europ_asistance_2024



Gruzínsko, Gruzínsko a trocha z Turecka. August 2018.

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
mates750 (0) napsal 08.05.2019 v 12:31

Takto Jarino ... napísané super tá kritika je na mieste a ja si pamätám na to ako som niekam prišiel a že toooo je pekna pičovina ale jak dobre to na tych foto vyzeralo.!!
Takto problém je v tom že ta serú cestovatelia na GS uniformovany idioti jazdiaci aj po meste z troma prázdnymi kuframi a ancúgu komplet od BMW aby všetci videli čo má a ze to kurna stalo peňazí tak preto nahodim aj bocne neeech vidia...a krmia fotkami socialne siete a nálepkami tie tri prazdne kufre. Ludia co platia kartami a ked sa stretnu na pumpe máš pocit že dosiel wehrmacht seci sú šedý z modrým a majú bmw a aj platia kreditkou a na lavom rukáve maju znak jednotky...
Ty si si dovolil to stado kritizovať a to sa nesmie ani moderator v televizi nepovie že politici su zlodeji a amoralne prasce...su to podnikatelia ktorý realne a legálne zbohatli a preto su v politike lebo sú šikovný a inteligentný a dobráci od kosti co chcú pomôcť národu...
Ludia ci na Gs či na uliciach chcú žiť toto divadlo a vyfotiť sa na vrchole Everestu stým že vystúpili z vrtuľníka lebo úspech nieje vyskriabať sa tam ale uspech je to že ja som tak zbohatol že mna sem na rozdiel od tých chudákov vyniesol môj osobný vrtuľník a fotky su hneď na FB aby všetci závideli a babenky z našpulenymi perami túžili mat takeho co ma vrtuľník...
Je taka doba a 7 z 10 ide s dobou... mať veľa a nenarobiť sa a všetkým ukázať že mam veľa a čo mi to umožňuje som kraaaaaľ...
Nekritizuj ich neplitvaj energiou a keď si uvedomis co oni nevedia že nežijú plnohodnotný život nemáš im co závidieť tym pádom ich odignoruješ a milo sa na nich budeš usmievať budeš spokojnejší a že budeš za kokota v ich očiach??? To je každý co nejde stroma prázdnymi kuframi na kafe do mesta robiť biznis.

walaszek (44) napsal 16.03.2019 v 08:52

V prví řadě musím pochválit fotky, nádhera. Cestopis sice vyznívá trochu pesimisticky, na druhou stranu, proč tam cpát falešné pozlátko, když jsi to takto cítil. Četlo se to velmi dobře. Možná sis pár nezdarů zapříčinil nedostatečnou přípravou, ale každý plánuje jinak Za objektivitu palec nahoru A přeju lepší počasí u dalších cest.

Pivko (85) napsal 14.03.2019 v 00:06

Za mě moc povedený napsaný cestopis. . Našel jsem pro mě důležité info co v jiných cest. chybělo a tak si zbírám info pro cestu. Kavkaz zatím ani letos z časových důvodů nevyjde ,body jsou v mapě nachystané. Turecko je nádherná země i lidé a taky je třeba je objevit. Hodně lidí končí u Instambulu. Jak pišeš Transalpina je katastrofa. Trmácet se takovou dálku pro 30km na to už podruhé seru a pojedu raději po x do Alp nebo Pyrenejí. Díky za zveřejnění Tvého příběhu a pěknou sezónu 019 !!!

