ameriky aby nepodporovali tento režim. Podle téhle rovnice by člověk mohl jet tak maximálně do sousední dědiny a kolikrát ani to ne. Já osobně se rozhodl, že do Ruska nepojedu dokud nebude ten dacan v Kremlu mít míň jak 20 stupňů telesné teploty, ale stejně si rád přečtu cestopis, který popisuje příběhy obyčených lid.
Mám kamarádku, která je těžká amerikanofilka. Miluje všechno co je americké, vybrala by si samozřejmě i z naprosto stejných zápalek ty americké. I přes hodně přešlapů, které jsou dokázané jí nikdy nikdo nevyčte že tam jede do Montany na koně. No a já se stejně rád podívám na fotky a poslechnu si příběhy.
Ten slovenský blázen v reálném životě pomohl tolika lidem a udělal tolik dobrých a nezištných věcí, že si troufnu říct, že většina lidí mu nesahá po kotníky. V dnešní době zahleděnosti do sebe a starání se hlavně o sebe tento člověk nikdy neřekne ne na jakoukoliv pomoc a sám aktivně pomoc nabízí. Házejte kameny vy, co jste bez viny. Kázat vodu a u monitoru mít otevřené víno je moc snadné.
Mimochodem, vloni kromě Ruska byl taky 2x na Ukrajině, ne kvůli politice, ale kvůli tomu, že kvůli litru kvasu a šašliku je ochotný jet 1000km aby si ho dal. Je to prostě slovák, co na to říct .

pepule (3) napsal 05.02.2024 v 11:11-2+1

Když pominu politické hledisko, které je tu již několikrát proprané, ta cesta je v tuto chvíli prostě hazard, byť se místní mohou zdát mírumilovní. Nevím jaké máte osobně zkušenosti, ale já se již jednou v době míru probudil s kalašnikovem u hlavy. Nebyla to příjemná situace a chápu lidi, kteří si vystačí brouzdáním po Alpách, neboť je to bezpečnější a zážitků je také dost. Pokud chcete cestovat v této době po Rusku musíte počítat s tím, že pokud budete na nesprávném místě v nesprávnou dobu, prostě zmizíte a nikdo se nikdy nedozví, co se Vámi stalo. Na takové cestování musíte mít prostě koule. Jinak cestopisy nostalgicridera jsou tady vždy TOP. Jen nesouhlasím s denní kilometráží a málem spánku, to mě přijde také nebezpečné z hlediska "motorkaření".

Targus (429) napsal 04.02.2024 v 23:10-1+4

H1956

Za jakoukoli zmínku o tématech mimo motorkaření se tady dává ban min. na 3/4 roku.
A lidi na trase jsou dle mínění zdejší hlídky čistoty - schválně jsem nenapsal slovo "cenzura", bo máme demokracii - mimo motorkaření.

Siki (28) napsal 04.02.2024 v 22:01+1

Nejtěžší na cestách je to muset v půlce otočit zpátky, když už si jeden dokáže představit nové "doma" jinde, aniž by záleželo na tom, kde a kdy to bude

baw (0) napsal 04.02.2024 v 17:55

Klobouk dolu nadherne napsany. Taky bych to chtel jednou zazit.

H1956 (20) napsal 04.02.2024 v 17:18+1

Zajímalo by mě co místní, jak se dívají na válku? A co vlastně v tom Magadanu bylo milý autore? Bylo to hlavní město systému gulagů v Kolymské oblasti. Mělo tam zahynout až 1 mil lidí.

pali3x (40) napsal 04.02.2024 v 14:16+13

Skvelá cesta, skvelý cestopis - ĎAKUJEM
Síce som to celé prečítal na 4 x, ale o to viac som sa tešil na každé pokračovanie .

Že cieľovou destináciou bolo Rusko? (krajina o ktorej vie "našinec" väčšinou veľmi málo)
Moje poučenie z podobných cestopisov do "kdekoľvek" je, že bežní ľudia sú takmer všade skvelí. Dokonca mám pocit, že čím väčšia chudoba a ťažšie životné podmienky, tým lepší ľudia. Nemôžeme za to, kde sme sa narodili, navyše nie každý môže "emigrovať" do bohatšej zeme. Naopak, viac si cením ľudí, ktorí zostanú "doma" a pracujú na rozvoji vlastnej krajiny, pre "vlastných" bratov a sestry...

