globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kaše v předním tlumiči, proč?
8.1.2010 v 22:47
Už podruhé (zase po dvou letech) měním olej v předních tlumičích a mám stejnou zkušenost jako minule. Starej olej v jednom tlumiči OK a ve druhým strašně černej a daleko hustší (minule to ale byl ten druhej tlumič, pokud sem si to poznamenal ovšem dobře). Tak sem udělal 2x proplach, ale stejně nic moc, pořád když vytékají poslední zbytky, tak je to špína (víc oleje sem neměl). Mám koupit ještě litrovku (do vidle dávám 0,3 l) a udělat ještě proplach? Říkám si, jestli abych tím, že teď ušetřím 300 nedal pak víc za repasi... Díky za rady a postřehy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

9.1.2010 v 14:48 | Nahoru | #31

Mike70>Nahoře je například gufero a nevím jestli nafta nebo petrolej sou k němu dostatečně šetrný


Já jsem psal petrolej ne naftu. Petrák guferu nic neudělá. A jak tady někdo psal, ty vidlice sundat, pořádně protřepat a to udělej nekolikrát a vylejvat horem. Olej bych tam dal dobrej.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

9.1.2010 v 16:44 | Nahoru | #32

baks>Já jsem psal petrolej ne naftu. Petrák guferu nic neudělá. A jak tady někdo psal, ty vidlice sundat, pořádně protřepat a to udělej nekolikrát a vylejvat horem. Olej bych tam dal dobrej.



Vždycky to měním (vylejvám)horem. Tomu petráku bych moc nevěřil. Když sem tím čistil starej řetěz (na radu jinejch), tak šly o-kroužky brzo do háje. Navíc je petrolej málo těkavej a zůstane tam napořád (podle mne). Co takhle technickej benzín?

1 reakcí na tento příspěvek Kaše v předním tlumiči, proč?

9.1.2010 v 17:43 | Nahoru | #33
já sem myslel ,třeba cca po kolika km by se to mělo měnit...ne jako jednou ročně .To by se taky mohla měnit jednou ročně kdejaká kundovina na motce.....

(reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

9.1.2010 v 17:49 | Nahoru | #34

klepátko>já sem myslel ,třeba cca po kolika km by se to mělo měnit...ne jako jednou ročně .To by se taky mohla měnit jednou ročně kdejaká kundovina na motce.....



vyměň to jednou ročně, rovnou k tomu vyměň i brzdovku a nešpekuluj nad ptákovinama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

9.1.2010 v 18:04 | Nahoru | #35

Mike70>Vždycky to měním (vylejvám)horem. Tomu petráku bych moc nevěřil. Když sem tím čistil starej řetěz (na radu jinejch), tak šly o-kroužky brzo do háje. Navíc je petrolej málo těkavej a zůstane tam napořád (podle mne). Co takhle technickej benzín?

benzín je agresivní ale asi se takx prd stane,moc to řešíš

Kaše v předním tlumiči, proč?

9.1.2010 v 18:13 | Nahoru | #36
Rozeber to, vyčisti a poslkládej a nic nemusíš proplachovat

(reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

9.1.2010 v 18:31 | Nahoru | #37

motocvok>benzín je agresivní ale asi se takx prd stane,moc to řešíš



Svoji motorku budu vždycky moc řešit, než abych něco zbytečně rozesral

(reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

9.1.2010 v 18:35 | Nahoru | #38

Mike70>Vždycky to měním (vylejvám)horem. Tomu petráku bych moc nevěřil. Když sem tím čistil starej řetěz (na radu jinejch), tak šly o-kroužky brzo do háje. Navíc je petrolej málo těkavej a zůstane tam napořád (podle mne). Co takhle technickej benzín?




petroleje se bojí..ale technicky benzin je v poho

Kaše v předním tlumiči, proč?

9.1.2010 v 18:42 | Nahoru | #39
značkuju

(reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

9.1.2010 v 20:01 | Nahoru | #40

Mike70>Vždycky to měním (vylejvám)horem. Tomu petráku bych moc nevěřil. Když sem tím čistil starej řetěz (na radu jinejch), tak šly o-kroužky brzo do háje. Navíc je petrolej málo těkavej a zůstane tam napořád (podle mne). Co takhle technickej benzín?


Techničák vůbec ne. Máš tam gufera. Tu vidli otoč a nech ji třeba den odkapat. Kroužky ti nemohlo poškodit, protože čistič na řetěz je na bázi petráku.

Kaše v předním tlumiči, proč?