jaro27 (78) napsal 13.03.2019 v 17:15+1

Cestopis som nepísal kvôli pozitívnym, či negatívnym komentárom, ale kvôli zdieľaniu informácií. Samozrejme, tie pozitívne potešia. Pri tých negatívnych som si uvedomil, že som mal v úvode upozorniť z akého pohľadu je to písané.
Ak by som mal v garáži niekoľko motoriek od ostrého endura až po Goldwing, do Gruzínska beriem ten istý jednobuch, na ktorom som bol. V Gruzínsku som totižto hľadal destinácie, pre ktoré táto motorka bola postavená a ktoré ja chcem jazdiť.
Návrat domov cez Turecko, hlavne úsek od východnej GE-TR hranice bol nádherný. Kvalitný asfalt mi vôbec nevadil, práve naopak. Užíval som si to. Prostredie je tam fakt nádherné. Je iné ako u nás. Bolo na čo pozerať. Vôbec nie som zaujatý voči cestovaniu asfaltom na jednobuchu. Pre mňa to bol presun a veľmi príjemný. Oveľa, oveľa krajší ako cesta popri Čiernom mori.
No v Gruzínsku som hľadal niečo iné. Moja chyba, že som sa nepripravil. A už teraz viem, že v takomto stave nie som ojedinelý. Preto zdieľam informácie a to hlavne pre tých, ktorí očakávajú "divočinu".

Eso_Rimmer: Sám jazdec s normálne naloženou motorkou na diaľnici. Záver už je. Prezentoval som ho dole. Cesta k záveru je asi nejasná, ale to by som aj ja vytváral domnienky, či konšpirácie. (Žiaľ), k tejto téme už "howk, dohovoril som".

jeah (0) napsal 13.03.2019 v 15:49

Uz dlho som nic lepsie necital. Bravoo

Meli (195) napsal 13.03.2019 v 12:35+4

moc pěkný cestopis. myslím že neškodí trocha kritiky. Ačkoli můj znamej byl b Gruzii (na GSAdv) a prý by jel znovu, neznamená to že se to všem musí líbit stejně. Řekl bych že takováhle cestopis je taky potřeba. Ona realita a internetové fotky je často velký rozdíl.
Nic méně třeba zrovna Transalpinu já znám a mám rád. akorát nevím jestli jsi jel obě části. sever je jen lesem spousta zatáček a až jih je krásné scenérie //romaniatourism.com/images/transalpina/transalpina5.jpg
Ono ale hodnotit asfaltove úseky na jednobuchu s obutejma spuntama je hodně zaujatý pohled. Já osobně proto nemám jednobuch a 21ku vepředu... ta jízda je pak jinej level... ale bavím se o pro tebe nudný zatackovy asfaltovce...

vše je o konkrétním úhlu pohledu a mezi námi i ten se mění podle toho jestli jsem nějaké to zajímavé místo zrovna navstivil za krásného západu slunce nebo v dešti, případně vrcholící turistické sezoně s davem dalších...

nic méně pořád beru, když se ti něco nelíbí a napíšeš to tak na to máš právo. víc mi vadí ti kteří napsali několik cestopisů, začali mít pocit že mohou rozhodovat co je a není dobře i pro ostatní...

Eso_Rimmer (384) napsal 13.03.2019 v 10:23

jaro 27- diky za podrobnosti. smutna situace. moc variant nebylo-bud to nejdrive nechat prohlednout soudnim znalcem a az pak to dat do servisu, nebo rovnou tam. ono je to vsude stejne... BMW take nejdrive poslalo do haje pripad toho australana, kdy se mu vytrhla cast u krku rizeni a typek zemrel. delali mrtveho brouka. pak se to zacalo dit i v USA (bez mrtvych) a tam si na hlavu nenechali srat a podali hromadnou zalobu. moc by me zajimalo, jak tohle dopadne. predpokladam, ze panovi sdeli, ze jezdil s pretizenou motorkou a mimo silnici.

spike-cz (137) napsal 13.03.2019 v 06:37

Tomu se říká zpětná vazba. Fabrika by měla chtít zjistit příčinu, aby se poučila.
Uvedený postup je tak pro Jawu (Týneckou). Tam jsou nepoučitelní..

