2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
Řetězové převody - obecně - jsou konstruovány tak, že tření v celém systému probíhá mezi válečkem, dutým čepem (pouzdrem) a čepem. Tyto plochy jsou kalené a tření se redukuje mazivem. Tření mezi válečkem a ozubením je nežádoucí, v ozubení se váleček nanejvýš odvaluje a aby se odvaloval, nemůže být mastný, to by prokluzoval.
Pokud by konstruktér chtěl, aby se váleček v ozubení klouzal, tak ozubení indukčně zakalí, aby vůči sobě stály dvě plochy o shodné tvrdosti a nedocházelo k jeich opotřebení.
Toto řešení se používá, ne ale u válečkových řetězů, které máme na motorkách.
Konstruktér to ale nechtěl, proto ozubení kalené není a proto se také, při nesprávné údržbě řetězu vychodí a tím vytahá řetěz.
Bohužel v oblasti mazání je spousta mýtů, když se ale zeptáš dobrého prodejce řetězů, tak ti potvrdí zhruba to, co jsem napsal.
Mazivo potřebuješ uvnitř kloubových spojů řetězu, zvenku je dobré akorát tak na chytání prachu.
Jsem mírně poučený laik a to, co píšu, vychází z firemních školení u germánského výrobce řetězů a řetězových kol, pod nějž spadá taky AFAM.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké je dobré mazání na řetěz?
RZhanal>juras>
Řetězové převody - obecně - jsou konstruovány tak, že tření v celém systému probíhá mezi válečkem, dutým čepem (pouzdrem) a čepem. Tyto plochy jsou kalené a tření se redukuje mazivem. Tření mezi válečkem a ozubením je nežádoucí, v ozubení se váleček nanejvýš odvaluje a aby se odvaloval, nemůže být mastný, to by prokluzoval.
Pokud by konstruktér chtěl, aby se váleček v ozubení klouzal, tak ozubení indukčně zakalí, aby vůči sobě stály dvě plochy o shodné tvrdosti a nedocházelo k jeich opotřebení.
Toto řešení se používá, ne ale u válečkových řetězů, které máme na motorkách.
Konstruktér to ale nechtěl, proto ozubení kalené není a proto se také, při nesprávné údržbě řetězu vychodí a tím vytahá řetěz.
Bohužel v oblasti mazání je spousta mýtů, když se ale zeptáš dobrého prodejce řetězů, tak ti potvrdí zhruba to, co jsem napsal....
No já si o tom myslím svý a bez toho filmu na válečku tam ke tření dochází i při tom odvalování.. Nikdy stejně sprayem nenaneseš mazivo do mezery mezi válečkama a a i když to budeš otírat ani z poloviny to nebude do sucha.. Mažu jak jsem psal a s Motulem taky žádnej problém nemám, viď Pračko
EDIT: škoda že není na začátku anketa na oblíbenost jednotlivých mazacích přípravků (asi tu anketu doplnit nejde cóó?? )
Naposledy editováno 09.03.2010 21:47:33
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Těžké řazení Hyosung GV250 Hyosung GV 250 Aquila | Trio | 14 | 16.6.2021 v 21:28 Trio |
Kupit Hyosung aquila 250? [1, 2] Hyosung GV 250 Aquila | 007Dexter | 38 | 26.2.2021 v 12:23 Gahan37 |
Servis a ND Hyosung Hyosung GV 250 Aquila | Exodus | 26 | 23.2.2021 v 19:28 Dusis123 |
výběr motorky Hyosung GV 250 Aquila | mpinki | 3 | 31.10.2019 v 11:36 Doctor1 |
maloobjemové novinky v EU,ČR Hyosung GV 250 Aquila, Daelim VL 125 Daystar, Hyosun... | bledemon | 16 | 8.9.2019 v 19:42 Wenca24 |