globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak se má držet batůžek
26.8.2010 v 12:59
Zdar pardi,

s moji prvni moto uz jsem najezdil cca 1500km, pravda, vetsinou sam, ale porad s batuzkem resime, jak se ma spravne drzet.

Samozrejme, ze se snazim jezdit plynule, ale nekdy se to proste neda. Kdyz se drzi me kolem pasu a trochu hooopnu na brzdu tak ju sice jakoze udrzim, ale setkani kouli s nadrzi neni moc prijemny. Na druhou stranu kdyby se drzela jen za zadni drzak, tak mam strach ze ji pri rozjezdu, nebo vetsi akceleraci (haha, vsak se smejte, ale i ER5 to umi :) nekde vyklopim.

Kdyz jsem parkrat jel vzadu na ninji, rikal mi kamos at se opiram o nadrz. Pri brzdeni OK, ale pri akceleraci jsem se malem neudrzel :) Navic muj batuzek tam nedosahne.

Aktualne se drzi jednou rukou kolem pasu a druhou vzadu za drzak, ale se mi taky nezda idealni. Navic se tak moc bezpecne necitim. Preci jen nejbezpecnejsi pocit mam kdyz se drzi fest jak kliste.

Dik za kazdy tip ;)
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 13:06 | Nahoru | #1
jednou rukou se držet vzadu za madlo a druhou se opírat o nádrž. A když jezdíš s batůžkem, musíš prostě jezdit tak abys ho při akceleraci nevyklopil

Naposledy editováno 26.08.2010 13:07:38

Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 13:07 | Nahoru | #2
Při brzdění se zapírat o nádrž a při akceleraci kolem pasu.

(reakce na) Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 13:08 | Nahoru | #3

seikos>jednou rukou se držet vzadu za madlo a druhou se opírat o nádrž


tohle nemám rád, jezdit šuro na mašině.

Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 13:15 | Nahoru | #4
Máš pravdu a správnej pocit.Pokud chceš jezdit palbu tak se batoh musí držet kolem pasu a skutečně jako klíště. Jakýkoli chytrosti jako je opírání o nádrž a podobný kraviny okamžitě znemožní "cítit" celou motorku a nestojí to za nic. Prostě batoh přilepenej na pilota a drží se jako klíště !!!

1 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 13:15 | Nahoru | #5
říká se tomu "zámek". má tě držet jakoby kolem pasu, ale s tím že jedna ruka se opírá o nádrž a druhou rukou se drží za zápěstí tý první. ale záleží na typu moto, někde to prostě nejde. taky je dobrý mít pro tento účel neklouzavej tankpad.

tím že tě drží kolem pasu (volně) zabraňuje sklouznutí dozadu při akceleraci, a tím že se zapírá o nádrž zase brání sklouznutí na pilota při brzdění. přitom to nijak neomezuje ani jednoho z jezdců, akorát teda pro batoha je to hodně záběr na ruce co jsem tak slyšel

Naposledy editováno 26.08.2010 13:17:33

Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 13:16 | Nahoru | #6
Kamarádka, ač mašiny nesnáší, si na to našla polohu zapřít se o mě nohama jak klíště a ruce obtočit o stehna a zahřívat si je tam. Vypadala, že se drží pevně

2 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 13:21 | Nahoru | #7
Nebo za koule... to pak budes akcelerovat fak s citem, rek bych

Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 13:22 | Nahoru | #8
má se držet jako pilot v letadle. Za knipl

(reakce na) Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 13:23 | Nahoru | #9
SmokinCBR> To se pak vysekají oba, řekl bych

2 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2010 v 13:25 | Nahoru | #10
Pořádě se zapřít do stupaček, nohama se udrží hrozně moc, dá se tak zvládat běžná akcelerace i brždění, aniž by se muselo nějak extra držet rukama, ty používám jen pro stabilizaci. Držení se za zadní madlo nemám ráda, hrozně mě z toho bolely ruce, po chvíli mravenčily prsty, navíc jak už bylo řečeno, není to při prudší akceleraci dobré, udržet to takhle nejde ani omylem. Obě ruce na nádrž nejsou potřeba, to jde v podstatě jen na supersportech a není to moc pohodlné, jednou dosáhne i na tom naháči, tak se ošéfuje brzdění, padnout plnou vahou na řidiče neee.
Fakt je nejlepší a mě se to osvědčilo na strojích všeho typnu zapřít se do těch stupaček. Nabatoženo mám hodně km, od ostrých supersportů typu R1, R6, CBR1000 před FZ1, choppera, Bandita, teď se vozím na VFR1200, když jedeme dál, jinak už jsem konečně začala i sama řídit Pokud se bojíš, že ti při zátahu za plyn batůžek odletí, tak pořiď topcase
Obecné rady pro batoha - nasedat a sesedat jen s vědomím řidiče, do zatáček nepomáhat a už vůbec ne se naklánět na opačnou stranu, zapřít se nohama do stupaček, řidiče se jen lehce přidržovat, netřeba z něj vymačkat vzduch, koukat na cestu, ať má přehled o provozu a předvídá, kdy se bude brzdit a kdy přidávat. Pokud si potřebuje poposednout, ať to dělá na rovinkách a zapře se oběma nohama do stupaček najednou a tělo posune v ose motorky, vrtění se na zadku ze strany na stranu dokáže být pěkně nepříjemné. Plus si smluví s řidičem signály, když něco chce (my máme teď interkomy, takže to odpadlo).

