Dolnorakouské a štýrské Alpy za tři dny

Třetí den ráno dobře posnídám a po naložení  kufru, který jsem mohl na jeden den odložit, poděkuji paní domácí za skvělé ubytování i jídlo a vyrážím na jih. Ano, je to opačným směrem než Brno, ale nejdříve si udělám malou zajížďku do Murzstegu a Kalte Kuchlu a teprve pak budu pokračovat zpátky domů.

Po chvíli projíždím přes známé lyžařské středisko Mariazell, pak zamířím na Gusswerk a dále stoupám po klikaté panaromatické silničce až do průsmyku Niederalp v nadmořské výšce 1.235 m.n.m. Cesta vede úbočím a je ve velice dobrém stavu. Po překonání průsmyku sjíždím k podhorskému městečku Murzsteg a otáčím na sever. Silnice se vyhne skialpovému vrcholku Göller (1.766 m.n.m.) a po překonání průsmyku Kernhofer Gscheid Pass zamířím přes Kernhof do Mitterbachu.

Po silnici 21 projíždím po fantasticky klikaté silnici přes průsmyk Ochsattel do oblíbeného cíle všech motocyklových nadšenců, známého střediska Kalte Kuchl v Alpenwaldu. Nádherná příroda v kombinaci s kvalitním povrchen silnic a úžasnými panaromatickými výhledy daleko do okolí, to vše v každém zanechá hluboké vzpomínky. Pokud se vydaří počasí, můžeme se z plna hrdla kochat zázraky přírody v jejich plné kráse. Toto místo rozhodně stojí za návštěvu a jsem si jist, že se sem brzy vrátím. Z Brna sem naštěstí není tak daleko, takže se to dá zvládnout i za víkend.

Mé cestování pokračuje průjezdem Tullnu, města na březích Dunaje až k Hollabrunnu, kde mě navigace bohužel směruje k cestě, která je z důvodu stavby nové silnice uzavřená a tak mi nezbývá, než se pár kilometrů vrátit. V zápětí se spouští prudký liják, takže raději zastavuji v hospůdce, ale po chvíli už jen lehce poprchá, takže můžu v klidu pokračovat. Po několika kilometrech se opět obloha protrhá a silnice je zase suchá. Holt, tři dni byly tropické vedra, tak se není čemu divit. Přes Znojmo a Pohořelice mířím k Brnu a už teď začínám pomalu přemýšlet, kam příště vyrazím.