Ak by som si mal zvoliť, kam sa vydám na cestu... Určite by som si skôr vybral východ, ako "západ"...
Vďaka Noro... Už dnes sa teším na ďalší cestopis do krajín, kam by som sa raz rád dostal . Človek nikdy nevie, čo v živote príde. V každom prípade bežím "dobrodružstvu" naproti (s ohľadom na bežné povinnosti).

PS: Mimochodom... Pravda, politika... sú veci "relatívne". Sme si istí, že informácie, ktoré dostávame (z médii...) sú pravdivé? Je jednoduché vyvodiť si nesprávne závery, ktoré sú "žiadúce". Noro v Rusku bol, počul, videl, zažil... Možno vie viac (a z pochopiteľných dôvodov to tu nepísal). A možno by sme mu aj tak neuverili - aj keby nám povedal PRAVDU.

FJRPEPA (1) napsal 04.02.2024 v 07:13-10+11

Za situace kdy Russáci okupují cizí zemi, bych tam nejel, natož jim tam nechat jedinou korunu.

Targus (429) napsal 04.02.2024 v 01:54+1

A ještě hodnocení autorova počinu.
Jelikož kluci nejeli na jedině správných Jawách nebo Zetkách "ze šedesátek", body dolů. Jediné, co je zachránilo od ÚPLNÉHO propadáku, byly ty defekty a sypnuté ložisko na kardanu. Tím se naplnil "jedině správný" cíl celé expedice, to jest vykonání menší generálky na motorce za odborného dozoru místního medvěda.

A podobným harcovníkům, kteří se nepose*ou, když jsou někde dvě hodiny v lese bez signálu na mobilu, tip na cesty.
Do výše popsaných končin, které souhrnně označuji souslovím "p*del světa", jsem vozíval několik takovýchto záplat spolu s pikslou adekvátního lepidla. Je pravdou, že jsem neměl na starosti pouze dvě kola, nýbrž dvanáct, ale dvakrát jsem byl za tyto záplaty vděčný, že jsem je mohl vytáhnout z kastlíku pod postelí.

Pokud si k tomu vezmete pro jistotu i duši, která svými rozměry pasuje do většího kola na vaší motorce, měli byste se dostat k nejbližšímu pneuservisu..

Přátelé, všem dobrý dojezd!

Targus (429) napsal 04.02.2024 v 01:27-3+13

Tak jsem to natřikrát přelouskal.
Natřikrát proto, abych si to užil.

Jako obvykle je to čtení o parádnám výletu, kterého se neodváží 99% zdejších chytrolínů, takže svou předposr*nost průběžně zabalují do rádoby vznešených politických kydů a pseudo-hodnotných mouder.

Pánové - dost keců, toto není politický server. Sbalte si spacák, stan a dvoje fusky - trenky jsou pro vás zbytečně, měli byste je nonstop připos*ané i z blbého výletu okolo hranic Čechistánu - a zkuste jet KAMKOLI na dba a půl měsíce. Pak o tom napište aspoň padesát vět, přihoďte stovku fotek a vynášejte moudra.

Dobrá rada nad zlato.
Komu se Norův cesťák nelíbí - NEMUSÍ HO ČÍST!!! Přepněte si stránky na Seznam nebo Aktuálně a nepruďte tady. Na vaše moudra tu FAKT není nikdo zvědavý.

petr1000001 (207) napsal 03.02.2024 v 22:15-1+1

trošku se ve mně pere Jackyl a Hide ... na jednu stranu tleskám a závidím,na druhou si tuhle lokalitu nechám na dobu,kdy... jestli takova ještě nastane...

Magister (10) napsal 03.02.2024 v 18:51-1+4

Díky moc za krásné čtení a inspiraci.
Rád bych napsal pár moudrých vět, ale nemám slov. To se prostě musí zažít. Alespoň mám možnost přehodnotit, co je možné a co ne.
Palec hore a hodně šťastných km na cestách.
???

tomper71 (0) napsal 03.02.2024 v 18:21

Ďakujem.Škoda súčasnej politiky zanecháva to zvláštny pocit z cestopisu(inak sa cestuje keď vieš že sa môžeš vrátiť tam kde nehrozí mobilizácia)

kanikl (6) napsal 03.02.2024 v 15:30-4+9

Norberte díky , to byl cestopis roku. Spíš by to měla být kniha, za kterou ti rádi zaplatíme, takže jsme tvými dlužníky. přeji hodně šťastných kilometrů
P.S. Nenech se otrávit těma politrukama, oni vlezou všude....

Fullgas1 (771) napsal 03.02.2024 v 13:41-2+4

Noro jedným slovom úžasné!