europ_asistance_2024



Jak se jede kolem světa?

Každý, kdo se jenom trochu zajímá o cestování na motorce, už někdy slyšel jméno Igor Brezovar. Rodák ze Slovinska žijící v Praze se proslavil nejen dobrodružnou výpravou kolem planety, ale hlavně svým osobitým stylem vyprávění, který můžete zažít na některé z jeho četných přednášek a promítání. V poslední době se Igor víc věnuje rodinnému životu, ale na letošek chystá další velkou cestu, tentokrát s projektem Moto cestou necestou. Dřív než se spolu s Egonem Kulhánkem vydá do Afriky, můžete s ním prohodit pár slov prostřednictvím našeho on-line rozhovoru.

Poznávat daleké kraje v sedle motocyklu bylo Igorovým snem odmalička. První větší motorku dostal v patnácti od táty za to, že se s ním musel přestěhovat ze Slovinska do Prahy. Už na téhle stopětadvacítce Fantic stihnul objet pár států střední Evropy, aby jí později vyměnil za Hondu CBR600F a následně Yamahu Super Ténéré. S tou už se vydal na vysněný výlet do Austrálie, ale jeho velká premiéra skončila předčasně v Indii.

Současné BMW R1100GS má od roku 2000 a zatím na něm stihnul najet přes 370 tisíc kilometrů. Většina z nich naskákala na tachometr během tříleté cesty kolem světa, během které navštívil 125 států. Ze všech světadílů si nejvíc zamiloval Afriku, kam se letos chce znovu podívat. Zhostil se proto role navigátora v projektu Moto cestou necestou, a naplánoval trasu dalšího dílu právě na černý kontinent. Kam přesně má s týmem namířeno, a co si od letošní výpravy slibuje, ale i na všechno ostatní kolem cestovatelských zážitků a zkušeností se Igora můžete ptát ve formuláři pod článkem. Starší rozhovory najdete zde (2004, 2006 a 2011)

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm

On-line rozhovor: Igor Brezovar

Dotazy je možné vkládat do 27.05.2017 11:00
Igor Brezovar bude odpovídat mezi 28.05.2017 07:00 a 31.05.2017 17:00

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

Meli
Dotaz od Meli položen 24.05.2017 12:11

Předem velký obdiv a přání mnoho šťastných km i do budoucna.

Zajímá mne
1) Kam v Africe to bude? Namibie?
1) Na jakých motorkách tu cestu pojedete? Letecky tam a pak ježdění na půjčených?
2) Proč si se rozhodl dělat průvodce když (jak se mi zdá) obvykle nejraději jezdíš sám?

P.S.: Už teď se moc těším až to bude v TV!

Odpověď od Igor Brezovar položen 31.05.2017 11:39

Ahoj Meli,
diky za dotazy. Byla mi čest vybrat trasu, ale pruvodcem budeme "všechny". Ja nechci byt pruvodcem, ale jak se znám, stejně asi tak dopadne. Vybral jsem Kenya, Uganda, Rwanda, Burundi, Tanzanie a možna Malawi a Mosambique.

Trval jsem na tom, že pojedeme na svych motorkach. Ja a Egon na BMW, Martin Pisařik na Hondě doufám. Jsem rad že to bude michanice motorek. Takže je tam pošleme kontejnerem, a mi letecky...
diky
Igor

mardock
Dotaz od mardock položen 24.05.2017 15:31

Ahoj Igore,

rád bych se zeptal jestli má tvoje 11 GS po 370 000 km stále původní písty a válce? Jinak rozhodně respekt. Tvoje přednáška se mi moc líbila. Kdo na ní nebyl, tak je to spíš show a rozhodně doporučuju.
Ať se daří.

Marek

Odpověď od Igor Brezovar položen 31.05.2017 11:41

Ahoj Mardock,

kromně spojky, sedačky, kardanu, tlumiču a ložisek je vše original.
jsem rad že jsi na přednašce uživál.
Igor

Kocour555
Dotaz od Kocour555 položen 24.05.2017 18:52

Ahoj Světoběžníku, byl jsi někdy v takovém průseru, že jsi si sám nedokázal pomoct (zahrabaná motorka, porucha) v místě, kde kilometry kolem nikdo není a nějakým zázrakem se ti z toho podařilo dostat? Myslím takovou tu situaci absolutního trosečníka.. Uveď prosím příklad, pokud ano. Přeju hodně štěstí na dalších cestách.