Targus (429) napsal 12.03.2019 v 22:42

jaro27

No jestli se bude dělat prohlídka ve fabrice KTM, tak potěš koště. Přehlídka vyhozených peněz a ztraceného času. Kdyby prodal kámoš motku do sběrných surovin a výtěžek by prolil hrdlem, udělal by pro své zdraví mnohem víc.

jaro27 (78) napsal 12.03.2019 v 21:58

Nepokladal som za zaujímavé zverejniť trasu. Body, ktoré som navštívil a majú podľa mňa hodnotu som udal. Prístup k nim je v podstate jasný.
Trasa sa dá síce vydedukovať, ale je pravdou, že zverejniť ju by bolo lepšie. Žiaľ, nemám záznam trasy. Ale dám niečo dokopy, možno aj podrobnejšie a napíšem / zverejním.

Fakty ku KTM 1290 SA (ročník asi 2018, neviem presne):
Pri 150 km/h zavibrovali riadidlá, nastal "shock", vytrhli sa jazdcovi z ruky a celá motorka preletela ponad predné koleso. Jazdec letel tiež. Bez vážnych zranení, ale zas nie celkom bez zranení. Každopádne odišiel po svojich.
Predná jazdená E07 pravdepodobne nebola príčina. Ráfik v poriadku. Nič s predným kolesom.
Rám prasknutý pri krku riadenia - obe horné trubky, medzera 1-1,5 cm (odhad z foto).
Či rám praskol počas jazdy, alebo potom motorka narazila niekde a praskol, to ja neviem. Mali by to vedieť v KTM, kde motorka skončila na "obhliadku".
Viac informácií a fotky zverejním len so súhlasom jazdca, ale ten asi nedostanem.
Oficiálne závery čo sa vlastne stalo nepoznám.
Dnes kamoš jazdí na 701 enduro v plnej paľbe, tak vybavenú 701 som pred tým ani nevidel.
Len dodám, že mi tvrdil, že jemné vibrácie riadidiel u tejto motorky sú normálne, ale pri 200km/h, nie pri 150km/h.

Eso_Rimmer (384) napsal 12.03.2019 v 15:15

pro me to bylo zajimave cteni. informaci v nem neni malo, za me dobry. autor sam uz jiste prisel na to, ze kdyby venoval vic casu priprave, nemusel by byt z mnoha mist po ceste zklamany. ale to si musi zvazit kazdy sam. za negativni hodnoceni veci, vybaveni a pod. palec nahoru. to se tu moc nenosi. casem prevladnou ta pozitiva, uvidis takze hlavne stastny navraty. PS - vis, co se stalo s tou KTMkou a riditky? neco se uviolnilo, neco zlomil? dik.

FrancisR (22) napsal 12.03.2019 v 13:48

erbe, se záznamem trasy se to dá. Nechávám logovat polohu v navigaci a doma to pak "nasypu" do google map. Výsledek může vypadat třeba jako klikací mapa vložená na stránky: www.trust-rust.cz/trips/201807_balkan (cestopis tady je před schválením, vyjde, až na něj přijde řada). Do google map se k bodům dají vkládat fotky, ale to asi všichni znají.

erbe (22) napsal 12.03.2019 v 12:51+1

Som rád za tento cestopis. Je pravda napísaný nie bežným, originálnym spôsobom. Je to autorova reprezentácia svojej cesty, tak ako ju vnímal on. Každý má svoje vlastné očakávania. Napriek tomu, že destináciu aj cestu tam poznám, tak ma niektoré časti prekvapili. Niektoré nie.

Cesta z Lentekov do Ušguli bola konečne opísaná tak aká naozaj je. Bola to jedna z mojich off prvotín ešte s mastodontom no napriek tomu som z toho mal rovnaký zážitok. 100km nuda lesom a potom 20km fantastickej cesty do Ušguli.

