europ_asistance_2024



Na mopedu do Alp – Grossglockner

Už dlouho jsme chtěli podniknout něco, většího než pořád jezdit jenom po veteránských srazech, a tak jsme se rozhodli jet na motorkářskou mekku Grossglockner. Po důkladné přípravě strojů a nabalení náhradních dílů a věcí, které jsme dali do cyklo tašek, pro větší klid jsme vzali s sebou i náhradní motor, který jsme nepotřebovali.

Kapitoly článku

1. den

Lomnice n/Pop – Jičín – Kolín – Tábor – České Budějovice – Český Krumlov – Rožmberk nad Vltavou

- ujeto 270km

- doba jízdy 6h 52min

            - průměrná rychlost 39,32km/h

Nastal den D, jsme připraveni k odjezdu. Odjíždíme v 6:00. Počasí nám celý den přeje. Zastavujeme v Táboře na natankování, poté uděláme pár fotek na náměstí v Českých Budějicích a zastavujeme se v Jihočeském motocyklovém muzeu. Poté jedem přes Český Krumlov až do Rožmberka nad Vltavou, kde máme zajištěné ubytování v malebném penzionu.

 

2. den

Rožmberk nad Vltavou – Vyšší Brod – Bad Leonfelden – Linz – Schladming – Sankt Johann im Pongau - Bruck a.d. Glocknerstraße, Fusch an der Großglocknerstraße

            - ujeto 282km

            - doba jízdy 7h 14min

            - průměrná rychlost 38,98km/h

Vyrážíme před 8h, celý den prší a je zima, zastavujeme pouze 2x abychom natankovali naše stroje a jinak pořád jedeme, abychom co nejdříve byli na hotelu v suchu. Všude je mlha a není nic vidět. Za celý den jsme promočení, na hotelu dáváme vše sušit, abychom zítra byli připraveni na dosažení našeho cíle, který je už blízko.

 

3. den

Fusch an der Großglocknerstraße – Edelweißspitze – Kaiser Franz Josef Hohe - Fusch an der Großglocknerstraße

            - ujeto 105km

Vstáváme 7:00 a z okna vidíme, že je před námi další deštivý den, okolní kopce zakrývá všude přítomná mlha. Po vydatné snídani vyrážíme na kopec. Platíme mýtné a dostáváme samolepku, kterou jsme nalepili na mopeda. Do kopce musíme přišlapávat, protože staďákovi se moc nechce. Dáváme hodně přestávek, aby si stroje odpočinuli. Teplota je pouhé 3 stupně. U tunelu Hochter se počasí mění a začíná vykukovat slunce. Na vyhlídce Franz Josefa je celkem pěkně vidět Grossglockner, v okolí vidíme sviště. Ostatní motorkáři a turisti se koukají na čem jsme to přijeli, s některými prohodíme pár slov, a pokračujeme dál. Při zpáteční cestě se zatahuje a je mlha, ale přesto jsme vyjeli až na Edelweißspitze, která je ve výšce 2571 m. n. m., odkud jsme bohužel nic neviděli. Z kopce brzdíme i očima, bubny jsou rozpálené, avšak mraky se protrhají a je vidět to, co jsme ráno přes všudy přítomnou mlhu neviděli. Cestu jsme úspěšně zvládli. Po cestě jsme také potkali mnoho čechů.

 

4. den

Fusch an der Großglocknerstraße -  Zell am See – Bad Reichenhall - Salzburg – Gallspach

            - ujeto 195km

            - doba jízdy 5h 20min

            - průměrná rychlost 36,56km/h

Kolem 9h vyrážíme k domovu, počasí nám přeje, a tak se po cestě můžeme koukat na úžasnou krajinu. Jeli jsme přes Salzburk, kde byl velmi náročný průjezd.

 

5. den

Gallspach – Eferding – Rohrbach-Berg – Volary – Vimperk - Strakonice – Příbram

            - ujeto 240km

            - doba jízdy 6h 26min

            - průměrná rychlost 37,3km/h

Po projetí hranic jsme využili místní trajekt přes Lipno.

6. den

Příbram – Beroun – Kladno – Slaný – Mělník – Mladá Boleslav – Turnov – Lomnice n/Pop.

            - ujeto 215km

            - doba jízdy 5h 24min

            - průměrná rychlost 39,81km/h

Domů přijíždíme kolem 15h a celkem jsme ujeli 1307km. Cesta se obešla bez větších problémů, pouze jsme měnili 2x lanko na řazení a svíčku. V Rakousku nás překvapila kvalita silnic, o kterých si u nás můžeme nechat jenom zdát.

Příští rok máme v plánu se podívat do Italských alp.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (18x):


TOPlist