9.1.2010 v 20:20 | Nahoru | #41
Měl jsem ten samý problém jako ty,vloni jsem měnil tl.olej,jedna vidle v poho a z druhé(levá) i přez několik proplachů tekl humus. Pídil jsem se po příčíně a bylo mi řečeno,že se rozpadá gufero,vše jsem vyměnil za nové,teď jsem po roce měnil opět tl.olej a obě vidle stejné. Stačilo jednou propláchnou tl.olejem a tekl z toho "čajiček". Toť má zkušenost.

Kaše v předním tlumiči, proč?

9.1.2010 v 20:24 | Nahoru | #42
Mohu se optat jak provádíte očistu ventilu odskoku?

Kaše v předním tlumiči, proč?

9.1.2010 v 23:18 | Nahoru | #43
tlumiče vždy kompletně rozebírám a všechny části důkladně meju přípravkem známým jako brake cleaner, v nouzi se dá použít i technický benzín.. samotné proplachnutí, není příliš efektivní..

pokud se ti opakovaně objevuje kaše v tlumiči, bude někde problém, dochází k nadměrnému tření, tím pádem k opotřebení a špatné funkci tlumiče.. tipoval bych, že se v tom někdo před tebou hrabal a prostě to špatně složil, dej to někomu, kdo tomu opravdu rozumí, nebo si sežeň alespoň manuál a opatrně to rozeber zkontroluj, umej, nalej správné množství oleje, viskozitu můžeš upravit dle tvých požadavků..ze zkušeností opravdu záleží na značce!!!

hodně štěstí

1 reakcí na tento příspěvek Kaše v předním tlumiči, proč?

10.1.2010 v 00:32 | Nahoru | #44
V praxi se stává, že když se ve vidlici při záběhu udělá spousta "špon", tak dochází k vydírání vidlice a pokud není ten bordel včas vypláchnut tak se to stále opakuje i po výměně oleje. Ta brusná pasta tam totiž zůstane. Proto doporučuji a u všech mnou servisovaných motorek měním olej s důkladným výplachem hned při prvním servisu a potom ještě jednou v intervalu cca půl roku. Potom už se vidlice nevydírají a stačí měnit jednou za sezonu.(Samozřejmě ne u motokrosových a soutěžních motorek !)
Po první výměně dávám do tlumičáku trochu motorovýho pro lepší mazací schopnost. Není to žádná kravina jak se tu mnhým zdá ale mnoha lety osvědčená praxe u běžných seriových motorek. U terénních motorek to doporučit nemohu protože se zhorší nepěnivost náplně.
Zrovna tak jako je úplně jedno jestli do motoru nalejete Castrol nebo Motul stejné předepsané třídy, tak je zrovna tak jedno jestli do vidlí místo oleje za 300 nalejete olej stejných parametrů za 70 Kč. Oba oleje musí splňovat veškeré předepsané parametry třídy a rozdíl je v naprosté většině jen v tý ceně. Do závodních krosů a endur (ale hlavně krosů) bych asi také sáhl po dražším závodním oleji ale jen proto, že se o něco později "vymlátí". U seriovky Vám ale zaručuji že žádný rozdíl nemáte šanci poznat. A ty krosové závodní oleje jsou cenově ještě výše než 300,-.
akže ač se někomu moje rada s českým tlumičákem může zdát divná já mám zkušenosti jiné.
A ta trocha motoráku dělá divy.
Co se týče výplachu, tak za těch pár vteřin co to tam nalejete, zatřepete a vylijete se to gufero vážně nezblázní ani z techničáku!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

10.1.2010 v 11:02 | Nahoru | #45
babajezi> Ahoj,v jakém poměru mísíš ty oleje?(tlumičový/motorák)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

10.1.2010 v 11:33 | Nahoru | #46
Ďuričko22> Přibližně 15-20:1.

Kaše v předním tlumiči, proč?

10.1.2010 v 14:31 | Nahoru | #47
značkuju , zajimavé počtení hoši

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

10.1.2010 v 14:46 | Nahoru | #48
babajezi> dankešén a vidím že s tím máš zkušenosti,tak ještě,jak opečovat rebound ventil?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

10.1.2010 v 15:39 | Nahoru | #49
Ďuričko22> Tam je těch možností celá řada podle typu motocyklu. Většinou stačí při rozborce vymýt a tlakový vzduch. Kontrola pružinky a volného chodu osy ventilu.Je to ale skoro v každé vidlici jinak a většinou to nyvyžaduje nějakou extra péči. Pokud máš na mysli TL 100 tak tu jsem nikdy rozebranou neviděl

Kaše v předním tlumiči, proč?