Podľa mňa , just s takou motorkou a jazdeckými skúsenosťami je veľká škoda si Gruzínsko nepripraviť dopredu. Ja som sa tomu trochu venoval minulý rok a našiel som veľa zaujímavých (z cestopisov) neznámych miest. Bohužiaľ nepodarilo sa mi minulý rok v GE vlastne nič prejsť. Takže zoznam je stále platný a stále do neho veci pribúdajú. Napríklad bahenné sopky, ktoré ako to už býva zvykom pri prieskume so sebou stiahli znova veľa ďalších zaujímavostí.

Mne v cestopise naopak práve chýbalo viac záchytných bodov. Niečo som vydedukoval z fotiek lokalít, ktoré poznám, niečo z toho, že proste google iné cesty nepozná. Ale ja by som radšej sledoval tvoje putovanie po mape aspoň trošku detailnejšie. Ale možno je to len moja úchylka

Takže suma sumárum satos ďakujem za parádny cestopis a znova ďalšiu inšpiráciu v krajine, ktorá sa už pomaly stáva "bežnou" adventure destináciou no napriek tomu sa tam toho jazdí málo (čo sa cieľov týka). Rovnako vnímam napríklad Kyrgyzstan.

mardock (73) napsal 12.03.2019 v 10:41+1

Jaro27: ale to je v pořádku, že popisuješ věci tak jak je cítíš a že si nenašel to co si tam asi hledal - sice zvláštní když je doba googlu a viděl si Lišku s Revaiem v TV, ale chápu, prostě si jel "na slepo". Nikdo přece netouží číst sluníčkový cestopisy- ty jsou podstatně nudnější než ty s blbýma zážitkama. Ale pochop, že my reagujeme zase na to jaký pocity máme z tvého cestopisu.

Prostě to na mě působí tak, jak kdyby někdo jel do Maďarska a byl nasranej, že tam nejsou hory.

Nebo si chtěl jen pozitivní komenty?

FrancisR (22) napsal 12.03.2019 v 10:25+1

Ruku na srdce, jaro27, negativní zážitky máme z cest asi všichni. Popsat zážitky reálně je správné, aby ostatní věděli, do čeho jdou. Jenže u Tebe pokus o pravdivý popis skouznul do polohy "všechno je špatně". Podobně to měl Trautenberk ve večerníčku Krkonošské pohádky, kde podle něj "kyselo je moc kyselý a bramborák moc bramborovej", viz www.youtube.com/watch?v=m_OqxiijZiU
Zajímal by mě Tvůj popis mého zážitku z předloňska, když mi motorkla klekla v Albánii a nezbylo než letět na otočku domů pro náhradní díly. Co mě nezabije, to mě posílí. Byl to zážitek, na který se nezapomíná

jaro27 (78) napsal 12.03.2019 v 09:56+5

Sadnúť na motorku, precestovať niekoľko krajín, zastaviť sa po ceste a pozrieť nejaké-tie pamiatky, večer v hlavnom meste pár pív, poočumovať miestne mačiatka, občas postaviť stan pri ceste a spraviť foto z "off roadu", prípadne aj prejsť nejakú nespevnenú cestu. Partia poruke a tak ťažká motorka nevadí a E07 zas nie sú zlé gumy.
Takže nájdeme zážitok, je to pecka. Presun 300-400 km po asflate a ďalší 10km off.
Po návrate domov zopár nálepiek na kufroch a pečiatok v pase viac a to aj z relatívne exotických krajín. Zážitky sú, jazdec je hrdina, nezabili, neznásilnili, priatelia a známy závidia a obdivujú.
Dáme aj cestopis. Jasne vieme dedukovať trasu, kde sme tankovali, kde bolo cigárko a káva a koľkokrát za deň sa šlo na WCko. Fotky jedla, ktoré bolo výnimočné.
A ja si dovolím napísať, že NULA bodov. Hm, že mám depku a som nasratý. No a musí to tak byť, veď v tom Tbilisi je toľko možností na zábavu.

