bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Minerál nebo polosyntetika?
18.6.2010 v 09:35
Zdravím pánové. Pořídil jsem si Hondu CB 400N. Budu měnit náplně ale nejsem plně rozhodnutý zda zvolit minerál nebo polosyntetiku. Určitě naleju castrol, ale nevim zda zvolit GTX nebo nějakou polosyntetiku? Výrobce udává jen viskozitu, tedy 10W40. Jen pro info, motorka je z roku 82. Díky za odpovědi. Mílek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

19.6.2010 v 08:44 | Nahoru | #1

pedal>babuka>

Aha rádoby vtipná poznámka se skútrem, ne nemám superzávodní skútr, no nebudu tě seznamovat s mojí temnou minulostí motorkáře Teď jezdím na skútru a stojí to za to a baví mě to. Zvláštní, že lidé kolem skútrů nikomu nepřipomínají obsah toho či onoho a kolem motorek se najde vždy někdo s nějakou vtipnou poznámkou. Vtip je v tom, že právě v tom mém skútru dostává olej daleko více zabrat než třeba v tvojí motorce. Vem si kolik to točí otáček a vem si že olejová náplň je 1l, tj. je velmi intenzivně mícháná a vem si, že variátor svádí na rychlé tahání za plyn. A vtip je v tom, že olej pokud splňuje JASO MB, tak je pro výše uvedené lépe připraven. A kdo v této kategorii nabízí olej ?
----------------------------------------------------
Velice mě rozesměje, když někdo píše že nějaký olej dobrý je a dobrý bude. No omlouvám se, každý máme nějakou svojí úchylku a je to asi z mojí strany profesní deformace ale jelikož jsem se nějakou dobu zabýval vývojem vysokotlakých přísad do olejů, tak mě podobné řeči pobaví o to více. To že se u nás používá hodně Motul, tak to je spíš zvyková kultura a marketing z poloviny 90tých let a je to do jisté míry spojené se značkou Yamaha. V té době jsem také v Yamaze FZR používal Motul a v zásadě nic proti němu. Jen mi ale vadí jak někteří prodejci Motulu zaměňují označení a chemické složení a tedy i oblast použití - je to tady v jiném vláknu a potom člověk poslouchá Motul Motul. S tím mají problém teda i jiní prodejci jiných značek. Značka za to asi nemůže.

Když tady někdo píše něco o testech, tak se vždy zeptám o jakých, protože vím, že se podobné testy s udáním výrobce oleje moc nezveřejňují - určitě ne testy v primární vědecké literatuře, tam se často používá jen kódování pro označení oleje, aby se zabránilo případným pravním sporům, že někdo něco špatně otestoval a že poškozuje něčí dobré jméno a pokud ty testy přímo neděláš nebo nemáš možnost nahlédnout někomu pod ruku, tak prostě nevíš.

Máš pravdu, že z hlediska oxidační stability oleje je důležitý i obsah zbylého oleje. U mého skútru to je třeba podle údajů výrobce pouhých 100 ml. Faktem ale je, že i olej + něco co tam zbude po výměně + obsah rozpuštěného kyslíku, tak to je multikomponentní směs, takže to může reagovat po chemické stránce všelijak a jaký je z hlediska rychlosti chmické reakce nejdůležitější parametr ? No teplota, rychlost chemické reakce závisí na teplotě exponenciálně, tj. tak jako tak údaj ať už z klasického testu oleje na oxidační stabilitu (probublávání kyslíkem při 200°C) nebo údaj z tlakového DSC je bez ohledu na obsah nevylitého oleje důležitý. Každopádně výsledky tohoto testu informují jak dlouho si olej podrží vlastnosti. Pochopitelně řada lidí jak jsem pochopil z tohohle vlákna má tyto informace a i výsledky těchto a dalších testů, takže nemusím dál pokračovat.

Naposledy editováno 19.06.2010 08:54:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

19.6.2010 v 20:29 | Nahoru | #2
babuka> neneeeeeeeee, nebylo to myšleno zle, chtěl sem tim naznačit že je zbytečné řešit oxidační stabilitu, u normálních motorek pač jak sme řekli ta je f piči když novej ojil mixnem se starým, jinak se oxidace vytvaři tim že se motor malo zahřejvá a s tim se u skutru do města jaksi právě počíta, pač popojiždíš z místa na místo a pochybujem my a asik šeci výrobci, že někdo zahřeje motor popojede kilak , zajde na kafe, nastartuje zahřeje popojede kilak de na uřad, zahřeje popojede kilak do cukrarny a tak že ? takže se tam leje volej kerej je nabušenej aditivama kere zvyšují oxidační stabilitu, kvuli tomu že skutrovej motor se nedostane na dlouhou dobu do provozních teplot motoru takže se tam vytvaři oxidy , kyseliny , voda. takže věřím že do skutru se leje volej kery dostava po kulich vic než f moji plečce, ale je proto přizpusobenej, jenže dyž se bavime o normalnim motorkařeni normalnim ježdění tak ty voleje sou zhruba šecky tak dobrý že snesou naše poloprasecké zachazení s našima strojema jinak moje babička papa obyčejnou mineralku, jenže pač je to zduch a dostava na kulky zase vyššíma teplutkama dyž se loudam lesikem tak jedine co po mě motor chce je v chladnu mu dat 10w40 a ve vedru 20w50 a to sem si ověřil na vlastni předkožku, když byly teplutky do 25 stupňu a normalně sem jezdil tak mi to nesežralo ani ň oleje, ale jak byly ty vedra nad 30 a ja stratil f lese doklady a na jedničku sem krokem 4 hodiny pročesaval 20 km štreky olejiček 10w40 šel do kytiček, ubylo ho asi sedum decek, šecko ma svoje no ale jinak šecko v míru, jen klabosime ne ? skutr neskutr vobsah nevobsah, teda vlastně spravně voběm, to aby mě zase někdo nesepsul
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CB 400 problém s řazením Honda CB 400 blako 15 27.5.2022 v 23:15 Mimísek
Ultrazvukové čištění karburátorů Honda CB 400 Schejby 15 10.9.2021 v 08:53 Neom
Záhada: Honda CB400N nejede při 600... [1, 2] Honda CB 400 blumentopf 32 7.5.2021 v 21:17 blumentopf
Honda CB 400 N Honda CB 400 Knakml 6 16.6.2020 v 19:02 zdenysrx6
doporučení člověka NA GO motoru Honda CB 400 Mýval 8 13.5.2020 v 04:50 Aliass


TOPlist