Není to žádná věda

Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 13:34 | Nahoru | #11
Já to řeším jednoduše, drží se vzadu, když vím, že budu zrachlovat, nebo se bude něco dít, tak baťůžek plácnu po stehně a chytne se mě kolem pasu.

(reakce na) Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 13:37 | Nahoru | #12
Kitty> je vidět, že víš o čem mluvíš!!!! Víc takových jako jsi ty. Takovýhle vlákno tu asi chybělo - podle mě je spousta lidí co se na to bojí zeptat a nechtěj vypadat jak ucha, ale pokud nemáš naježděno desetitisíce km tak se to někde musíš dozvědět.

Když si vzpomínám na moje zkušenosti ze zadu - kdysi jsem tak parkrát přejížděl na kamarádově thunderacu, TLku, a úplně kdysi xjčku. Pro člověka kdo jezdí jen vepředu je to taky celkem zajímavej zážitek, když batužka řidič nešetří (pamatuju si pár chvil, kdy při jízdě na zadním jsem si už už myslel, že spadnu, ale chlap se prostě udrží líp, kvůli síle).

Ty stupačky jsou super rada a je to fakt ozkoušený. Na SS je ta nádrž většinou líp tvarovaná pro chycení se "zboku". Ještě může vzniknout problém pro spolujezdce, když je na nádrži tankvak - ale to je spíš taky o tom zvyku.

Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 13:38 | Nahoru | #13
za péro?

3 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 13:39 | Nahoru | #14
Můj baťůžek se přiznal, že usíná...
Jinak mně celkem vyhovuje, když jezdí opřená o moje záda. Rukama to udržím a mám dobrou kontrolu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 13:51 | Nahoru | #15
LeonKrkon> to jsme zkouseli, ale kdyz je přilepená na mých zádech tak o sebe až moc zavazíme helmama (způsobeno posedem na motorce) - takze buď já musim mit trochu předkloněnou hlavu nebo ona zakloněnou a to je na dlouhe jízdy na ho*no takže to nakonec vždycky dopadne tak, že se odsune a opře se o topcase

2 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 13:57 | Nahoru | #16
Jakožto zkušenej batůžek, jsem měla možnost vyzkoušet vícero typů mašiny závisí to na tom na čem jedeš.

U supersporta to obvykle bývá dáno že se oběma rukama zapírám o nádrž a pilota se přidržuju lokty kolem jeho těla, samozřejmě si musím být jistá ve stupačkách a dávat bacha abych mu nebránila helmou ( neťukala do jeho helmy, nebránila mu v otáčení hlavy apod. ) Jelikož při delší jízdě z toho docela slušně bolí zápěstí, já to střídala s jednou rukou kolem pasu a jednou se zapírala o nádrž. A chce to pořád sledovat provoz a být připravená na případné prudší brzdění, zatáčky atd.

U naháče na kterým se vozím teď a má vzadu madlo, se držím jednou rukou kolem těla pilota a jednou rukou za madlo. Protože je to ale dost nepohodlný, mám z toho vyrotovanou páteř a ruce při delší jízdě brní a ztuhnou, kombinuju to s držením se kolem pasu pilota na volných úsecích a když se blížíme k autu nebo horšímu terénu, chytím se zase vzadu. O nádrž se na naháči opřít nejde, pánč to bych musela mít ruce jak 2 m chobotnice. Ale je taky možný že některý to mají líp sestavený. Suzuki SV 650 to tak prostě nemá

Na chopperu či cruiseru, jelikož obvykle sedím na rovným a je to pohodlný, stačí když opět jsem pevně ve stupačkách a přidržuju se pilota kolem pasu volně.

Pokud mám za sebou kufr nebo opěrku, stačí se lehce přidržovat řidiče za pas, nebo si jen položit ruce na kolena a mít pevně nohy ve stupačkách. Jinak je to pohodička.

A vždy platí pravidla: nemlít se, nevyklánět se, sledovat jízdu a do zatáček nedělat nic, pilot si to zkoriguje sám ( prostě jdeš jakoby s ním, ale nikam se aktivně nenahýbáš )...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 13:58 | Nahoru | #17
Cz_Boci> Musíš ji naučit reflex když letí dopředu tak hlavu zaklonit, kozy vypnout. Pak o sebe nebudete klofat

(reakce na) Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 14:11 | Nahoru | #18

FiZzeR>říká se tomu "zámek". má tě držet jakoby kolem pasu, ale s tím že jedna ruka se opírá o nádrž a druhou rukou se drží za zápěstí tý první. ale záleží na typu moto, někde to prostě nejde. taky je dobrý mít pro tento účel neklouzavej tankpad.