Lenže ja na tú zábavu kašlem. Ja som chcel pojazdiť Kavkaz. Byť v horách, v prírode. Na endure s dojazdom 500 km. Každých 400km by som zišiel z hôr, aby som dokúpil jedlo a benzín.

Nie je to môj prvý cestopis, aj keď prvý na tomto webe. A je prvý, ktorý som písal s odstupom asi 4 mesiacov. Všetky ostatné som písal takmer ihneď po návrate. Nemal byť napísaný, ale predsa som sa rozhodol dať jazdcom informácie. Možno sa nezdá, ale ten cestopis je plný informácií, ktoré som ja pracne dával dokopy. Na cestu som sa nepripravoval, ale len čo sa týka konkrétnych destinácií, to som mal len "hrubú čiaru", kadiaľ asi pôjdem. Ale omáčku okolo toho som si musel naštudovať.

Napríklad vstup do Južného Osetska. Viem o jazdcoch, ktorí strávili na "hranici" 2 hodiny vypočúvaním a vykopli ich naspäť do GE. Je z toho aj cestopis, ale ani zmienka o tejto udalosti. Prečo? Je ten cestopis len o tom, aby sa pochválili kde boli a že všetko bolo super? Prečo nezdieľali tak dôležitú informáciu?

Viem o jazdcovi, ktorý je oproti mne "pán jazdec". Precestoval toho určite viac ako ja. Bol aj v GE a je z toho aj cestopis. Ale do Omala nešiel. Už to oľutoval a má to v pláne. Z jeho cesty je aj krátke video. Ale, ak by z názvu videa nebolo jasné, že je z GE, kľude by som hádal Slovensko, Rumunsko. Skutočne, nič zvláštne. Ale jasné, Gruzínsko bola pecka.

Cestou-necestou (Liška a spol). Gruzínsko? Divočina, pecka - bomba. No ja som ochotný spraviť rozbor videa a ukázať, že síce bomba a pecka to môže byť, ale tak skôr pre tých, čo sa držia hlavne asfaltu.

Kontaktoval ma jazdec, plánuje GE. (Dal mi dosť veľa otázok, ktoré sú zodpovedané v cestopise. Tým chcem aj požiadať prípadných záujemcov o informácie, aby sa pýtali hlavne na to, čo v cestopise nie je. Ak budem vedieť, rád odpoviem, ale chápete, že stále opakovať dookola to isté..., preto som ten cestopis napísal).
Chcel vedieť, či môže celé GE križovať off roadom a poslal mi aj predpokladanú trasu.
Presne mi pripomenul mňa. Naivného mňa spred roka ovplyvneného "farebnými" cestopismi a "farebnými" videami.
Takže, maximum trasy asfalt a navyše Južné Osetsko.
Takže, pomohol som mu od sklamania.

Depresívne bolo, keď mi zhorel kufor (ale moja chyba, naivne som veril a nepoužíval mozog), stratil som pedál brzdy a zničil pneu. Nič iné.
Nasraný som bol, keď som vybalil motorku, odparkoval do garáže a potom videl izbu so sociálnym zariadením.
Ale takýchto situácií a aj horších cestovatelia zažívajú dosť.

Sklamanie? Áno, z Gruzínska som sklamaný. Ale nemám z toho depku, priatelia.
Ľutujem, že som bol? Nie.
Odporúčam Gruzínsko? Áno. Ale pokiaľ ideš na endure, asi chceš pojazdiť mimo "civilizáciu". A tu hovorím bacha. Priprav sa na to. Nájdi ciele a priprav si trasu. Lebo naslepo nájdeš len asfalt.
Je príroda v Gruzínsku krásna? Samozrejme. Väčšina ako u nás, v strednej Európe, takmer na nerozoznanie. A potom Kavkaz, ten tu nemáme.

Veľa zdaru na cestách, priatelia. A každému podľa jeho chuti.

