Alpy-Dolomiti Tour 2012
Text: pepa1 | Zveřejněno: 30.4.2013 | Zobrazeno: 25 876x
Cílem byla cesta; nicméně Grossglockner, Passo Stelvio, St.Moritz a spousta kilometrů serpentýn jejím příjemným zpestřením.
Kapitoly článku
Protože Járin s námi na GG nejel, anžto až hodinu před odjezdem zjistil, že má přes rok propadlou technickou, slíbili jsme mu, že ho na GG vezmeme a pojedeme tam znovu.
Času na cestu jsme měli skoro týden a tak jsme plán protáhli do Itálie a Švýcarska s přáním užít si kochačku... O zážitky z této cesty se s vámi rád podělím.
Vrchní plánovač je Zdeněk a naší Alpy-Dolomiti Tour naplánoval jako pohodovou cestu přes Rakousko, Itošku a Švýcarsko – a nebo jinak řečeno - Grossglockner, Passo Stelvio a Sv. Mořic. Představa byla dojet k Zell am See a druhý den na Grossglockner (GG) s následným přesunem do Italského Peja. Jezdíme tam s rodinkou na lyže řadu let a bydlíme u domorodců. S nimi jsem jako obvykle obrázkovým písmem domluvil, že v červnu přijedeme na pár dnů na motorkách. Zamýšlíme dát několik výletů po okolí, hlavně na Passo Stelvio a pak přes Švýcarsko domů.
Vytoužený odjezd
Jasně, bylo trochu příprav, jak nás tak motorek a nakonec jsme v sobotu 23.6.2012 vyrazili ve třech. Járin si radši urval meniskus, aby s námi nemusel, Zdeněk na Hondě 750 Shadow, Vláďa se svou Kawa ER 5 a já na Hondě Transalp XL 600 V.
Exceloval jsem hned ráno, v poslední vteřině jsem vyměnil hledí v helmě a s tou odjížděl na místo srazu do Žebráku, abych cestou zjistil ze sklo úplně nepasuje a pekelně tam fičí rovnou na oči.... Takže ze Žebráku zase do Velkých Popovic pro funglovku koupenou před pár dny a zase zpět. Pochopitelně jsem byl pochválen a s 2 hodinovým zpožděním jsme v pravé poledne vyrazili směr Železná Ruda. Jedeme stejnou cestou jako vloni, na benzínce před Rudou dáváme gulášovku a potom přes Deggendorf, Eggenfelden, Traunstein, Zell am See.
večeři, upřesnili plán zítřejší cesty, aby vedla po dostatečně kostrbatých a hlavně zakroucených silničkách. Cesta nebude až tak dlouhá, okolo 300 km, ale otázkou je, zda stihneme v tomto terénu dojet za den až do Peja. Podělili jsme se o pivo, pokecali a šli spát. Den druhý - ráno před 7 vstávačka, selka připravila snídaní a v 8 vyjíždíme směr na GG. Chceme tam být brzo, abychom si užili výjezd serpentýnami a nepřetlačovali se s autobusy a osobáky. Teplota je těsně nad bodem mrazu a tak beru i vložky a na přimrzající ruce i vložky do rukavic. Za pár hodin se oteplí, ale na GG to až takový fofr s teplem nebude. Na mýtnici je krátká fronta. Podražili, zaplatíme 22E a vylepíme známé samolepky. Není žádným překvapením, že se potkáváme s bandou motorkářů z Čech. Taháme za plyn a užíváme serpentýn. Prima vynález, že v každé zatáčce je cedule s nadmořskou výškou a člověk s úžasem sleduje jak rychle stoupá. V loni jsme vynechali výstup na nejvyšší bod cesty Edelweisspitze, 2571m n. m. Takže nyní je naší první zastávkou na kochání. Cesta je úzká, z dlažebních kostek a mokrá docela klouže. Nějaká Lady s passatem se nekompromisně cpe dolů a protože se do zatáčky nevejdeme oba, s proklínámím zastavuji. Honičku má i Zděnda, přeci jen Chopper má radius do zatáčky výrazně větší. Počasí a vyhlídka jsou nádherné. Postupně strojů na parkovišti začíná přibývat a tak to balíme.