tím že tě drží kolem pasu (volně) zabraňuje sklouznutí dozadu při akceleraci, a tím že se zapírá o nádrž zase brání sklouznutí na pilota při brzdění. přitom to nijak neomezuje ani jednoho z jezdců, akorát teda pro batoha je to hodně záběr na ruce co jsem tak slyšel



Jenže tohle jde jen v případě, že pilot neni pořádnej pořízek, má dostatečně dlouhý ruce a je k tomu přizbůsobená nádrž a sedla obou jezdců.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 14:12 | Nahoru | #19
dj_hroch> ten reflex s tou hlavou mam spíš já když vím, že k tomu dojde
pří brždění dám hlavu trochu dopředu (přece jen to vím trochu dřív než ona) a to samé s přidáním plynu - akce a reakce - prvně ji hlava trhne dozadu a pak narazí do mě

Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 14:13 | Nahoru | #20
ve 23s

nejlepší úchyt )

Naposledy editováno 26.08.2010 14:30:19

1 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 14:16 | Nahoru | #21
na ER-5 je s tim problem kdyz je holka mensi.. vim o cem mluvim kdyz jsem ER-5 jeste mel, tak moja poradne nedosahla na nadrz, a prudsi brzdeni bylo utrpeni a aby se drzela vzadu jsem nechtel, potrebuju mit se spolujezdcem kontakt kdyz nekoho vezu, a ne aby byl narovnany 10cm za mnou a drzel se madla... po tom co jsem presel na CBR se problem ztratil, pac ma vyssi nadrz, takze pritulka uz dosahne...
takze bud si porid spolujezdce s dlouhyma rukama, a nebo prejdi na neco co ma vyssi nadrz

1 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 14:18 | Nahoru | #22
Jednou jsem jel jako spolujezdec na blackbirdu. A drzel se do brna a zpet (2x 180km) jen toho zadniho madla. S tim ze pri akceleraci jsem se trochu opiral o kufr. 3 dny mne pak bolely ruce

Naposledy editováno 26.08.2010 14:18:54

(reakce na) Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 14:20 | Nahoru | #23

SmokinCBR>Nebo za koule... to pak budes akcelerovat fak s citem, rek bych



Náhodou, kdysi dávno, ještě na třipade, s mojí první holkou sme to tak dělali a málem se vysekal autobusák, co jel naproti

3 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 14:20 | Nahoru | #24

(reakce na) Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 14:23 | Nahoru | #25

nebojSA>univerzální uchytuchyt pro spolujezdce---jsou jich mraky



Tý vogo tak tohle na svýho pilota nikdy nedostanu

(reakce na) Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 14:25 | Nahoru | #26

Cz_Boci>dj_hroch> ten reflex s tou hlavou mam spíš já když vím, že k tomu dojde
pří brždění dám hlavu trochu dopředu (přece jen to vím trochu dřív než ona) a to samé s přidáním plynu - akce a reakce - prvně ji hlava trhne dozadu a pak narazí do mě



Musí umět reagovat trochu na jízdu, ne tam sedět jak pytel brambor. Jinak eště jsem viděla měkký samolepky zezadu na helmu, aby ti jí neomlátil spolujezdec.

(reakce na) Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 14:26 | Nahoru | #27

SVSkritek>Jednou jsem jel jako spolujezdec na blackbirdu. A drzel se do brna a zpet (2x 180km) jen toho zadniho madla. S tim ze pri akceleraci jsem se trochu opiral o kufr. 3 dny mne pak bolely ruce



Když máš kufr vzadu nemusíš se přece držet madla?

1 reakcí na tento příspěvek Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 14:34 | Nahoru | #28
Nalítal jsem toho ve dvojím poměrně dost ale většinou pracovně. Soukromě jsem jezdil a jezdím ve dvojím jen velmi nerad. I v práci jsme tzv. duble testy jezdili neradi a pěkně nás štvaly.Nicméně to vypadalo tak, že dotyčná dvojice se nějakou dobu musela "sjezdit" a každá nakonec měla svůj styl včetně obou kolen ven apod.Podotýkám, že se jednalo bez výjimky o zkušené jezdce jezdící závodně buď motocyklové soutěže nebo silnici minimálně na úrovni MR.Bez rozdílu jsme se ale všichni sešli na tom, že pokud se jede střelba (a jezdili jsme takové blázince jako 2T YPVS 500, 750 Mach apod.)musí se prostě spolujezdec namáčknout na řidiče a držet velmi pevný kontakt s jeho tělem. Jakýkoli pokus o něco jiného vedl okamžitě k rozhození.To jen tak pro zajímavost. Samozřejmě to s cestovním ježděním nemělo moc co společnýho. A já se ještě vzadu strašně bál

Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 14:34 | Nahoru | #29
Batuzek se drzi prece za ouska.

(reakce na) Jak se má držet batůžek

26.8.2010 v 14:39 | Nahoru | #30

seikos>jednou rukou se držet vzadu za madlo a druhou se opírat o nádrž. A když jezdíš s batůžkem, musíš prostě jezdit tak abys ho při akceleraci nevyklopil

Jo na batoha se musí zkrátka myslet (zejména když jde o manželku) ale má to výhodu budeš jezdit za poloviční spotřebu

Naposledy editováno 26.08.2010 14:39:56
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist