europ_asistance_2024



Cesta po Evropě + Faro 2005

Po větším dlouhém přemýšlení a přemlouvání mé drahé choti jsem se rozhodl jet na své YAMAHA XJ900S do Fara. Samozřejmě proti byly dost vysoké náklady na cestu, spousty najetých km, vybrat si celou dovolenou a také udělat celkový servis moto. Nakonec jsme se ale se všemi těmito problémy dost dobře vyrovnali a zážitky z cesty + z Fara jsou prostě super.

Kapitoly článku


Čím bych měl začít, tak asi přípravou moto. Tři měsíce před odjezdem jsem začal s výměnou motorového oleje+filtru, svíček+fajek, oleje v kardanu, přední i zadní pneu, instalací Ultrasealu do obou pneu (což se mi velmi osvědčilo), seřízení ventilů a karburátorů, vyztužení držáku na kufry, namontování předkopů na padáky, instalace teploměru oleje (pro vzducháče velice užitečná věc) a montáž 12v zásuvky pod sedlo (málem bych zapomněl montáž vlaječky na horní kufr).


Odjezd jsem naplánoval na 5.7.2005. Samotný sraz se konal od 14.-17. 7. 2005 a příjezd měl být kolem 31. 7. 2005 ( nakonec jsme dorazili 30.7. 2005 ).
Na tak dlouhou cestu jsem chtěl, aby se k nám někdo přidal, ono se nikdy neví co se může po cestě stát a druhé moto po ruce je vždy obrovská výhoda. Tak jsem dlouho inzeroval na motorkari.cz, jestli by někdo nejel. První odezvy byli takové, že snad pojedou všichni, ale postupem času jak je zvykem se začali vymlouvat, že pro různé důvody nemůžou jet (pouze jeden z vážných kandidátů se omluvil, neboť měl zdravotní problémy) . Nakonec jsem se náhodně domluvil s jedním Slovákem (Leo, Kawasaki Vulkan 750) a začali jsme doplňovat detaily na Česko-Slovenskou expedici Faro 2005.

Poté k mé velké radosti se mi ozval ještě Vodník (Honda Afrika 750), který teda nemohl vyjet s námi, ale až 3 dny po nás. Tak jsme se dohodli, že se potkáme až tam. Balení probíhalo docela dobře, nějaké malé zkušenosti s mototuristikou už máme tak šlo pouze o to jak to co nejlíp připevnit na motorku aby se po cestě něco neuvolnilo.

Trasa 1

: CZ, SK 5. 7. 2005 asi 10hod já Klaban + Marcela vyrážíme z Valašského Meziříčí směrem Bratislava, kde byl už domluvený nocleh u Lea a jeho přítelkyně Milky, se kterými jsme ráno vyrazili na naši expedici.


Trasa 2: SK, A, SLO, I - 6.7.2005


Bratislava, Parndorf, Eisenstadt, Wr.Neustadt, Aspang Markt, Friedberg, Gleisdorf, Graz, Leibnitz, Maribor, Ljubljana, Trieste Cesta probíhala docela v poklidu, schválně jsme si vybrali cestu, která nevede po dálnici. Rakouské okrsky jsou opravdu velice kvalitní, jen je třeba dodržovat rychlost. Dost to tam kontrolují a případné pokuty hodně naruší plán cesty. Na dálnici jsme najeli až ve Slovinsku. Nocleh byl domluvený někde v kempu u Triestu, kde jsme také kolem 20.hod dorazili. První problém vznikl při nafukování matrace - uvolnili se dráty připájené na 12v zásuvku, holt nebyl jsem dost důsledný při výběru kabelu a zásuvky. Musím tedy použít Leovu zásuvku nebo spojit natvrdo dráty s ventilátorem. (kemp Mare Pineta: 50 EUR/noc, 4oso, 2stan, 2moto)

Trasa 3: I - 7.7.2005


Trieste, Monfalcone, Palmanova, Treviso, Vicenza, Verona, Peschiera del Garda, Sirmione. Přes Itálii jsme jeli po dálnici. Poplatky za dálnici nejsou tak velké a asfalt je hodně kvalitní. S dodržování rychlostí si tam nedělají skoro nic, tak se dalo jet i 150. Ono to ani s tak přetíženou motorkou nedoporučuji, protože spotřeba při plném zatížení rychlosti přes 150 se pohybovala kolem 9l/100km. O jízdních vlastnostech ani psát nebudu. Na váhu jsem sice nenajížděl, ale celková váha stroje i s námi byla určitě kolem 470kg. Cíl další trasy bylo asi nejhezčí jezero v Itálii Lago di Garda. Tam jsme po domluvě s personálem kempu a ze strachu z blížící bouřky ulehli do chatky, která byla i s vlastním sociálním zařízením a cena hodnotě jen málo převyšující stan. (kemp Sirmione, 58 EUR/chatka pro 4oso, 2moto, 1noc)




Trasa 4: I - 8.7.2005


Sirmione, Brescia, Cremona, Piacenza, Bobio, Genova, Savona, Albenga, San Remo, Ventimiglia Z Laga až do Piacenzi jsme jeli rovněž po dálnici. Potom následoval sjezd na silnici vedoucí přes Bobio do Janova. Musím přiznat, že jsem ještě nejel po hezčí silnici co se týká různých serpentin, vraceček, kaňonů a průjezdů vytesaných hluboko ve skalách. Člověk tam potkal vesměs pouze samé motorkáře. Pro místní je to určitě výborné procvičení mimo okruh. V Janově jsme najeli opět na dálnici a pokračovali až do Ventimiglie. Kemp je přímo u pláže, jsem docela překvapený z cen, sám jsem počítal o 10 EUR za noc víc než jsme platili. Konečně si dáme na dvě noci větší oddech. Holky se rozvalí na pláži a mi si dáme do nosu. V průměru každém kempu pivo stojí 1,5 EUR za 0,33l někde i za 0,5l. (kemp Valecrosia: 77 EUR/2 noci, 4oso, 2stan, 2moto )

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):
Motokatalog.cz


TOPlist