Odpověď od Igor Brezovar položen 31.05.2017 11:45

Ano, často se mi to stalo, ale nikdy jsem si hlavu nelamal moc. Jen jsem se bud trapil z zvedanim motorky, anebo jsem se trapil tím, že jsem někde na sluncí čekal jak magor na někoho, kdo pojede kolem, a ten mi zajiste pomuže. nikdy jsem nezajižděl ofroad po cestach, kde nejezdi nikdo. Takže jsem věděl, že určitě někdo "ten den" pojede kolem.

Jedině na sibiří jsem jednou spanikařil, protože jsem se stratil, a furt dofoual, že vesnice bude, a bude a bude, ale nebyla. A bencinu jsem měl akorat tolik, že dojedu zpět, odkud jsem startovál. Tehdy jsem se vratil. bal jsem se a byl jsem připosr..... tehdy to bylo opravdu hrozně, a pomyslel jsem na sve děti. pomyslel jsem, že pokud nedojedu a stratim se, sežerou mě medvědy. Jidlo jsem sice měl, vodu take ale bez bencinu bych byl nahranej.
diky
igor

Left
Dotaz od Left položen 25.05.2017 09:14

Mohl by jsi prosím vyjmenovat úpravy , popř, větší opravy na tvé 1100GS, taky mám jednu v garáži, děkuji

Odpověď od Igor Brezovar položen 31.05.2017 11:48

Diky za dotaz Left,
upravy jsou: zesilněni ram, větší nadrž, zvedla řiditka, dvojite lampy(světla) + KTM maska, tlumiče wunderlich, kompresor pod nadrži na nafukovani gum, padací ramy, od touratechu spevněny ram + blokace ulomeni řiditek, a to je vše co si vspominam. samozřejmě na miru upraveni kufry.

Měj se
Igor

puffybodie
Dotaz od puffybodie položen 25.05.2017 14:44

Ahoj,

Můžeš porovnat procestovani Evropy na malorazce s cestou na GS a hlavně jestli by jsi takovou cestu chtěl abolvovat na slabsim objemu? Pokud ano, tak proc a na jakém a pokud ne, tak proc?

Díky moc a hodne stesti

Odpověď od Igor Brezovar položen 31.05.2017 11:53

Ahoj Puffybodie,
nemam nic proti maloražkam, klidně bych na ní vyjel kakoliv, někdy bych za to byl rad. Předevšim v Africe, Kambodie anebo třeba Bolivie. Ale jinak věřim že GS je pohodlnější a hlavně tahne při nizkych otačkach, dost duležite při pomale jizdě pres lesy a bahně. Takže občas by mi u maloražky chyběla síla. Určitě v pisku v Africe, kde jsem s GS musel jet na 3 rychlostni stupen, aby vubec utahnul cely muj kolos.... Tam by maloražka takto naložena neprojela. Prazna ovšem ano.
A co by to mohlo byt? Třeba transalp, yamaha XT, a jine, kromě KTM. Ty jsem po cestě vždy vyděl někde zaporkovane a nepojizde. A majitele bud schaněli díly, anebo se na cestu vysraly (argentina)
S pozdravem
Igor

Hant2
Dotaz od Hant2 položen 26.05.2017 12:08

Přeji hezký den a zároveň skláním poklonu před tímto výkonem

1) Čeho je potřeba mít více na takovou výpravu - peníze nebo kuráž . . . ?

2) Jeden moment, který ve Vás zanechal opravdu nejvíce stopu, nebo který Vás poznamenal..

Děkuji za odpověď Marian,

Odpověď od Igor Brezovar položen 31.05.2017 12:02

Ahoj Hant,
nejvice kuraž vubec vyjet. Penize jsou samozřejmě take duležite, pokud nejsi typ jako ja, ktery se rychle seznamuje, a umim požadat o jidlo, spani i bencin, pokud je nouze.... V některech státech se dá procestovát uplně bez peněz (Iran, Alžir atd.....) Jinde platiš za vše a furt (EU třeba.) Nejlepe a nejlevněji se cestuje po muslimskych státech. Tam se dá projet i "bez peněz"... Ale musiš byt k těm lidem otevřeny, nebát se je , zdvořeily, a je potřeba je zaujmout přiběhem....Mě se to občas dařilo.
těch momentu bylo opravdu tolik, že nevim na co ty mám odpovědět. Ani nevim jake temáta? Zda žesky, přiroda, zviřata, přepadení v Kenyi, travení s lidma v Indii, Iranu, USA...
Strašně tolik toho bylo, že ....... ale když bych se znova vydal na turu, byla by to Afrika. TAm mě zaujalo vše, co jsem vyše uvedl...
S pozdravem
Igor

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):


TOPlist