11.1.2010 v 20:42 | Nahoru | #50
já mám ze zetky skušenosti takové sundat teleskopy propláchnout na stolici na umývání motorů nechas oschnout nalit motorák párkrát propružit vypustit nalit tlumičák a je to ok samozřejme přehodit tesnění komplet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

11.1.2010 v 21:03 | Nahoru | #51

babajezi>Ne že bych nečekal že se nějaký odborník ozve Právě přemýšlím, jestli s tebou mám polemizovat na téma ovocného sirupu a českého tlumičáku (třeba Paramo ISO VG 15 nebo ze zahraničních třeba Mogul Silence 15 ISO VG 15; ISO 6743 HV; DIN 51 502 HVLP, ATESO za 90Kč.
Ale ty bys mě určitě zdeptal argumenty že takhle levný olej nemůže nikdy ve vidlicích Hondy fungovat.
Mě je to v podstatě jedno co si kdo do vidlic naleje.Jen mám trochu zkušeností a snažím se radit podle nich.A typy lidí co si myslí že fungovat může jenom to nejdražší taky znám.



Ja si myslim ze hydraulicky olej ISO VG 22 a znackovy Fork Oil 10W se budou lisit nejspis jen cenou..

(reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

12.1.2010 v 17:30 | Nahoru | #52
babajezi> Stejně dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

12.1.2010 v 17:45 | Nahoru | #53

PetrVTR_new>Ja si myslim ze hydraulicky olej ISO VG 22 a znackovy Fork Oil 10W se budou lisit nejspis jen cenou..



tohle by mě zajímalo neb do toho moc nevidím - jak se udávají parametry hydraulickéhé oleje? jde mi o hydraulický olej sae10 aleu hydraulických olejů jsem sae moc udávat neviděl?

1 reakcí na tento příspěvek Kaše v předním tlumiči, proč?

12.1.2010 v 18:08 | Nahoru | #54
nevím co se dívíte, že je vevnitř bordel ,když tam pružina tlumiče lítá po stěnách trubky a tu stěnu hobluje .. nejaký rozpadly gufero to je pičovina.. odmontuj spodní šroub vypust olej ,, zamontj šroub nalej 0,5L techičáku prošrudluj a spodem to vylej at si ten bordel nenaplavíš do ložisek.. potom tam zvrchu flákni kompresor chvilku to nech vyfoukat.. nalej novej olej .. videl otoč at se namaže aji pružina .. poskládej a máš hotovo.. když se ti to nechce rozdělávat ... pro někoho jednoduchá věc a někdo by to rači měl dát někomu kdo to dělal né o tom jenom četl,, jako polovina forařu co už to tady někde četla a tedka dělal ramena

(reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

12.1.2010 v 19:20 | Nahoru | #55

Mirek12>nevím co se dívíte, že je vevnitř bordel ,když tam pružina tlumiče lítá po stěnách trubky a tu stěnu hobluje .. nejaký rozpadly gufero to je pičovina.. odmontuj spodní šroub vypust olej ,, zamontj šroub nalej 0,5L techičáku prošrudluj a spodem to vylej at si ten bordel nenaplavíš do ložisek.. potom tam zvrchu flákni kompresor chvilku to nech vyfoukat.. nalej novej olej .. videl otoč at se namaže aji pružina .. poskládej a máš hotovo.. když se ti to nechce rozdělávat ... pro někoho jednoduchá věc a někdo by to rači měl dát někomu kdo to dělal né o tom jenom četl,, jako polovina forařu co už to tady někde četla a tedka dělal ramena


Děkan, konečně dobrá rada Jen se bojím, že to dole bez vzduchový pistole nepovolím.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

13.1.2010 v 11:03 | Nahoru | #56

Honza-TA>tohle by mě zajímalo neb do toho moc nevidím - jak se udávají parametry hydraulickéhé oleje? jde mi o hydraulický olej sae10 aleu hydraulických olejů jsem sae moc udávat neviděl?



Hele v praci pouzivame treba hydraulicky olej Exxon Mobil DTE 24. Ma stejnou kinematickou viskozitu ja Motul Fork Oil 10W coz je zasadni pro vlastni funkci tlumiče. Podle specifikace je určen do vysoce zatižene hydraulicke mechanismy kde se vyžaduje odolnost proti opotřebení (mazání), odolnost proti zpěnění, odolnost proti korozi a tvorbě kalů a dlouhé výměnné intervaly. Osobně nevidím důvod, proč by se takový olej neměl použít do vidli, opravte mě mýlím-li se

Kaše v předním tlumiči, proč?

