reline_unor



Tomáš Vejmola na tandemu s Vláďou: Za jeden den v Indii zažiješ to, co tady za celý život

Tomáš Vejmola procestoval za řídítky prachobyčejného tuk tuku kus světa a rozhodně to nevypadá, že by s tím hodlal přestat. Jednoho dne dostal nápad vyrazit do Bangkoku, koupit tam starý tuk tuk a vyrazit v něm přes půl světa domu do Hranic na Moravě. Cesta to byla dobrodružná a jak sám říká, občas šlo i o život, podobně jako tomu bylo při další cestě v tuk tuku po Africe. Kromě tuk tuku Tomáš osedlal Royal Enfiel v Indii a také to mělo velké grády.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

O čem se mluvilo:

  • O nápadu koupit v Bangkoku tuk tuk a dojet s ním domů
  • Jak se tuk tuk řídí a jestli jde postavit na zadní
  • O rozdílu cestovaní tuk tukem po Asii a Africe
  • Jaké tuk tuky existují a v jakých Tomáš cestoval
  • O Indii a ježdění na klasickém Royal Enfieldu
  • Jaké potkal lidi, kdy mu šlo o život

Audio verzi k rozhovoru v plné délce si můžete rovnou přehrát zde:

Jasně, tuk tuk se nedá brát jako čistokrevná motorka, ale jednou má řídítka, tak proč si nepopovídat s klukem, který v něm projel kus světa. Úplně první cesta vedla z Bangkoku do Hranic na Moravě a nutno dodat, že ho tak nadchla, že se za nedlouho rozhodl podniknout další cestu po Africe. Tomáš Vejmola o svých dobrodružných cestách napsal knížku a musím prozradit, že mě k němu přivedl můj syn, který ji četl a skvěle se bavil. Pokud jste ji nečetli, poslechněte si tento rozhovor, ve kterém se o bláznivém cestování tuk tukem dozvíte víc. Odpoví na spoustu otázek, včetně toho, jak se tuk tuk řídí, jestli jde převrátit nebo postavit na zadní? Prozradí, kolik tuk tuk uveze dětí a jaké to bylo vézt tři dny sedmdesátiletou buddhistickou mnišku Marušku.

Tomáš přiblíží, jak těžké bylo tuk tuk v Bangkoku sehnat, naučit se ho řídit a vyrazit s ním na cestu domů do Hranic. Je jasné, že se to neobešlo bez dramatických situací i okamžiků beznaděje, tím spíš, že musel urazit tisíce kilometrů skrz divokou přírodu, ale i milionového velkoměsta, jako jsou například Bombaj či Istanbul. Tuto cestu absolvoval ve hodně starém stroji v dost bídném stavu, takže do poslední chvíle nebylo vůbec jasné, jestli ho doveze do vysněného cíle. Další cestu Tomáš podnikl po Africe, a to v dieselovém tuk tuku, který má s tím asijským pramálo společného. Ani v Africe to nebyla procházka růžovým sadem, ostatně, víc uslyšíte v rozhovoru. Uslyšíte také o cestování za řídítky Royal Enfieldu po Indii, kterou Tomáš všem motorkářům doporučuje, tím spíš ze sedla indické motorky. Je pravda, že Indie je hodně specifická, ovšem jakmile se vyrovnáte s kulturním šokem, začnete si vychutnávat situace, které nikde na světě nemáte šanci zažít. Jak sám říká, za jeden den v Indii zažiješ to, co tady za celý život.

 

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):


TOPlist