Targus (429) napsal 11.03.2019 v 18:28-2

Jsem zvědav, kdy a kdo tady umyje autorovi hlavu za to, že si dovolil pohanit "moderní" výdobytky civilizace - nefachčící navi a davy Gruzínců šmidlající na "chytrých telefénech".

jaro27

Netradičně pojatý cesťák. Dlouhý jako kráva, ale je potřeba hodnotit jeho bezprostřednost a realitu.
Neboli chválím tě za to, žes nechal nohy na zemi a hlavu na krku.

Antireklamy - naprosto skvělé, že si dovolíš napsat i negativní zkušenost. Jen houšť a větší kapky.

K propálené tašce - kdybys zabezpečil mezi tepelnou izolací a zavazadlem vzduchovou mezeru dva tři centimetry, neměl bys problém. Ale centimetr tlustý plát izo je zoufale málo, stačí sice na vytvoření clony, ale pokud nezajistíš větrání za několik minut je prohřátý skrz. Já jsem tepelně a hlukově izoloval samonalepovacími deskami, které jsem sehnal z Tatrovky. Je to 3 cm tlustý sendvič - hliníkový alobal, skelné vlákno, deska Promaglaf, molitan, fólie s lepidlem. A samozřejmě se také nesmí dotýkat rozehřátého předmětu, před kterým má chránit.
Jinými slovy - chtělo to aspoň dvě tenké trubky a mezi ně třeba tenký hliníkový plech s izolací, který by zabánil přímému doteku. Tedy to, co jsi zamítl na počátku cesty.

Mesi_SNB (0) napsal 11.03.2019 v 11:54

Super Zkus to příště ještě víc na východ, ale musíš až za Uzbek Každý očekává od takové cesty něco jiného ...

jets (522) napsal 11.03.2019 v 10:41+1

myslím, že i takový pohled na cestu a destinaci je potřeba, má to podle mě mnohem větší informační hodnotu než v superlativech zveličit každou kravinu po cestě...
Krásný příklad je D915 "cesta smrti" - tahle cesta je bezesporu krásná a stojí za to tam jet, ale s cestou smrti opravdu nemá nic společného, přesně jak to popsal autor...

Wenca24 (76) napsal 11.03.2019 v 10:22

Přečetl jsem a zajímavý...trochu netradiční cestopis Na mně z toho dýchá nas.anost, že ses třepal tak daleko na lehkém jednoválci, aby ses ve finále podíval do míst, kam se dá dojet celkem v klidu i na GSu... ale může to být jenom můj pocit...

ynzha (54) napsal 11.03.2019 v 10:06+1

Asi to chtělo začít psát o dva tři roky později, nechat mozek ty negativní emoce zapomenout (je to jeho přirozená funkce).. Takovej trochu zkondenzovanej pesimismus říznutej depkou. Ale cesta pěkná

TESA (0) napsal 11.03.2019 v 09:06

Gruzii jsem absolvoval cca 1-2 měsíce před kolegou, který napsal tento cestopis. Abych pravdu řekl, tak jsem z Gruzie taky nebyl kdoví jak unešený... Příroda OK, ale lidi mne tam naprosto zklamali.
Cestu do Gruzie jsme absolvovali středním Tureckem, a tam jsem byl z lidí naprosto unešen. V Gruzii se mě snažil každej tak akorát oj*bat :)

mardock (73) napsal 11.03.2019 v 08:56

taky na mě šla ze čtení trošku depka... Přitom je to úžasná země

FrancisR (22) napsal 11.03.2019 v 08:45-1+3

Většinu cestopisů přečtu jedním dechem a mohly by být delší, u jiných se musím přemáhat k dočtení až do konce. Realistický pohled na svět mám raději než strojeně usměvavý, tento jako by psal Mrzout ze Šmoulů nebo Trautenberk z večerníčku o Krakonošovi - asfalt moc hladký, bláto moc klouzavé, výbava promokavá ...



TOPlist