Passa bez pasu

V. Den 5. 7. 2013 (261 km)

Dnešní ráno bylo jak vymalované a my řešili kudy se budeme vracet zpět domů.
Nabízelo se hned několik variant, ale jelikož počasí vypadalo opravdu luxusně, trasu jsme vybrali přes všem známý Groβglockner Hochalpestraβe (2504 m.n.m.) se zastávkou na Nationalparkplatz, The Kaiser-Franz Josefs Höhe (2369 m.n.m.). Odjezd od ubytování proběhl docela v klidu až do chvíle, kdy cca po 10 km Jirka začal plašit, že nemá pas. Opět jsme se začali smát, že my pasy máme. Smích mě přešel, až když jsem ten svůj otevřel. Pas byl Jirkův a můj zůstal na ubikaci  u domácích. Ach jo, blesklo mi hlavou, a už jsem jel zpět. Pan domácí, bohužel již pokročilého věku, jak mě viděl parkovat u jeho domu, běžel radostně ke mně a nabízel mi ubytování. Asi po cca 15 minutách jsem mu vysvětlil, že jsme tam byli přes noc a že nemám pas, že mi jej nevrátili. Po všelijakých gestách a vysvětlování se našel a já mohl v klidu dohnat kamarády – teď kupodivu bez pokuty za rychlost.

Při příjezdu k mítnici na Groβglockner Hochalpestraβe jsem zjistil, že se ceny od roku 2012 docela zvýšily, což se domnívám, že za přejezd na motocyklu této trasy za 23 euro je fakt balík. Ale co už, byli jsme tam. Jelikož Michal je neskutečný kochač a neustále někde zastavoval, naše skupina se roztrhala a opět jsme se potkali až za mítnicí, což Michal nechápal a před mítnicí nás beznadějně hledal (protože občas něco nevidí...).

Cesta na Groβglockner Hochalpestraβe a zastávkou na Nationalparkplatz, The Kaiser-Franz Josefs Höhe (2369 m.n.m.) byla hezká, až na to, že nás zase dohnal ten „náš dešťový mrak“ a bylo  po krásách přírody. Pohled na horu Groβglockner v mlze tomu hodně napoví. Jelikož déšť začal být velmi nepříjemný, teplota šla o několik stupňů dolů, cesta začala klouzat, a tak se k naší nelibosti muselo zpět do údolí.

Místo pro ubytování jsme tentokráte našli v úplně zapadlé lokalitě, kde nás místní paní domácí ubytovala v jedné místnosti velkého domu za 20 euro. Počasí již začalo naznačovat, i s odkazem na příchozí zprávy z domova, že bude horší a horší, tak již večer bylo rozhodnuto pro návrat domů s tušením, že to nebude nic moc příjemného a nepromoky snad ani nesundáme. To, že jsme se trefili do deště, se bohužel následující den ráno potvrdilo.

VI. Den 6. 7. 2013 (403 km)

Ráno, tak jak již večer ukázal, bylo nad námi velmi zataženo a déšť byl cítit ve vzduchu. Takže bylo jasno, směr domů. Město Liezen nejen mně, ale i kamarádům připravilo standardní překvapení,  a to ve formě již známého deště, který nás doprovázel až k Tulln an der Donau a nutil nás často zastavovat.

Po té, snad asi i únavou jsme se kvalitně na jednom kruhovém objezdu poztráceli. Já s Jirkou jsem odbočil vpravo a Michal jel rovně.  Vyrazili jsme tedy za Michalem. Na další křižovatce jsem dohnal Michala, ale zase se ztratil Jirka. A bylo. Cesta domů byla tedy jen ve dvou, protože i když jsme se snažili sebevíc, už jsme se potkali až doma.

Uvedená trasa stojí opravu za to, a to i s dešťovými překvapeními, bez kterých si to již ani neumím představit. Není určitě pochyb o tom, že si tuto trasu dáme ještě jednou, ale z opačného směru.

Navštívená místa:

Passo Tre Croci (1809 m.n.m.),
Lago di Misurina (jezero),
Nationalparkplatz (2369 m.n.m.) - The Kaiser-Franz-Josefs-Höhe,
Groβglockner Hochalpestraβe (2504 m.n.m.).