13.1.2010 v 11:17 | Nahoru | #57
značkuju

(reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

13.1.2010 v 11:33 | Nahoru | #58

babajezi>Ďuričko22> Tam je těch možností celá řada podle typu motocyklu. Většinou stačí při rozborce vymýt a tlakový vzduch. Kontrola pružinky a volného chodu osy ventilu.Je to ale skoro v každé vidlici jinak a většinou to nyvyžaduje nějakou extra péči. Pokud máš na mysli TL 100 tak tu jsem nikdy rozebranou neviděl



rebound ventil jsou vlastne dva.. jedno pro lowspeed okruh .. jehla+pruzinka+tycka jak si psal.. zkontrolovat chod, vyfoukat max.. ono v serii je ta jehla stejne takovy poleno ze ten ventil vlastne ani nic nereguluje.. hispeed okruh je tvorenej pistem s planzetkama v cartridgi... to myslim Duricko myslel.. obavam se ze pri beznem "cisteni" staci zapumpovat v nejakem tom cisticim mediu, opakovat dokud tece bordel.. samo jde cartridge rozebrat, ale neni to snadny, zacatecnikum tyhle pokusy nedoporucuju.. ja kdyz sem cartridge oteviral poprve tak sem bral znicenou vidli z bouracky a kartridge jsem pri otevirani poskodil..

ad olej, castecne souhlasim... bezny motorky maj vetsinou ve vidli takovou techniku ze je celkem fuk jakej olej... ale dnes uz jsou stroje co maji vnitrky vidlic dost podobne specialum pred lety... stelovatelne hi speed-lo speed okruhy atd, tam uz by rozdil byt mohl... u SVcka, XJR apod vidli bych to neresil vubec.. u gsxr1000, R1 apod uz bych s tim tvrzenim ze tam muze prijit tenhle mix byl opatrnejsi.. ono ostatne i teplotni stalost oleju 15W neni asi nic moc.. proto jsou vetsinou "zavodni" vidlice navrzeny na 5W olej...

ono stelovaky lowspeed okruhu naklikam na hustejsi olej.. ale malokdo si na ten jinej olej prehazi planzetky v hi speed ventilech... ikdyz ono malokdo pozna co odpruzeni dela...

(reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

13.1.2010 v 11:34 | Nahoru | #59

PetrVTR_new>Hele v praci pouzivame treba hydraulicky olej Exxon Mobil DTE 24. Ma stejnou kinematickou viskozitu ja Motul Fork Oil 10W coz je zasadni pro vlastni funkci tlumiče. Podle specifikace je určen do vysoce zatižene hydraulicke mechanismy kde se vyžaduje odolnost proti opotřebení (mazání), odolnost proti zpěnění, odolnost proti korozi a tvorbě kalů a dlouhé výměnné intervaly. Osobně nevidím důvod, proč by se takový olej neměl použít do vidli, opravte mě mýlím-li se



ja souhlasim, dost mozna kdyby se to podrobilo testum tak by byly vysledky lepsi nez u spesl vidlicovejch..

(reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

13.1.2010 v 13:34 | Nahoru | #60

PetrVTR_new>Hele v praci pouzivame treba hydraulicky olej Exxon Mobil DTE 24. Ma stejnou kinematickou viskozitu ja Motul Fork Oil 10W coz je zasadni pro vlastni funkci tlumiče. Podle specifikace je určen do vysoce zatižene hydraulicke mechanismy kde se vyžaduje odolnost proti opotřebení (mazání), odolnost proti zpěnění, odolnost proti korozi a tvorbě kalů a dlouhé výměnné intervaly. Osobně nevidím důvod, proč by se takový olej neměl použít do vidli, opravte mě mýlím-li se



jj díky za info, taky mi to nedalo tak jsem kolem toho hledal na netu a v podstatě je to tak jak říkáš - požadavky jsou podobné - odolnost proti opotřebení, stabilita, pěnění atd. jen mi nebyl jasný ten převod sae vs. iso - ale i tam už jsem našel několik převodů přes viskozitu s vysvětlením

ostaně řeším to protože do hydraulické spolkyje doporučen minerální olej sae10 a jmenovitě Motorex Hydralic Fluid 75 - 100ml za 150 Kč a tak jsem dumal co je na tom tak speciálního, že to stojí tolik a v podstatě jde o klasickou hydralickou kapalinu

a u tlumičů mi pořád přijde lepší dát normální olej a měnit ho každou sezónu než ten nejdražší a nechat ho tam bez výměny
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou z těchto dvou motorek [1, 2] Honda CBF 250, Honda VTR 250 matej20 35 27.10.2023 v 16:12 Oki
aku moto na zaciatok pre nizsiu zen... [1, 2] Honda CBF 250, Honda CBF 125 J-Girl 37 1.9.2023 v 11:24 Metric
W5 suché mazivo na řetězy z Lidlu Honda CBF 250 Mike70 20 3.6.2023 v 09:08 Jerry_jr
CBF 250 zvuk motoru Honda CBF 250 nenazranej 13 9.9.2022 v 22:43 nenazranej
CBF 250 kontrola napínáku Honda CBF 250 nenazranej 6 25.8.2022 v 10:28 nenazranej


TOPlist