globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak se má držet batůžek
26.8.2010 v 12:59
Zdar pardi,

s moji prvni moto uz jsem najezdil cca 1500km, pravda, vetsinou sam, ale porad s batuzkem resime, jak se ma spravne drzet.

Samozrejme, ze se snazim jezdit plynule, ale nekdy se to proste neda. Kdyz se drzi me kolem pasu a trochu hooopnu na brzdu tak ju sice jakoze udrzim, ale setkani kouli s nadrzi neni moc prijemny. Na druhou stranu kdyby se drzela jen za zadni drzak, tak mam strach ze ji pri rozjezdu, nebo vetsi akceleraci (haha, vsak se smejte, ale i ER5 to umi :) nekde vyklopim.

Kdyz jsem parkrat jel vzadu na ninji, rikal mi kamos at se opiram o nadrz. Pri brzdeni OK, ale pri akceleraci jsem se malem neudrzel :) Navic muj batuzek tam nedosahne.

Aktualne se drzi jednou rukou kolem pasu a druhou vzadu za drzak, ale se mi taky nezda idealni. Navic se tak moc bezpecne necitim. Preci jen nejbezpecnejsi pocit mam kdyz se drzi fest jak kliste.

Dik za kazdy tip ;)

2 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 13:57 | Nahoru | #1
Jakožto zkušenej batůžek, jsem měla možnost vyzkoušet vícero typů mašiny závisí to na tom na čem jedeš.

U supersporta to obvykle bývá dáno že se oběma rukama zapírám o nádrž a pilota se přidržuju lokty kolem jeho těla, samozřejmě si musím být jistá ve stupačkách a dávat bacha abych mu nebránila helmou ( neťukala do jeho helmy, nebránila mu v otáčení hlavy apod. ) Jelikož při delší jízdě z toho docela slušně bolí zápěstí, já to střídala s jednou rukou kolem pasu a jednou se zapírala o nádrž. A chce to pořád sledovat provoz a být připravená na případné prudší brzdění, zatáčky atd.

U naháče na kterým se vozím teď a má vzadu madlo, se držím jednou rukou kolem těla pilota a jednou rukou za madlo. Protože je to ale dost nepohodlný, mám z toho vyrotovanou páteř a ruce při delší jízdě brní a ztuhnou, kombinuju to s držením se kolem pasu pilota na volných úsecích a když se blížíme k autu nebo horšímu terénu, chytím se zase vzadu. O nádrž se na naháči opřít nejde, pánč to bych musela mít ruce jak 2 m chobotnice. Ale je taky možný že některý to mají líp sestavený. Suzuki SV 650 to tak prostě nemá

Na chopperu či cruiseru, jelikož obvykle sedím na rovným a je to pohodlný, stačí když opět jsem pevně ve stupačkách a přidržuju se pilota kolem pasu volně.

Pokud mám za sebou kufr nebo opěrku, stačí se lehce přidržovat řidiče za pas, nebo si jen položit ruce na kolena a mít pevně nohy ve stupačkách. Jinak je to pohodička.

A vždy platí pravidla: nemlít se, nevyklánět se, sledovat jízdu a do zatáček nedělat nic, pilot si to zkoriguje sám ( prostě jdeš jakoby s ním, ale nikam se aktivně nenahýbáš )...

(reakce na) Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 14:53 | Nahoru | #2
vysokejbatůžek> Potvrzuju na SV 650N to o nádrž prostě nejde.

Naposledy editováno 26.08.2010 14:54:12

(reakce na) Jak se má držet batůžek

31.8.2010 v 18:11 | Nahoru | #3
vysokejbatůžek> Pěkně napsaný,pár postřehů předám manželce.PS pěkný nohy,to Tvoje?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist