sumoto_leden

Cesta na Nürburgring (Nordschleife), Bodamské jezero, Kaprun a zpět

14 dnů poté, co jsem se vrátil z Norska, přesedlal jsem na svoji ZX10-R a vydal se s kámošem na Nurburgring. Plánované bylo i Bodamské jezero, Kaprun a jako každý rok výjezd na Grossglockner ...

Den 1 - středa 24.8.2011

Tuto cestu jsem měl naplánovanou vlastně už asi rok, kdy jsem dostal dárkový poukaz na 4 volný kola na legendárním okruhu Nordschleife v Německu, a to od manželky. Sám jsem jet nechtěl, tak jsem s sebou vzal kamaráda, se kterým jezdím na cesty celkem pravidelně a se kterým je pohoda a dá se něj spolehnout. Každopádně jsme vyrazili ve středu ráno a bylo před náma asi 900 km dlouhá cesta, a z toho asi 800 km po nudný dálnici, ale co se dalo dělat. Museli jsme to podstoupit, když jsme se chtěli dostat na místo ještě týž den, tak jsme valili. Po D1 něco kolem 150km/h, ale v Německu už to bylo veselejší . Průměr byl asi 200 km/h. Ale ono Vám to ani nepřijde. Takhle to šlo jen do Norimberku, protože potom se pořád něco spravovalo a bylo samá zpomalení, ale toho jsem si všimnul už před 30 dny, kdy jsem jel do Norska přes Německo a vracel jsem se přes něj. Taky samé omezení. Na to jsem v takové zemi nebyl zvyklej. Ale co se dalo dělat. Každopádně jsme valili celou cestu asi 800 km v pařáku a posledních asi 100 km nám drobně pršelo, ale ono je to nepříjemný. Každopádně jsme chtěli ještě ten den objet pár kol na okruhu, protože by jsme jinak museli čekat celej den až do večera a pak jet, ale to by jsme se celý den zdrželi a to se nám nechtělo. I když jsme měli za sebou 900 km a to asi sto v dešti jsme si řekli, že to objedeme, alespoň opatrně, protože trať byla mokrá, tak jsme na to šli opatrně.

Video z trati:

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

On okruh sám o sobě je zajímavej, protože měří 21 km asi a je dosti rychlej. Rozepisovat se o okruhu nebudu. Myslím si, že ho všichni znají. Jinak ten záznam je z motorky od Ivoše. Jelo se opatrně, bylo mokro a měli jsme za sebou 900km a měli jsme všechny zavazadla. Spíše šlo o to si ho objet, než závodit. Jinak jsem si bohužel neudělal ani jeden snímek okruhu, nebo parkoviště u něj. Bohužel. Ve vesnici Nurburg je toho hodně k vidění. Muzeum BMW M5, motokáry a všude našlápnutý auťáky. Objeli jsme si pár kol a byli jsme nuceni si najít rychle ubytování, protože se začalo stmívat. V první vesničce jsme se ubytovali, vysprchovali a rychle na pivo. Prošli jsme si vesnicí a koukali jsme jak to tam žije motoristickým životem. Všechno je uspůsobeno motorismu a závodění. Hospody mají jména po závodnících. Ulice taky, jídla, pití, ... snad všechno.  Dali jsme si jídlo, pár RYCHLEJCH piv a šli spát. Měl jsem toho dost a ráno pokračovat asi 500 km k jezeru. Moc jsem se těšil!